Joo-o. Mutta kun sillä yli 100 000 palkkatuloa tienaavien veronkiristyksellä ei ole mitään merkitystä valtiontalouden kannalta. Eli silloin tämä on pelkkä symbolinen ele.Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ Jostain sitä massia on kuitenkin revittävä. On hyvä, että radikaalitkin ajatukset uskalletaan tuoda julki, jottei keskutelu uraudu ja näivety. Tabuja saa rikkoa. Ajatuksen tasolla siis sellaisena herättelevänä keskustelun aloituksena tuo Urpilaisen sutkautus puoltaa paikkansa.
En haluaisi kuulua yhteiskuntaan, jossa keneltäkään peritään tuloveroa yli 50%, mutta toisaalta leikkauslista alkaa olla pitkä ja leveä, joten vaikeitakin valintoja on pakko tehdä.
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Päivän uutiskatsaus
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Jos leikkauslista on pitkä, se kertoo vain siitä että on eletty pitkään yli varojen. Niinkuin ollaankin. Esimerkiksi eläke-etuudet ovat täysin kestämättömällä tasolla pysyvästi. Ei sitä korjata työikäisiä kurjistamalla.Ylermi Ylihankala kirjoitti:leikkauslista alkaa olla pitkä ja leveä, joten vaikeitakin valintoja on pakko tehdä.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Itse asiassa on otettu syömävelkaa ja vielä sen päälle kuviteltu huomisen kasvun maksavan poliitikkojen tulevaisuudenlupaukset, lähinnä tietysti eläkkeet mutta monet muutkin rakenteet on mitoitettu liian raskaiksi. Paluu todellisuuteen ja hiipuvaan kasvuun tulee olemaan todella kipeä.So Hard kirjoitti:Jos leikkauslista on pitkä, se kertoo vain siitä että on eletty pitkään yli varojen. .Ylermi Ylihankala kirjoitti:leikkauslista alkaa olla pitkä ja leveä, joten vaikeitakin valintoja on pakko tehdä.
-
- Kitisijä
Mua hämmästyttää eritoten demarien linjassa se, että he toisaalta vetoavat keynesiläisyyteen ja toisaalta perustelevat vaadittua pienempää leikkaustarvetta sillä, että he odottavat ennusteita suurempaa kasvua. Keynesiläisen luulisi päinvastoin ajattelevan, että jos kerran on tulossa odotettua suurempaa kasvua, niin tässä nousuhdanteessa sitten myös säästetään ennakoitua enemmän. Joku periaatteellinen ongelma on siinä, että katsotaan noususuhdanteen perustelevan pienet säästöt.sivustahuutaja kirjoitti:Itse asiassa on otettu syömävelkaa ja vielä sen päälle kuviteltu huomisen kasvun maksavan poliitikkojen tulevaisuudenlupaukset, lähinnä tietysti eläkkeet mutta monet muutkin rakenteet on mitoitettu liian raskaiksi. Paluu todellisuuteen ja hiipuvaan kasvuun tulee olemaan todella kipeä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
No mutta kyllähän demari voi sanoa, että ei säästetä nyt vaan sitten nousukaudella. Niin kait Keynes sanoisi?urpiainen kirjoitti:Mua hämmästyttää eritoten demarien linjassa se, että he toisaalta vetoavat keynesiläisyyteen ja toisaalta perustelevat vaadittua pienempää leikkaustarvetta sillä, että he odottavat ennusteita suurempaa kasvua. Keynesiläisen luulisi päinvastoin ajattelevan, että jos kerran on tulossa odotettua suurempaa kasvua, niin tässä nousuhdanteessa sitten myös säästetään ennakoitua enemmän. Joku periaatteellinen ongelma on siinä, että katsotaan noususuhdanteen perustelevan pienet säästöt.sivustahuutaja kirjoitti:Itse asiassa on otettu syömävelkaa ja vielä sen päälle kuviteltu huomisen kasvun maksavan poliitikkojen tulevaisuudenlupaukset, lähinnä tietysti eläkkeet mutta monet muutkin rakenteet on mitoitettu liian raskaiksi. Paluu todellisuuteen ja hiipuvaan kasvuun tulee olemaan todella kipeä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
^ repesin! Koska olet kuullut demaripoliitikon ajavan säästöjä koskaan? Lamassa elvytetään ja nousukaudella lasketaan muiden haaroista jakovaroja.
-
- Kitisijä
Aivan, mutta kyllä minusta Keynes varmaan sanoisi niin.NuoriDaavid kirjoitti:No mutta kyllähän demari voi sanoa, että ei säästetä nyt vaan sitten nousukaudella. Niin kait Keynes sanoisi?urpiainen kirjoitti:Mua hämmästyttää eritoten demarien linjassa se, että he toisaalta vetoavat keynesiläisyyteen ja toisaalta perustelevat vaadittua pienempää leikkaustarvetta sillä, että he odottavat ennusteita suurempaa kasvua. Keynesiläisen luulisi päinvastoin ajattelevan, että jos kerran on tulossa odotettua suurempaa kasvua, niin tässä nousuhdanteessa sitten myös säästetään ennakoitua enemmän. Joku periaatteellinen ongelma on siinä, että katsotaan noususuhdanteen perustelevan pienet säästöt.sivustahuutaja kirjoitti:Itse asiassa on otettu syömävelkaa ja vielä sen päälle kuviteltu huomisen kasvun maksavan poliitikkojen tulevaisuudenlupaukset, lähinnä tietysti eläkkeet mutta monet muutkin rakenteet on mitoitettu liian raskaiksi. Paluu todellisuuteen ja hiipuvaan kasvuun tulee olemaan todella kipeä.
Tai siis mä olen ollut kuulevinani - voin toki olla väärässä - että demarit nimenomaan sanovat, että kasvu on/tulee olemaan suurempaa kuin pessimistit ennakoivat, ja siksi tarvitsee myös säästää vähemmän. Ei keynesiläinen oikein voi sanoa, että nousu poistaa säästötarpeen, miten olen toisinaan demareita lukevinani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
No näinhän se käytännössä nimenomaan menee. Mutta juuri nyt demarit ovat keynesiläisiä. Nousuhdanteessa asia unohtuu.sivustahuutaja kirjoitti:^ repesin! Koska olet kuullut demaripoliitikon ajavan säästöjä koskaan? Lamassa elvytetään ja nousukaudella lasketaan muiden haaroista jakovaroja.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Maan parhaat ennustajat tietävät, että nyt on kolmen-viiden miljardin ylijäämä:
http://www.ptt.fi/site/?lan=1&mode=tied ... ote_id=926
http://www.ptt.fi/site/?lan=1&mode=tied ... ote_id=926
-
- Kitinä VIP-jäsen
Totta, mutta jos tohon suostumalla pystytään estämään tuloveronkorotukset alemmilla tulotasoilla, niin mulle kelpaa.NuoriDaavid kirjoitti: Joo-o. Mutta kun sillä yli 100 000 palkkatuloa tienaavien veronkiristyksellä ei ole mitään merkitystä valtiontalouden kannalta. Eli silloin tämä on pelkkä symbolinen ele.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Ei tietenkään pystytä. Työn verotuksessa ainoa merkittävä nettomaksaja on keskiluokka. Duunareita verotetaan kevyesti ja lisäksi he saavat tulonsiirtoina enemmän kuin maksavat. Keskiluokkaa verotetaan raskaasti ja tulonsiirrot heikkenevät tulojen myötä. Kovatuloisia verotetaan todella raskaasti jo nyt, ja maksajapohja on siellä aika kapea. Summa summarum - kaikki paska kohdistuu keskiluokkaan ennen, nyt ja jatkossa.Vagabondo kirjoitti:Totta, mutta jos tohon suostumalla pystytään estämään tuloveronkorotukset alemmilla tulotasoilla, niin mulle kelpaa.NuoriDaavid kirjoitti: Joo-o. Mutta kun sillä yli 100 000 palkkatuloa tienaavien veronkiristyksellä ei ole mitään merkitystä valtiontalouden kannalta. Eli silloin tämä on pelkkä symbolinen ele.
Universaali disclaimer.
-
- Elämätön Kitisijä
"Eilisisen uutisia", mutta...
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/e ... 94235.html
Eikö Gatin pitänyt tällä nostaa tukiaisia?
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/e ... 94235.html
Eikö Gatin pitänyt tällä nostaa tukiaisia?
-
- Elämätön Kitisijä
Nykynuoret...
Monivuotinen luokkakaverini Samuli lyttää nuorten työelämätaidot. Jotain tottakin, mutta kun joutuu katsomaan tuon provoamista joka päivä fb:ssä...
Monivuotinen luokkakaverini Samuli lyttää nuorten työelämätaidot. Jotain tottakin, mutta kun joutuu katsomaan tuon provoamista joka päivä fb:ssä...
-
- Kitinä VIP-jäsen
Duunareista ainakin tehdastyöläiset, vallankin paperimiehet, ovat kyllä selvästi nettomaksajien joukoissa. Mä elättelinkin toiveita, että SDP tyytyisi tälläiseen symboliseen korotukseen tuloverotuksessa korvauksena siitä, että taipuvat alv:n nostoon. Mutta niinkuin se niille himoverottajille riittäs. Tää päättyy kuitenkin niin, että alvin lisäks nousee vielä tuloverot koko asteikolla.So Hard kirjoitti: Ei tietenkään pystytä. Työn verotuksessa ainoa merkittävä nettomaksaja on keskiluokka. Duunareita verotetaan kevyesti ja lisäksi he saavat tulonsiirtoina enemmän kuin maksavat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitisijä
Nyt olet ytimessä. 2000-luvun velkapommin ajatuksenahan oli, että tuhlataan talous kasvuun ja kasvu on niin kovaa, ettei säästöjä koskaan tarvitse tehdä. Esim. Kreikka päästettiin euroon, jotta se saisi halpaalainaa ja voisi tuhlata taloutensa kasvuun.urpiainen kirjoitti:Ei keynesiläinen oikein voi sanoa, että nousu poistaa säästötarpeen, miten olen toisinaan demareita lukevinani.
-
- Kitisijä
Ja varmasti myös poliittinen. Urpilainen haluaa antaa signaalin tuloerojen kaventamisesta ja (työväenluokkaa suosivasta) oikeudenmukaisuudesta, koska suuri tyhmä väestönosa sen myös siten ottaa. Sisällöllä ei niin väliä, vaan miltä se ulospäin näyttää.NuoriDaavid kirjoitti:Joo-o. Mutta kun sillä yli 100 000 palkkatuloa tienaavien veronkiristyksellä ei ole mitään merkitystä valtiontalouden kannalta. Eli silloin tämä on pelkkä symbolinen ele.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Paperimiehet, ahnaajat ja muutama muu hyvin palkattu prosessi-/vientiteollisuuden ryhmä ei edusta kovin kattavasti duunarien kenttää. Keittäjät, siivoojat, postimiehet, kaupan kassat jne. ovat paljon isompia ryhmänä. Asia selkenee melko hyvin, kun katsoo mikä on mediaanitulo verrattuna keskituloon.Vagabondo kirjoitti:Duunareista ainakin tehdastyöläiset, vallankin paperimiehet, ovat kyllä selvästi nettomaksajien joukoissa.
Päättyisikin. Kyllä se päättyy taas siihen, että duunareiden enemmistö ei rokoteta mitenkään, keskituloisia raskautetaan jo ennestään Euroopan kovimpiin kuuluvalla verotuksella kuten ennenkin.Tää päättyy kuitenkin niin, että alvin lisäks nousee vielä tuloverot koko asteikolla.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ Mediaanipalkan ja keskipalkan ero on luokkaa 300€. Keskipalkka on ~3000 ja mediaani ~2700. Tuo ei vielä paljoa kerro.
Suomessa on aika paljon asiantuntijoita, jotka nostavat mediaanipalkkaa. 'Kovien alojen' duunareita on vähän ja heidänkin mediaaninsa jää 2500.
En ole koskaan nähnyt arviota nettomaksajan rajasta, mutta se on luultavasti karvan verran yli 3000€. Sanoisin, että yksityisellä puolella:
- duunarit ovat nettosaajia (1/3 kaikista)
- asiantuntijat neutraaleja (1/3)
- eristyisasiantuntijat ja johtajat nettomaksajia. (1/3)
http://www.stat.fi/til/yskp/2007/yskp_2 ... 01_fi.html
Suomessa on aika paljon asiantuntijoita, jotka nostavat mediaanipalkkaa. 'Kovien alojen' duunareita on vähän ja heidänkin mediaaninsa jää 2500.
En ole koskaan nähnyt arviota nettomaksajan rajasta, mutta se on luultavasti karvan verran yli 3000€. Sanoisin, että yksityisellä puolella:
- duunarit ovat nettosaajia (1/3 kaikista)
- asiantuntijat neutraaleja (1/3)
- eristyisasiantuntijat ja johtajat nettomaksajia. (1/3)
http://www.stat.fi/til/yskp/2007/yskp_2 ... 01_fi.html
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä oon tässä niin solidaarinen, että vastustan yli 100k palkkatuloa tienaavien verotuksen kiristämistä, vaikka itse en noin paljoa palkkatuloa nostakaan. Tää on mulle periaatteelinen oikeudenmukaisuuskysymys. Kenenkään ei pitäisi joutua maksamaan yli 50% veroa palkanlisästä.Vagabondo kirjoitti:Totta, mutta jos tohon suostumalla pystytään estämään tuloveronkorotukset alemmilla tulotasoilla, niin mulle kelpaa.NuoriDaavid kirjoitti: Joo-o. Mutta kun sillä yli 100 000 palkkatuloa tienaavien veronkiristyksellä ei ole mitään merkitystä valtiontalouden kannalta. Eli silloin tämä on pelkkä symbolinen ele.
-
- Kitisijä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012030 ... 7_uu.shtml
Tässä yksi tapaus, jolle vois antaa napin otsaan. Ei mitään ylläpitoa, vaan nappi ohtaan saman tien.
Tässä yksi tapaus, jolle vois antaa napin otsaan. Ei mitään ylläpitoa, vaan nappi ohtaan saman tien.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
AKT irtisanoi viestintäpäällikkö Hilkka Ahteen
Miten tuli semmoinen fiilis, että tästä lähtee oikeuskierros numero 2. Ja aivan ansaitusti.
Miten tuli semmoinen fiilis, että tästä lähtee oikeuskierros numero 2. Ja aivan ansaitusti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Ilmoitettu irtisanomisen peruste on totaalisen laiton, rikkoo vastoimien kieltoa ja muodostaa käytännössä automaattisesti työsyrjintärikoksen. Sanoisin, että jos taustalta ei paljastu jotain, sekä Räty että asian puolesta äänestäneet hallituksen jäsenet ovat lähellä vankeustuomioita.Bluntly kirjoitti:AKT irtisanoi viestintäpäällikkö Hilkka Ahteen
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Tulee mieleen case Al Capone, jossa überpahis lopulta tuomittiin veropetoksesta.So Hard kirjoitti: Ilmoitettu irtisanomisen peruste on totaalisen laiton, rikkoo vastoimien kieltoa ja muodostaa käytännössä automaattisesti työsyrjintärikoksen. Sanoisin, että jos taustalta ei paljastu jotain, sekä Räty että asian puolesta äänestäneet hallituksen jäsenet ovat lähellä vankeustuomioita.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitinä VIP-jäsen
Satamat ja kumipyörät varmaan pysäytetään, kun työnantaja kohtelee AKT:läistä työntekijää näin törkeästi??So Hard kirjoitti:Ilmoitettu irtisanomisen peruste on totaalisen laiton, rikkoo vastoimien kieltoa ja muodostaa käytännössä automaattisesti työsyrjintärikoksen. Sanoisin, että jos taustalta ei paljastu jotain, sekä Räty että asian puolesta äänestäneet hallituksen jäsenet ovat lähellä vankeustuomioita.Bluntly kirjoitti:AKT irtisanoi viestintäpäällikkö Hilkka Ahteen
-
- Kitisijä
Pistää muuten ihan rotevasti vihaksi tuo Ahteen kohtelu. Harva uutinen aikaansaa yhtä voimakasta reaktiota.