Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Masa kannattaa kepun veropolitiikkaa ja Vagabondo vihreiden. Ja sitten Bob Helsinki saa molemmat äänestämään Kokkareita. Tätä tää demokratia nyt sit on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
No mites se, että se et kannata ketään, mutta äänestät vihreitä?urpiainen kirjoitti:Masa kannattaa kepun veropolitiikkaa ja Vagabondo vihreiden. Ja sitten Bob Helsinki saa molemmat äänestämään Kokkareita. Tätä tää demokratia nyt sit on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Kaikilla meillä on ristinsä kannettavanaan. Kai mun selitys on sama kuin Vagabondolla, eli että kannatan kuitenkin valitsemani ehdokkaan ajatuksia riittävästi seisoakseni äänestyspäätökseni takana, vaikka puolue kokonaisuutena onkin vähän epäkannatettava.NuoriDaavid kirjoitti:No mites se, että se et kannata ketään, mutta äänestät vihreitä?urpiainen kirjoitti:Masa kannattaa kepun veropolitiikkaa ja Vagabondo vihreiden. Ja sitten Bob Helsinki saa molemmat äänestämään Kokkareita. Tätä tää demokratia nyt sit on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kyllähän sun sosiologina pitäisi ymmärtää, että äänestät Vihreitä, koska vakosamettitakkinen filosofian tohtori äänestä vihreitä. Ei sillä, minkälaista politiikka Vihreät ajavat, ole asiassa merkitystä.urpiainen kirjoitti:Kaikilla meillä on ristinsä kannettavanaan. Kai mun selitys on sama kuin Vagabondolla, eli että kannatan kuitenkin valitsemani ehdokkaan ajatuksia riittävästi seisoakseni äänestyspäätökseni takana, vaikka puolue kokonaisuutena onkin vähän epäkannatettava.NuoriDaavid kirjoitti:No mites se, että se et kannata ketään, mutta äänestät vihreitä?urpiainen kirjoitti:Masa kannattaa kepun veropolitiikkaa ja Vagabondo vihreiden. Ja sitten Bob Helsinki saa molemmat äänestämään Kokkareita. Tätä tää demokratia nyt sit on.
Mitäs muuten kun silloin pari vuotta sitten pidit Tommy Hilfiger -paitaa? Tunsitko pakottavaa tarvetta äänestää Kokoomusta tai RKP:tä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kannatan myös persujen mamupolitiikkaa enkä silti ole eläissäni äänestänyt persua.urpiainen kirjoitti:Masa kannattaa kepun veropolitiikkaa
-
- Kitisijä
Kyllä mä lähtisin siitä, että kaikkien muiden äänestyspäätökset ovat irrationaalisia performansseja paitsi minun, joka toimin kylmän rationaalisen analyysin perusteella. Toisaalta, itsetuntemukseni on aina ollut luvattoman heikkoa.NuoriDaavid kirjoitti:Kyllähän sun sosiologina pitäisi ymmärtää, että äänestät Vihreitä, koska vakosamettitakkinen filosofian tohtori äänestä vihreitä. Ei sillä, minkälaista politiikka Vihreät ajavat, ole asiassa merkitystä.
Mitäs muuten kun silloin pari vuotta sitten pidit Tommy Hilfiger -paitaa? Tunsitko pakottavaa tarvetta äänestää Kokoomusta tai RKP:tä?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä oon ennenkin antanut vihreiden kansalaispalkkaehdotukselle kehuja. Kokoomusta taas olen äänestänyt bob helsingistä ja Kataisesta huolimatta. Olisin halunnut äänestää jotain muuta puoluetta, mutta kaikki muut vaihtoehdot olivat vielä huonompia.urpiainen kirjoitti:Kai mun selitys on sama kuin Vagabondolla, eli että kannatan kuitenkin valitsemani ehdokkaan ajatuksia riittävästi seisoakseni äänestyspäätökseni takana, vaikka puolue kokonaisuutena onkin vähän epäkannatettava.NuoriDaavid kirjoitti:No mites se, että se et kannata ketään, mutta äänestät vihreitä?urpiainen kirjoitti:Masa kannattaa kepun veropolitiikkaa ja Vagabondo vihreiden. Ja sitten Bob Helsinki saa molemmat äänestämään Kokkareita. Tätä tää demokratia nyt sit on.
Äänestämäni ehdokas kyllä kannattaa samansuuntaista politiikkaa kuin minäkin, vaikka varoo tässä kansalaispalkkaa ääneen sanomasta, mutta jossain blogimerkinnässä näytti sillekin kyllä vihreää valoa. Kun puolueissa ei mieleistäni vaihtoehtoa tällä hetkellä ole, niin koitan äänelläni kääntää vähiten huonoa toivomaani suuntaan. Jos liberaali puolue pääsee taas joskus vaaleihin, niin saatan vaihtaa siihen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
^ Joo. Äänestyspäätöksen looginen rakenne sama, preferenssit ja sitä kautta päätöksen sisältö eri.
-
- Kitisijä
Ratkaisu: Päätä ensin puolue ja sitten vasta ehdokas. Vaalisysteemissämme tuo tuottaa 'enemmän oikean' lopputuloksen.urpiainen kirjoitti:Kaikilla meillä on ristinsä kannettavanaan. Kai mun selitys on sama kuin Vagabondolla, eli että kannatan kuitenkin valitsemani ehdokkaan ajatuksia riittävästi seisoakseni äänestyspäätökseni takana, vaikka puolue kokonaisuutena onkin vähän epäkannatettava.
-
- Kitisijä
Tuottaa *saman* lopputuloksen: kuten Vagabondolla, muut puolueet ovat vielä enemmän epäkannatettavia.sivustahuutaja kirjoitti:Ratkaisu: Päätä ensin puolue ja sitten vasta ehdokas. Vaalisysteemissämme tuo tuottaa 'enemmän oikean' lopputuloksen.urpiainen kirjoitti:Kaikilla meillä on ristinsä kannettavanaan. Kai mun selitys on sama kuin Vagabondolla, eli että kannatan kuitenkin valitsemani ehdokkaan ajatuksia riittävästi seisoakseni äänestyspäätökseni takana, vaikka puolue kokonaisuutena onkin vähän epäkannatettava.
NuoriDaavid kirjoitti:
Tottakai viinan hinta nostetaan niin korkealle, kuin sen voi nostaa. .
Se ei ollut pointti, vaan se että ainoastaan viinan hinnankorotukset saavat aikaan äänekkäimmät älämölöt kansalaisissa. Kaikkiin muihin korotuksiin kansa suhtautuu varsin lammasmaisesti.
-
- Kitinä VIP-jäsen
No en nyt niin sanoisi. Kyllähän esim puhe kotihoidon tuen mahdollisesta leikkaamisesta on melkoista kalabaliikkia synnyttänyt.masa kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti:
Tottakai viinan hinta nostetaan niin korkealle, kuin sen voi nostaa. .
Se ei ollut pointti, vaan se että ainoastaan viinan hinnankorotukset saavat aikaan äänekkäimmät älämölöt kansalaisissa. Kaikkiin muihin korotuksiin kansa suhtautuu varsin lammasmaisesti.
Itse en ole huomannut, että viinan hinnan korotusta oli protestoitu juuri muualla kuin hotelli- ja ravintola-alalla ja panimoteollisuudessa.
NuoriDaavid kirjoitti: Itse en ole huomannut, että viinan hinnan korotusta oli protestoitu juuri muualla kuin hotelli- ja ravintola-alalla ja panimoteollisuudessa.
Etkö ole muka kuullut vagabondon toteamusta: viddu mä haen kyllä viinat jatkossa virosta?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mä en oo muuten koskaan käynyt virossa. Itseasiassa vanha neuvostoliiton raja on edelleen ylittämättä.masa kirjoitti: Etkö ole muka kuullut vagabondon toteamusta: viddu mä haen kyllä viinat jatkossa virosta?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Et ole kyllä paljon mitään menettänytkään. Itänaapurissa minäkään en ole käynyt. Kiinnostais kyllä. Sukulaisukko just lähti junalla Kiinaan. Voipi olla aika huikea kokemus..Vagabondo kirjoitti:Mä en oo muuten koskaan käynyt virossa. Itseasiassa vanha neuvostoliiton raja on edelleen ylittämättä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ei nettikirjoituksiin kannata uskoa!masa kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti: Itse en ole huomannut, että viinan hinnan korotusta oli protestoitu juuri muualla kuin hotelli- ja ravintola-alalla ja panimoteollisuudessa.
Etkö ole muka kuullut vagabondon toteamusta: viddu mä haen kyllä viinat jatkossa virosta?
-
- Kitinän uhri
Eikös sitä just yksi eläkeläisukko tehnyt businesta trokaamalla? Ei vaan osannut ajoissa lopettaa.NuoriDaavid kirjoitti:Ei nettikirjoituksiin kannata uskoa!masa kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti: Itse en ole huomannut, että viinan hinnan korotusta oli protestoitu juuri muualla kuin hotelli- ja ravintola-alalla ja panimoteollisuudessa.

-
- Kitisijä
No tulihan se totuus kun vähän potki.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 6_uu.shtml
Walehtelija-Wallin liittyi loputtomaan paskanpuhujien listaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 6_uu.shtml
Walehtelija-Wallin liittyi loputtomaan paskanpuhujien listaan.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ Vauhti korjaa virheet ja talouskasvu pelastaa paskat poliitikot. Nyt kun kasvu on kaput, niin hallitus tuntuu olevan täynnä apinoita kun ei riitäkään rahaa kylvettäväksi joka niemeen ja notkoon.
Soini kieriskelee par'aikaa alastomana wallinista kertovien lehtileikkeiden päällä.
Soini kieriskelee par'aikaa alastomana wallinista kertovien lehtileikkeiden päällä.
-
- Kitisijä
Aika pieni porukka juo suurimman osan Suomessa myytävästä alkoholista. En tiedä millä laajuudella suurkuluttajat vaivautuvat/kykenevät organisoimaan toimivaa itätuontia. Eli aika paljon on varaa korotella, ennen kuin verotuotto aidosti vähenee.NuoriDaavid kirjoitti:
Tottakai viinan hinta nostetaan niin korkealle, kuin sen voi nostaa. Sitä ei kuitenkaan kannata nostaa niin korkealle, että verotuotto alenee.
-
- Kitisijä
^ ryhdytään kohdistettuun raittiusvalistukseen: jos sossu löytää verestä viinaa, niin tuet puoleen. Ei tartte korotella kun menot tippuu.
-
- Kitisijä
^ Eivät tipu riittävästi. Alkoholihaittoja ja niistä aiheutuvia kuluja on paljon myös työssäkäyvillä, pelkästään marginaalien tilanteen muutos ei riitä.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kuitenkin viinan hintaa nimenomaan pudotettiin virontuonnin takia muutama vuosi sitten, kun EU-rajoitukset poistuivat.exsu kirjoitti:Aika pieni porukka juo suurimman osan Suomessa myytävästä alkoholista. En tiedä millä laajuudella suurkuluttajat vaivautuvat/kykenevät organisoimaan toimivaa itätuontia. Eli aika paljon on varaa korotella, ennen kuin verotuotto aidosti vähenee.NuoriDaavid kirjoitti:
Tottakai viinan hinta nostetaan niin korkealle, kuin sen voi nostaa. Sitä ei kuitenkaan kannata nostaa niin korkealle, että verotuotto alenee.
Miksi ihmeessä valtio ei nostaisi viinan hintaa maksimiverotuottoon saakka? Kyllä mä uskon, että asiasta päättävät osaavat laskea, koska veron korottaminen alkaa pudottaa tuottoja.
Eihän se viinan tuonnin organisoiminen mitään rakettitiedettä ole. Trokarithan sitä ovat harrastaneet niin kauan, kun viinaveroja on kerätty.
Päräyttävä fakta on, että vanhaan hyvään kekkoslovakian aikaan, kun tuonti oli hyvin rajoitettua, viinan myyntitulot olivat 10% valtion budjetista. Valtava tulos. Nykyään mennään kait jossain 2-3 prosentissa.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 15.03.2012 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä
^ Veikkaisin, että kyseessä on ollut kotimaisen panimoteollisuuden intressit, kuin pelkästään verohommat. Elinkeinoa viedään! Siis taustalla. Julkinen keskustelu toki pyöri viinarallin ympärillä, mutta se ei välttämättä vielä kerro kaikkia valmistelutyön intressejä.
Viimeksi muokannut exsu, 15.03.2012 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Vaikka veroja vastustankin selkäydinrefleksillä, niin kyllä viinaveron mun puolestani saa korottaa maksimituottoon saakka. Se kuitenkin vähentää muiden verojen korotustarvetta.
Mutta mä uskon, että viinaverotus on jo aika lailla tapissa tuoton suhteen.
Mutta mä uskon, että viinaverotus on jo aika lailla tapissa tuoton suhteen.