Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
annepa
Kitisijä

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Joko tämä oli täällä: http://www.lily.fi/juttu/875-grammaa-ja-verot

Olen ihan samaa mieltä.

Olen kuullut ja lukenut tuon jutun Berneristä muualtakin. Härskiä on, niin härskiä että onneksi Anne Berneriä ei minulle koskaan esitellä (koska emme liiku samoissa tilaisuuksisa ;).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Minusta on kuin nyrkki silmään jo otsikossa. "Koulujen työskentelyilmapiiri on päästetty tilaan, jollaista aikuiset – opettajia lukuun ottamatta – eivät ikipäivänä hyväksyisi omalla työpaikallaan." Siinähän se koko asian pihvi oli.
En oikein ymmärrä miksi kuvattua käytöstä pitäisi hyväksyä edes kotona? On aika paksua, että koulu tarjoaa suojapaikan kaikenlaiselle perseilylle, vaikka vastaavasta lentää pihalle missä tahansa muualla kuin koulussa.

Jos kauppakeskuksessa aiheuttaa häiriötä, niin vartijat poistavat nuoret. Jääkiekkotreeneissä valmentajalle 'läski sika'-haistattelusta ei taida seurata mitään hyvää. Jos meillä kotona kuljettaisiin kielloista huolimatta huppu päässä, niin sitten ne WESC-hupparit saa siitä eteenpäin ostaa omilla rahoillaan.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:En oikein ymmärrä miksi kuvattua käytöstä pitäisi hyväksyä edes kotona? On aika paksua, että koulu tarjoaa suojapaikan kaikenlaiselle perseilylle, vaikka vastaavasta lentää pihalle missä tahansa muualla kuin koulussa.
Kotona vanhemmilla on merkittävästi enemmän puuttumiskeinoja lapsen käytökseen kuin opettajilla, joten luulen että moni vanhemmista ei joudu moisia ongelmia koskaan kohtaamaan - eivätkä sitten oikein usko todeksi lastensa perseiluä auktoriteettivapaassa kuplassa jossa kukkahatturehtorit ja kasvatusneuvokset kertovat, että räkä poskella riehuvaa pitää ny vaan ymmärtää ja ystävällisesti kehottaa olemaan nätisti.
Universaali disclaimer.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041 ... 6_uu.shtml

Vanhempainliitto on lukenut mun ja Nowan palstakirjoittelua!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Miten ope voisi olla provosoitumatta, kun ainakin laitokselta juuri valmistunut on lähes teini-ikäinen itsekin? Henkisen kapasiteetin laita on vähän niin ja näin, noppiakin saa jostain helvetin sählyn peluusta. Pakko toki saada, koska muuten kiskoisivat viinaa kuin viimeistä päivää ja naisivat toisiaan ja oppilaita ristiin ja rastiin. Miehet ovat poninhäntäisiä pellejä, ja naiset kilttejä tyttöjä, joita ei usko kukaan, eivät edes he itse. Kiusaamiseen puututaan menemällä piiloon sellaiseen nurkkaan, josta ei näe mitään tai sitten lähtemällä saikulle, koska vaikeiden asioiden kohtaaminen on niin raskasta.

Eihän heidän tehtävänsä toisaalta ole kasvattaminen vaan opettaminen, mutta selän tulisi olla siitä huolimatta suora. Löysältä paskalta näyttäminen ei asiaa erityisemmin auta.
Paras päivä ikinä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ei sellaista ihmistä olekaan joka kestää vuodesta toiseen huorittelua, läskittelyä ja uhoa päin naamaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:Jos toi poika joka heitettiin ulos olisi mun jälkeläinen, olisin itse huomattavasti kiukkuisempi jos mun poikani olisi annettu jatkaa tuota, kuin tuosta mitä nyt tapahtui. Vaikka kuinka ylilyönti olikin.

Sama. Omasta kouluajastani en muista ainuttakaan tapausta että joku olisi lentänyt ulos luokasta turhaan ja väärin perustein.

Luotan kyllä opettajakuntaan ja heidän tilannetajuunsa sen verran paljon että saavat heittää jälkikasvuni niskaperseotteella ulos jos tilanne sitä vaatii.
So Hard
Kitisijä

exsu kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041 ... 6_uu.shtml

Vanhempainliitto on lukenut mun ja Nowan palstakirjoittelua!
Ihmiset jotka eivät tee opettajan työtä voivat jeejustella mitä vain. Ei tuokaan eukko pärjäisi päivääkään yläasteella.
Universaali disclaimer.
exsu
Kitisijä

So Hard kirjoitti: Ihmiset jotka eivät tee opettajan työtä voivat jeejustella mitä vain. Ei tuokaan eukko pärjäisi päivääkään yläasteella.
Ai Tuomas? Vai toimittaja?
So Hard
Kitisijä

exsu kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Ihmiset jotka eivät tee opettajan työtä voivat jeejustella mitä vain. Ei tuokaan eukko pärjäisi päivääkään yläasteella.
Ai Tuomas? Vai toimittaja?
Kukkahattutätikurttila.

Tää on niiin helmee. "liitto muistuttaa, että aikuinen ei saisi menettää hermojaan nuoren kanssa missään tilanteessa." Kas kun ei "virheitä ei saa tehdä missään tilanteeessa." tai "olisi parasta olla täydellinen aina."

Kertokaa yksikin vanhempi, joka ei ole menettänyt jälkikasvuunsa hermoja koskaan. Miten sitä voi edellytää opettajalta?
Universaali disclaimer.
exsu
Kitisijä

Mun mielestä opettajalta voi edellyttää monia sellaisia asioita joita vanhemmilta ei edellytetä. Ja toisin päin.
So Hard
Kitisijä

exsu kirjoitti:Mun mielestä opettajalta voi edellyttää monia sellaisia asioita joita vanhemmilta ei edellytetä. Ja toisin päin.
Musta vanhemmilta voi edellyttää enemmän. He sentään rakastavat sitä rasittavaa räkänokkaansa toivon mukaan. Opettaja vain sietää koska on pakko palkan takia.

Mutta onhan se hyvä että palstalla on myös täydellistä opettaja-ainesta sen lisäksi että on kaikkien alojen asiantuntijoita. :)
Universaali disclaimer.
exsu
Kitisijä

Mä en väitä että itse hoitaisin sen täydellisesti. Mulla ei ole opettajan koulutusta eikä mitään kiinnostusta sitä työtä kohtaan. Sen sijaan mä oon työskennellyt esimerkiksi lastensuojelulaitoksissa, joissa kaikki nuoret on sitä haastavaa ainesta, ei vain se 1-2 per luokka. Toistaiseksi ei ole kukaan onnistunut huorittelemalla ja läskittelemällä saamaan mua provosoitua väkivaltaiseksi. Pidän sitä osana ammattitaitoa.
So Hard
Kitisijä

exsu kirjoitti:Toistaiseksi ei ole kukaan onnistunut huorittelemalla ja läskittelemällä saamaan mua provosoitua väkivaltaiseksi. Pidän sitä osana ammattitaitoa.
Mutta onko mennyt hermo?
Universaali disclaimer.
exsu
Kitisijä

Ei sellaisella tavalla, joka veisi kontrollin. On ollut tilanteita joissa on vituttanut tai harmittanut, mutta ei ole tarvinnut koskaan silmittömästi huutaa, itkeä tai videon kuvaamalla tavalla tuuppia nuoria.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Musta on oikeesti ihanaa, että täällä on edes yksi ihminen, joka tietää tasan mistä todellisuudesta mä puhun ja ymmärtää mun ajatuksia. Ehkä mä sittenkin vaihdan mun vaimon suhun ;)

paitsi jos se lukee tätä, sit en kyllä uskalla!111

:mrgreen:

Toinen asia sitten, miksi edes hakeudun tänne koska täällä turhauttaa ihan kybällä. No, jos joku on yhdestäkään kirjoittamastani lauseesta(tämän asian suhteen) saanut jotain uutta tietoa tai uuden näkökulman ajatuksilleen, ehkä tämä on sen arvoista. Onko tämä nyt sitten palstaeksistentialistinen kriisi? Tiedä häntä.
Prepare for the worstest.
musta muumio
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

nowaysis kirjoitti: No, jos joku on yhdestäkään kirjoittamastani lauseesta(tämän asian suhteen) saanut jotain uutta tietoa tai uuden näkökulman ajatuksilleen, ehkä tämä on sen arvoista. Onko tämä nyt sitten palstaeksistentialistinen kriisi? Tiedä häntä.
Oon tykännyt lukea sun kirjoituksia tästä ketjusta ja nyökytellyt, että just tolleen mäkin haluan toimia.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Te maisterit ootte kyllä fiksuja <3
Prepare for the worstest.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Urpsu taitaa diggailla tätä kirjoitusta enemmän:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041 ... 3_uu.shtml
hmm. Mä tuossa kirjoittelin, että en ole ollenkaan tähän tapaukseen perehtynyt, ja siksi minun on vaikea tästä keissistä oikein mielipidettä muodostaa. Näin ollen tuntojani lähemmäksi tulisi Iltalehden aina yhtä tasokkaasta tarjonnasta pikemminkin ehkä joku tämänkaltainen kirjoitus: http://blogit.iltalehti.fi/kaarina-haza ... aatanat-2/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Näin ollen tuntojani lähemmäksi tulisi Iltalehden aina yhtä tasokkaasta tarjonnasta pikemminkin ehkä joku tämänkaltainen kirjoitus: http://blogit.iltalehti.fi/kaarina-haza ... aatanat-2/
Toihan on läski sika!?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
masa kirjoitti:Urpsu taitaa diggailla tätä kirjoitusta enemmän:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041 ... 3_uu.shtml
hmm. Mä tuossa kirjoittelin, että en ole ollenkaan tähän tapaukseen perehtynyt, ja siksi minun on vaikea tästä keissistä oikein mielipidettä muodostaa. Näin ollen tuntojani lähemmäksi tulisi Iltalehden aina yhtä tasokkaasta tarjonnasta pikemminkin ehkä joku tämänkaltainen kirjoitus: http://blogit.iltalehti.fi/kaarina-haza ... aatanat-2/
Toisin kuin Halme-Hazard väkevästi todistaa, niin mun käsittääkseni kansan syvät rivit eivät ole sitä mieltä, että teini oli väärässä ja ope oikeassa, vaan että open erottaminen oli väärin. Voi tosin olla, että en ole riittävän hyvin kosketuksissa sisäisiin kansan syviin riveihini.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 11.04.2013 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: hmm. Mä tuossa kirjoittelin, että en ole ollenkaan tähän tapaukseen perehtynyt, ja siksi minun on vaikea tästä keissistä oikein mielipidettä muodostaa. Näin ollen tuntojani lähemmäksi tulisi Iltalehden aina yhtä tasokkaasta tarjonnasta pikemminkin ehkä joku tämänkaltainen kirjoitus: http://blogit.iltalehti.fi/kaarina-haza ... aatanat-2/
Hazardin kirjoitukset ovat niin täyttä skeidaa, ettei niitä kannata edes avata. Sopii täysin kuvioon ja todistaa kantani oikeaksi, että urpo fanittaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Porvaripääministeri rahoittaa marxilaista anarkiaa

http://www.hs.fi/kulttuuri/Porvarip%C3% ... 5747575748

Mielenkiintoinen kirjoitus.

Sivuhuomautuksena, että tutkimuksen 700k:n hintaan sisältyy tietysti näiden kaikkien tyyppien kulut. Eli 700k ei mene Himasen taskuun.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Martin Scheinin ja Karim Z. Yskowicz ovat ajautuneet tukkanuottasille

http://perustuslakiblogi.wordpress.com/ ... ssoreista/

En tiedä, kumpi on oikeassa.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

^ BZ on kyllä kumma tapaus: rähisee ja möykkää kuin pahainenkin persu ja sitten kuitenkin aina äänestää suvisten kelkassa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication