Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MrM kirjoitti:Hirvittävän vaikeaksi menee autonsa kanssa harrastaminen. Jos vaikka kolmekymppisenä rikastuu ja ostaa uuden Ferrarin niin sen joutuu myymään nelivitosena pois ja ostamaan kuusvitosena takaisin että selviytyy noloudestaan.
Ton takia kannattaa ostaa nolo Ferrari vielä kun itse on cool. Sitten kun itse valuu noloksi, niin onpahan ainakin cool auto. Balance in life.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Ajatelkaa itkeviä lapsia-kortti!

Juuri kun ajattelin, että turkistarhauksessa on vastakkain eduskunnan ulkopuolella räyhäävä epähygieeninen hunsvottisakki ja sisällä tarhauksen jatkamisen järjellä siunaava porukka.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Ajatelkaa itkeviä lapsia-kortti!

Juuri kun ajattelin, että turkistarhauksessa on vastakkain eduskunnan ulkopuolella räyhäävä epähygieeninen hunsvottisakki ja sisällä tarhauksen jatkamisen järjellä siunaava porukka.
Joo. Tuo voisi olla satiiria, mutta hyvin tod. näk. ei ollut.

Mutta itkevät lapset -kortti on siitä kätevä, että sillä voi puolustaa tai vastustaa mitä tahansa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
elco
Kitisijä

Alkaisiko pikkuhiljaa se julkkisten rikostietojen myyminen pimeästi paskalehdille poliisin toimesta loppumaan.

Seuraavaksi voisi puuttua poliisien pysäköintiin ja ylinopeuksiin.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288560618958.html#
Tuosta kun klikkaa pientä kuvaa, jossa pojalla nyrkit pystyssä, ei voine kuin todeta, että 0 %.
Paras päivä ikinä.
masa

elco
Kitisijä

^ urpiaisen oraakkelimaisesti manaama persujen eväiden syöminen alkaa kanssa näkymään. Ei siis toki mitenkään tuossa gallupissa, mutta varmaan kai sitten jossain muualla.
MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mä en tajua miten tähän maahan ei saada aikaiseksi yhtäkään järkipuoluetta jonka arvopohja olisi tasapainoinen. Tosi reilua että kansan pitää valita ahneiden paskiaisten, ituhippien, kommarien tai Hitler-Jugendin väliltä. Monesti vielä samassa paketissa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

MrM kirjoitti:Mä en tajua miten tähän maahan ei saada aikaiseksi yhtäkään järkipuoluetta jonka arvopohja olisi tasapainoinen. Tosi reilua että kansan pitää valita ahneiden paskiaisten, ituhippien, kommarien tai Hitler-Jugendin väliltä. Monesti vielä samassa paketissa.
Ja sitten on vielä ne huonot vaihtoehdot!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
MrM
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Ja sitten on vielä ne huonot vaihtoehdot!
Sehän se traagisinta on.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
elco
Kitisijä

Nuori Kotka selittää galluptappion syitä: Edeltävä hallitus jätti valtaisan julkisen talouden alijäämän!!! Edeltävä hallitus otti vaikeissa oloissa 20 miljardia lisää lainaa. Nykyinen hallitus ottaa vähemmän vaikeissa oloissa ainakin 20 miljardia lisää lainaa.

EDIT: Sitten taas tuota käsittämätöntä valetta siitä, että on muka tehty jotain sopeuttamistoimenpiteitä: valtion menot ovat kasvaneet 5 miljardia/10% vuodesta 2010.
masa

Sote ja kuntaliitossotkut sataa koko ajan kepun laariin. Ilman niitä kepu ei olisi taatusti noussut.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Mahtaako perusäänestäjä ymmärtää sotesta mitään. En minä ainakaan.
masa

NuoriDaavid kirjoitti:Mahtaako perusäänestäjä ymmärtää sotesta mitään. En minä ainakaan.
Tuskin , mutta nykyinen malli jossa pikkukunnat on ajettu naapurikuntien terveyspalveluiden asiakkaiksi saa matti meikäläisen vastustamaan koko uudistusta nykyfiilisten takia.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Tuskin , mutta nykyinen malli jossa pikkukunnat on ajettu naapurikuntien terveyspalveluiden asiakkaiksi saa matti meikäläisen vastustamaan koko uudistusta nykyfiilisten takia.
Eikös vaihtoehtona ole, että pers'aukinen pikkukunta maksaa itse kuntalaistensa terveydenhuollon?
masa

sivustahuutaja kirjoitti:Eikös vaihtoehtona ole, että pers'aukinen pikkukunta maksaa itse kuntalaistensa terveydenhuollon?
Siitähän tuossa lopppeleissä kokonaisuudessaan on kyse. Mutta kepulaisin silmin katsottuna suunnilleen jokaisella kunnalla pitäisi olla oma TK ja sehän tarkoittaa sitä että kepun kannattaa pitää sote-uudistuksesta kovaa melua ja nautiskella laariin satavista äänistä, vaikkei sitten asialle mitään teekään.

Kepu pettää aina jne.

http://www.hs.fi/kotimaa/Sote-sotkun+p% ... 6616134388

Minulle riittäisi se, että kunta itse saa päättää minkä kunnan kanssa palvelut haluaa järjestää jos ei sen omat rahat riitä yksin palveluita tarjoamaan. Pakottamisella väärät kunnat yhteen tehdään vaan isosti hallaa kunnan asukkaille ja taas kaikkia vituttaa.
masa

exPertti kirjoitti:Ei moneen vaalikauteen kepu ole ajanut jokaiselle surkealle pikkukunnalle omaa tk:ta.
Kepu on soten ja kuntauudistusten persu pankkituissa.
exPertti kirjoitti: Image is everything.
Indeed.
masa

exPertti kirjoitti:Mutta tosiaan jos jostakin löytyisi dokumentti (joka ei olisi Paavo Väyrysen puheenjohtajaksi ryhtymispuheessa 1984 sanottua), jossa kepu vaatii jokaiseen pikkukuntaan omaa tk:ta niin näkisin sen mieluusti.

Luet nyt jotain sellaista jota en ole väittänyt.

Kepulaisin silmin = pikkupaikkakuntalainen kepua äänestävä yksilö joka haluaa säilyttää sote-palvelut omassa kunnassaan.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:että saataisiin nykyisille hallituksen tyypeille pakastevirkoja odottamaan.
Sulla on kyllä tavaton kyky löytää kaikkeen järkevään tekemiseen joku sivuagenda. Kaikki eivät ole kuin Keput.
Universaali disclaimer.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Ei näissä pahemmin löytämistä tarvitse. Vain aikaa, joka aina _sattumalta_ osoittaa nämä oikeaksi.
Eli jos joku kokoomuslainen, demari tai vassari seuraavan 30 vuoden aikana työllistyy johonkin sosiaali- tai terveysalan hommaan, huutaa pertti riemuissaan mitäs mä sanoin?
Universaali disclaimer.
So Hard
Kitisijä

exPertti kirjoitti:^ Sovitaan vaikka näin jos se tekee sinut tyytyväiseksi. :)
En se minä ole tässä se, jolla on ongelma Soteuudistusten tms. kanssa. Minulle on ihan sama miten palvelut on järjestetty, kunhan leikkaavat menoista.
Universaali disclaimer.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

So Hard kirjoitti:
En se minä ole tässä se, jolla on ongelma Soteuudistusten tms. kanssa. Minulle on ihan sama miten palvelut on järjestetty, kunhan leikkaavat menoista.
Voihan sitä tietty leikata, mutta on hyvä tietää, että terveydenhoitomenojen osuus bkt:sta on Suomessa alle OECD:n keskitason.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti:Ajatelkaa itkeviä lapsia-kortti!

Turkistarhaus. Argumentteja ja vasta-argumenttteja:

1. Kyse on ihmisten toimeentulosta.
Kaikkea ei voi perustella työllisyydellä. Parittaminen ja huumekauppakin on kielletty. Turkistarhaajien vaihtoehdot ovat lähinnä 1) ammatinvaihto ja 2) sosiaaliturvan pariin siirtyminen.

2. Loppuvatko maapallolta talvet?
Eivät. Mutta on olemassa muitakin talvivaatteita. Koko ajatus siitä, että käytetään eläimen turkkia vaatekappaleena on peräisin niiltä ajoilta, kun ei ollut muita vaihtoehtoja. Vuosituhansia sitten...tosi last season.

3. Turkistarhaus on laillista.
Kyse ei ole siitä onko se laillista vai laitonta vaan onko se oikeudenmukaista. Laillisuus ja oikeudenmukaisuus eivät läheskään aina kohtaa. Voimassaolevaa lainsäädäntöä voidaan kumota/muuttaa. Turkistarhaus ei noudata nykyisenkään eläinsuojelulain pykäliä. Laki on sääntökokoelma. Oikeus on filosofiaa. Ne ovat siis eri asioita.

4. Turkistarhaus on valvottua.
Olosuhteet ovat infernaaliset eivätkä siitä muutu vaikka valvottaisiin 24/7/365.

5. Turkistarhaus ei olennaisesti eroa muusta kotieläintuotannosta.
Kyllä vain. Turkiseläimet eivät ole domestikoituneita eli sopeutuneet kotieläimiksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
So Hard
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Voihan sitä tietty leikata, mutta on hyvä tietää, että terveydenhoitomenojen osuus bkt:sta on Suomessa alle OECD:n keskitason.
Aivan sama. Verotus ja velanotto ova kestämättömällä tasolla. Sekä palvelujen taso että hallinto pitää mitoittaa sellaiseksi, että kunnat ja valtio eivät jatka velkaantumistaan. SoTe-menot ovat iso osa julkisista menoista.
Universaali disclaimer.