Ei ne osaa mitään.
Iltalehti kirjoitti:Muusikko Jerry Douthett, 48, makasi humalassa ryyppäjäisissä, kun hänen jackrusselinterrierinsä puri miehen isovarpaan poikki ja hotkaisi sen kitaansa.
Ennen karmivaa tapausta Douthettin isovarvas oli pahasti tulehtunut. Hän kieltäytyi menemästä lääkäriin, vaikka hänen hänen hoitaja-vaimonsa aneli miestään.
Yksivuotias Kiko-terrieri kuitenkin ratkaisi lääkäripelon syömällä isäntänsä mätänevän varpaan.
Kiko todisti teollaan, että koira on todella ihmisen paras ystävä.
Hahhahaa. Minä olen kuullu pölysutista (=pieni koira, fifi), joka piti emäntäänsä sängyssä makaamalla vatsan päällä ja murisemalla kun emäntä yritti liikahtaa ja nousta ylös.Teraslilja_m kirjoitti:Viimeksi kun minä olin jackrusselinterrierin kanssa tekemisissä, niin pidin sitä pannasta kiinni ja pyörittelin, kun kävi tyttäreni kimppuun ...![]()
Terrieri söi isäntänsä pottuvarpaanIltalehti kirjoitti:Muusikko Jerry Douthett, 48, makasi humalassa ryyppäjäisissä, kun hänen jackrusselinterrierinsä puri miehen isovarpaan poikki ja hotkaisi sen kitaansa.
Ennen karmivaa tapausta Douthettin isovarvas oli pahasti tulehtunut. Hän kieltäytyi menemästä lääkäriin, vaikka hänen hänen hoitaja-vaimonsa aneli miestään.
Yksivuotias Kiko-terrieri kuitenkin ratkaisi lääkäripelon syömällä isäntänsä mätänevän varpaan.
Meillähän on kaksi räksyttävää hamsteria eli Chihua. Niiden luonteet ovat selkeästi erilaiset, vanhempi on alistuva perusluonteeltaan, nuorempi taas dominoiva. Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.annepa kirjoitti:Hahhahaa. Minä olen kuullu pölysutista (=pieni koira, fifi), joka piti emäntäänsä sängyssä makaamalla vatsan päällä ja murisemalla kun emäntä yritti liikahtaa ja nousta ylös.Teraslilja_m kirjoitti:Viimeksi kun minä olin jackrusselinterrierin kanssa tekemisissä, niin pidin sitä pannasta kiinni ja pyörittelin, kun kävi tyttäreni kimppuun ...![]()
Terrieri söi isäntänsä pottuvarpaanIltalehti kirjoitti:Muusikko Jerry Douthett, 48, makasi humalassa ryyppäjäisissä, kun hänen jackrusselinterrierinsä puri miehen isovarpaan poikki ja hotkaisi sen kitaansa.
Voivoi, pienten koirien kanssa on usein se ongelma että niitä ei kouluteta koska "no se on niin söööpöööö". Sit kun ei ole koulutusta ja rajoja niin koira onkin porukan pomo ja siitä seuraa ongelmia. Eniten puremia kai aiheuttaa fifit, ne vain ei ole otsikoissa koska ne on niin pieniä - puremat siis. Otsikkoihin pääsee rotikat ja muut isot koirat, koska ne saa enemmän tuhoa aikaiseksi yhellä haukulla.
Onko räksyttävä hamsteri sama kuin rotta eli pikkupaska?NuoriD kirjoitti:Meillähän on kaksi räksyttävää hamsteria eli Chihua. Niiden luonteet ovat selkeästi erilaiset, vanhempi on alistuva perusluonteeltaan, nuorempi taas dominoiva. Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
No Ei! Meidän koirat on prinsessoja!Riemumieli kirjoitti:Onko räksyttävä hamsteri sama kuin rotta eli pikkupaska?NuoriD kirjoitti:Meillähän on kaksi räksyttävää hamsteria eli Chihua. Niiden luonteet ovat selkeästi erilaiset, vanhempi on alistuva perusluonteeltaan, nuorempi taas dominoiva. Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
No just tätä minä tarkotan. Miksi se ei NYT vaadi kovaa koulutusta? No koska se on pieni ja söpö ja sen voi helposti siirtää nostamalla paikasta toiseen. Voi elämä.... se vois sille piskillekin olla parempi henkisesti että sille ois annettu "kova koulutus". Miksi se saa muille sit murista? Tarkoitan että "ollaan kitketty meille muriseminen pois" viittaa siihen että se saa muille kuitenkin rähistä. Miksi?NuoriD kirjoitti: Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
No kyllä me ollaan yritetty sitä kieltää haukkumasta vieraille.annepa kirjoitti:No just tätä minä tarkotan. Miksi se ei NYT vaadi kovaa koulutusta? No koska se on pieni ja söpö ja sen voi helposti siirtää nostamalla paikasta toiseen. Voi elämä.... se vois sille piskillekin olla parempi henkisesti että sille ois annettu "kova koulutus". Miksi se saa muille sit murista? Tarkoitan että "ollaan kitketty meille muriseminen pois" viittaa siihen että se saa muille kuitenkin rähistä. Miksi?NuoriD kirjoitti: Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
Koira on dominoiva jos sen antaa olla. Jos laumalla on selkeä johtaja joka kertoo mitä kuuluu ja kuka käskee niin se koira ei ole dominoiva.
Bluntly, en muista, mutta en kiellä.
Niin. Rääpäle, helppo, ei oteta vakavasti. Älkää yrittäkö, kieltäkää. TOSIN koiran kommunikointitapa on haukkuminen, mutta haukkujakin on erilaisia. Jos se on rähinähaukkua tai suojeluhaukkua niin heti pois, ihmiset rähisee ja suojelee kun on tarvetta, koira ei.NuoriD kirjoitti:No kyllä me ollaan yritetty sitä kieltää haukkumasta vieraille.annepa kirjoitti:No just tätä minä tarkotan. Miksi se ei NYT vaadi kovaa koulutusta? No koska se on pieni ja söpö ja sen voi helposti siirtää nostamalla paikasta toiseen. Voi elämä.... se vois sille piskillekin olla parempi henkisesti että sille ois annettu "kova koulutus". Miksi se saa muille sit murista? Tarkoitan että "ollaan kitketty meille muriseminen pois" viittaa siihen että se saa muille kuitenkin rähistä. Miksi?NuoriD kirjoitti: Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
Mutta kun se on sellainen rääpäle, niin sitä on hyvin vaikea ottaa vakavasti, eikä kukaan vaahtosammutinta isompi sitä pelkää.
Täytyy ottaa perheen kanssa puheeksi.annepa kirjoitti:Niin. Rääpäle, helppo, ei oteta vakavasti. Älkää yrittäkö, kieltäkää. TOSIN koiran kommunikointitapa on haukkuminen, mutta haukkujakin on erilaisia. Jos se on rähinähaukkua tai suojeluhaukkua niin heti pois, ihmiset rähisee ja suojelee kun on tarvetta, koira ei.NuoriD kirjoitti:No kyllä me ollaan yritetty sitä kieltää haukkumasta vieraille.annepa kirjoitti:
No just tätä minä tarkotan. Miksi se ei NYT vaadi kovaa koulutusta? No koska se on pieni ja söpö ja sen voi helposti siirtää nostamalla paikasta toiseen. Voi elämä.... se vois sille piskillekin olla parempi henkisesti että sille ois annettu "kova koulutus". Miksi se saa muille sit murista? Tarkoitan että "ollaan kitketty meille muriseminen pois" viittaa siihen että se saa muille kuitenkin rähistä. Miksi?
Mutta kun se on sellainen rääpäle, niin sitä on hyvin vaikea ottaa vakavasti, eikä kukaan vaahtosammutinta isompi sitä pelkää.
Sitähän minä yritin selittää että jos koira ei tiedä paikkaansa laumassa niin siitä tulee epävarma, ainakin rouva Stillwellin ja Cesar Milanin mukaan. Epävarma koira on koko ajan epävarma eikä sillä ole mukavaa. Jos koira luottaa siihen että isäntä/emäntä hoitaa pomon hommat niin sen ei tarvi ees yrittää. Eikä se ole ihmisillekään mukavaa jos koira äristelee ja näyttelee purukalustoa kun kulkee ohi.
Ei tarvi karjua. Jämäkkyys riittää. Esim jos pönteri hyppii mun (tai kenen tahansa) päälle niin me norataan se (käännetään selkä "eikä huomata"). Toimii aika tehokkaasti eikä sen takia ole tarvinu norailla enää pitkään aikaan.NuoriD kirjoitti:
Mä olen vaan liian pehmo. Jotenkin vaikea karjua sellaiselle pikku rääpäleelle.
“Do or do not... there is no try.”NuoriD kirjoitti: No kyllä me ollaan yritetty sitä kieltää haukkumasta vieraille.
You so geek <3Lilo kirjoitti: “Do or do not... there is no try.”
Joo niin tuttua, paitsi tuo ei tiiä mikä on kissa, toiset koirat saa aikaan kuulo-ongelman! Mut pönteri onkin vasta puolivuotias. Eli koulutus on pahasti kesken.Gat kirjoitti: Ihan kaikissa tapauksissa ne ei koulutetullakaan koiralla toimi, esim. meidän saksanseisojalla oli valikoiva kuulo kissan (!!!!) nähdessään.
Äänenpaino on se avainasia. Jos hoet että "kultarakasmussukka" äreällä äänellä ja muristen, koira luulee että olet vihainen. Jos lässytät koiralle iloisella äänellä että "saatanan pösilö, paskanaama mitä menit tekemään", niin koira heiluttellee häntää ja luulee että sitä kehutaan. Jos sanot normaalitilanteessa että "iii-STU" ja koira istuu ja vaihdatkin sanan ja sanot esim että "haai-STA" niin koira tod näk istuu.Gat kirjoitti: Varsinainen karjuminen pitäisi mielestäni säästää todellisiin hätätilanteisiin. Käskyt ihan tavallisella puheäänellä mieluummin. Jos aina huutaa tavalliset käskytkin, karjumiselta menee teho ja sitten ei enää ole lisätä tehoa tosipaikan tullen.
huima kirjoitti:You so geek <3Lilo kirjoitti: “Do or do not... there is no try.”
annepa kirjoitti:
Äänenpaino on se avainasia. Jos hoet että "kultarakasmussukka" äreällä äänellä ja muristen, koira luulee että olet vihainen. Jos lässytät koiralle iloisella äänellä että "saatanan pösilö, paskanaama mitä menit tekemään", niin koira heiluttellee häntää ja luulee että sitä kehutaan. Jos sanot normaalitilanteessa että "iii-STU" ja koira istuu ja vaihdatkin sanan ja sanot esim että "haai-STA" niin koira tod näk istuu.
Ei.Gat kirjoitti:Onko Daven rukkaset saaneet varsinaista tottelevaisuuskoulutusta?
No ehkä noin lähekkäisillä sanoilla. Mutta kun käskysanoja on paljon, kyllähän ne sanatkin erottavat. Saksanseisojilla lisäksi pillisignaalit. Meillä yksi pitkä vihellys maahan, yksi lyhyt suunnanvaihto luoviessa ja kaksi lyhyttä tänne. Jälkimmäisellä teki sivullisiin vaikutuksen, kun koira ilmestyi näköpiirin takaa. Pillillä ei ollut väliä, äidillä oli kerran kukkopillikin!annepa kirjoitti: Jos sanot normaalitilanteessa että "iii-STU" ja koira istuu ja vaihdatkin sanan ja sanot esim että "haai-STA" niin koira tod näk istuu.
Edell viestin lisäksi.NuoriD kirjoitti:Ei.Gat kirjoitti:Onko Daven rukkaset saaneet varsinaista tottelevaisuuskoulutusta?
Yleinen ongelma kaupungissa, ihmiset kokevat että heidän jeppe on niin pieni ja söpö, ettei haittaa jos se vähän yrittää purra ohi meneviä pyöräiliöitä sekä rullaluistin / rullalauta-ihmisiä.Gat kirjoitti:Ja saattaapa tulla sittenkin tilanteita, jossa rotan kokoistakin koiraa täytyy saada hallittua.
Hoh hoijaa.Gat kirjoitti:Rasistisen ennakkoluuloni mukaan kääpiokoirien omistajat ovat oma rotunsa. Monet eivät ymmärrä eläimistä yhtään mitään, ja se pygmikoira on koriste, lelu tai vauvan korvike.
.