Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nykyinen hallihan näyttää olevan ihan normikokoinen napureihin nähden? Diapers.comilla on tuossa vieressa ihan vastaava halli.

Ilmeisesti Nevada tarjoaa ihan hyvät edut firmoille kun tuolla aavikolla on isoa hallia siellä täällä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 29348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niinpä näyttää olevan. Aavikolla tontit ovat halpoja :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 29348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saa nähdä tarttuuko Blomberg täkyyn. Vihjaisin, että mahdollisesti joukkokannetta pukkaa Tesla Motorsia kohtaan.

Kyseessä ei ole kurssimanipulaatio, koska kyseessä on fakta. Toki mun myyntioptiot saattaa olla taustalla, mutta en usko missään tapauksessa faktojen levittämisen olevan kiellettyä. Toki minä olen lietsonut joukkokannemielialaa, mutta sekään tuskin on kiellettyä.

Kyse on siitä, että kun P85D tuli markkinoille, Tesla esitti informaation niin, että moni ymmärsi autossa olevan 691 hevosvoimaa. Totuus on jotain 500:n luokkaa. En puhu pyöristä mitattavasta tehosta, vaan siitä, mitä moottorista tulee ulos.

Mun 85D malli on dynottu myös ja siinä Teslan ilmoittama pitää paikkansa. P85D:n kanssa sen sijaan ollaan eri mieltä siitä, mitä Tesla alkuun sanoi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 29348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En, mutta tuo mun malli 85D on kuitenkin dynottu muiden toimesta ja todettu speksit pitäviksi.

Ei oo Blomberg perkules kirjoittanut mitään!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 29348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:^ Ei se mikään hesari sentään ole. :)
Eivät ymmärrä hyvän päälle :leuhka:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 29348
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Millaisia käyttösäteitä on tarjonnut?
Riippuu paljon nopeudesta. 400 km pääsisi, jos ajaisi rauhallisesti (ei yli 100km/h). Talvella toki vähemmän. Kulutus kasvaa nopeuden toiseen potenssiin, eli kasvaa nopeasti vauhdin kasvaessa.
Ajoin pe jönsteriin ja halusin kokeilla, pääseekö ilman välilatausta.

Nostin paineet 0.2 baaria yli suosituksen ja motarilla ajoin cruise 110:llä, muun matkan liikennevirran mukana.

422 matka onnistui. Jäi vielä 22km rangea jäljelle, eli ajoin liian hiljaa.

Olisi se kyllä motarilla vaikeaa, kun kaiken maailman skodillacit ajoivat ohi. Takaisin tulinkin sitten sivistyneesti cruise 138:lla. Mittari näyttää 1km/h liikaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mitä vittua nyt?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 24409
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No vuoden tärkein auto rellulle. Pakko menestyä tai konkka.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15197
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:No vuoden tärkein auto rellulle. Pakko menestyä tai konkka.
Meinaatko että Ranskan valtio ei jaksa enää maksaa tukiaisia?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ onhan tuossa koko konsernin kannalta se tärkeä aspekti, että nyt yritetään monistaa menestynyt qasqhai toisen brändin alla. Volkkarihan on jo tehnyt tuota vaikka kuinka. Jos japanilaiset saisivat ranskalaiset tekemään autoja japanilaisten tavalla, niin konsernilla olisi toivoa. Sakemannithan oppivat japsien kikat ja volkkari puskee ulos massaräätälöityä kamaa milloin milläkin merkillä varustettuna. Jos joku nytkin ehdoin tahdoin ostaa ranskiksen, niin japanilaisen luotettavuuden tuomisen kuvioihin pitäisi parantaa kysyntää.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15197
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^ onhan tuossa koko konsernin kannalta se tärkeä aspekti, että nyt yritetään monistaa menestynyt qasqhai toisen brändin alla.
No kyllähän mä tämän näen niin, että Rellu on nyt Nissanin Seat. Skodaksi ei kehtaa sanoa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ noinhan sen pitääkin mennä. Jos rellun merkki häviäisi, niin nissan ei varmaan saisi kuin murun uudelleenjakoon menevästä markkinasta.

Se on sitten toinen juttu, saako ghosn ranskalaiset kasaamaan autoja japanilaisten opein.

Toyotaa vähän ihmettelen. Miksei firma ole hankkinut jotain eurooppalaista tai saksalaista brändiä niille, jotka haluavat ostaa 'euroopplaista' tai 'saksalaista'?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15197
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kahden brändin ylläpito on kallista. Aika kivasti Toyota ja Mazda myy nykybrändeilläkin bulkissa. Premiumissa eivät toki juhli. Eikä nyt tule mieleen mitään vapaata brändiä?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Kahden brändin ylläpito on kallista. Aika kivasti Toyota ja Mazda myy nykybrändeilläkin bulkissa. Premiumissa eivät toki juhli. Eikä nyt tule mieleen mitään vapaata brändiä?
Juu, on kallista. Mutta autonostajille brändi tuntuu olevan tärkeä juttu. Toyotankin pitää myydä luksusta Lexuksena. Jenkeissä Lexus myy ihan kivasti ja kisaa tasapäisesti bemarin ja mersun kanssa. Muualla Lexusta on myyty isommin vasta alle 20v. Voihan se olla, että eurooppalaistä brändiä ei tarvita, jos Lexus pikku hiljaa alkaa kelvata täälläkin ja euroopan merkitys myynnillisesti jatkaa kutistumistaan.

Vapaa on neuvottelukysymys. Luultavasti GM luopuisi aika helposti Opelista. On oikeastaan ihme, että joku aasiasta ei ole ostanut Opelia, koska niin monen mielestä auton pitää olla saksalainen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:Siis "Japanilainen" Kumwathan kasataan Englannissa ja se käyttää vain ja ainoastaan Renaultin tekemiä moottoreita, kuten X-Trailkin. Pikemminkin Nissanin crossover mallisto on japanilaistettu ranskalainen.
Eihän sillä kasaamisen sijainnilla ole mitään tekemistä sen kanssa millä tavalla auto kasataan. Porsche on kaikkein japanilaisin autonvalmistaja, mutta mitään ei tehdä japanissa. Toyota tekee yhdysvaltojen markkinoille yhdysvalloissa suunniteltuja ja kasattuja autoja. Ne ovat luotettavampia kuin yhdysvaltalaisten merkkien yhdysvaltojen markkinoille yhdysvalloissa suunnittelemat ja kasaamat autot.

Ghosn voi onnistua rellun kanssa, jos ranskalainen häröily saadaan tuhottua pikku hiljaa automalli ja tuotantolinja kerrallaan. Tietoa ei ole, mutta veikkaisin, että nissan ei käyttäisi ranskalaisten moottoreita, jos niiden tuotanto ei vastaisi heidän vaatimuksiaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kokonaisuus ratkaisee, ei joku motti. On ihan mahdollista, että ghosn saa piankin ranskikset tekemään autoja kuten japsit, jolloin mitään luotattavuusongelmia ei enää ole. Sillä kasaamismaalla kun ei ole merkitystä, vaan sillä kenen kontrollissa kasataan. Porsche aikoo ryhtyä kasaamaan autoja slovakiassa ja tuskin se luotettavuuteen tulee vaikuttamaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Paras 2008-09 rellu on listan hännillä ja listan paskin malli on rellu?
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 15-6-7/494

Voihan se silti olla, että mielikuva on väärä ja rellu on noilla sijoituksilla mielikuvia parempi.

Kunhan rellu oppii kasaamaan, niin kyllä sitä potentiaalia on:
http://www.evo.co.uk/renault/megane-coupe
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 15197
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Kunhan rellu oppii kasaamaan, niin kyllä sitä potentiaalia on
Näyttää Sciroccon halvalta huorahtavalta sisarelta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 24409
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mun makuun tuo Ladan tuleva suv pesee ulkonäössä rellun vastaavan, vaikka volvohan siitä pahasti paistaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Kunhan rellu oppii kasaamaan, niin kyllä sitä potentiaalia on
Näyttää Sciroccon halvalta huorahtavalta sisarelta.
Jostain syystä evo siitä kuitenkin tykkää. Tosin R:ää eivät ole vielä reitanneet.
http://www.evo.co.uk/volkswagen/scirocco
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:Onko tämä tuv (mit umlaut) katsastusraportti?
Onko mikä mitä?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 24409
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En väitä sinua idiootiksi, mutta haaveilen rellun (ja ranskan) konkurssista. Vaikka vihaan kaikkea tasapuolisesti niin ranskaan liittyviä juttuja vielä vähän enemmän. Sukurasite.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^

Siis renault-nissanhan on ghosnin show. Äijän pitää vaan saada ranskikset 'pikku hiljaa' tekemään niitä autoja japsien opein. Ei tuo tee rellusta vara-nissania yhtään enempää kuin bemarin koneet tee avensista vara-bemariksi.

Katsastustilastot kertovat joka maassa suunnilleen samaa tarinaa ja merkkien arvonaleneminen vahvistaa stoorin: Ranskalaiset eivät ole erityisen hyvin kasattuja.

Porshesta tuli laadukas auto kun pyysivät japseja opettamaan heitä. Sitä ennen vehkeet olivat yhtä epäluotettavia kuin muutkin eksoottisemmat europelit. Luotettavuus ei synny valmistusmaasta, vaan kasaamisen laadusta.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

sivustahuutaja kirjoitti:Luotettavuus ei synny valmistusmaasta, vaan kasaamisen laadusta.
Saatetaan tarvita hitunen muutakin :D
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 23960
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä se siihen kasaamiseen paljolti kulminoituu. Esim. Seat Exeo on käytännössä uudelleen brändätty A4 B7, mutta espanjalaiset kasaavat sen vähän huonommin ja sen katsastustilastot ovat heikommat kuin Audin kasaamana. Vai mitä tarjoaisit selitykseksi? Muista, että katsastustilastot vielä paranevat mallisarjan ikääntyessä kun lastentaudit saadaan viilattua pois.