Aika pieneksi se "eläke" ehtii putoamaan ennen vanhuuseläkkeelle pääsyä. Tietenkään kukaan meistä ei tiedä, mikä on systeemi 2031, mutta jo nytkin sovitussa uudessa nykysysteemissäkin putoaisit peruspäivärahalle 500:n päivän jälkeen (tai 400:n jos et osallistu aktivointitoimiin).annepa kirjoitti:Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.NuoriDaavid kirjoitti:Tarkoitat työttömyysaika?annepa kirjoitti:
Olen tiedostanut tämän jo monta vuotta sitten, ja ottaen huomioon että olen vasta (kohta) 36, niin aika hyvin on pullat uunissa toistaiseksi. Jätän irtisanomisilmoitukseni maanantaina 14.4.2031, mikäli silloin olen töissä (enkä työttömänä tai haudassa), koska edellisenä lauantaina, joka sattuu hupaisasti olemaan hiljainen lauantai (eli lankalauantai), olen railakkaasti enkä yhtään hiljaisesti juhlinut 55-vuotissynttäreitä. Siitä alkaa eläkeaika.
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitinä VIP-jäsen
Re: Päivän uutiskatsaus
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Työttömänä olo tarkoittaa sitä, että on työtä vailla oleva työhaluinen. Se, että ei ole työsuhteessa ei tarkoitta työtöntä. Onhan meillä kaiken maailman opiskelijaa, eläkeläistä, oloneuvosta, sikarikasta, yrittäjää ja ja muuta jotka eivät töissä mutta eivät työttömiäkään.annepa kirjoitti:Jos en ole töissä, olen työttömänä. Ei se tarkoita sitä että nostaa työttömyyskorvausta.So Hard kirjoitti:Etkös sä äsken kehunut, että et ole käymässä muiden kassalla? Mitä sun mielestä tahallaan työttömänä oleminen on jos ei sitä?annepa kirjoitti:Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Ottaen huomioon että keskusteltiin eläkkeistä ja nykyisen systeemin mahdottomuudesta, niin miten mulla voisin pudota millekään peruspäviärahalle tai olla pieni "eläke" JA olla pullat hyvin uunissa? Toistetaan vielä "suunnitelma on jo toteutusvaiheessa" ja "olen vasta 36".NuoriDaavid kirjoitti:Aika pieneksi se "eläke" ehtii putoamaan ennen vanhuuseläkkeelle pääsyä. Tietenkään kukaan meistä ei tiedä, mikä on systeemi 2031, mutta jo nytkin sovitussa uudessa nykysysteemissäkin putoaisit peruspäivärahalle 500:n päivän jälkeen (tai 400:n jos et osallistu aktivointitoimiin).annepa kirjoitti:Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.NuoriDaavid kirjoitti:
Tarkoitat työttömyysaika?
Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä (ennen virallista eläkeikää, jos sitä jotain eläkettä silloin saa). Aion kustantaa kaiken itse. Suunnitelma tähän on jo toteutusvaiheessa. Tämä siksi, että en usko että saan juuri minkäänlaista eläkettä ikinä, kun tämä nykyinen systeemi romahtaa. Ja ihmettelen että ikäiseni ihmiset eivät varaudu useinkaan mitenkään vaikka varaa olisi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Ai. Mun mielestä työttömänä olo tarkoittaa sitä että ei ole töitä ja niitä PITÄISI tehdä (eläkeläisenhän ei tarvi). Oloneuvos kuulostaa hyvältä.So Hard kirjoitti:Työttömänä olo tarkoittaa sitä, että on työtä vailla oleva työhaluinen. Se, että ei ole työsuhteessa ei tarkoitta työtöntä. Onhan meillä kaiken maailman opiskelijaa, eläkeläistä, oloneuvosta, sikarikasta, yrittäjää ja ja muuta jotka eivät töissä mutta eivät työttömiäkään.annepa kirjoitti:Jos en ole töissä, olen työttömänä. Ei se tarkoita sitä että nostaa työttömyyskorvausta.So Hard kirjoitti:
Etkös sä äsken kehunut, että et ole käymässä muiden kassalla? Mitä sun mielestä tahallaan työttömänä oleminen on jos ei sitä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ihan Ok suunnitelma. Miten käytännössä aiot rahoittaa tuon vähintään 10 vuoden jakson ennen vanhuuseläkettä?annepa kirjoitti: Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä (ennen virallista eläkeikää, jos sitä jotain eläkettä silloin saa). Aion kustantaa kaiken itse. Suunnitelma tähän on jo toteutusvaiheessa. Tämä siksi, että en usko että saan juuri minkäänlaista eläkettä ikinä, kun tämä nykyinen systeemi romahtaa. Ja ihmettelen että ikäiseni ihmiset eivät varaudu useinkaan mitenkään vaikka varaa olisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
Jossain täytyy ihmisten asua, eli hankkimalla vuokra-asuntoja. Tarkoitus ei ole ökyillä, vaan varmistaa mukava toimeentulo sille ajalle kun on vielä suht hyvässä kunnossa. Tietysti voi käydä niin että koko homma kusee ja kaikki vuokra-asunnot räjähtävät eriaikaisissa pommi-iskuissa eri puolille maata. Sitten on pakko olla töissä "hamaan loppuun asti". Mutta ainakin on yritetty!NuoriDaavid kirjoitti:Ihan Ok suunnitelma. Miten käytännössä aiot rahoittaa tuon vähintään 10 vuoden jakson ennen vanhuuseläkettä?annepa kirjoitti: Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä (ennen virallista eläkeikää, jos sitä jotain eläkettä silloin saa). Aion kustantaa kaiken itse. Suunnitelma tähän on jo toteutusvaiheessa. Tämä siksi, että en usko että saan juuri minkäänlaista eläkettä ikinä, kun tämä nykyinen systeemi romahtaa. Ja ihmettelen että ikäiseni ihmiset eivät varaudu useinkaan mitenkään vaikka varaa olisi.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Hyvä suunnitelma!annepa kirjoitti:Jossain täytyy ihmisten asua, eli hankkimalla vuokra-asuntoja. Tarkoitus ei ole ökyillä, vaan varmistaa mukava toimeentulo sille ajalle kun on vielä suht hyvässä kunnossa. Tietysti voi käydä niin että koko homma kusee ja kaikki vuokra-asunnot räjähtävät eriaikaisissa pommi-iskuissa eri puolille maata. Sitten on pakko olla töissä "hamaan loppuun asti". Mutta ainakin on yritetty!NuoriDaavid kirjoitti:Ihan Ok suunnitelma. Miten käytännössä aiot rahoittaa tuon vähintään 10 vuoden jakson ennen vanhuuseläkettä?annepa kirjoitti: Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä (ennen virallista eläkeikää, jos sitä jotain eläkettä silloin saa). Aion kustantaa kaiken itse. Suunnitelma tähän on jo toteutusvaiheessa. Tämä siksi, että en usko että saan juuri minkäänlaista eläkettä ikinä, kun tämä nykyinen systeemi romahtaa. Ja ihmettelen että ikäiseni ihmiset eivät varaudu useinkaan mitenkään vaikka varaa olisi.
Mun appivaari on hoitanut ton homman kiitettävän hyvin. Se teki duunia viiskybäseksi asti ja on ollut siitä lähtien eläkkeellä. Verojen jälkeen sille jää eläkettä käteen viitisen tonnia.annepa kirjoitti: Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä
Olen jo ehdottanut vaimolle, että kun appi delaa niin balsamoidaan se käpälämäen alapohjaan ja nostetaan eläkettä sinne 100 vuoteen asti. Jos se meni Kreikassa läpi, niin menee se Suomessakin!
-
- Kitinä VIP-jäsen
Vaimollasi on hyvä huumorintaju, jos tosta ei seurannut vuoden kestävää päänsärkyämasa kirjoitti:Olen jo ehdottanut vaimolle, että kun appi delaa niin balsamoidaan se käpälämäen alapohjaan ja nostetaan eläkettä sinne 100 vuoteen asti. Jos se meni Kreikassa läpi, niin menee se Suomessakin!

Se lähti ostamaan käärinliinoja siltä istumalta!NuoriDaavid kirjoitti:Vaimollasi on hyvä huumorintaju, jos tosta ei seurannut vuoden kestävää päänsärkyämasa kirjoitti:Olen jo ehdottanut vaimolle, että kun appi delaa niin balsamoidaan se käpälämäen alapohjaan ja nostetaan eläkettä sinne 100 vuoteen asti. Jos se meni Kreikassa läpi, niin menee se Suomessakin!
-
- Kitisijä

Nauroin ääneen

http://www.hs.fi/politiikka/Hilkka+Ahde ... isboksi630
Rädyksi Rädyn pallille vaan.
Ahde on ilmoittanut olevansa valmis myös muihin kuin viestintäpäällikön tehtäviin
Rädyksi Rädyn pallille vaan.
-
- Kitisijä
Ahdehan on pätevä lastentarhanopettaja, joten AKT:n hallituksen/valtuuston puheenjohtajan tehtävä olisi kyllä sinänsä ihan pätevyyden mukainen.masa kirjoitti:Rädyksi Rädyn pallille vaan.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Outokumpu järjestää suomen suurimman mijardin euron osakeannin ostaakseen Thyssengroupin Inoxumin. Kun Seitovirralta kysyttiin ostettavan Inoxumin tuloskunnosta, niin hän vastasi pokkana: Hyvä kysymys. Emme tiedä, Seitovirta vastasi.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/om ... 1203139003
WTF? Meinaako ne tienata tolla?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Omituinen vastaus. No, eipä tarvitse harkita, osallistuako antiin, jos toimari ei tiedä.sivustahuutaja kirjoitti:Outokumpu järjestää suomen suurimman mijardin euron osakeannin ostaakseen Thyssengroupin Inoxumin. Kun Seitovirralta kysyttiin ostettavan Inoxumin tuloskunnosta, niin hän vastasi pokkana: Hyvä kysymys. Emme tiedä, Seitovirta vastasi.
-
- Kitisijä
Tuo vero tulee poistumaan hallitusti ja suunnitelman mukaan samaan aikaan kuin väliaikainen autoverokin.masa kirjoitti:Solidaarisuusvero "väliaikaiseen" käyttöön
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194729 ... ttoon.html
-
- Kitinä VIP-jäsen
Missään ei sanota paljonko solidaarisuusvero on. Ilmeisesti sitä ei ole vielä kerrottu/päätetty.
-
- Kitisijä
Elintasoa lasketaan kyllä raakasti. Inflaatio laukkaa ja kaikki verot kiristyvät.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
^ tienaaminen vaatii investointeja.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mites jos sä muuttaisit Ruotsiin? Eikös siellä ole käytössä samanlainen ulkomaisten erikoisosaajien lähdeverosysteemi kuin Suomessakin?elco kirjoitti:Elintasoa lasketaan kyllä raakasti. Inflaatio laukkaa ja kaikki verot kiristyvät.
-
- Kitinä VIP-jäsen
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/media ... -ja-huonoaNuoriDaavid kirjoitti:Missään ei sanota paljonko solidaarisuusvero on. Ilmeisesti sitä ei ole vielä kerrottu/päätetty.
Ilmeisesti vain 1.5% eli varsin nimellinen.
Jos 1.5% pitää paikkansa, niin ei merkitse paljon mitään. Esim. 10 000 kuukausipalkasta tämän takia veroa vuodessa 375 euroa lisää. Toivottavasti pitää paikkansa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/naist ... 12912.html
"Kilometrikorvauksia maksetaan enimmillään 15000 kilometriltä."
Siis tarkoittaako tuo kilomerikorvausta saavaa duunaria?
"Kilometrikorvauksia maksetaan enimmillään 15000 kilometriltä."
Siis tarkoittaako tuo kilomerikorvausta saavaa duunaria?
En enää löydä, mutta muistelin eilen lukeneeni kehysriihen säästöistä, että koulutuksesta leikattaisiin joku 150 miltsiä. Muistanko väärin?
Tuli vaan tästä mieleen:
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194729 ... unnat.html
Edit. Tää se tais olla:
http://www.hs.fi/politiikka/Lähivuosien ... -artikkeli
Tuli vaan tästä mieleen:
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194729 ... unnat.html
Edit. Tää se tais olla:
http://www.hs.fi/politiikka/Lähivuosien ... -artikkeli