NuoriDaavid kirjoitti:Mutta noin niin pop-lyriikkana.
Vaikka onhan noi chisun lyriikat muutenkin persoonallisia ja ehkä kuitenkin enemmän hyvällä kuin huonolla tavalla.
Mä

Edellinen levy on soitettu satoja kertoja läpi.
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta noin niin pop-lyriikkana.
Vaikka onhan noi chisun lyriikat muutenkin persoonallisia ja ehkä kuitenkin enemmän hyvällä kuin huonolla tavalla.
En tiedä, mutta jos olet, niin sitten olen minäkin.NuoriDaavid kirjoitti:Oonx mä huono ihminen, kun tunnen tästä pientä vahingoniloa:
http://www.taloussanomat.fi/palvelut/20 ... 12?ref=tf1
Kreitsu kirjoitti:En tiedä, mutta jos olet, niin sitten olen minäkin.NuoriDaavid kirjoitti:Oonx mä huono ihminen, kun tunnen tästä pientä vahingoniloa:
http://www.taloussanomat.fi/palvelut/20 ... 12?ref=tf1
0.2 miljoonaan liikevoitto ennen kertaeriä on niin pieni, että on hyvin vaikea sanoa, tehdäänkö paskanpuhumisella yhtään voittoa oikeasti. Sijoitetun pääoman tuotoksi se on ainakin niin huono, että firma pitäisi lopettaa ja osakepääoma palauttaa osakkeenomistajille.So Hard kirjoitti:Eikös tuo Trainer's housen tappio ole pitkälti sen Sataman alaskirjailujen syytä? Eli paskanpuhumisella tehdään yhä rahaa, nettipaskafirman ostoa maksellaan tässä.
Trainer's housen taseesta suurin osa on liikearvoa, jota on nyt taas kerran alaskirjailtu. Sulla menee nyt ehkä vähän sekaisin oman pääoman tuotto ja tuotto sijoitetulle pääomalle. Yhtiön lakkauttamisessa liikearvo katoaa kokonaan. Ei ole mitään järkeä lähteä palauttamaan jotain osakkeiden nimellisarvon suuruisia sijoituksia osakkeenomistajille.NuoriDaavid kirjoitti:0.2 miljoonaan liikevoitto ennen kertaeriä on niin pieni, että on hyvin vaikea sanoa, tehdäänkö paskanpuhumisella yhtään voittoa oikeasti. Sijoitetun pääoman tuotoksi se on ainakin niin huono, että firma pitäisi lopettaa ja osakepääoma palauttaa osakkeenomistajille.So Hard kirjoitti:Eikös tuo Trainer's housen tappio ole pitkälti sen Sataman alaskirjailujen syytä? Eli paskanpuhumisella tehdään yhä rahaa, nettipaskafirman ostoa maksellaan tässä.
Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.sivustahuutaja kirjoitti:^ Rahathan jaettiin jo pari vuotta sitten? Sarasvuo ostatti satamalla firmansa ylihintaan. Ei sitä sataman kassaa voi kahteen kertaan jakaa.
Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.So Hard kirjoitti:Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.sivustahuutaja kirjoitti:^ Rahathan jaettiin jo pari vuotta sitten? Sarasvuo ostatti satamalla firmansa ylihintaan. Ei sitä sataman kassaa voi kahteen kertaan jakaa.
No samalla mekanismillahan tuo osakemarkkinakin pelaa. Saatavilla olevista tiedoista luodaan odotuksia jotka näkyvät osakkeen hinnassa. Jos tietoon perustuva olettamus osoittautuu vääräksi eivätkä taikapavut kasvakaan taivaaseen, kurssi laskee vaikka firman operatiivinen tulos olisi koko ajan täsmälleen sama.NuoriDaavid kirjoitti:Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.So Hard kirjoitti:Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.sivustahuutaja kirjoitti:^ Rahathan jaettiin jo pari vuotta sitten? Sarasvuo ostatti satamalla firmansa ylihintaan. Ei sitä sataman kassaa voi kahteen kertaan jakaa.
Njoo. Ehkä huomio vaan kiinnittyy niihin tapauksiin, jossa se liikearvo joudutaan myöhemmin poistamaan, kun osoittautuu, että se ei ollutkaan sen arvoista kuin oli arvioitu.So Hard kirjoitti:No samalla mekanismillahan tuo osakemarkkinakin pelaa. Saatavilla olevista tiedoista luodaan odotuksia jotka näkyvät osakkeen hinnassa. Jos tietoon perustuva olettamus osoittautuu vääräksi eivätkä taikapavut kasvakaan taivaaseen, kurssi laskee vaikka firman operatiivinen tulos olisi koko ajan täsmälleen sama.NuoriDaavid kirjoitti:Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.So Hard kirjoitti:
Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.
Ei tuota ymmärrä kukaan.NuoriDaavid kirjoitti:Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.
Toisinaan yrityksen voi silti olla kannattavaa ostaa liiallisellakin liikearvolla yritys, jolla se pääsee kiinni toiselle alalle tai markkina-alueelle. Liikearvon alaskirjauksella ostoksesta saadaan sitten poistoja verotukseen vaikka ostoksen todellisella markkina-arvossa ei mitään muutoksia olisikaan.sivustahuutaja kirjoitti:Teorian mukaan pienen markkinaosuuden saavuttavat fuusiot ovat kannattamattomia ja hyödyttävät vain kilpailijoita. Teoreettisesti suuren markkinaosuuden saavuttavat fuusiot olisivat kannattavia ja tuosta syystä kilpailuviranomaiset estävät ne.
Toisinaan varmasti, mutta keskimäärin fuusiot eivät kannata.So Hard kirjoitti:Toisinaan yrityksen voi silti olla kannattavaa ostaa liiallisellakin liikearvolla yritys, jolla se pääsee kiinni toiselle alalle tai markkina-alueelle.
Olisi pitänyt kirjoittaa firman arvo.So Hard kirjoitti:Sitä en silti ymmärrä, että hinta olisi joskus ostajan mielestä liian pieni.
Ehkä sulla on hyvät geenit? Minulla tuo luku oli viime mittauksissa 10 enkä ole muuttanut juomatapojani sen jälkeen.Manzel kirjoitti:Olen pidemmän aikaa kuvitellut, että alkoholin käyttöni on keskivertoa suurempaa; silloin tällöin viikolla otan punkkua lasin tai pari rentoutuakseni ja joskus viikonloppuina nollaan ihan kunnolla. Hallinnassa homma on kyllä.
Ihmettelen vaan sitä, että astuttuani uuteen firmaan, kävin kokonaisvaltaisissa testeissä. Kaikki arvot olivat normaaleja, mutta eniten ihmetyttää GT, joka oli 14. Jos viitearvot ovat 10-80, niin kuinka paljon pitää tintata ja kuinka rapajuoppo olla, että tuo lukema voi mennä yli 80-pisteen?
Tästä nakkikioskisipulista oli eräässä ruokakirjassa. Johtuupi siitä, ettei liian tylsä terä leikkaa sipulia kunnolla, vaan survoo itsensä läpi rikkoen sipulin rakenteen. Terävällä veitsellä leikatessa rakenne pysyy ehjänä, jolloin nesteet pysyy sipulissa. Tämän huomaa myös siitä, ettei sipulin leikkaaminen itketä, kun sen tekee riittävän terävällä veitsellä.masa kirjoitti:Miksi sipuli maistuu paskalta, tai siis kitkerältä kun se silputaan/siivutetaan koneellisesti?