Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
urpiainen
Kitisijä

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti: Tietenkin huomaan, enhän minä tyhmä ole. Huomionarvoista kuitenkin on, että Helsingin piiristä löytyy vain pari ollenkaan strategiointikykyistä henkilöä, joista toinen siis on kaavaillut minun keräävän suomenruotsalaisia ja liberaaleja ääniä. Viimeistään siinä vaiheessa, kun ilmoitin kieltäytyväni käyttämästä ruotsinkielisiä nimikkeitä vaali-ilmoituksissa ja kerroimme toisen ehdokkaan kanssa olevamme aikeissa järjestää noita terveydenhuoltoon liittyviä tilaisuuksia, hän taisi vasta tajuta, että on olemassa riski, että saankin enemmän ääniä kuin hihhulit. Se hermostuminen oli käsinkosketeltavaa.

Todettakoon vielä, että olen kyllä taktikoinut itselleni tarpeen vaatiessa pätevän takaportin poiskin ehdokkuudesta hyödynnettäväksi ennen maaliskuuta, jos alkaa näyttää siltä, että saattaisin oikeasti auttaa jonkun ääliön (=ME) eduskuntaan. Eli luulevat hyväksikäyttävänsä, mutta eivät oikeasti voi.
Tämä kuulostaa ihan hyvältä. Siinäkin mielessä (siis oman fiksuutesi lisäksi) toivon sinulle menestystä, että kristilliset nyt voivat varmaan saada aivan korkeintaan yhden edustajan Helsingistä, ja sinä olet varmasti paras ehdokas tuoksi henkilöksi. Lisäksi kristillisten äänet lienevät pääosin pois kokoomukselta ja rkp:ltä, joilta sietääkin ääniä viedä (no, ehkä liberaali rkp on kristillisiä toivottavampi menestyjä, mutta kokoomuksen ylivaltaa Helsingissä on aina hyvä nakertaa).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja prosessi »

annepa kirjoitti:Älkää lannistako. On hyvä että ihmisellä on unelmia ja se tekee töitä saavuttaakseen ne. Minusta tätä on hauska seurata ja toivon että prossu pääsee läpi ihan sen takia että se vois saada aikaan hämminkiä piireissä. Sen lisäksi aatoksensa tuntuu minusta aika järkeviltä joten hämmingin lisäksi saatettais saada myös jotain muuta.
Ei minua ole nettikommenteilla mahdollista lannistaa, kun minulla ei ole mitään hävittävääkään. On hyvin todennäköistä, että lopulta vaikutusvaltani eduskunnassa olisi vähäisempää kuin mitä se on nyt, vaalikampanjan aikana, ennen vaaleja. Riippumatta siitä, tulenko menemään läpi vai en. Yleensä poliitikot pelkäävät äänestäjien suututtamisen lisäksi sitä, että heidän hyvät ideansa varastetaan ja valjastetaan muidenkin ehdokkaiden käyttöön. Minun tapauksessani se taas olisi pelkkä etu, koska ideat aina tarvitsevat myös niitä toteuttajia. Eli siinä missä täällä kitinässä mietitään vain mahdollista läpimenoa ja sen mahdottomuutta, minä näen itse kampanjallakin oman arvonsa, joka ei katoa vaikken läpi menisikään. Eli hyvä puoli on siinä, ettei kansanedustajuus ole se varsinainen unelmani, vaan pelkkä varsinaisen unelmani toteuttamisen yksi vaihtoehtoinen väline.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

prosessi kirjoitti:
annepa kirjoitti:Älkää lannistako. On hyvä että ihmisellä on unelmia ja se tekee töitä saavuttaakseen ne. Minusta tätä on hauska seurata ja toivon että prossu pääsee läpi ihan sen takia että se vois saada aikaan hämminkiä piireissä. Sen lisäksi aatoksensa tuntuu minusta aika järkeviltä joten hämmingin lisäksi saatettais saada myös jotain muuta.
Ei minua ole nettikommenteilla mahdollista lannistaa,
En uskokaan, mua vaan vitutti muiden asenne.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
prosessi
Kitinän uhri

annepa kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Ei minua ole nettikommenteilla mahdollista lannistaa,
En uskokaan, mua vaan vitutti muiden asenne.
:D Minä taas en edes huomannut, että siinä olisi ollut mitään kummallista. Kai sitä paatuu, kun tarpeeksi pitkään tekee konsultin hommia, joissa yrityksen rahoittajat maksavat konsultin palvelut ja yrityksen työntekijät suhtautuvat lähinnä vihamielisesti, periaatteella "mitä nuo pellet kuvittelevat tietävänsä meidän työstämme sellaista, jota emme itse tietäisi paremmin". Etenkin kun niin suuri osa konsulteista toimii juuri niin, etteivät vaivaudu selvittämään tosiasioita ennen kuin keksivät omia lennokkaita ratkaisujaan, joten työ täytyy lähes aina aloittaa siitä, että todistaa olevansa jotain muuta kuin kaikki ne muut.
annepa
Kitisijä

prosessi kirjoitti: yrityksen rahoittajat maksavat konsultin palvelut ja yrityksen työntekijät suhtautuvat lähinnä vihamielisesti, periaatteella "mitä nuo pellet kuvittelevat tietävänsä meidän työstämme sellaista, jota emme itse tietäisi paremmin". Etenkin kun niin suuri osa konsulteista toimii juuri niin, etteivät vaivaudu selvittämään tosiasioita ennen kuin keksivät omia lennokkaita ratkaisujaan, joten työ täytyy lähes aina aloittaa siitä, että todistaa olevansa jotain muuta kuin kaikki ne muut.
Olen ollut muistaakseni kerran konsulttien kans tekemisissä ja ne kaks jätkää oli kyllä just ihan pellejä. No onneksi näköjään kaikki konsultit ei ole. Yritin vielä olla mahollisimman avoimin mielin mutta kun tilaisuus eteni niin aloin tyrskimään naurusta, ei vaan voinu mitään.

Edit: ja niin asennevammani eteni siihen että ajattelin että "no leikitään nyt sitten rastisuunnistusta ja palapeliä että pojille tulee hyvä mieli". Ja samalla innolla paneuduin konsulttien meille antamiin tehtäviin. Blaah.
Viimeksi muokannut annepa, 28.12.2010 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:Toivoisin vaan että ois toisen puoleen listoilta mukana. En aio sinua prosessi äänestää tämän puolue-asian takia, valitan :)
Juuri tätä rasitetta olen tuonut koko ajan esiin. Mielestäni prosessi ei näe tätä juttua riittävän selkeästi.
annepa
Kitisijä

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Toivoisin vaan että ois toisen puoleen listoilta mukana. En aio sinua prosessi äänestää tämän puolue-asian takia, valitan :)
Juuri tätä rasitetta olen tuonut koko ajan esiin. Mielestäni prosessi ei näe tätä juttua riittävän selkeästi.
Mut tähänhän oli se takaportti. Tosin sitä ei oo aikaisemmin mainittu.
So Hard

Zeb kirjoitti:Minusta ei tuohon ehdokashommaan olisi. Aloitetaan vaikka nollaa lähenevästä kritiikinsietokyvystä.
Alkaisi autonavaimet lennellä vaalitenteissä?
So Hard

annepa kirjoitti:Mut tähänhän oli se takaportti. Tosin sitä ei oo aikaisemmin mainittu.
Ei ole mitään tapaa mitata yksittäisen ehdokkaan kannatusta ennen kuin äänet on laskettu. Silloin on jo myöhäistä.
annepa
Kitisijä

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Mut tähänhän oli se takaportti. Tosin sitä ei oo aikaisemmin mainittu.
Ei ole mitään tapaa mitata yksittäisen ehdokkaan kannatusta ennen kuin äänet on laskettu. Silloin on jo myöhäistä.
Sitä minäki mietin. Että prosessi mielelläni kuulisin lisää tästä takaportista.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:Olen ollut muistaakseni kerran konsulttien kans tekemisissä ja ne kaks jätkää oli kyllä just ihan pellejä.
Nuo Just ihan pellet vain laskuttavat 1000 egeä tunnilta, joten miksi konsultteja ylipäänsä palkataan/on olemassa? Tuskin nyt kuitenkaan masokistisista tai filantrooppisista taipumuksista johtuen (kiva että meitä nöyryytetään selviöitä kertomalla ja mittatilauspuvuilla/tuleehan pellejenkin saada rahaa ruokaa varten).
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:"et sinä ole mitenkään erikoinen, et voi päästä läpi" käy vähän tylsäksi.
Ei kait kukaan näin ole sanonut? Jos Prossu tekee systemaattisesti töitä, niin esim kahdeksan vuoden päästä hän voi päästä läpi. Kyse on siitä, voiko hän ensi kevään vaaleissa päästä läpi.
Kahdeksan vuoden päästä julkinen terveydenhuolto on nykymenolla jatkuessaan jo kuollut.
BS.

Eräs kollega kertoi, että aloittaessaan lääkäriksi opiskelun Helsingin Yliopistossa vuonna 1972 heille ensimmäisellä luennolla kerrottiin, että suomen terveydenhuolto on kriisissä.

Itse asiassa kaikki menee koko ajan parempaan suuntaan. Kahdeksan vuoden kuluttua suomen terveydenhuollon tilanne on tätä päivää parempi, valitaanpa sinut tai ei.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

So Hard kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Minusta ei tuohon ehdokashommaan olisi. Aloitetaan vaikka nollaa lähenevästä kritiikinsietokyvystä.
Alkaisi autonavaimet lennellä vaalitenteissä?
Ei tietenkään julkisesti sellaista. Kotiovien ulkopuolella näytän tilanteessa kuin tilanteessa kuulemma äärimmäisen rauhalliselta vaikka sisällä kiehuisi. Mutta ei varmaan ole eduksi politiikassa ottaa asioita henkilökohtaisesti ja loukkaantua, vaikkei sitä näyttäisikään.
prosessi
Kitinän uhri

annepa kirjoitti:Olen ollut muistaakseni kerran konsulttien kans tekemisissä ja ne kaks jätkää oli kyllä just ihan pellejä. No onneksi näköjään kaikki konsultit ei ole. Yritin vielä olla mahollisimman avoimin mielin mutta kun tilaisuus eteni niin aloin tyrskimään naurusta, ei vaan voinu mitään.

Edit: ja niin asennevammani eteni siihen että ajattelin että "no leikitään nyt sitten rastisuunnistusta ja palapeliä että pojille tulee hyvä mieli". Ja samalla innolla paneuduin konsulttien meille antamiin tehtäviin. Blaah.
Isi on opettanut, miten konsultin kannattaa toimia. Sen kannattaa ensin sivuuttaa kokonaan pomoportaat ja keskittyä selvittämään oikeiden työntekijöiden kanssa, mikä työssä oikeasti mättää. Sen jälkeen se voi jatkaa selvittämällä sen, miksi pomoportaat eivät ole osanneet ratkaista alaistensa konkreettisia ongelmia. Tässä vaiheessa yleensä vasta selviää, mitä varsinainen projekti oikeasti tulee käsittelemään. N. 90% tapauksista on sellaisia, ettei palvelun ostaja itse ole osannut määritellä oikein, missä apua tarvitaan, eikä tietenkään myöskään projektin laajuutta. Isin pulju kieltäytyykin tekemästä kokonaisvaltaisia tarjouksia ennen erillistä selvitysprojektia, koska niitä ei pääosassa tapauksista olisi mitään mieltä toteuttaa. Käsittämättömimpiä projekteja ovat olleet ne selvitystyöt, joissa meille on toimitettu yrityksestä jonkun konsulttifirman kaikki raportit ja pyydetty selitys, mitä ne oikein tarkoittavat...
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vaikea uskoa, että joku lähtisi raskaaseen vaalitaisteluun huvikseen. Luultavasti Prosessi uskoo pääsevänsä sisään jonkinlaisena Jumalan valittuna eli ihmeen avulla. Kun tulokset sitten julkaistaan, on helppoa esiintyä vaatimattomana ja sanoa ohhoh.

Eipä silti. Eduskunta on kolmatta kotimaista mukaillen a bunch of fucking dildos, joten kyllä sinne yksi Messias aina sekaan mahtuu.
Paras päivä ikinä.
annepa
Kitisijä

prosessi kirjoitti:
annepa kirjoitti:Olen ollut muistaakseni kerran konsulttien kans tekemisissä ja ne kaks jätkää oli kyllä just ihan pellejä. No onneksi näköjään kaikki konsultit ei ole. Yritin vielä olla mahollisimman avoimin mielin mutta kun tilaisuus eteni niin aloin tyrskimään naurusta, ei vaan voinu mitään.

Isi on opettanut,
Nämä oli erilaisia konsultteja. Nämä kävi luottamusmiehille kertomassa että vaikka ihmiset sanoo a niin ne saattaa tarkottaa b. Yhden päivän aikana siis. Tai no ehkä mulla on vaan väärä kuva siitä mitä sana "konsultti" tarkottaa.
prosessi
Kitinän uhri

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Sitä minäki mietin. Että prosessi mielelläni kuulisin lisää tästä takaportista.
Tässä joudun luottamaan omaan arviointikykyyni oman ja ME:n kampanjoiden etenemisistä, eli vetäydyn vastaansanomattomilla perusteilla maaliskuun alussa, jos gallupit ja lehdistö edelleenkään ei edes mainitse muita ehdokkaita ME:n selkeiksi kilpailijoiksi. Nykyiselläänhän ME on ainoa jonka suosiota on edes mitattu.
So Hard

Konsultteja on kahta sorttia. Toinen sortti on sellainen joka tulee myymään valmista höpöoppaan mukaista johtamisoppia organisaatioon kuin organisaatioon tai innostamaan (Sarasvuotyyppinen) ja sitten on sellaisia, jotka ovat jonkin alan asiantuntijoita ja tulevat ratkaisemaan asiakkaalla olevan ongelman. Ensimmäinen sortti on aina paskaa ja jälkimmäinen vaihtelevasti.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Minullakin on valitettavan negatiivinen kuva konsulteista. Tulevat tyrkyttämään jossain muualla valmiiksi pureksittuja ratkaisuja jotka eivät ole mitenkään sovellettavissa uuteen ympäristöön. Tämä siksi etteivät tiedä kyseisestä ympäristöstä hölkäsen pöläystä. Häipyvät kun ovat sössineet aikansa ja syyttävät muutosvastarintaa siitä kun mikään ei työntekijöiden mielestä enää toimi entisenkään vertaa.
annepa
Kitisijä

So Hard kirjoitti:Konsultteja on kahta sorttia. Toinen sortti on sellainen joka tulee innostamaan (Sarasvuotyyppinen) ja sitten on sellaisia, jotka ovat jonkin alan asiantuntijoita ja tulevat ratkaisemaan asiakkaalla olevan ongelman. Ensimmäinen sortti on aina paskaa ja jälkimmäinen vaihtelevasti.
Miten mulla on semmoinen kuva jäänyt että nämä kaks pelleä oli just Sarasvuon firmasta. Ja paskaa olivat.

Edit: joo oli ne, tarkistin logot.
Viimeksi muokannut annepa, 28.12.2010 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Asiasta mitään tietämättä (en ole koskaan tavannut elävää konsulttia työn touhussa) veikkaan, että nuo Tixin mainitsemat tyypin 2 konsultit voivat olla hyödyllisiä.

Jos firmalla on joku ongelma, joka on sen oman nykyfokuksen ulkopuolella, niin saattaa olla, että joku ulkopuolinen asiantuntija osaa sanoa, mitä kannattaa tehdä.

Voisin esim. kuvitella, että kun perheyritys päättää listautua pörssiin, niin voi olla, että konsulteilla, jotka ovat ennenkin hoitaneet vastaavia caseja, voi oikeasti olla asiantuntemusta, josta 1000 euroa tunnissa on pikkusumma.
prosessi
Kitinän uhri

NuoriD kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Ei kait kukaan näin ole sanonut? Jos Prossu tekee systemaattisesti töitä, niin esim kahdeksan vuoden päästä hän voi päästä läpi. Kyse on siitä, voiko hän ensi kevään vaaleissa päästä läpi.
Kahdeksan vuoden päästä julkinen terveydenhuolto on nykymenolla jatkuessaan jo kuollut.
BS.

Eräs kollega kertoi, että aloittaessaan lääkäriksi opiskelun Helsingin Yliopistossa vuonna 1972 heille ensimmäisellä luennolla kerrottiin, että suomen terveydenhuolto on kriisissä.

Itse asiassa kaikki menee koko ajan parempaan suuntaan. Kahdeksan vuoden kuluttua suomen terveydenhuollon tilanne on tätä päivää parempi, valitaanpa sinut tai ei.
Vuonna 1972 usean vuoden ajan jatkunut useamman miljoonan euron kavaltaminen kiinni jäämättä sairaanhoitopiirin hallinnosta käsin ei olisi ollut mahdollista. 1972 maalaiskunnissa oli kunnanlääkärit, ei moninkertaisin kustannuksin tapahtuvia ostopalveluita yksityisiltä lääkäriasemilta. Hoito on varmasti parempaa tänä päivänä ainakin erikoissairaanhoidon osalta, mutta rahankäyttö on täysin holtitonta. Eli ok, ehkä julkinenkaan terveydenhuolto ei ole kahdeksan vuoden päästä nurin, mutta sen pystyssä olo näkyy kyllä ikävällä tavalla verotuksessa.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti: Vuonna 1972 usean vuoden ajan jatkunut useamman miljoonan euron kavaltaminen kiinni jäämättä sairaanhoitopiirin hallinnosta käsin ei olisi ollut mahdollista. 1972 maalaiskunnissa oli kunnanlääkärit, ei moninkertaisin kustannuksin tapahtuvia ostopalveluita yksityisiltä lääkäriasemilta. Hoito on varmasti parempaa tänä päivänä ainakin erikoissairaanhoidon osalta, mutta rahankäyttö on täysin holtitonta. Eli ok, ehkä julkinenkaan terveydenhuolto ei ole kahdeksan vuoden päästä nurin, mutta sen pystyssä olo näkyy kyllä ikävällä tavalla verotuksessa.
Millä lailla itse käyttäisit ne rahat? Mistä siis säästäisit?
NuoriD

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
BS.

Vuonna 1972 usean vuoden ajan jatkunut useamman miljoonan euron kavaltaminen kiinni jäämättä sairaanhoitopiirin hallinnosta käsin ei olisi ollut mahdollista. 1972 maalaiskunnissa oli kunnanlääkärit, ei moninkertaisin kustannuksin tapahtuvia ostopalveluita yksityisiltä lääkäriasemilta. Hoito on varmasti parempaa tänä päivänä ainakin erikoissairaanhoidon osalta, mutta rahankäyttö on täysin holtitonta. Eli ok, ehkä julkinenkaan terveydenhuolto ei ole kahdeksan vuoden päästä nurin, mutta sen pystyssä olo näkyy kyllä ikävällä tavalla verotuksessa.
En mä väittänytkään, että systeemi toimisi optimaalisesti.

Se kuitenkin toimii huomenna paremmin kuin tänään ja ylihuomenna vielä paremmin.

Lääkäreitä ja hoitajia on enemmän kuin koskaan, kansa elää pidempään ja terveempänä. Terveydenhoitoon on käytettävissä rahaa enemmän kuin koskaan.

Eli mantra systeemin kriisistä ja romahtamisesta kannattaa unohtaa, koska se ei pidä paikkaansa.
prosessi
Kitinän uhri

Zeb kirjoitti:Millä lailla itse käyttäisit ne rahat? Mistä siis säästäisit?
Tuohon ei valitettavasti pysty kovin lyhyesti vastaamaan, mutta laitan sinulle linkit teksteihini aiheesta, kunhan saan ne julkaistua.
NuoriD kirjoitti:Terveydenhoitoon on käytettävissä rahaa enemmän kuin koskaan.

Eli mantra systeemin kriisistä ja romahtamisesta kannattaa unohtaa, koska se ei pidä paikkaansa.
Ei oikein näyttäisi siltä, kun katsoo valtion velkaantumistahtia.