Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bluntly
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

huima kirjoitti:Koko homma lähti liikkeelle siitä, että Hämis kommentoi ettei 9 millimetrin tabletti voi olla automaattisesti oikeutettu lääke mielenosoituksiin ja mellakoihin.
Nyt vetäisit itse mutkat suoriksi. Kommentoin vain tuota yksittäistä tilannetta ja Hämis oli samoilla linjoilla.

Enkä itsekkään usko etteikö virkavalta aiheuttaisi tarkoituksellista provokaatiota, sehän on kuitenkin "hyvää bisnekselle" ja ollut jo vuosikymmeniä pelin henki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriD kirjoitti:Korjaan aiempaa lausuntoani:

Uskon, että poliisi joskus saattaa jossain päin maailmaa käyttää agent provocatoureja.

Uskon myös, että jossain tilanteissa poliisi ei provosoi, mutta mellakoimaan innokkaat silti väittävät näin ja provosoituvat.

Olemmeko edellä olevasta samaa mieltä?
Kyllä olemme, ja arvostan suoraselkäistä tyyliä tarkistaa mielipidettänne uusien todisteiden valossa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Korjaan aiempaa lausuntoani:

Uskon, että poliisi joskus saattaa jossain päin maailmaa käyttää agent provocatoureja.

Uskon myös, että jossain tilanteissa poliisi ei provosoi, mutta mellakoimaan innokkaat silti väittävät näin ja provosoituvat.

Olemmeko edellä olevasta samaa mieltä?
Kyllä olemme, ja arvostan suoraselkäistä tyyliä tarkistaa mielipidettänne uusien todisteiden valossa.
Kiitos.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti:Nyt vetäisit itse mutkat suoriksi. Kommentoin vain tuota yksittäistä tilannetta ja Hämis oli samoilla linjoilla.
En huomannut, että Hämis kannattaisi tappavan voiman käyttöä missään virkkeessä ja kommentoi nimenomaan, että mellakat ovat epäselviä caseja. Mutta siis ymmärrän hyvin mitä kommentoit ja tarkoitit, eikä tarkoitus ollut syyllistää tai syöttää sanoja sinun suuhusi.

Minä pitäisin ampuma-aseiden käyttöä ja tappavan voiman käyttöönottoa validina toimenpiteenä vain äärimmäisissä tilanteissa, mitä kivien heittely ja polttopullojen hiettely ei vielä aina välttämättä ole. Samaten pitäisin äärimmäisen tärkeänä sitä, että viranomainen joutuu aina tekemään selvityksen voimankäytöstä ja sen oikeutus tutkitaan.

Riskinä on, että viranomainen ei käytä riittävää voimaa tarpeeksi ajoissa - mutta spektrin toinen pää, eli voiman ylikäyttö useammin on pelottavampi. Amerikassa on nähty mihin poliisivoimien militarisointi ajaa ja kuinka dramaattiset virheet eivät ole niinkään epätavallisia. Kun käytössä on kovat piipussa ja taktiikkana tehdä operaatiot voimalla, lasketaan menetykset viattomissa ihmishengissä.

Mutta lienemme näissä asioissa kaikki aika lailla samoilla linjoilla.
Bluntly
Kitisijä

Samoilla linjoilla, että ei saa yleistää vaan tarkasteltava yksittäin.
Bluntly
Kitisijä

huima kirjoitti:..äärimmäisissä tilanteissa, mitä...polttopullojen hiettely ei vielä aina välttämättä ole.
Mietihän nyt uudestaan. Haluaisitko itse olla polttopullojen heittelijäiden kohdealueella?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Nonni, nyt on oikea suunta!

Voisitte oikeastaan jäädä sinne. Kaikki voittas!

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0100923355
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
huima kirjoitti:..äärimmäisissä tilanteissa, mitä...polttopullojen hiettely ei vielä aina välttämättä ole.
Mietihän nyt uudestaan. Haluaisitko itse olla polttopullojen heittelijäiden kohdealueella?
Asiasta voisi tehdä gallupin talvisodassa olleiden venäläisten panssarimiesten keskuudessa. Ongelma on vain se, että jos polttopullon heittäjä on väkijoukon keskellä ja väkijoukko liikkeessä, pitää olla melkoinen pistoolisankari että saa buranan perille oikeaan ihmiseen.

Jos nyt pitäisi valita jouha-tilanteessa että amopuako sarja kumiluoteja joista osa voi osua vääriin ihmisiin vs. yksi lyijyluoti joka voi osua väärään ihmiseen niin ei valinnan pitäisi olla vaikea. Toki jos se on viimeinen keino estää polttopulloa lentämästä kohti, niin kyllä minä sen ymmärrän. Kohdalle osuva polttopullo on tappava ase siinä missä luotikin. Oikeastaan ottaisin mielummin luodista kuin polttopullosta.
Haemaeraemies
Kitisijä

So Hard kirjoitti: Oikeastaan ottaisin mielummin luodista kuin polttopullosta.
Hmm,ampumahaava ei katoa maassa pyörimällä, joten itse ehkä koittaisin mahdollisuuksiani polttopullon kanssa.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti:Mietihän nyt uudestaan. Haluaisitko itse olla polttopullojen heittelijäiden kohdealueella?
En, mutta se että tilanteessa on polttopullo tai kivi mukana ei minusta automaattisesti oikeuta lyyjyllä tehtävää lobotomiaa.

Painotan siis sitä, että tilanne ei välttämättä ole äärimmäinen - vaikka polttopulloja heitettäisiinkin. Pulloja saatetaan esimerkiksi heittää tielle tai jonnekin muualle, ja senpä takia tilanteet pitää arvioida erikseen.
Haemaeraemies
Kitisijä

Kreikan mallia vuodelta 2008, sama meno jatkunut myös tänä vuonna, kansa ei ole hirveen iloinen maan taloustilanteen johdosta, ja siihen johtaneista tapahtumista.

Ei sillä, en kyllä tahtoisi olla tuolla molotovin coctailin vastaanottavassa päädyssä. Noi noiden kyynelkaasuttimet on kyll hurjia, tultu vähän kauas niistä pippurinestettä ruikkivista hiuslakkaputelin vastineista. Jengi väistää nätisti kun suihkasee kaaressa jonnekin sinnepäin.
NuoriD

Haemaeraemies kirjoitti:

Kreikan mallia vuodelta 2008, sama meno jatkunut myös tänä vuonna, kansa ei ole hirveen iloinen maan taloustilanteen johdosta, ja siihen johtaneista tapahtumista.
Montakos sinne mielenosoittajien polttamaan pankkiin kuoli? Kaksi?

En vaan tajua, mitä noiden mellakoijien päässä liikkuu. Kreikan valtion budjettiin ei tule yhtään lisää rahaa, vaikka polttaisi koko Ateenan.

En väitä, että sinä olisit mitenkään syyllinen noiden käytökseen, mutta aistinko väärin, että olisit jotenkin symppaamassa?
So Hard

Haemaeraemies kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Oikeastaan ottaisin mielummin luodista kuin polttopullosta.
Hmm,ampumahaava ei katoa maassa pyörimällä, joten itse ehkä koittaisin mahdollisuuksiani polttopullon kanssa.
Mielummin reikä jossain päin kuin kauttaaltaan palanut iho. Ja jos noutaja tulee, luoti on merkittävästi miellyttävämpi tapa lähteä kuin vakavat palovammat. Mutta jokainen toki valitsee itse myrkkynsä.
Haemaeraemies
Kitisijä

NuoriD kirjoitti: En väitä, että sinä olisit mitenkään syyllinen noiden käytökseen, mutta aistinko väärin, että olisit jotenkin symppaamassa?
En voi väittää ettenkö tunne myötätuntoa kyseistä kansaa kohtaan vääryyksien takia joita ovat saaneet johtajiensa toimesta kärsiä, ja ymmärrän hyvin että kansa mobilisoituu.

Enkä myöskään voi väittää tuntevani lievää kateutta siitä että 100 000 ihmistä (tänä vuonna tapahtunut miekkari) aktivoituu kaduille kun valtion toimet ei tyydytä. Enkä nyt puhu riehujista, vaan normikansasta jota tuolla on valtaosa. Mutta osa siitä normikansasta myös äityy hurmoksessaan / vihassaan riehumaan, vaikka eivät olisi ns black blockia.

Tuossa linkittämässäni videossa btw tilannetta oli viekä höystänyt se että poliisit olivat ampuneet teinin epäselvissä olosuhteissa, joten ihmisillä oli taatusti ns. verenmaku suussa.

Polttopullot on kyllä liian äärireunan työkaluja, ja asettaa liikaa viattomia vaaraan.

Joten en kyllä kehottaisi ketään ikinä koskaan polttopulloa heittämään mitään päin, kuten en myöskään ampuma-aseita suosita joukkojenhallintaan. Luonnollisesti parasta olisi jos ei heiteltäis /ammuttais/kaasutettaisiin ketään millään.
So Hard

Haemaeraemies kirjoitti:En voi väittää ettenkö tunne myötätuntoa kyseistä kansaa kohtaan vääryyksien takia joita ovat saaneet johtajiensa toimesta kärsiä, ja ymmärrän hyvin että kansa mobilisoituu.
Wat? Kreikan kansahan on ihan itse aiheuttanut en mitä lusikoivat. Jengin yleinen asenne on se, ettei veroja kuulu maksaa, eläkkeitä ja etuuksia kupataan kuinka vain pystytään ja duunimoraali on äärimmäisen slarvaa jopa välimeren maaksi. Ei se ole johtajien moka, että jossain vaiheessa yhtälö muuttuu mahdottomaksi.

Kreikan kansa on kokonaisuutena laiskaa paskasakkia. Laiska paskasakki kun menee metelöimään kadulle sen takia, että eivät saa enää systemaattisesti elää yli varojensa, niin minun myötätuntoni on nolla. En voi käsittää miten joku voi leimata johtajat syylliseksi tilanteeseen jonka aiheuttanut nimenomaan yleinen asenne.
Bluntly
Kitisijä

So Hard kirjoitti: Ei se ole johtajien moka, että jossain vaiheessa yhtälö muuttuu mahdottomaksi.
On se. Olisi pitänyt olla pallia pistää se kansa ojennukseen ennenkuin kaikki meni vituiks.
Haemaeraemies
Kitisijä

So Hard kirjoitti:l En voi käsittää miten joku voi leimata johtajat syylliseksi tilanteeseen jonka aiheuttanut nimenomaan yleinen asenne.
Aika raakaa yleistystä yllä, mutta osaksi ehkä totta. Mieleeni on kyllä painunut laaja määrä johtajien tempauksia, jotka suomessa varmaan menisi sitten maan tapana, ja muualla virka-aseman törkeänä väärinkäyttönä, petoksena ja korruptiona.

Olet ilmeisesti sitä mieltä että kansa saa sellaiset johtajat kun tahtoo ja jos johtajat kusee linssiiin niin se on kansan vika?
So Hard

Bluntly kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Ei se ole johtajien moka, että jossain vaiheessa yhtälö muuttuu mahdottomaksi.
On se. Olisi pitänyt olla pallia pistää se kansa ojennukseen ennenkuin kaikki meni vituiks.
Ongelma on se, että kansa äänestää valtaa saavat johtajat. Jos kansa ei halua ojennukseen, se äänestää ojennuksia esittävät vittuun. Jos kansa taas haluaisi ojennukseen, se ei menisi osoittamaan mieltä kun eläke- ja etuuskuppaus lopetetaan ja verot pistetään maksuun.
NuoriD

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei se ole johtajien moka, että jossain vaiheessa yhtälö muuttuu mahdottomaksi.
Mihin hittoon niitä johtajia oikein kaivataan jos ei kurssin pitämiseen kohdallaan tai _johtamiseen_?
Demokratiassa ei johto pystyy tarjoamaan kansalle kovempaa talouskuria, kuin se itse haluaa.

Jos kansa haluaa elää lainarahalla työtä vieroksuen ja veroja vältellen, eivät demokraattisesti valitut vallanpitäjät sitä pysty estämään.
Bluntly
Kitisijä

Kummasti niitä päätöksiä on saatu nopeasti aikaan kun on pakko. Ja reilusti alle yhdessä istumajaksossa.
So Hard

Bluntly kirjoitti:Kummasti niitä päätöksiä on saatu nopeasti aikaan kun on pakko. Ja reilusti alle yhdessä istumajaksossa.
Koko muun EU:n kiukku on aika hyvä selkänoja poliitikolle. Siltikin uskoisin, että seuraavissa vaaleissa kommunitskit ja muut rahanjakajat saavat merkittävästi lisää ääniä, pääsevät valtaan ja meininki palaa ennalleen. Kreikalle ei missään nimessä olisi pitänyt lainata penniäkään.
NuoriD

Nyt saatiin päätöksiä aikaan, kun oli äärimmäinen pakko. Silti porukkaa ryntää kadulle ja polttaa pankkeja (ja virkailijoita siinä sivussa). Ellei EU olisi laittanut Kreikkaa äärimmäisen pakon eteen, kansa ei takuulla olisi hyväksynyt säästöjä.

Olen Tixin linjoilla. Paskasakki saa sellaiset johtajat kuin se haluaa. Ei ole johtajien vika, että raha ei kasva puussa.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^^ Sun pitäs vaihtaa nimimerkkiä. Mua alkaa välittömästi panettaa sen lukiessani.

Vai pitäsköhän mun vaihtaa aivoja...
Viimeksi muokannut Vesper, 01.10.2010 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

8)
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:8)
Senkin niljakas väliintunkija!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.