Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eipä tuohon muuta kommentoitavaa, kuin että asuntolainen lyhennys ei ole pois miehesi taskusta. Kyse on siitä, että hän siirtää rahaa toisesta taskustaan toiseen taskuunsa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:En siis ole ostamassa itseäni ulos huonon omatunnon takia, musta vaan on jotenkin moraalisesti väärin ottaa _itselleni_ rahaa eron sattuessa vain siksi että meillä on yhteinen lapsi. Toki raha on tarkoitettu lapsen elämiseen, mutta jos elareita tulisi esim. 400 euroa katsoisin siinä tapauksessa että lapsen elämiseen pitäisi kulua 800 euroa kuussa, onhan mullakin siis velvollisuus kustantaa puolet. Ainakaan vielä en ihan äkkiä keksi mihin saisin upotettua tuollaisen summan rahaa kuussa pelkästään muksun tarpeisiin, jos nyt en mitään ylikallista harrastusta keksi.
Elari ei ole rahan ottamista itselle vaan lapsen elatukseen. Musta on aika hassua ajatella, että sä et vaadi elaria mieheltä siksi, että hän maksaa itselleen ylisuurta asuntoa ja toisaalta sitten lasket itsesi ja lapsen elintasoa, esim. asumalla kovin niukasti. Lapsen elatustarve myös kasvaa iän myötä, eli vaikka nyt pystyisit pihistämään, niin teiniä ei enää samalla rahalla elätetä. Se on ihan reilua että lapsen menot menevät tulojen ja huolenpidon suhteessa. Esim. sellaisessa tilanteessa jossa muksu on 50/50 vanhemmilla, elareita ei yleensä juuri tarvita kun lapsen menot menevät muutenkin aika lailal tasan.

Kokonaan toinen asia, että joku 400 egen elari olisi jo aika korkea nykykäytännössä. Kaava jolla elari lasketaan on (muksun elatustarve - lapsilisä) / puolison elatuskyky. Suoranaisten lapsen menon lisäksi lapsen osuus asumiskustannuksista vaikuttaa, kun 2 tarttee isomman kämpän kuin 1. Tuosta alla olevasta linkistä vähän johtoa. Esim. jos lapsen yleiskulut on 300 ja kaksio vs kolmio vuokran erotus toiset 300, lapsilisä -100 niin elatustarve on 500. Jos ukkelisi vaikka tienaisi saman kuin sinä, ei se virallinen elari pienelle muksulle olisi kuin siinä ~300 euroa vaikka ukkeli tienaisi enemmän.

http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot ... ew/1846511
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen, mielestäni olet liian kiltti, ja miehes käyttää sitä hyväksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En nyt noin Suvisen tekstien perusteella näe. Ei kait se miehen vika ole, jos Suvinen ei halua ottaa rahaa vastaan. Aika harva varmaan eksälle rahaa väkisin tyrkyttää?

Lisäksi, jos oikein ymmärsin, Suvinen on miettinyt näit asioita itsekseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21469
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Elari ei ole rahan ottamista itselle vaan lapsen elatukseen. Musta on aika hassua ajatella, että sä et vaadi elaria mieheltä siksi, että hän maksaa itselleen ylisuurta asuntoa ja toisaalta sitten lasket itsesi ja lapsen elintasoa, esim. asumalla kovin niukasti.
Just noin. Ne näkyvät lapsen kulut ovat kuitenkin pohjimmiltaan aika pienet: vaatteet, ruoka, tms.

Asuminen on iso kuluerä. Ihan merkittävä juttu on myös päivähoidon järkkääminen. Jos lasta pyrkii pitämään hoidossa järjellisen ajan, niin matkojen jälkeen yksin voi olla mahdotonta tehdä yli 6h päivää = Tulotaso voi tippua aika lailla. En tosin muista minkä ikäinen lapsi teillä oli?

Ekstrarahalla saa sen lapsen vaatiman ekstratilan. Rahalla saa myös ylläpidettyä autoa, jos sellaisen hankita tulee eteen työmatkoja nopeuttamaan. Raha auttaa myös kompensoimaan mahdollisen osittaisen hoitovapaan (30h työviikon).

Miehen asuntosäästämisen asettaminen lapsen edelle ei ole mitenkään lapsen edun mukaista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kannattaako sun erota noin kiltistä miehestä, vai onko vika just siinä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kiltti mies. Se on kyllä sellainen kirosana joka pitäisi laittaa jokaisen lain nojalla pannaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti:^Kannattaako sun erota noin kiltistä miehestä..
Kävi sama mielessä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mikä juttu siinä on että osan miehistä pitää pyrkiä tekemään selväksi että maksukykyä kyllä löytyy? Vai onko tää joku "mulla on muuten paalua... monessakin mielessä :jouden: "
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eiks vastaus oli ilmiselvä? Kehuskelemalla varallisuudellaan mies pyrkii nostamaan sosiaalista statustaan (siis pyrkii, kokonaan eri asia, onnistuuko se).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18764
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Minulla ei ole kuin velkaa ja yritän olla pröysäilemättä, siinä onistumatta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Miksi joku jota en ole ikinä tavannut enkä tietääkseni edes ollut ikinä missään yhteydessä haluaa kontaktiksi linked iniin? Samassa firmassa sentään, muttei vaan mene kaaliin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Vähän niq fecessä teinit -> paljon kavereita = kova jätkä/gimma ?
Eli yrittää nostaa itseään varteenotettavammaksi mihinlie.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23542
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9484
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Lacor olisi varmasti juuri sopiva 0,35l koossa. Harmi ettei ole hyllyssä niin saisi kotimatkalla mukaan.
clas ohlsonilta saa kanssa edullisia kannuja.

http://www.clasohlson.com/fi/Maitokannu/34-8459
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on tuollainen jossa on se vaahdotusmekanismi samassa. Tosin ostettu jostain keittiöliikkeestä kympillä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tukusta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en oo tyytyväinen siihen höyrystimen vaahtoon. Mielummin nytkytän käsin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Mä en oo tyytyväinen siihen höyrystimen vaahtoon. Mielummin nytkytän käsin.
Meillä on kans liian tehoton. Lämmitän sillä maidon ja vatkaan pikkuvatkaimella. Jostain syystä on tehot häipyneet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mä en oo tyytyväinen siihen höyrystimen vaahtoon. Mielummin nytkytän käsin.
Saat tulla meille vatkaamaan käsin ihan milloin vain. :)
Vatkaako vaimonkin?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon menossa hammaslääkärille. Hammaskiven poisto ultraäänellä on kivulias toimepide IMO.

Joskus netissä luin ikenien puuduttamisesta Emlalla ennen hammaskiven poisto. Onko kokemuksia? Auttoiko?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Oon menossa hammaslääkärille. Hammaskiven poisto ultraäänellä on kivulias toimepide IMO.

Joskus netissä luin ikenien puuduttamisesta Emlalla ennen hammaskiven poisto. Onko kokemuksia? Auttoiko?
Kuulema auttaa. Anna poistaa manuaalisesti, ei vihlo. Ja siis tämä sillä olettamuksella, että ultra vihloo hampaita. Jos ikeniin sattuu, niin sitten se on ientulehdus ja saakin sattua, saatana!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oon menossa hammaslääkärille. Hammaskiven poisto ultraäänellä on kivulias toimepide IMO.

Joskus netissä luin ikenien puuduttamisesta Emlalla ennen hammaskiven poisto. Onko kokemuksia? Auttoiko?
Kuulema auttaa. Anna poistaa manuaalisesti, ei vihlo. Ja siis tämä sillä olettamuksella, että ultra vihloo hampaita. Jos ikeniin sattuu, niin sitten se on ientulehdus ja saakin sattua, saatana!
Ienkipu ei ole paha, sen kyllä kestää. Sen sijaan hampaiden vihlonta on paljon pahempi kipu. Itse hiukan epäilen, mahtaako emla auttaa siihen hampaiden vihlontaan, koska se tulee varmaankin hampaan sisältä olevan hermon värinä-ärsytyksestä tms. ja emla ei sinne asti vaikuta.

Täytyy ehkä esittää toive, että poistetaan manuaalisesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25792
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko Tampereen vihaisesta kuulunut pitkään aikaan mitään? Toivottavasti ei ole vaihtanut hiipakuntaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23542
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^Sen voimaväri on oranssi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.