Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
So Hard

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No siis työsuhteen perusteella ei voi lähteä hakemaan, vastapuolen jurristina vetoasin saatavan vanhentumiseen. Toki jos on niin tyhmä ettei siihen vetoa niin why not.

9 § Vanhentuminen ja kanneaika

Työntekijän palkkasaatava vanhentuu viiden vuoden kuluttua erääntymispäivästä, jollei vanhentumista ole sitä ennen katkaistu. Sama vanhentumisaika koskee myös muita tässä laissa tarkoitettuja saatavia.

Työsuhteen päätyttyä 1 momentissa tarkoitettu saatava raukeaa, jos kannetta ei nosteta kahden vuoden kuluessa siitä, kun työsuhde on päättynyt. Jos kuitenkin työntekijän saatavan perusteena olevia työehtosopimuksen määräyksiä on pidettävä ilmeisen tulkinnanvaraisina, saatava vanhentuu kuten 1 momentissa säädetään.

Sen sijaan rikosperusteinen vahingonkorvaus voisi ehkä tulla kyseeseen. Petoshan se on, jos ei ole ollut aikomustakaan maksaa. En ole sen puolen tuntija. Tosin en tiedä onko bulvaanina toimineen henkilön erityisen helppo ryhtyä käräjöitsemään.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Nuo palkkasaatavat on hankalia selvitettäviä - etenkin jos vastapuolella sukua. Itse jouduin armeijasta käsin tappelemaan n. 12.000 fmk palkka-saatavista teko-konkan tehneen yrittäjän kanssa. Kyllähän ne rahat lopulta tuli, mutta pitkää pinnaa se vaati - ja paljon kolikoita sotkun puhelinautomaattiin. Tsemppiä Manalalle, voin vaan kuvitella miten vittumainen on tuo tilanteesi.

Rupee oleen semmoinen olo, että on tehny liikaa töitä. Joka kerta kun puhelin soi, iskee semmoinen omituinen tunne, ikään kuin lievä paniikkikohtaus tms. Suu alkaa puhua, mutta silmät katselee maailmaa ikään kuin oikein paskaisen ikkunalasin läpi - ihan niinkuin katselis itseään vierestä - ja aivot ihmettelee että mitähän täällä tapahtuu. Ihan ihmeellinen olo. Ei ollenkaan miellyttävä. Viime kuun saldo - 160 h päivystystä josta laskutettavia ylityötunteja 70 h.
Viimeksi muokannut küllküll, 29.04.2011 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

küllküll kirjoitti:Nuo palkkasaatavat on hankalia selvitettäviä - etenkin jos vastapuolella sukua. Itse jouduin armeijasta käsin tappelemaan n. 12.000 fmk palkka-saatavista teko-konkan tehneen yrittäjän kanssa. Kyllähän ne rahat lopulta tuli, mutta pitkää pinnaa se vaati - ja paljon kolikoita sotkun puhelinautomaattiin. Tsemppiä Manalalle, voin vaan kuvitella miten vittumainen on tuo tilanteesi.
Eikö konkurssin yhteydessä voi asian hoitaa lähinnä palkkaturvan kanssa?
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti:
küllküll kirjoitti:Nuo palkkasaatavat on hankalia selvitettäviä - etenkin jos vastapuolella sukua. Itse jouduin armeijasta käsin tappelemaan n. 12.000 fmk palkka-saatavista teko-konkan tehneen yrittäjän kanssa. Kyllähän ne rahat lopulta tuli, mutta pitkää pinnaa se vaati - ja paljon kolikoita sotkun puhelinautomaattiin. Tsemppiä Manalalle, voin vaan kuvitella miten vittumainen on tuo tilanteesi.
Eikö konkurssin yhteydessä voi asian hoitaa lähinnä palkkaturvan kanssa?
Ei välttis. Palkkaturva maksaa vain riidattomat saatavat jotka konkurssipesä myöntää oikeiksi. Kaikki muut pitää käräjöidä.
küllküll

Sori - ajatusvirhe. Palkkaturvahan ne lopulta maksoi. Hiukan vitutti - olit just mennyt inttiin ja kolme kuukautta päivärahat oli ainoa rahalähde. Hiukan oltiin muistaakseni tiukoilla.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mä laitoin dave sulle yksityisenä, kun en viitsi tähän niin yksityiskohtaisesti selvittää. Toivottavasti vähän avasi.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näitä perjantaiylläreitä:
[10:52:05] XXXXXXXXX: Hei Bluntly
[10:53:46] XXXXXXXXX: Are you intrested in do overtime at weekend?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
küllküll

Bluntly kirjoitti:Näitä perjantaiylläreitä:
[10:52:05] XXXXXXXXX: Hei Bluntly
[10:53:46] XXXXXXXXX: Are you intrested in do overtime at weekend?
Vastaa kekseliäästi linkillä
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mist nettikaupasta porukkaa tilaa protskua yms salijauhoja? Saa olla halpakin :D
Bluntly
Kitisijä

Dumis kirjoitti:Mist nettikaupasta porukkaa tilaa protskua yms salijauhoja? Saa olla halpakin :D
http://www.fitnesstukku.fi
Dumis

Bluntly kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Mist nettikaupasta porukkaa tilaa protskua yms salijauhoja? Saa olla halpakin :D
http://www.fitnesstukku.fi
Tuon tiesinkin hyvin, kiitos sinun. Aattelin jos olis jotain kilipailijoita :D
Bluntly
Kitisijä

Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

http://www.bullfarm.fi/bfshop/

Tuota ne yrittävät tyrkyttää taas Go fat go -haasteessa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
küllküll

Kyselisin stadilaisilta hyvistä rullaluistelureiteistä lyhyen matkan päässä keskustasta? Olen Stadissa työasioissa yhden yön tällä viikolla ja haluaisin tehdä illalla jotain muutakin kuin hotellikuolemoida.
Dumis

küllküll kirjoitti:Kyselisin stadilaisilta hyvistä rullaluistelureiteistä lyhyen matkan päässä keskustasta? Olen Stadissa työasioissa yhden yön tällä viikolla ja haluaisin tehdä illalla jotain muutakin kuin hotellikuolemoida.
Hesaria pitkin Kurvittaresta Roskapankkiin, toimii myös Niban hiihtolatuna.

Paitsi että Kurvitar ei ole Hesarilla, noh aloittaa sitten Lepakkomiehestä.
Bluntly
Kitisijä

küllküll kirjoitti:Kyselisin stadilaisilta hyvistä rullaluistelureiteistä lyhyen matkan päässä keskustasta? Olen Stadissa työasioissa yhden yön tällä viikolla ja haluaisin tehdä illalla jotain muutakin kuin hotellikuolemoida.
Kadut taitaa olla siinä kunnossa että tarvitaan maastorenkaat. Ainahan voi paahtaa töölönlahtea ympäri.
Manaaja

Mietin jo pääni puhki että onko lätkässä paitsio jos kiekko hallussa peruuttaa siniviivan yli. Onneksi on google: Ei ole.

"Mies menee ennen kiekkoa" -sääntö ei siis aina päde. Ei siis sittenkään ole mitään kysyttävää, ajattelin vain jakaa tämänkin itselleni uuden tiedon kanssanne.
Dumis

^Oli kyl täysin uutta tietoa mulle, olisin veikannut päinvastaista.
Saisko viel jotain linkkiä niin voin prassailla kavereille omin silmin katsoneeni.
Manaaja

^ ~
Sola
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Sola »

Minä taas täällä hei. Miten mä saan silikonin/sen vitun liiman mikä siitä on jääny kaakeliin, pois? Suihkuseinän irrotus oli vaikeeta mut noiden stanan silikonirippeiden riipiminen vie hermot. Sormenpäät jo verillä tost hinkkaamisesta.
Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hei, nyt minä kysyn ihan tavallisena ihmisenä!!!

Vastatkaa siis ihan normaalisti, älkääkä ajatelko kuka minä olen!

Kysymys:

PITÄÄKÖ VANHAT KUMMIRENKAAT ENEMMÄN ÄÄNTÄ ASHVALTILLA kuin ihka uuret kummista valmistetut.

ELI tuntuu kuin automobiilivaununi pitäisi STADIN kaduilla enemmän ääntä nyt kun kummit ovat kuluneet kuin silloin kun ostin kummit uutena.

TÄMÄ KYSYMYS on tosi, jos vaikka tuo manattu tyyppi tietäisi kun hän hän hän tietää kaikki kaikki. Jos jokin tyttö tietää niin vastaa rohkeasti vanhalle kunnon Arskalle!

STADIN A
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sola kirjoitti:Minä taas täällä hei. Miten mä saan silikonin/sen vitun liiman mikä siitä on jääny kaakeliin, pois?
Mattoveitsellä olen ainakin toistaiseksi saanut vanhat pesutilojen saniteettisilikonit pois.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Sola
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Eikös se naarmuta kaakelia? Suurimman osan oon saanut kyllä pois mut kaikkee en. Ja se vaikuttas enemmän olevan ny jotain liimaa kun sitä silikonia. Silikonit itessään lähti aika helposti sormin pyörittelemällä.
Bluntly
Kitisijä

Suurimmat kaavitaan pois vaikka sillä mattoveitsellä, loput asetonilla.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:Onko muuten syntiä jos vaan "korjailee" silikoneja eikä laita kokonaan uusia?
Asunnon remonttimielessä ei, rintavarustuksesta puhuttaessa... ei.
The great club outshines the individual, always and forever.