Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:

Onhan tosta nyt ollut vaikka minkälaista uutisointia jatkuvasti. Helppohan se on kiusata kun keinoja hulttioiden kuriin laittoon ei ole, ja esim. netin käyttö tarjoaa siihen rajattomia mahdollisuuksia.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kius ... 5234722181
Ok. Tuo voi kuitenkin heijastella sitä, että ongelma huomataan nykyään aiempaa paremmin.

Esim. lastenhyväksikäyttöhän tunnistetaan nykyään erittäin paljon paremmin ja se lisää tilastoitujen tapausten määrää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Ok. Tuo voi kuitenkin heijastella sitä, että ongelma huomataan nykyään aiempaa paremmin.

Paskat. Jos lapset kasvavat kuritta niin onhan se nyt päivänselvää että kaikenlaiset muut ongelmat lisääntyvät siinä ympärillä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Hiukan asian vierestä

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... 01/1696152

Lehtiä lukiessa voisi kuvitella, että ihmisiä tapetaan nykyään aiempaa enemmän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Omana yläasteaikanani opettajille haistattelu ei ollut poikkeuksellista. Mopotus oli koulun tapa. Uskon, että rankkaa mopotuskulttuuria tuskin enää on koulussa. En tiedä mutta siis uskon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Exsut, Nowat, Huimat ja Erkki Aho ovat vieneet koululaitoksen siihen tilaan missä se nyt on. Olkaa hyvät ja siivotkaa jälkenne. Me väkivaltaiset persut odotamme jännittyneinä tulosta.
Etkö sä koskaan lue niitä viestejä, vaan reagoit keski-ikäisen miehen agrella heti ensimmäiseen lauseeseen? Etkä taida lukea niitä viestejä myöskään suhteessa siihen, mitä sama kirjoittaja on aiemmin sanonut?

Väännetään nyt rautalangasta.

- Mä symppasin jo aiemmin sitä, että opettaja joutui todella paskaan paikkaan

- Mä ymmärrän exsun ja nowan pointit ja olen ideaalitasolla samaa mieltä

- Kommentoin sitä että koulut on ajettu tilanteeseen, missä per opettaja on liikaa päitä ja tehtävää

- Voi olla liikaa pyydetty, että kansan kynttilät olisivat oikeasti sekä opetuksen että perspsykologian taitajia isojen ryhmien kanssa. Sellaisille on vetovoimaa myös vaikka rahoituksen puolella.

- Ääripäiden vaihtoehtoja olisi yrittää vaikuttaa siihen juurisyyhyn ja korjata systeemiä -- tai lisätä putkat ja vartijat

Tämä ei poista sitä, eikä ole ristiriidassa siihen - että opettajalla pitää olla oikeus ja työkalut poistaa oppilas joka häiritsee muiden työskentelyrauhaa ja oppimista.

Siihen pitäisi kuitenkin liittyä se, että mitä tapahtuu myös sen poistamisen jälkeen - koska jos se oireileva teini laitetaan vaan ostarille kahvilaan kahvia juomaan, ei se välttämättä ainakaan paranna jatkotilanteita. Jos taas fyffeä ei ole siihen erikoisohjaukseen ja erinäköisiin lisähuolenpitoihin, niin yrittääköhän koulukin mieluummin selviytyä ongelmatapauksista minimiduunilla -- siirtäen teinit muutaman vuoden kuluttua jonkun muun huoleksi.

Kaikille kovaa koulua ja rakkautta vaativille -- tässä ja muissa yhteiskunnallisissa asioissa -- ihan tuolleen retorisena kysymyksenä, että kuinka hyvin ne pelkät kovat toimet ja kurjistaminen toimii tai on toiminut teidän kohdalla? Että työttömät ovat vaan oikeasti laiskoja, joten leikkaamalla tukia saadaan lisää motivaatiota olla dynaamisempia. Että työntekijät eivät ole tehokkaita, joten pieni YT sähköistää ilmapiiriä ja saadaan kaverit olemaan paremmin hereillä.

Prööt.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Omana yläasteaikanani opettajille haistattelu ei ollut poikkeuksellista. Mopotus oli koulun tapa. Uskon, että rankkaa mopotuskulttuuria tuskin enää on koulussa. En tiedä mutta siis uskon.
En tiedä tosiaan, missä onnelassa esim. Masa on käynyt koulunsa, mutta mun koulussani kekkoslovakiassa opettajat jäivät sairaslomalle kiusaamisen takia ja mopojen päätä laitettiin vessanpöttöön. Asiasta ei kuitenkaan julkisuudessa koskaan puhuttu mitään.
masa

huima kirjoitti: Etkö sä koskaan lue niitä viestejä, vaan reagoit keski-ikäisen miehen agrella heti ensimmäiseen lauseeseen? Etkä taida lukea niitä viestejä myöskään suhteessa siihen, mitä sama kirjoittaja on aiemmin sanonut?
Totta kai mä luin, mutta en lainannut sitä sulle niin tuttua pitäisipitäisi-touhua jossa jok'ikinen tajuaa ettei haluamasi kaltaisia ratkaisuja ole saatavillakaan. Sen sijaan loppukaneettinasi oleva putkatouhuilu oli taas sen sortin höpötystä ettei siihen viitsi edes ota kantaa.
huima kirjoitti: - Mä symppasin jo aiemmin sitä, että opettaja joutui todella paskaan paikkaan
Ok. Olen onnistunut sen missaamaan. Luulin näet että vasta nyt hyppäsit mukaan.
Viimeksi muokannut masa, 11.04.2013 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Hiukan asian vierestä

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... 01/1696152

Lehtiä lukiessa voisi kuvitella, että ihmisiä tapetaan nykyään aiempaa enemmän.
Tappotilastoissa on yleensä kaksi vääristymän aiheuttajaa. Ensinnäkin se ei juuri koskaan huomioi väkimäärän kasvua. Toisekseen lääketieteen kehityksen ja tehokkuuden ansiosta monet aiemmat tapot jäävät nykyään yrityksiksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Toisekseen lääketieteen kehityksen ja tehokkuuden ansiosta monet aiemmat tapot jäävät nykyään yrityksiksi.
Olispa jännä nähdä mitä matkapuhelinten yleistyminen on tehnyt eri tilastoille.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
masa

NuoriDaavid kirjoitti:En tiedä tosiaan, missä onnelassa esim. Masa on käynyt koulunsa, mutta mun koulussani kekkoslovakiassa opettajat jäivät sairaslomalle kiusaamisen takia ja mopojen päätä laitettiin vessanpöttöön. Asiasta ei kuitenkaan julkisuudessa koskaan puhuttu mitään.

Ihan Ilmajoen ylä-asteella jossa oli noin 600 oppilasta. Siellä oli käytössä tarkkis, joku tahvojen kouluosasto sekä satunnaisten häiriköiden luokka.

Kyllä sielläkin opettajat lähti itkien luokista pois, mutta ei siellä kyllä oppilaita kumarreltukaan vaan ne vietiin vaikka korvasta kantamalla pois luokasta jos tarve vaati. Eikä ikinä yksikään korvasta kannettu nostanut asiasta minkäänlaista älämölöä. Siihen aikaan kun tajutiin tekojensa seuraukset ja nuoltiin vaan haavat kaikessa hiljaisuudessa.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Toisekseen lääketieteen kehityksen ja tehokkuuden ansiosta monet aiemmat tapot jäävät nykyään yrityksiksi.
Olispa jännä nähdä mitä matkapuhelinten yleistyminen on tehnyt eri tilastoille.
Varmasti aika paljon. Erityisesti noissa kännipuukotuksissa ambulanssien vasteajalla hälyytyksiin on iso merkitys jääkö tappo yritykseksi. Maakunnissa henki lähtee helpommin kun lanssilla kestää kauemmin ja matka sairaalaan pidempi.
Universaali disclaimer.
masa

exPertti kirjoitti:Sanon kyllä sen nyt ettei jää epäselväksi, että en kyllä halua että kukaan fyysisesti ohjailee omia lapsiani.

Mikset. Jos kultapilttisi hyppii välitunnilla pienemmän koulutoverinsa päällä, niin onko sinusta väärin että opettaja tönäisee kultapilttisi kumoon siitä päältä?

Opettajien yksi suurin ongelma on tänä päivänä lasten vanhemmat. Ne kun ovat lastensa puolella ja opettajaa vastaan hyvin usein ongelmatilanteiden hoidossa.
Viimeksi muokannut masa, 11.04.2013 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Sanon kyllä sen nyt ettei jää epäselväksi, että en kyllä halua että kukaan fyysisesti ohjailee omia lapsiani.

Nämä tahvot pitäisi eristää normaalipopulaatiosta.
Tyypillinen esimerkki nykyvanhemmuudesta :D Ei mun herranterttu, mutta ne muut. Mahtavaa että just tätä koulukuntaa edustava on sitten kuitenkin vaatimassa kuria ja järjestystä "niille muille." Kuule, samalla lailla ne sunkin mussukkasi tulee aikanaan rajoja hakemaan.

Tuntemani peruskouluopet sanoo aika yhteen ääneen, että usein ne vittumaisimmat oppilaat tulee ns. hyvistä perheistä, ei suinkaan sieltä vuokrakasarmeista. Aika hyvin tiivisti yksi jotensakin näin, että "ennen oppilasta peloteltiin sillä, että tulee jälki-istuntoa tai lappu vanhemmille, nykyään opettajaa pelotellaan sillä, että tulee jälkiseuraamuksia tai lappu lakimiehiltä." Pahimillaan jos vesseli saa huonon numeron, tullaan lankoja pitkin, vittuillaan, uhkaillaan ja todetaan ettei ole ammattitaitoa kun lapset ei opi.
Universaali disclaimer.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

^Ei Pertin NortFace-pusakkaan puettu piltti koskaan.
So Hard
Kitisijä

huima kirjoitti:^Ei Pertin NortFace-pusakkaan puettu piltti koskaan.
Jos pertin piltti saa kutosen, takana on opettajien salaliitto.
Universaali disclaimer.
masa

So Hard kirjoitti:
Tyypillinen esimerkki nykyvanhemmuudesta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
masa

exPertti kirjoitti:Rehellisyyden nimissä tämä oli sanottava. Vai haluaisitteko Te sitä?

Minä vaadin sitä.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nämä tahvot pitäisi eristää normaalipopulaatiosta.
Ei kai kukaan halua, että tällaista tapahtuu. Mutta jos lapsi on raiskaamassa toista, haluan, että poliisi vetäisee sen raiskaajan vittuun, oli se sitten kenen lapsi tahansa. Jos lapsi terrorisoi muita, haluan, että joku pistää sen ojennukseen. Pertille suosittelen kotiopetusta, voit kasvattaa pilttisi niin syvällä tynnyrissä kuin vain haluat.
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

:voi rähmä:
masa

exPertti kirjoitti:
Mutta olen kyllä itsekin kaikesta näennäisestä rauhallisuudestani huolimatta joutunut opettajien mielivallan uhriksi kun tosiaan on monta koulua takana. Ja totta tosiaan vanhan kannan opettajat olivat kyllä enemmän henkiseen kidutukseen suuntautuneita.

Missä ihmeen kimjongun-landiassa sä olet koulusi käynyt?

Voisitko kertoa muutaman esimerkin?
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Musta on jotenkin outoa ja huvittavaakin, että mun ikätoverit, joista osa on kasvanut samoissa ympyröissä kuin minä pitää kovaa kuria lapsilleen. Vanhimmat lapsista taitaa olla seittemän. En pysty kuvittelen että nämä kakarat pääsis yhtään mistään kuin koira veräjästä. Mikä siis on hyvä asia. Se huvittaa siksi, että sanotaan, että vanhemmat ei pidä kuria ja minä en ympärilläni näe semmoista.
Sen sijan vanhemmat, nyt teini-ikäiset (joita siis mun kavereilla ei ole yhtään) tuntuu ihan hirveiltä räkänokilta suunpieksäjiltä. Toisaalta sehän on se äänekkäin massa mikä näkyy ja kuuluu, vaikka se massa ei olisikaan kovin iso.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Koulukiusaamisesta vielä sen verran, että tosiaan kun mun aikanani mopojen päät laitettiin vessanpönttöön ja se takuulla oli opettajien tiedossa, niin asiaan ei puututtu mitenkään. Samaten en muista, että opettajat muutenkaan olisivat puuttuneet muuhunkaan kiusaamiseen mitenkään.

Eli en kyllä usko, että koulukiusaaminen on lisääntynyt. Aiemmin siitä ei puhuttu, siitä ei välitetty, eikä sitä tilastoitu.

Edit: nyt muistankin, että kun yhden opettajan lasta kiusattiin niin, että oli kaikki välitunnit piilossa wc:ssä, niin siihen muistan puututun. Mikä tietenkin oli hyvä asia. Mutta yleisesti ottaen kiusaamisesta ei muistaakseni puhuttu koskaan. Tai sitten en muista.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 11.04.2013 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Ok. Ymmärtäähän tuon sitten että luottosi opettajiin on heikohko.
masa

NuoriDaavid kirjoitti:Tai sitten en muista.

Luultavasti muistaisit jos olisit itse ollut kiusattu.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tai sitten en muista.

Luultavasti muistaisit jos olisit itse ollut kiusattu.
Olin kiusattu pari vuotta. Kukaan ei puuttunut asiaan. Entosin tietenkään kertonutkaan opettajalle ja en tiedä, tiesikö opettaja. Kiusaaminen ei ollut fyysistä. En osaa sanoa, jäikö pysyviä traumoja.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 11.04.2013 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.