küllküll kirjoitti:Kysymys lääketieteestä jotain ymmärtäville. Jos aikuisella on kova vesiripuli, niin kumpi on "noin yleensäottaen" parempi itsehoitomenetelmä:
a) paskpaskpask kunnes taudinaiheuttaja on poistunut elimistöstä
b) putket tukkoon esim Immodiumilla
Jos on suomesta saatu tauti ja ei oo kovaa kuumetta, niin yleisesti ottaen imodiumia kannattaa ottaa.
Ja paljon nestettä suun kautta.
Imodium?
Onko teillä lekureilla jotain vanhanajan hiilitabletteja vastaan?
Nehän toimivat, eivätkä ole edes varsinainen lääkeaine, kunhan imevät ruikulipaskasta veden.
exPertti kirjoitti:
Lähinnä se jäi pohdituttamaan, kun suoraan kysyin tätä että "miksi ottaa molemmat?" ja vastaus oli vähän ympäripyöreää "ei omavastuuta ja silleen".
Hanki asiantuntevampi vakuutusmyyjä, jos et saa selkeää vastausta. Kyllä niiden myyjien hommaan kuuluu selittää asiakkaalle tuotteiden sisältö ja räätälöidä asiakkaalle sopivin paketti, siitähän niille maksetaan.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Mun vuokranantaja on huippu. Tai siis se nainen kenen kanssa oon mun vuokra-asioita hoitanut tässä jo pari kolme vuotta. Se on aivan upea ihminen ja "pelasti" mut kun aikoinaan ekan asuntoni tuolta vuokranantajalta sain. Mä haluisin muistaa häntä jotenkin muuten(kin) kun kiittämällä meilitse. Mut miten?
Kukkapuska tai suklaarasia tuntuu liian imelältä. Kai.
Autosta kuuluu toisinaan oikealle käännyttäessä tai muuten vain kuskin puolelta edestä klonk-tyylinen ääni. Erityisen kova klonk kuului, kun lähdin kesäpyörien jälkeen liikkeelle.
Mutta ei kai paskana olevaa autoa voi myydä kuin romuksi? Huijasin sen verran, että klonk kuuluu vasemmalle käännyttäessä, muuttaa toki tilannetta oleellisesti.
Joo, kyllä mä taidan sit kuitenkin sen kukkapuskan..
Toinen kysymys. Jos nukahtaa illalla klo 22 ja herää klo 2 on ihan pirtsakka ja vois lähtee vaikka lenkille. Mut jos nukahtaa klo 3 ja herää klo 7 niin väsyttäis niin saatanasti eikä jaksais millään nousta. Miksi näin?
Sola kirjoitti:Toinen kysymys. Jos nukahtaa illalla klo 22 ja herää klo 2 on ihan pirtsakka ja vois lähtee vaikka lenkille. Mut jos nukahtaa klo 3 ja herää klo 7 niin väsyttäis niin saatanasti eikä jaksais millään nousta. Miksi näin?
Siksi että 4 tuntia on enemmän kuin riittävästi päiväunille, mutta yöuniksi vielä kovin huonot.
^ Vaikka sä päättäisit että ne on molemmat yöunia niin kroppa ei välttämättä sitä ymmärrä. Jetlagia voi syntyä ilman lentämistäkin, ja vuorokausirytminsä saada yhdellä kunnon ryyppyviikonlopullakin niin pieleen että kroppa kuvittelee päiväuniajan olevan puolenyön maissa.
Dave kirjoitti:Vähän mietin just että oon vähän vanha preppyksi, mutta mikäs on sitten 43v preppy?
Täällä jääkarhujen maassa tosiaan tuo terminologia on vähän niukka tuohon suuntaan. Lumelle on kyllä monta eri termiä, mutta luokkatyyleille ei.
No meillähän ei ole luokkia, ei ole kalliita yksityiskoulujakaan. Kaikenlainen varallisuuden näyttäminen on juppia, varallisuuden puutteen näyttäminen junttia ja kaikki siinä välillä sokosta. 43 v preppy taitaisi olla meillä lähinnä ikiteekkari joka perusti hyvän bjisneksen kesken koulun.
Dave kirjoitti:Vähän mietin just että oon vähän vanha preppyksi, mutta mikäs on sitten 43v preppy?
Täällä jääkarhujen maassa tosiaan tuo terminologia on vähän niukka tuohon suuntaan. Lumelle on kyllä monta eri termiä, mutta luokkatyyleille ei.
No meillähän ei ole luokkia, ei ole kalliita yksityiskoulujakaan. Kaikenlainen varallisuuden näyttäminen on juppia, varallisuuden puutteen näyttäminen junttia ja kaikki siinä välillä sokosta. 43 v preppy taitaisi olla meillä lähinnä ikiteekkari joka perusti hyvän bjisneksen kesken koulun.
Mutta Yhdysvalloissa preppyt kenties sitten aikuisena siirtyvät bisnespukeutumiseen?
Mitä sanoo Yhdysvaltojen kirjeenvaihtajamme Urpiainen (Vesper on juuri mutkamäessä ja ei pääse vastaamaan)?
Dave kirjoitti:Onko suomen kielessä vastinetta sanalle "preppy"? Haluan ryhtyä preppyksi
Oot liian vanha preppyksi.
Mä tunnen vähän huonosti pohjois-amerikkalaista puheenpartta, mutta eikö tämä termi tosiaan liity näihin Ivy League -yliopistoihin valmistaviin yskityiskouluihin, jolloin Dave on tosiaan 25 vuotta liian vanha? Muutenkin tällainen koulun statukseen liittyvä oppilasluokittelu on vähän vierasta pohjoismaiselle koulumaailmalle. No, jos olen ymmärtänyt preppyn oikein, ilmiön suomalaisesta luonteesta ja ulkoisista tunnusmerkeistä kannattanee kysyä lähemin Lilolta ja Nexieltä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."