Kristillisdemokraattien ehdokkuuden ja ihan oikean maailman välinen suhde on kieltämättä aika häilyvä.So Hard kirjoitti:Tai lähtemään kristillisdemokraattien ehdokkaaksi.urpiainen kirjoitti:Niin, toimit ihan oikeassa maailmassa! Toiset tässä joutuu tyytymään saarnaamaan Kitinässä!
Mammailu 2.0
-
- Kitinän uhri
Re: Mammailu 2.0
-
- Kitisijä
Vaatii kyllä vähintään Mensan jäsenyyden, että handlaa molemmat.
Prepare for the worstest.
-
- Kitinän uhri
Mahtaisikohan sekään riittää...
-
- Kitisijä
En jaksa nyt etsiä missä ketjussa ne uniongelmaiset taaperot olivatkaan...
http://www.intokustannus.fi/kirja/nyt_nukkumaan/
http://www.intokustannus.fi/kirja/nyt_nukkumaan/
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mulla taas sopisi molemmat ammatit lasteni ammateiksi vallan mainiosti.masa kirjoitti:Kottarainen kirjoitti:toivon kyllä ettei lapsesta tule lääkäriä.
Minä taas toivon ettei lapsistani tule opettajia. Kerrassaan kammottava duuni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Mun ja Kottiksen hommat ovat varsin kaukana toisistaan. Hänen vaikuttamismahdollisuutensa työn sisältöön ja aikatauluihin ovat vähäiset. Organisaatio on autoritaarinen. Hän toimii suuressa organisaatiossa ja tekee hyvin pitkälle erikoistunutta erityisosaamista vaativaa työtä ja palkkaus on varsin huono. Kottiksen säännöllisen työajan palkka hyvin tod. näk. ei ylitä kitinäläisten mediaania.
Minä taas toimin yrittäjänä prostituoituna, työ ei ole hohdokasta mutta kun sitä vetää liukuhihnalla niin tienaa mukavasti. Pystyn itse päättämään työaikani ja työmääräni. Mulla ei ole pomoa.
En haluaisi vaihtaa Kottiksen hommiin.
Minä taas toimin yrittäjänä prostituoituna, työ ei ole hohdokasta mutta kun sitä vetää liukuhihnalla niin tienaa mukavasti. Pystyn itse päättämään työaikani ja työmääräni. Mulla ei ole pomoa.
En haluaisi vaihtaa Kottiksen hommiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kottarainen kirjoitti: vienkö tän lopulta niin pitkälle että oikeasti vaihdan koko alaa. Ei toki isoja päätöksiä tehdä impulsiivisesti, mutta tämmönenkin vaihtoehto on olemassa.
IMO järjettömintä on vaihtaa alaa, ennenkuin on kokeillut oman alansa toisenkin vaihtoehdon. Kts. Dave.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Halusin pitää itselläni kontrollin rahoistani.exPertti kirjoitti: miksi päätit toimia yrityksen kautta?
-
- Kitinä VIP-jäsen
Kottikselle kanssa suosittelisin, että kokeilisi muitakin lääkärin hommia. Lääkärinä kun työnkuva voi olla hyvin monenlainen (kuten tietysti hyvin monessa ammatissa). Eli vaikka työ nyt on /c:stä, ei sen takia kannata ensimmäisenä alaa vaihtaa.
-
- Kitisijä
Jos mielii erikoistua, niin on pakko tehdä joitain pätkiä huonommalla palkalla julkisella sektorilla. Silloin tuo Dave- vaihtoehto ei ole käytössä ennen kuin erikoistumiset on hoitanut loppuun.masa kirjoitti: IMO järjettömintä on vaihtaa alaa, ennenkuin on kokeillut oman alansa toisenkin vaihtoehdon. Kts. Dave.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
exsu kirjoitti:Jos mielii erikoistua, niin on pakko tehdä joitain pätkiä huonommalla palkalla julkisella sektorilla. Silloin tuo Dave- vaihtoehto ei ole käytössä ennen kuin erikoistumiset on hoitanut loppuun.masa kirjoitti: IMO järjettömintä on vaihtaa alaa, ennenkuin on kokeillut oman alansa toisenkin vaihtoehdon. Kts. Dave.
Harvemmin sitä on päästy luokiosta suoraan toimarin pallille vaan pohjalta on aloitetettava.
-
- Kitisijä
^ Tuo ei nyt ihan ole verrannollinen tilanne siihen. Erikoistuvat lääkärit ovat kuitenkin ensin valmistuneet lääkäreiksi ja sen jälkeen työskennelleet (useimmiten julkisella) ennen erikoistumisen alkua.
-
- Kitisijä
Mä en tiedä mikä kottiksen tilanne on, mutta kaikilla lääkäreillä ei ole jatkuvasti valinnan mahdollisuutta yksityisen/yrittäjyyden ja julkisen sektorin välillä. Jos on erikoistumiset kesken, niin ainoa tapa saattaa ne loppuun on sitkutella siellä Daven ja Kottiksen kuvaamassa koneistossa X-vuotta.
En kyllä tajua vieläkään mitä tekemistä tuolla on ensimmäisen kommenttini kanssa.
Kottarainen kirjoitti:Masa: Exsu tarkoittanee sitä faktaa, että jos ei ole halua erikoistua, niin toimariksi voi ryhtyä käytännössä suoraan valmistumisen jälkeen. Tästä on käytännön esimerkkejä mm. vuokrafirmoissa. Se on enemmän liiketoimintaa kuin lääketiedettä.

-
- Kitinä VIP-jäsen
Me tosiaan ollaan haettu tältä työltä hyvin eri asioita. Mitäs jos rupeaisit aivan tiedenaiseksi?Kottarainen kirjoitti:
Mä en ole koskaan ajatellut yksityispuolta vaihtoehtona. En ole tippaakaan markkinointihenkinen, ja mun kohdalla yksityispuoli tarkoittaisi luopumista ammatin tiedepuolesta, mikä on ollut mulle ehkä tärkein syy koko tähän ammattinvalintaan aikanaan. Nuhapoli olisi pelkkä leipätyö.
Ps. Ei privaatissa tarvitse olla markkinointihenkinen riittää kun on ystävällinen.
PPs vanha kunnanlääkärin totetamus oli, että "aina on potilaita riittänyt, ei ole vielä tarvinnut kohteliaaksi ruveta"

No privaatissa pitää olla ystävällinen ja kohtelias, mutta se riittää. Ei tarvitse erityisesti markkinoida.
-
- Kitinä VIP-jäsen
exPertti kirjoitti:. Tyypillisintä on löytää joku joka mumisee näytölleen kun kirjoittaa sitä.

-
- Kitinä VIP-jäsen
No pitäähän sitä vetää rooli, kun on rooliasukin päällä ja maksanut katsoja.Kottarainen kirjoitti: Mä tarkoitin tuolla markkinahenkisyydellä sitä tiettyä teatteria joka lääkärin vastaanotolla usein pyörii ja tiettyä pintasosiaalisuutta joka hommaa huomattavasti helpottaa.
Tosiasiahan nyt on, että suuri osa yleislääkärin vastaanotolle tulevista potilaiden vaivoista on sellaisia, että lääkärin tehtävänä on viihdyttää potilasta sillä aikaa, kun odotellaan taudin spontaania paranemista.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 28.02.2013 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kottarainen kirjoitti: Tuo on juuri se rooli jossa en ole omimmillani. Yksi vika on varmaan sellainen tarve ääliörehellisyyteen, joka ei tietenkään ole mitenkään mahdollista.
Jos fiman nimenä "melkein selvä putkimies" käy, niin kyllä "ei valehteleva lääkärikin" myy!
-
- Kitinän uhri
Pinnallisuudesta tuli mieleen, että minulle jää yleensä yksityisen lekurin vastaanotosta sellainen tunne kun olisin käynyt kaupassa. Keskustelu on mennyt lähes aina tämän suuntaisesti:exPertti kirjoitti: Tyypillisintä on löytää joku joka mumisee näytölleen kun kirjoittaa sitä.
Lekuri: mikäs sinulla on?
Minä: oireet ovat blaablaa, joten ehkä X?
Lekuri: joo X:ltä kuulostaa, kirjoitan reseptin
Minä: ok, tämäkin on kipeä
Lekuri: ok, kirjoitan samalla siihenkin reseptin. Tarvitsetko muuta?
Minä: en, kiitos hei
Voisi kuvitella tylsäksi työksi pidemmän päälle. Mikäli on tutkijatyyppiä, niin ehkä kannattaa joko hakeutua tutkijaksi tai mennä privaatiin ja suhtautua siihen vain työnä. Todennäköisesti ainakin jaksaisi nauttia vapaa-ajastaan enemmän kun työ ei olisi niin kuormittavaa, että elämänlaatu kärsii.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
-
- Kitinä VIP-jäsen
Fiona kirjoitti:Pinnallisuudesta tuli mieleen, että minulle jää yleensä yksityisen lekurin vastaanotosta sellainen tunne kun olisin käynyt kaupassa. Keskustelu on mennyt lähes aina tämän suuntaisesti:exPertti kirjoitti: Tyypillisintä on löytää joku joka mumisee näytölleen kun kirjoittaa sitä.
Lekuri: mikäs sinulla on?
Minä: oireet ovat blaablaa, joten ehkä X?
Lekuri: joo X:ltä kuulostaa, kirjoitan reseptin
Minä: ok, tämäkin on kipeä
Lekuri: ok, kirjoitan samalla siihenkin reseptin. Tarvitsetko muuta?
Minä: en, kiitos hei
Voisi kuvitella tylsäksi työksi pidemmän päälle. Mikäli on tutkijatyyppiä, niin joko a) hakeutuu tutkijaksi tai b) menee privaatiin ja suhtautuu siihen vain työnä. Todennäköisesti ainakin jaksaa nauttia vapaa-ajastaan enemmän kun työ ei ole liian kuormittavaa.

Tämän kanssa muuten resonoi kivasti se, että erään tutkimuksen mukaan lääkäreiden tienistit korreloivat negatiivisesti äo:n kanssa. Eli mitä fiksumpi lääkäri, sitä huonommin tienaa...
Mun hommani on tylsää, mutta mä sitten viihdytänkin itseäni esim. kitinöimällä ja keskustelemalla Kauppalehden pörssipalstalla työn lomassa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Rehellinen voi olla monella tavalla. Mä en koskaan valehtele potilaalle, mutta tietysti kaikkia inhorealistisia faktoja ei kannata tuoda aktiivisesti esiin.Kottarainen kirjoitti: Yksi vika on varmaan sellainen tarve ääliörehellisyyteen, joka ei tietenkään ole mitenkään mahdollista.
-
- Kitisijä
Mä taas ymmärrän kottista täysin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Komps. Mä voisin nähdä itseni ihan vastaavassa tilanteessa Kottiksen kanssa.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä taas ymmärrän kottista täysin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
~Albert Einstein