elco kirjoitti:
Minusta hifistely kaikella juomalla on tavattoman penseää.
Nykyään kun vältän humaltumista, on hifistely ainoa syy käyttää alkoholia ja harrastan sitä kaikessa viinassa minkä juon
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave kirjoitti:
joo-o. Mun mielestä punaviini (alkosta ostettu) maistuu aina hyvältä (ainakin yli 10:n hintaluokassa), eli en oikein saa otetta. Ja pitäisikö saadakaan. JOs joku olisi välillä pahaa, niin sitten olisi merkitystä.
Jälkimaku on yksi missä on suuria eroja. Kunnollista täyteläisen pehmeää ja viipyilevää jälkimakua alkaa löytymään vasta yli 15€:n hintaluokassa. Noi yli 10:n viinit monesti lupaavan makusia, mutta maku ei oikein kehity ja loppuu kesken.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Miksi sen viinin pitää maksaa vähintään jonkun verran, varsinkaan jos ei ole eläessään törmännyt pahan makuiseen viiniin?
Kokeiles tohtori ihan huviksesi vaikka sitä italialaista Il Papavero Rossoa, joka maksaa alle 6 euroa pullo, ja tule kertomaan siitä mielipiteesi? Löytyy tietysti sieltä alahyllyltä, että onhan se vähän nöyryyttävää sellaisia poimia alkossa koriinsa, mutta voit kompensoida ostamalla samalla jonkun yli kahenkympin viinin, ettei kassatäti vain ala kyseenalaistamaan likviditeettiäsi mielessään.
Manaaja kirjoitti:Miksi sen viinin pitää maksaa vähintään jonkun verran, varsinkaan jos ei ole eläessään törmännyt pahan makuiseen viiniin?
Kokeiles tohtori ihan huviksesi vaikka sitä italialaista Il Papavero Rossoa, joka maksaa alle 6 euroa pullo, ja tule kertomaan siitä mielipiteesi?
Voisit opetella sisälukutaitoa ja käytöstapoja.
Kävin lukemassa arvostelut. Kiitos vaan tarjouksesta, mutta taidan jättää väliin. Noi halpikset ei vaan jaksa enää kiehtoa.
Manaaja kirjoitti:Miksi sen viinin pitää maksaa vähintään jonkun verran, varsinkaan jos ei ole eläessään törmännyt pahan makuiseen viiniin?
Kokeiles tohtori ihan huviksesi vaikka sitä italialaista Il Papavero Rossoa, joka maksaa alle 6 euroa pullo, ja tule kertomaan siitä mielipiteesi? Löytyy tietysti sieltä alahyllyltä, että onhan se vähän nöyryyttävää sellaisia poimia alkossa koriinsa, mutta voit kompensoida ostamalla samalla jonkun yli kahenkympin viinin, ettei kassatäti vain ala kyseenalaistamaan likviditeettiäsi mielessään.
Joo-o. Mutta mä uskon tymästi, että ne kalliimat keskimäärin ovat halvempia parempia, ja kun en ymmärrä mistään muusta, kuin mitä se maksaa, niin otan sitten sen vähän kalliimman.
Mutta taidan tänään ostaa jonkun viinikirjan. Saatte nähdä kuka sanoo viiimeisen sanan, niih! Kohta alkaa tippua anal-yysiä!
Vagabondo kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Just näin. Kun ei ymmärrä mitä toinen kirjoittaa, on kohteliasta kysyä tarkennusta, eikä ruveta urputtamaan turhasta.
Dave kirjoitti:Joo-o. Mutta mä uskon tymästi, että ne kalliimat keskimäärin ovat halvempia parempia, ja kun en ymmärrä mistään muusta, kuin mitä se maksaa, niin otan sitten sen vähän kalliimman.
Ja niitä paljon kalliimpia ei kannata kovin usein ostaa, ennen kuin ymmärtää mitä eroa sillä vähän halvemmalla ja vähän kalliimmalla on.
Puolestaan siinä vaiheessa, kun ymmärtää mitä eroa on paljon kalliimmalla ja vähän kalliimmalla, ei oikeastaan enää kiinnosta maistella niitä vähän halvempia. Sillon saattaa kyllä juhlan kunniaksi hankkia jo niitä perkeleen kalliitakin
Mä olen suorittanut melko arvostetun viinitutkinnonkin, mutten silti ymmärrä viinejä enkä juurikaan niitä edes juo. Suosittelen siis kirjan rinnalle myös maistelua.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vagabondo kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Just näin. Kun ei ymmärrä mitä toinen kirjoittaa, on kohteliasta kysyä tarkennusta, eikä ruveta urputtamaan turhasta.
Jos mulla on jotain asiaa sulle ylimieliselle dillelle, niin osoitan kyllä viestini sinulle. Niin kauan kun ei ole voit opetella käytöstapoja pitämällä naamasi tukossa kun muut ihmiset keskustelevat keskenään.
Joo-o. Mutta mä uskon tymästi, että ne kalliimat keskimäärin ovat halvempia parempia, ja kun en ymmärrä mistään muusta, kuin mitä se maksaa, niin otan sitten sen vähän kalliimman.
Tottakai ne keskimäärin ovatkin. Mutta onko sillä juurikaan väliä jos kaikki maistuu hyvältä? Menes nyt sinne alkoon hopi hopi ja anna arviosi tuosta mainitsemastani viinistä. Kerro onko pahaa vai ei.
Tottakai ne keskimäärin ovatkin. Mutta onko sillä juurikaan väliä jos kaikki maistuu hyvältä? Menes nyt sinne alkoon hopi hopi ja anna arviosi tuosta mainitsemastani viinistä. Kerro onko pahaa vai ei.
Jaa-a. Ehkä ostan.
Ps. Placebo-vaikutushan näissä on varmasti vahva. Jos tietää että joku on halpaa/kallista, niin se vaikuttaa.
Vesper kirjoitti:Mä olen suorittanut melko arvostetun viinitutkinnonkin, mutten silti ymmärrä viinejä enkä juurikaan niitä edes juo. Suosittelen siis kirjan rinnalle myös maistelua.
No joo. Tietty jos ostan sen kirjan, niin maistelua sen avulla. Muutenhan se menee samaksi, kuin uimakoulun suorittaminen kirjekurssina.
Mit' nappuloita t'st' koneesta on paineltu_ Ja ennen kaikkea miten t'm'n saisi taas toimimaan normaalisti_ Ei pysty valvottujen ;iden j'lkeen ymm'rt'm''n.
Melnais kirjoitti:Mit' nappuloita t'st' koneesta on paineltu_ Ja ennen kaikkea miten t'm'n saisi taas toimimaan normaalisti_ Ei pysty valvottujen ;iden j'lkeen ymm'rt'm''n.
Näyttäis että joku on painellu näppäimistön kieleksi englannin. Jos sulla on windows niin alapalkista saa muistaakseni sen laitettua, XP:ssä siel näkyy ihan että FI - teskti tuol melkein oikeassa alareunassa..
Mutta niin,epäilen että kieli on vaihtunut.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.