Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
prosessi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:prossu: En mä vaan muista kauanko se painorajoitus oli voimassa. Mulle taidettiin sanoa vaan parista kuukaudesta ettei vauvaa painavampaa. Luulisin että loppukesästä olisi jo suht turvallista, mutta kannattaa jostain tarkistaa.
Mukelon syntymän jälkeen minulle väitettiin, että esim. painavia huonekaluja ei saisi nostella puoleen vuoteen. Nyt ei kuitenkaan varoiteltu mistään, joko arvelivat minun muistavan, tai sitten tiesivät ettei vanhemman lapsen nostelun kieltäminen onnistu...
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:No täähän oli hyvä vastaus, meenki heti kokeilee!
Niin. Kas kun et oo ennen huomannut tota!!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Viereisellä rakentamattomalla tontilla on musta n 4-5 cm halkaisijaltaan oleva putki, joka on pulputtanut puhtaan näköistä vettä tontiemme välissä olevaan ojaan us. kuukausia. Aiemmin putkea emme ole edes havainneet, koska siitä ei ole tullut mitään. Olemme asuneet ko. tontilla 5 vuotta. Nyt eilen putki yht'äkkiä lopetti veden tuottamisen.

Mikähän mahtaa olla kyseessä? Salaojan purkuputki se ei voi olla, koska vedentulo loppui aivan äkisti ja ollut aiemmin kuiva (toki salaoja kait periaatteessa olisi saattanut aiemmin olla tukossa).

Eli putki on ensin lähes 5 vuotta kuiva, sitten tuottaa vettä us. kuukausia ja nyt eilen taas lopetti.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Mistä mä keksin järkevänhintaiset ei-ihan-paskat 245/40-R18 kumit alle vain yhdeksi kesäksi? Ei vältsis maksaa tonnia rengaskierroksesta.
Ite ostan broidin kaverilta (rengasliikkeessä kait töissä) käytetyt 205/55/16-gumit kesänakeiksi myyntiä varten. Kuulemma n.5-milliset maksaa 150e. Haluutko että kysyn jos sulle löytyis jottain?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mistä mä keksin järkevänhintaiset ei-ihan-paskat 245/40-R18 kumit alle vain yhdeksi kesäksi? Ei vältsis maksaa tonnia rengaskierroksesta.
Ite ostan broidin kaverilta (rengasliikkeessä kait töissä) käytetyt 205/55/16-gumit kesänakeiksi myyntiä varten. Kuulemma n.5-milliset maksaa 150e. Haluutko että kysyn jos sulle löytyis jottain?
Tänks mut tuli jo tilattua ja maksettua saksasta kieppi uusia. :-/

Edit: Näemmä pistetty rahtiinkin jo.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Hämmästeltiin siskon kanssa öljysäiliön päälle tulvinutta vettä... Siis ei koskaan ennen tapahtunu, liekö edessä vaan pumppaus ja tämä siis seurausta huge-lumisesta talvesta? Kannen ja säiliön välissä siis.

Missä ne miehet on kun niitä tarttis.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Minkä takia mun leivät tai patongit ei kohoa? Ne vaan levii. Ja ihan ohjeen mukaan oon tehny.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Millasta hiivaa sulla oli?
Stinky

^Semmosta normaalia, ei kuivahiivaa. Viimeks tein kuivahiivalla ja sama juttu :(
bliss

Olisko sulla ollu liian lämmintä nestettä?
Kuivahiiva ei kyl oo niin arka.
Stinky

Ohjeessa luki kylmään veteen. Ja kulhossa se taikina kyl nousi oikeen hienosti mut pellillä sit rupes lätsähtää.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mutta eihän hiiva toimi jos ei neste ole lämmintä...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
bliss

^Jos ne uunissa sit taas nousee :)
bliss

Vesper kirjoitti:Mutta eihän hiiva toimi jos ei neste ole lämmintä...
Toimii se. Oon tehny paljon erilaisia leipiä jotka tehään kylmään nesteeseen.
Mut silloin pitää nimenomaan olla sitä tavallista hiivaa.
Vesper
Kitisijä

bliss kirjoitti:
No mutta sitten pitää kyllä kohottaa lämpimässä, kyllä hiiva tarvitsee lämpöä toimiakseen. Samoin kuin aikaa ja jotain ravintoa, esim. sokeria.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Stinky kirjoitti:Ohjeessa luki kylmään veteen. Ja kulhossa se taikina kyl nousi oikeen hienosti mut pellillä sit rupes lätsähtää.
Koita laittaa eka jääkaappiin pariks tunniks tai vaikka yön yli, äläkä vaivaa kaikkia ilmoja pois taikinasta muotoiluvaiheessa. Sitten kohota ensin uunissa 50 asteessa puolisen tuntia - tunti ennenkuin lyöt paistolämmöt päälle.

This could fail.
Viimeksi muokannut Manaaja, 29.04.2010 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Vesper kirjoitti:
bliss kirjoitti:
No mutta sitten pitää kyllä kohottaa lämpimässä, kyllä hiiva tarvitsee lämpöä toimiakseen. Samoin kuin aikaa ja jotain ravintoa, esim. sokeria.
Joo tottakai. Mutta kyllä mä kohotan kaikki aina lämpimässä. Ruokosokeri :h:
Stinky

Sämpyläjauhoista tehdyt ja kuivahiivalla kohotetut on aina onnistunut.
Tän ohjeen kanssa sössin aina. Maku on kyllä hyvä, mut ei leivästä tullut kuohkee leipä vaan lähinnä lätty ja noi kolme patonkia on kyllä vaan yks iso pellillinen lättänää leipää :roll:
Manaaja

Stinky kirjoitti:Tän ohjeen kanssa sössin aina. Maku on kyllä hyvä, mut ei leivästä tullut kuohkee leipä vaan lähinnä lätty ja noi kolme patonkia on kyllä vaan yks iso pellillinen lättänää leipää :roll:
Taasko mun pitää tulla näyttämään sulle kädestä pitäen miten patonkia kuuluu käsitellä?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
Stinky kirjoitti:Tän ohjeen kanssa sössin aina. Maku on kyllä hyvä, mut ei leivästä tullut kuohkee leipä vaan lähinnä lätty ja noi kolme patonkia on kyllä vaan yks iso pellillinen lättänää leipää :roll:
Taasko mun pitää tulla näyttämään sulle kädestä pitäen miten patonkia kuuluu käsitellä?
Oletko Manaaja toteuttaja vai Asie Payton?
Vesper
Kitisijä

Nussikaa jo, tätä ei kestä kattella!!
Manaaja

Nussiminen on niin ysäriä. :roll:
Vesper
Kitisijä

Manaaja kirjoitti:Nussiminen on niin ysäriä. :roll:
No ihan sama mitä teette mutta tehkää nyt saatana jo jotain. Muutakin kuin patonkia.
Manaaja

Ei Stinkyä voi syyttää! Oon vaan lahna!
Asie Payton

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Ihan sama nussitteko vai panetteko, tai vaikka rakastelette, niin olkaa hyvä ja toteuttakaa. Kiitos!