Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Dave

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Miksi sen sitten pitää ylipäätänsä olla maasturi?
Tää on musta ihan hyvä kysymys..
Niin mustakin :)

Mulle kelpaisi 5-sarjan Bemari tai E-sarjan mersukin, mutta waimo ei niistä tykkää.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Markkinoiden parhaat dieselmyllyt jopa dieselvihaavan Clarksonin mielestä.

Edit: Vaimokin tykkäis!
Edit 2: Suosittelen 3.0 D S Portfoliota. Ei jää paljoa lisävarusteita kaipaamaan.
Dave

No itse asiassa tuo Jagge kyllä olisi ihan jeesch ja olen sitä vähän kanssa katellut, hyvän näköinnen auto.

Sullahan oli kuitenkin sen Jagen kanssa kovasti murheita?
Manaaja

Dave kirjoitti:Sullahan oli kuitenkin sen Jagen kanssa kovasti murheita?
No, maanantaiyksilöitä on joka merkissä. Kyllä mulla silti tukholman syndroomaa pukkaa. Kun vaihtoi volkkariin niin yhtäkään ongelmaa ei ollut talven aikana mutta kyllä fiilis on sellainen kuin olisi vaihtanut Lindsay Lohanista Jutta Urpilaiseen.

Ja jos liisaa niin väliäkö tuolla niin muutenkaan. Kyllä mä tuossa hintaluokassa laittaisin killinkini tähän.

Dave

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Maaka ... at_uutiset

Miksiköhän noita kaasulla toimivia ei myydä enempää, kun noin halpaa?
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Dave kirjoitti:Miksiköhän noita kaasulla toimivia ei myydä enempää, kun noin halpaa?
Missäs tankkaat?
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Miksiköhän noita kaasulla toimivia ei myydä enempää, kun noin halpaa?
Missäs tankkaat?
"Suomessa on 17 julkista kaasupolttoaineen tankkausasemaa". Muistaakseni noissa kaasuautoissa on pieni bensatankki myös, eli pystyy ajamaan bensalla myös.

Mä ajan yhden kaasuaseman ohi joka arkipäivä.
Leevi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Dave kirjoitti:Land Rover ei mun korvissa oikein kuulosta riittävän hyvältä (siis nimi). Range Rover Sport taas halvimmillaankin maksaa 95k, eli menee yli budjetin.
Noo, budjettia voi aina venyttää ...
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Mä ajan yhden kaasuaseman ohi joka arkipäivä.
Niin no, kun ihmettelit, että miksi niitä ei myydä, niin montakos noita kaasuasemia sattuu muiden kuin West Endiläisten tielle? Meitä on moneksi, muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla.
Dave

^no joo, mutta jos ajaminen on puolta halvempaa, niin luulisi kiinnostavan pks:lla ajavia.
CeDell Davis

Dave kirjoitti:^no joo, mutta jos ajaminen on puolta halvempaa, niin luulisi kiinnostavan pks:lla ajavia.
Ne jotka pääkaupunkiseudulla autolla ajavat ovat kaltaisiasi bussikaistalla törttöileviä urpoja isoilla tankeillaan ja heitä tuskin kiinnostaa paljonko se polttoaine maksaa. Kunhan on komeeta ja pääsee nopeesti.

Mikset pyöräile? Hyvän pyörän saa alle tonnilla ja kaurapuuro on melkein ilmaista.
Manaaja

Onhan noita automalleja ollut vuoteen 2010 asti aika vähän, ja nekin on vähän sen luokan marginaalimalleja ollut ettei suurta yleisöä ole tainnut paljoa kiinnostaa. Nythän tuli esim. uudet Paskatit tänä vuonna tohon röpötyssegmenttiin, joka saattaa parantaa asiaa.

2200 euroa saa maksaa enemmän ja 10hv tinkiä maakaasuversiosta. Aika kohtuullinen hintaero joka voi jo tehdä järkeä. Kyllähän sillä 1400 litraa ostaa ainetta tankkiin, joten parikytä tonnia joutuu ajamaan ennenkuin päästään plussalle.
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:^no joo, mutta jos ajaminen on puolta halvempaa, niin luulisi kiinnostavan pks:lla ajavia.
Ne jotka pääkaupunkiseudulla autolla ajavat ovat kaltaisiasi bussikaistalla törttöileviä urpoja isoilla tankeillaan ja heitä tuskin kiinnostaa paljonko se polttoaine maksaa. Kunhan on komeeta ja pääsee nopeesti.
.
Öh? Aika monelaista kotteroa täällä näkyy, kuten nyt varmaan itsekin tiedät. Pks:lla asuu yli miljoona ihmistä.
Dave

Manaaja kirjoitti:Onhan noita automalleja ollut vuoteen 2010 asti aika vähän, ja nekin on vähän sen luokan marginaalimalleja ollut ettei suurta yleisöä ole tainnut paljoa kiinnostaa. Nythän tuli esim. uudet Paskatit tänä vuonna tohon röpötyssegmenttiin, joka saattaa parantaa asiaa.

2200 euroa saa maksaa enemmän ja 10hv tinkiä maakaasuversiosta. Aika kohtuullinen hintaero joka voi jo tehdä järkeä. Kyllähän sillä 1400 litraa ostaa ainetta tankkiin, joten parikytä tonnia joutuu ajamaan ennenkuin päästään plussalle.
Takseja tuossa Gasumin asemalla usein näkeekin, mikä tietenkin tekee järkeä.
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Öh? Aika monelaista kotteroa täällä näkyy, kuten nyt varmaan itsekin tiedät. Pks:lla asuu yli miljoona ihmistä.
Sitä suuremmalla syyllä. Miksi ihmettelet, että ihmiset käyttävät bensaa kaasun sijaan ja samaan aikaan itselläsi on iso auto ja moottoripyörä? En ymmärrä sinua. Kolkuttaako omatunto vai mikä?
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Öh? Aika monelaista kotteroa täällä näkyy, kuten nyt varmaan itsekin tiedät. Pks:lla asuu yli miljoona ihmistä.
Sitä suuremmalla syyllä. Miksi ihmettelet, että ihmiset käyttävät bensaa kaasun sijaan ja samaan aikaan itselläsi on iso auto ja moottoripyörä? En ymmärrä sinua. Kolkuttaako omatunto vai mikä?
Meidän viestintä ei nyt oikein toimi.

Mä ihmettelen vain ja ainoastaan sitä, miksi ihmiset eivät haki kaasuautoja, kun niilllä ajaminen on niin halpaa. Kun olen ymmärtänyt, että kovin moni harmittelee kallista polttoaineen hintaa.
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Mä ihmettelen vain ja ainoastaan sitä, miksi ihmiset eivät haki kaasuautoja, kun niilllä ajaminen on niin halpaa.
Hyvinhän tää toimii. Mä ihmettelen, että miksi sä ihmettelet. Kun samaan aikaan teet ihan jotain muuta. Haluaisin tietää.
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mä ihmettelen vain ja ainoastaan sitä, miksi ihmiset eivät haki kaasuautoja, kun niilllä ajaminen on niin halpaa.
Hyvinhän tää toimii. Mä ihmettelen, että miksi sä ihmettelet. Kun samaan aikaan teet ihan jotain muuta. Haluaisin tietää.
Siis mitä sä ihmettelet? Miksi mä en aja pyörällä? Miksi mä ajaisin polkupyörällä, kun voin ajaa autolla?

Kyllä mä voisin ajaa kaasuautolla, jos löytyy sopiva auto.

Kerro sä mulle, miksi ihmiset eivät halua säästää omia rahojaan.
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Miksi mä ajaisin polkupyörällä, kun voin ajaa autolla?

No mut sitähän mä just ihmettelen sun kohdalla, että miksi sä ihmettelet?! Bonjaatkos?

Paljon sulla on työmatkaa?
Dave

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Miksi mä ajaisin polkupyörällä, kun voin ajaa autolla?

No mut sitähän mä just ihmettelen sun kohdalla, että miksi sä ihmettelet?! Bonjaatkos?
Aa :D

Meinaatko, että mun ei pitäisi ihmetellä, miksi ihmiset eivät halua säästää rahojaan? Kyllähän mä nyt voin ihmetellä vaikka maalin kuivumista :wink:
Leevi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Dave kirjoitti:Käyn kamppailua sisäisen juutalaiseni kanssa. Ehkä kenties mahdollisesti voisin seuraavaksi firman autoksi liisata jonkun näistä:

-Jeep Grand Cherokee (uusi, tulee syksyllä)
-Porsche Cayenne
-Audi Q7
-Mersun ML
-BMW X5

90k ohjehintana on ehdoton katto.

Ehkä juutalainen kuitenkin voittaa ja en liisaa mitään noista.

Mitä mieltä lahjomaton kitinäraati on? Onko joku noista selkeästi muita parempi tai huonompi.

Edelleen korostan, että juutalaisen voittaessa en liisaa mitään noista, vaan jotain halvempaa.

Metsään ei ole tarkoitus mennä. Maasto-ominaisuuksilla ei ole merkitystä.
Hankit minkä tahansa noista, niin itäblockin pojat hakee sen aika nopeesti. Kannattaa olla varuillaan ja pitää lukitussa tallissa piilossa ylimääräisiltä silmäpareilta.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:No itse asiassa tuo Jagge kyllä olisi ihan jeesch ja olen sitä vähän kanssa katellut, hyvän näköinnen auto.
Manalan ehdotus voitti. Hanki Jagge. Lupaan, etten tööttää, kun ohitat bussikaistaa sisäkautta.

Tai jos kuitenkin piheilet, tue ruotsalaisia (hollantilaisia? kiinalaisia?) ja liisaa Saab. Jos ne vielä joskus saa niitä kasaan asti.

Tässä kaasuautoasiassa taas pelaa varmaan ainakin kolme, toisiinsa kietoutunutta syytä. 1. Kuten Manala sanoi, mallivalikoima on ollut aika rajallinen ja erikoinen. 2. Kuten CDD sanoi, suomalaiset haluavat ajaa mökille Viitasaareen ja anopille Sodankylään, ja pelkäävät, että kaasu loppuu kesken. 3. Harvinaisuus ruokkii itseään: kun niitä ei tiedä olevan laajemmin yksityiskäytössä jengi arvelee, että harvinaisuuteen on varmaan jokin hyvä syy, eikä viitsi edes selvittää asia-argumentteja vaan jättää kaasuihmeet pelle pelottomille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
CeDell Davis

Dave kirjoitti:Kyllähän mä nyt voin ihmetellä vaikka maalin kuivumista :wink:
*Huoh*

Ei sovi mulle. Hoida niitä potilaita koko rahan edestä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Leevi kirjoitti:
Dave kirjoitti:Käyn kamppailua sisäisen juutalaiseni kanssa. Ehkä kenties mahdollisesti voisin seuraavaksi firman autoksi liisata jonkun näistä:

-Jeep Grand Cherokee (uusi, tulee syksyllä)
-Porsche Cayenne
-Audi Q7
-Mersun ML
-BMW X5

90k ohjehintana on ehdoton katto.

Ehkä juutalainen kuitenkin voittaa ja en liisaa mitään noista.

Mitä mieltä lahjomaton kitinäraati on? Onko joku noista selkeästi muita parempi tai huonompi.

Edelleen korostan, että juutalaisen voittaessa en liisaa mitään noista, vaan jotain halvempaa.

Metsään ei ole tarkoitus mennä. Maasto-ominaisuuksilla ei ole merkitystä.
Hankit minkä tahansa noista, niin itäblockin pojat hakee sen aika nopeesti. Kannattaa olla varuillaan ja pitää lukitussa tallissa piilossa ylimääräisiltä silmäpareilta.
Eikun asentaa siihen toimivan ajoneston. Eli semmoisen raudan renkaaseen joka on jenkkileffoissa kun saa pysäköintisakon.

edit: tai sen tangon rattiin tai ottaa ratin kokonaan pois.
Dave

Jaggesta vaimo sanoi, että se on naisten auto. :(