Manaaja: Sydämenkuvia sinulle, tuota se usein on vanhusten kanssa.
Gat kirjoitti:Minä räjäytin auton!
Tai vain ilmansuodattimen.
Senkin onneksi isän autosta.
Ja isän kanssa yhteistoiminnassa.
Pitkä, surullinen tarina sen auton terveysongelmista, en taida nyt jaksaa selostaa.
Selostetaan sitten lisää.
Isän vanhassa Mitsubishissä on sen käytettynä ostosta lähtien ollut käynnistysongelma. Tai siis hei taisi alkaa kun akku kerran jouduttiin irrottamaan jolloin elektroniikka luonnollisesti meni sekaisin. Oireina että joitakin tunteja ja varsinkin helteellä seisottuaan ei meinaa käynnistyä vaikka starttimoottori toimii. Niissä oloissa vain minä olen saanut poljettua sen käyntiin, aikas luovilla ja nopeilla kaasunpolkaisuilla, Joskus heti pohjaan, joskus pikku pysähdys puolivälissä ja sitten eri variaatioita. Oikeastaan isällä pitäisi olla aina minä tai muu herkkävaistoinen käynnistäjätonttu repimässä koslaa käyntiin.
No, edes Mitsubishin merkkihuolto ei osannut auttaa.
Tuon lisäksi tuli uusi käynnistysvika, eli akkukin tyhjeni kolmessa yrityksessä. Vietiin nyrkkipajalle, joka koekäytti neljä päivää, ja tietenkin tuo toimi kuin enkeli. Kunnes mentiin hakemaan ja firman rasva-apina hieman kirosi, kun "korjattu" auto ei sittenkään lähtenyt käyntiin. Mittasi akun uudestaan ja nyt testeri näyttikin, että akku sökönä. Eikun uuden osto.
Mutta kas, alkuperäinen käynnistysongelma ei ole kadonnut mihinkään!
Isäni oli keksivinään, että koetetaanpa suihkuttaa ilmanoittoaukkoon käynnistyssprayta. Kerran kuulemma auttoikin. Toisella kertaa ei, vaikka itse yritti ja heti perään pyysi minua suihkuttamaan samalla kuin itse käynnisti.. Ohjeessa lukee suihkuta kaksi sekuntia, minä suihkutin viisi sekuntia.
Ilman muuta tulosta kuin että ilmanpuhdistin tosiaan RÄJÄHTI isolla pamauksella, sen muovikoppa repesi auki, osia lensi päälleni ja itse suodatin meni tuhannen siruiksi!
Toimiihan auto silti, mutta epätasaisella tyhjäkäynnillä.