Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitisijä
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
^Eipä tuohon muuta kommentoitavaa, kuin että asuntolainen lyhennys ei ole pois miehesi taskusta. Kyse on siitä, että hän siirtää rahaa toisesta taskustaan toiseen taskuunsa.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Elari ei ole rahan ottamista itselle vaan lapsen elatukseen. Musta on aika hassua ajatella, että sä et vaadi elaria mieheltä siksi, että hän maksaa itselleen ylisuurta asuntoa ja toisaalta sitten lasket itsesi ja lapsen elintasoa, esim. asumalla kovin niukasti. Lapsen elatustarve myös kasvaa iän myötä, eli vaikka nyt pystyisit pihistämään, niin teiniä ei enää samalla rahalla elätetä. Se on ihan reilua että lapsen menot menevät tulojen ja huolenpidon suhteessa. Esim. sellaisessa tilanteessa jossa muksu on 50/50 vanhemmilla, elareita ei yleensä juuri tarvita kun lapsen menot menevät muutenkin aika lailal tasan.Suvinen kirjoitti:En siis ole ostamassa itseäni ulos huonon omatunnon takia, musta vaan on jotenkin moraalisesti väärin ottaa _itselleni_ rahaa eron sattuessa vain siksi että meillä on yhteinen lapsi. Toki raha on tarkoitettu lapsen elämiseen, mutta jos elareita tulisi esim. 400 euroa katsoisin siinä tapauksessa että lapsen elämiseen pitäisi kulua 800 euroa kuussa, onhan mullakin siis velvollisuus kustantaa puolet. Ainakaan vielä en ihan äkkiä keksi mihin saisin upotettua tuollaisen summan rahaa kuussa pelkästään muksun tarpeisiin, jos nyt en mitään ylikallista harrastusta keksi.
Kokonaan toinen asia, että joku 400 egen elari olisi jo aika korkea nykykäytännössä. Kaava jolla elari lasketaan on (muksun elatustarve - lapsilisä) / puolison elatuskyky. Suoranaisten lapsen menon lisäksi lapsen osuus asumiskustannuksista vaikuttaa, kun 2 tarttee isomman kämpän kuin 1. Tuosta alla olevasta linkistä vähän johtoa. Esim. jos lapsen yleiskulut on 300 ja kaksio vs kolmio vuokran erotus toiset 300, lapsilisä -100 niin elatustarve on 500. Jos ukkelisi vaikka tienaisi saman kuin sinä, ei se virallinen elari pienelle muksulle olisi kuin siinä ~300 euroa vaikka ukkeli tienaisi enemmän.
http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot ... ew/1846511
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
Suvinen, mielestäni olet liian kiltti, ja miehes käyttää sitä hyväksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
^En nyt noin Suvisen tekstien perusteella näe. Ei kait se miehen vika ole, jos Suvinen ei halua ottaa rahaa vastaan. Aika harva varmaan eksälle rahaa väkisin tyrkyttää?
Lisäksi, jos oikein ymmärsin, Suvinen on miettinyt näit asioita itsekseen.
Lisäksi, jos oikein ymmärsin, Suvinen on miettinyt näit asioita itsekseen.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
-
- Kitisijä
Just noin. Ne näkyvät lapsen kulut ovat kuitenkin pohjimmiltaan aika pienet: vaatteet, ruoka, tms.So Hard kirjoitti:Elari ei ole rahan ottamista itselle vaan lapsen elatukseen. Musta on aika hassua ajatella, että sä et vaadi elaria mieheltä siksi, että hän maksaa itselleen ylisuurta asuntoa ja toisaalta sitten lasket itsesi ja lapsen elintasoa, esim. asumalla kovin niukasti.
Asuminen on iso kuluerä. Ihan merkittävä juttu on myös päivähoidon järkkääminen. Jos lasta pyrkii pitämään hoidossa järjellisen ajan, niin matkojen jälkeen yksin voi olla mahdotonta tehdä yli 6h päivää = Tulotaso voi tippua aika lailla. En tosin muista minkä ikäinen lapsi teillä oli?
Ekstrarahalla saa sen lapsen vaatiman ekstratilan. Rahalla saa myös ylläpidettyä autoa, jos sellaisen hankita tulee eteen työmatkoja nopeuttamaan. Raha auttaa myös kompensoimaan mahdollisen osittaisen hoitovapaan (30h työviikon).
Miehen asuntosäästämisen asettaminen lapsen edelle ei ole mitenkään lapsen edun mukaista.
-
- Kitisijä
^Kannattaako sun erota noin kiltistä miehestä, vai onko vika just siinä?
-
- Kitisijä
Kiltti mies. Se on kyllä sellainen kirosana joka pitäisi laittaa jokaisen lain nojalla pannaan.
Who says you need to buy a guitar?
-
- Kitinän uhri
Kävi sama mielessä.James Potkukelkka kirjoitti:^Kannattaako sun erota noin kiltistä miehestä..
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
-
- Kitisijä
Mikä juttu siinä on että osan miehistä pitää pyrkiä tekemään selväksi että maksukykyä kyllä löytyy? Vai onko tää joku "mulla on muuten paalua... monessakin mielessä "
Me transmitte sursum, Caledoni!
-
- Kitisijä
Eiks vastaus oli ilmiselvä? Kehuskelemalla varallisuudellaan mies pyrkii nostamaan sosiaalista statustaan (siis pyrkii, kokonaan eri asia, onnistuuko se).
-
- Kitisijä
Minulla ei ole kuin velkaa ja yritän olla pröysäilemättä, siinä onistumatta..
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
Miksi joku jota en ole ikinä tavannut enkä tietääkseni edes ollut ikinä missään yhteydessä haluaa kontaktiksi linked iniin? Samassa firmassa sentään, muttei vaan mene kaaliin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitinän uhri
^
Vähän niq fecessä teinit -> paljon kavereita = kova jätkä/gimma ?
Eli yrittää nostaa itseään varteenotettavammaksi mihinlie.
Vähän niq fecessä teinit -> paljon kavereita = kova jätkä/gimma ?
Eli yrittää nostaa itseään varteenotettavammaksi mihinlie.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Nussittuna nukut paremmin.
-
- Kitisijä
Joku tälläinen? http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... n-liedelle
Vai perus http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... annu-0-6-l
Vai perus http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... annu-0-6-l
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitinä VIP-jäsen
clas ohlsonilta saa kanssa edullisia kannuja.exPertti kirjoitti:Lacor olisi varmasti juuri sopiva 0,35l koossa. Harmi ettei ole hyllyssä niin saisi kotimatkalla mukaan.
http://www.clasohlson.com/fi/Maitokannu/34-8459
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Mulla on tuollainen jossa on se vaahdotusmekanismi samassa. Tosin ostettu jostain keittiöliikkeestä kympillä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
-
- Kitisijä
Tukusta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Mä en oo tyytyväinen siihen höyrystimen vaahtoon. Mielummin nytkytän käsin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
-
- Kitisijä
Meillä on kans liian tehoton. Lämmitän sillä maidon ja vatkaan pikkuvatkaimella. Jostain syystä on tehot häipyneet.exsu kirjoitti:Mä en oo tyytyväinen siihen höyrystimen vaahtoon. Mielummin nytkytän käsin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Vatkaako vaimonkin?exPertti kirjoitti:Saat tulla meille vatkaamaan käsin ihan milloin vain.exsu kirjoitti:Mä en oo tyytyväinen siihen höyrystimen vaahtoon. Mielummin nytkytän käsin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Oon menossa hammaslääkärille. Hammaskiven poisto ultraäänellä on kivulias toimepide IMO.
Joskus netissä luin ikenien puuduttamisesta Emlalla ennen hammaskiven poisto. Onko kokemuksia? Auttoiko?
Joskus netissä luin ikenien puuduttamisesta Emlalla ennen hammaskiven poisto. Onko kokemuksia? Auttoiko?
-
- Kitisijä
Kuulema auttaa. Anna poistaa manuaalisesti, ei vihlo. Ja siis tämä sillä olettamuksella, että ultra vihloo hampaita. Jos ikeniin sattuu, niin sitten se on ientulehdus ja saakin sattua, saatana!James Potkukelkka kirjoitti:Oon menossa hammaslääkärille. Hammaskiven poisto ultraäänellä on kivulias toimepide IMO.
-
- Kitisijä
Ienkipu ei ole paha, sen kyllä kestää. Sen sijaan hampaiden vihlonta on paljon pahempi kipu. Itse hiukan epäilen, mahtaako emla auttaa siihen hampaiden vihlontaan, koska se tulee varmaankin hampaan sisältä olevan hermon värinä-ärsytyksestä tms. ja emla ei sinne asti vaikuta.Vesper kirjoitti:Kuulema auttaa. Anna poistaa manuaalisesti, ei vihlo. Ja siis tämä sillä olettamuksella, että ultra vihloo hampaita. Jos ikeniin sattuu, niin sitten se on ientulehdus ja saakin sattua, saatana!James Potkukelkka kirjoitti:Oon menossa hammaslääkärille. Hammaskiven poisto ultraäänellä on kivulias toimepide IMO.
Täytyy ehkä esittää toive, että poistetaan manuaalisesti.
-
- Kitisijä
Onko Tampereen vihaisesta kuulunut pitkään aikaan mitään? Toivottavasti ei ole vaihtanut hiipakuntaa.
-
- Kitisijä
^Sen voimaväri on oranssi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.