prosessi kirjoitti:Paremmin minä sopisin toteuttavaan rooliin kuin päättävään, kunhan joku muu tekee nuo tarvittavat päätökset puolestani. Vaalikampanjani voi yhtä hyvin luokitella mallin lobbaukseksi, sillä enhän minä (tai kukaan muukaan) KD:n edustajana Helsingissä mene läpi.
Jotenkin minun on hyvin vaikea hahmottaa tätä bisneskonsultoinnista saamaasi johtamiskokemusta, jolla esim. pistäisit terveydenhuollon kustannukset kuriin.
Selasin nopeasti läpi uusimman kirjoituksesi uuden suomen pulu kaatuu-blogissasi. Eihän siinä ole päätä eikä häntää: otsikko puhuu talouden tasapainottamisesta, sitten löpistään koulutuksen tärkeydestä, yritysten tukemisesta, diabeteksesta, luonnonsuojeluprojekteista, infrasta, kasviperäisestä omavaraisuudesta, tulonsiirroista, lääkkeistä ja ylen satsaamisesta junnu-urheiluun. Minusta tuosta puuttuu tykkänään minkäänlainen näkemyksellisyys, kokonaisuuksien hahmottaminen saati ymmärrys taloudesta - tyhjää löpinää.
Sano ihan vaikka Suomeksi, pitäisikö valtion menoja karsia vai ei?
Jos tämä kysymys on liian vaikea niin pistätkö vähän strategiaa sille, miten nämä pitäisi toteuttaa, mitä tuloksia saavutettaisiin ja millä kustannuksilla:
- tietojohtaminen osaksi terveydenhuoltoa
- valtion roolin kehittäminen innovaatioiden tukemisessa ja kaupallistamisessa
- perhearvojen ja vastuukysymysten yhteensovittaminen eettiseksi ja oikeudenmukaiseksi kokonaisuudeksi
On hyvin vaikeaa olla Daven kanssa samaa mieltä, että voisit olla keskimääräistä edustajaa parempi.