Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Olen tiedostanut tämän jo monta vuotta sitten, ja ottaen huomioon että olen vasta (kohta) 36, niin aika hyvin on pullat uunissa toistaiseksi. Jätän irtisanomisilmoitukseni maanantaina 14.4.2031, mikäli silloin olen töissä (enkä työttömänä tai haudassa), koska edellisenä lauantaina, joka sattuu hupaisasti olemaan hiljainen lauantai (eli lankalauantai), olen railakkaasti enkä yhtään hiljaisesti juhlinut 55-vuotissynttäreitä. Siitä alkaa eläkeaika.
Tarkoitat työttömyysaika?
Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.
Aika pieneksi se "eläke" ehtii putoamaan ennen vanhuuseläkkeelle pääsyä. Tietenkään kukaan meistä ei tiedä, mikä on systeemi 2031, mutta jo nytkin sovitussa uudessa nykysysteemissäkin putoaisit peruspäivärahalle 500:n päivän jälkeen (tai 400:n jos et osallistu aktivointitoimiin).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.
Etkös sä äsken kehunut, että et ole käymässä muiden kassalla? Mitä sun mielestä tahallaan työttömänä oleminen on jos ei sitä?
Jos en ole töissä, olen työttömänä. Ei se tarkoita sitä että nostaa työttömyyskorvausta.
Työttömänä olo tarkoittaa sitä, että on työtä vailla oleva työhaluinen. Se, että ei ole työsuhteessa ei tarkoitta työtöntä. Onhan meillä kaiken maailman opiskelijaa, eläkeläistä, oloneuvosta, sikarikasta, yrittäjää ja ja muuta jotka eivät töissä mutta eivät työttömiäkään.
Universaali disclaimer.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Tarkoitat työttömyysaika?
Virallisesti työttömyys, oikeasti eläke.
Aika pieneksi se "eläke" ehtii putoamaan ennen vanhuuseläkkeelle pääsyä. Tietenkään kukaan meistä ei tiedä, mikä on systeemi 2031, mutta jo nytkin sovitussa uudessa nykysysteemissäkin putoaisit peruspäivärahalle 500:n päivän jälkeen (tai 400:n jos et osallistu aktivointitoimiin).
Ottaen huomioon että keskusteltiin eläkkeistä ja nykyisen systeemin mahdottomuudesta, niin miten mulla voisin pudota millekään peruspäviärahalle tai olla pieni "eläke" JA olla pullat hyvin uunissa? Toistetaan vielä "suunnitelma on jo toteutusvaiheessa" ja "olen vasta 36".

Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä (ennen virallista eläkeikää, jos sitä jotain eläkettä silloin saa). Aion kustantaa kaiken itse. Suunnitelma tähän on jo toteutusvaiheessa. Tämä siksi, että en usko että saan juuri minkäänlaista eläkettä ikinä, kun tämä nykyinen systeemi romahtaa. Ja ihmettelen että ikäiseni ihmiset eivät varaudu useinkaan mitenkään vaikka varaa olisi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
annepa
Kitisijä

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Etkös sä äsken kehunut, että et ole käymässä muiden kassalla? Mitä sun mielestä tahallaan työttömänä oleminen on jos ei sitä?
Jos en ole töissä, olen työttömänä. Ei se tarkoita sitä että nostaa työttömyyskorvausta.
Työttömänä olo tarkoittaa sitä, että on työtä vailla oleva työhaluinen. Se, että ei ole työsuhteessa ei tarkoitta työtöntä. Onhan meillä kaiken maailman opiskelijaa, eläkeläistä, oloneuvosta, sikarikasta, yrittäjää ja ja muuta jotka eivät töissä mutta eivät työttömiäkään.
Ai. Mun mielestä työttömänä olo tarkoittaa sitä että ei ole töitä ja niitä PITÄISI tehdä (eläkeläisenhän ei tarvi). Oloneuvos kuulostaa hyvältä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

annepa kirjoitti: Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä (ennen virallista eläkeikää, jos sitä jotain eläkettä silloin saa). Aion kustantaa kaiken itse. Suunnitelma tähän on jo toteutusvaiheessa. Tämä siksi, että en usko että saan juuri minkäänlaista eläkettä ikinä, kun tämä nykyinen systeemi romahtaa. Ja ihmettelen että ikäiseni ihmiset eivät varaudu useinkaan mitenkään vaikka varaa olisi.
Ihan Ok suunnitelma. Miten käytännössä aiot rahoittaa tuon vähintään 10 vuoden jakson ennen vanhuuseläkettä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
annepa
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti: Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä (ennen virallista eläkeikää, jos sitä jotain eläkettä silloin saa). Aion kustantaa kaiken itse. Suunnitelma tähän on jo toteutusvaiheessa. Tämä siksi, että en usko että saan juuri minkäänlaista eläkettä ikinä, kun tämä nykyinen systeemi romahtaa. Ja ihmettelen että ikäiseni ihmiset eivät varaudu useinkaan mitenkään vaikka varaa olisi.
Ihan Ok suunnitelma. Miten käytännössä aiot rahoittaa tuon vähintään 10 vuoden jakson ennen vanhuuseläkettä?
Jossain täytyy ihmisten asua, eli hankkimalla vuokra-asuntoja. Tarkoitus ei ole ökyillä, vaan varmistaa mukava toimeentulo sille ajalle kun on vielä suht hyvässä kunnossa. Tietysti voi käydä niin että koko homma kusee ja kaikki vuokra-asunnot räjähtävät eriaikaisissa pommi-iskuissa eri puolille maata. Sitten on pakko olla töissä "hamaan loppuun asti". Mutta ainakin on yritetty!
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Jossain täytyy ihmisten asua, eli hankkimalla vuokra-asuntoja. Tarkoitus ei ole ökyillä, vaan varmistaa mukava toimeentulo sille ajalle kun on vielä suht hyvässä kunnossa. Tietysti voi käydä niin että koko homma kusee ja kaikki vuokra-asunnot räjähtävät eriaikaisissa pommi-iskuissa eri puolille maata. Sitten on pakko olla töissä "hamaan loppuun asti". Mutta ainakin on yritetty!
Hyvä suunnitelma!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

annepa kirjoitti: Jään 55-vuotiaana pois työelämästä. En aio nostaa työttömyyskorvausta enkä minkäänlaista eläkettä
Mun appivaari on hoitanut ton homman kiitettävän hyvin. Se teki duunia viiskybäseksi asti ja on ollut siitä lähtien eläkkeellä. Verojen jälkeen sille jää eläkettä käteen viitisen tonnia.

Olen jo ehdottanut vaimolle, että kun appi delaa niin balsamoidaan se käpälämäen alapohjaan ja nostetaan eläkettä sinne 100 vuoteen asti. Jos se meni Kreikassa läpi, niin menee se Suomessakin!
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:Olen jo ehdottanut vaimolle, että kun appi delaa niin balsamoidaan se käpälämäen alapohjaan ja nostetaan eläkettä sinne 100 vuoteen asti. Jos se meni Kreikassa läpi, niin menee se Suomessakin!
Vaimollasi on hyvä huumorintaju, jos tosta ei seurannut vuoden kestävää päänsärkyä :)
masa

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:Olen jo ehdottanut vaimolle, että kun appi delaa niin balsamoidaan se käpälämäen alapohjaan ja nostetaan eläkettä sinne 100 vuoteen asti. Jos se meni Kreikassa läpi, niin menee se Suomessakin!
Vaimollasi on hyvä huumorintaju, jos tosta ei seurannut vuoden kestävää päänsärkyä :)
Se lähti ostamaan käärinliinoja siltä istumalta!
annepa
Kitisijä

:D

Nauroin ääneen :D
masa

http://www.hs.fi/politiikka/Hilkka+Ahde ... isboksi630

Ahde on ilmoittanut olevansa valmis myös muihin kuin viestintäpäällikön tehtäviin

Rädyksi Rädyn pallille vaan.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Rädyksi Rädyn pallille vaan.
Ahdehan on pätevä lastentarhanopettaja, joten AKT:n hallituksen/valtuuston puheenjohtajan tehtävä olisi kyllä sinänsä ihan pätevyyden mukainen.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Outokumpu järjestää suomen suurimman mijardin euron osakeannin ostaakseen Thyssengroupin Inoxumin. Kun Seitovirralta kysyttiin ostettavan Inoxumin tuloskunnosta, niin hän vastasi pokkana: Hyvä kysymys. Emme tiedä, Seitovirta vastasi.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/om ... 1203139003

WTF? Meinaako ne tienata tolla?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

sivustahuutaja kirjoitti:Outokumpu järjestää suomen suurimman mijardin euron osakeannin ostaakseen Thyssengroupin Inoxumin. Kun Seitovirralta kysyttiin ostettavan Inoxumin tuloskunnosta, niin hän vastasi pokkana: Hyvä kysymys. Emme tiedä, Seitovirta vastasi.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/om ... 1203139003

WTF? Meinaako ne tienata tolla?
Omituinen vastaus. No, eipä tarvitse harkita, osallistuako antiin, jos toimari ei tiedä.
masa

masa

Solidaarisuusvero "väliaikaiseen" käyttöön

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194729 ... ttoon.html
sivustahuutaja
Kitisijä

masa kirjoitti:Solidaarisuusvero "väliaikaiseen" käyttöön

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194729 ... ttoon.html
Tuo vero tulee poistumaan hallitusti ja suunnitelman mukaan samaan aikaan kuin väliaikainen autoverokin.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Missään ei sanota paljonko solidaarisuusvero on. Ilmeisesti sitä ei ole vielä kerrottu/päätetty.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Elintasoa lasketaan kyllä raakasti. Inflaatio laukkaa ja kaikki verot kiristyvät.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä

^ tienaaminen vaatii investointeja.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

elco kirjoitti:Elintasoa lasketaan kyllä raakasti. Inflaatio laukkaa ja kaikki verot kiristyvät.
Mites jos sä muuttaisit Ruotsiin? Eikös siellä ole käytössä samanlainen ulkomaisten erikoisosaajien lähdeverosysteemi kuin Suomessakin?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

NuoriDaavid kirjoitti:Missään ei sanota paljonko solidaarisuusvero on. Ilmeisesti sitä ei ole vielä kerrottu/päätetty.
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/media ... -ja-huonoa

Ilmeisesti vain 1.5% eli varsin nimellinen.

Jos 1.5% pitää paikkansa, niin ei merkitse paljon mitään. Esim. 10 000 kuukausipalkasta tämän takia veroa vuodessa 375 euroa lisää. Toivottavasti pitää paikkansa.
masa

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/naist ... 12912.html

"Kilometrikorvauksia maksetaan enimmillään 15000 kilometriltä."

Siis tarkoittaako tuo kilomerikorvausta saavaa duunaria?
masa

En enää löydä, mutta muistelin eilen lukeneeni kehysriihen säästöistä, että koulutuksesta leikattaisiin joku 150 miltsiä. Muistanko väärin?

Tuli vaan tästä mieleen:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194729 ... unnat.html

Edit. Tää se tais olla:

http://www.hs.fi/politiikka/Lähivuosien ... -artikkeli