Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
So Hard
Kitisijä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Missä on Ninni?
Feispuukissa.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Missä on Ninni?
KSE
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onko muilla pääkaupunkiseutulaisilla antennitalouksilla ongelmia kanavanipun E kanavien näkymisessä?

Sieltä on nyt vähän reilun vuorokauden näkynyt vaan pelkkää pikselipaskaa ja totaalijumia. Signaalin taso tuntuisi olevan ihan ok mutta signaalin laatu on jossain 0-10% välillä normaalin ~70% sijaan.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Olen nyt jonkun aikaa Varkaudessa varmistelemassa vanhempieni sairasteluja. Äidillä on ei-tappavaa multiongelmaa. Isällä taas oli virtsatukos, johon kestokatetri. Poistettiin jo ja kusi on juossut. Tänään kävivät molemmat laboratoriossa, isän osalta tutkien onko eturauhassyöpä, hehheh. Vähän liikaa muutakin paskaa ollut, demonit ne vainoaa.

No siis tänään ajoivat kaksistaan labrakokeisiin. Kai mun olis pitänyt viedä, mutta noinkin selvisivät hyvin ja halusivat pyöriä kaupoissa jälkeenpäin. Mutta epäonni jatkuu. Joku kolhaisi isän autoa parkkipaikalla ja pakeni paikalta.

Onneksi oli silminnäkijä. Joka oli kirjoittanut lapun yhteystietoineen ja vanhempani ehtivät tapaamankin todistajan.

Lapussa lukee, että paennut parkkipaikkakolhija oli valkea Ford Mondeo YEE-884. Kysymys siis, että mikä olisi suorin tapa jäljittää tuo pelkuri saatanan kusimato ja laittaa se maksamaan esim. kytillä uhkaamalla?
So Hard
Kitisijä

Gat kirjoitti:Lapussa lukee, että paennut parkkipaikkakolhija oli valkea Ford Mondeo YEE-884. Kysymys siis, että mikä olisi suorin tapa jäljittää tuo pelkuri saatanan kusimato ja laittaa se maksamaan esim. kytillä uhkaamalla?
Oot kyllä käsittämättömän uusavuton. Kokeile joskus vaikka googlea.

http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Ajon ... tiedot.htm
Universaali disclaimer.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Öh, ja miksei voisi vain antaa poliisin tehtäväksi tuota? Sitä vartenhan ne ovat olemassa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti:Lapussa lukee, että paennut parkkipaikkakolhija oli valkea Ford Mondeo YEE-884. Kysymys siis, että mikä olisi suorin tapa jäljittää tuo pelkuri saatanan kusimato
Kerran rekkari on tiedossa, niin viranomainen ystävällisesti, 3,5€ nimellistä korvausta vastaan, kertoo auton omistajan ja osoitteenkin, jos ei ole älynnyt kieltää.

http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Ajon ... %C3%A4.htm

EDIT: Olinpa hidas.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

aasi kirjoitti:Öh, ja miksei voisi vain antaa poliisin tehtäväksi tuota? Sitä vartenhan ne ovat olemassa.
Jos se olikin poliisin Mondeo?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

aasi kirjoitti:Öh, ja miksei voisi vain antaa poliisin tehtäväksi tuota? Sitä vartenhan ne ovat olemassa.
Eikö tosta paikalta liukenemisesta saa vielä sakot korvausten päälle? Älyäis ehkä seuraavalla kerralla ilmoittautua vapaaehtoisesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Löytyi, kiitos.
Joku kaksoisetuniminen misuressukka, mikälie blondi. Isäni kumminkin välttämättä haluaa soittaa sille itse ensin ennen kytttien perään laittoa.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Jos itsellä törmäykset kattava kasko, niin tee vahinkoilmoitus omaan yhtiöön. Ne on sitten yhteydessä oikeaan (mahdollisesti toiseen) vakuutusyhtiöön ja hoitavat jumpan puolestasi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Gat kirjoitti:Löytyi, kiitos.
Joku kaksoisetuniminen misuressukka, mikälie blondi.
Tuhannen taalan paikka nyt !!!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:Jos itsellä törmäykset kattava kasko, niin tee vahinkoilmoitus omaan yhtiöön. Ne on sitten yhteydessä oikeaan (mahdollisesti toiseen) vakuutusyhtiöön ja hoitavat jumpan puolestasi.
Niin se on siis isäni auto, onneksi, eikä mun. Misun vakuutusmaksun kohoamiseen aikoo vedota ja minä ohjeistan uhkailemaan vielä tuolla sakollakin. Ei se iso kolo ole tosin, sekin puskurissa, isä aikoo kiristää jotain kolmesataa suoraan tilille.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Gat kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Jos itsellä törmäykset kattava kasko, niin tee vahinkoilmoitus omaan yhtiöön. Ne on sitten yhteydessä oikeaan (mahdollisesti toiseen) vakuutusyhtiöön ja hoitavat jumpan puolestasi.
Niin se on siis isäni auto, onneksi, eikä mun. Misun vakuutusmaksun kohoamiseen aikoo vedota ja minä ohjeistan uhkailemaan vielä tuolla sakollakin. Ei se iso kolo ole tosin, sekin puskurissa, isä aikoo kiristää jotain kolmesataa suoraan tilille.
Ööööää. Jos teillä on tosiaan täyskasko niin yhteys omaan vak. yhtiöön. Sieltä neuvotaan viemään vahinkotarkastajalle, joka tarkistaa vahingon ja antaa laskelman, joka sisältää mahdollisuuden ottaa käteishyvitys. Ei siis pakko ole korjauttaa, voi ottaa rahana. Sitten oma vakuutusyhtiönne perii rahat naisen vak. yhtiöstä ja nainen puolestaan halutessaan voi maksaa rahat takaisin omalle vak. yhtiölleen jos haluaa välttää bonusten menetysten.

Ei siis kannata ottaa jotain kolmea sataa vaan toimittaa oman vak. yhtiönsä vahinkotarkastajalle.

Eo. tietysti edellyttää, että nainen myöntää syyllisyytensä. Jos ei myönnä, niin poliisiasia sitten.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

No joo, isäni vain halusi hoitaa mahdollisimman vähällä vaivalla, pikkukolhuhan tuo vanhassa autossa. Parasta olis ollut sopia jo paikalla, mutta kun karkasi.

Nyt kumminkin selvisi siis naisen nimi ja osoitekin Käärmeniementiellä Varkaudessa, mutta kas 020202 ei löydä puhelinnumeroa siihen nimeen eikä siihen osoitteeseen, edes muulle henkilölle. Toimimme ohjeidenne mukaan tai Igor asialle, kun kerran osoite on tiedossa :D
So Hard
Kitisijä

Gat kirjoitti:Toimimme ohjeidenne mukaan tai Igor asialle, kun kerran osoite on tiedossa :D
Meet sinne ja vaadit korvaukseksi pillua.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Toimimme ohjeidenne mukaan tai Igor asialle, kun kerran osoite on tiedossa :D
Juuri näin!

"Voimme tehdä tämän vaikeasti, tai 30 sekunnissa"
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Juuri näin!

Kyllhän minulla tunti siihen menee, jos paneen alan, herrajumala. Isäni kertoi tietävänsä nuo vakuutusjutskat hyvin, on pitkä kokemus. Aika vaivalloista vaan mennä pitkän tien kautta, liikkuuhan se vanha Mitsu vielä :D
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:Isäni kertoi tietävänsä nuo vakuutusjutskat hyvin, on pitkä kokemus. Aika vaivalloista vaan mennä pitkän tien kautta, liikkuuhan se vanha Mitsu vielä :D
Onko isäsi nimi sattumalta Pertti?
No ei todellakaan. Nimi alkaakin vokaalilla.
Miten niin?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Gat kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Juuri näin!

Kyllhän minulla tunti siihen menee, jos paneen alan, herrajumala. Isäni kertoi tietävänsä nuo vakuutusjutskat hyvin, on pitkä kokemus. Aika vaivalloista vaan mennä pitkän tien kautta, liikkuuhan se vanha Mitsu vielä :D
Niin. Minä nyt olen korjauttanut omasta ja toisen syystä rypistynyt peltiä aika monta kertaa viime vuosina. Ei se nyt nykyaikana kyllä vaivalloista ole. Tulostaa netistä vahinkoilmoituksen, täyttää sen, varaa netistä ajan vahinkotarkastukseen, käy näyttämässä autoa, saa heti laskelman ja päättää mitä tehdään.
Manaaja

Tarviiko tuossa muka täyskaskoakaan? Eikö tuo nyt mene aina kolhijan autovakuutuksen piikkiin riippumatta siitä millainen vakuutus omassa koslassa on?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Manaaja kirjoitti:Tarviiko tuossa muka täyskaskoakaan? Eikö tuo nyt mene aina kolhijan autovakuutuksen piikkiin riippumatta siitä millainen vakuutus omassa koslassa on?
Joo. Mietin itsekin, että turha sotkea täyskaskoa tähän. Totta kai vastapuoli maksaa.

Ainoa ongelma tietysti on, jos vastapuoli kieltää syyllisyytensä.
Manaaja

NuoriDaavid kirjoitti:Ainoa ongelma tietysti on, jos vastapuoli kieltää syyllisyytensä.
No ei se nyt nanosekunnissa sitä kolhua omassaan piiloon meikkaa. En kyllä ymmärrä miksi pitää soitella ja uhkailla, kun voisi vaan ilmoittaa asiasta omalle vakuutusyhtiölle antaen vastapuolen rekisterinumeron heille. Ne kyllä hoitaa vastapuolen vakuutusyhtiön avulla, ja ymmärtääkseni asiasta ei silloin tule edes rikosilmoitusta ellei vastapuoli käy känkkäränkäksi.

Enkä mä ymmärrä muutenkaan että mikä velvollisuus mulla pitäisi olla "suojella" mun omaisuuttani telovia ihmisiä virkavallalta, varsinkin jos toinen on lähtenyt selkärangattomasti karkuun yhteystietoja jättämättä. En edes tuhlaisi ajatusta moiselle vaan soittaisin suorin käsin omaan vakuutusyhtiöön tarpeelliset tiedot antaen ja antaisin heidän hoitaa homman kuten hoitavat.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vaan kaikki kun eivät ihan oikeasti edes huomaa tehneensä (jopa isoa) vauriota toisen autoon. Eli osa kolhijoista pakenee paikalta tietämättömyyttään.
Pitäisiköhän heillä edes olla ajokorttia :think:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Minkälaisia marginaaleja asuntolainoihin nyt oikeasti saa?