Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
No eihän se ikiliikkuja ole. Ja jos käytät jarruja, jarrulevyjen kuumentamiseen se energia menee. Mutta sähkö on bensaan verrattuna ilmaista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Ööö, mikä ylikuumeneminen: mikä siinä kuumenee? Regeneroituuko se lämpö jotenkin takaisin akkulataukseksi, vai häh?James Potkukelkka kirjoitti:Ratakäyttöön Tesla ei sovi. Ylikuumenemisen estämiseksi varsin pian iskee tehonrajoitin. Yhden kierroksen voi päästä ilman rajoitinta (ei Nürnburgringillä).
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
Juu-u, mutta aika odotella akun latautumista ei välttämättä ole.James Potkukelkka kirjoitti:Mutta sähkö on bensaan verrattuna ilmaista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Rajoittavan komponentin tietää vain Tesla. Softa heittää tehonrajoittimen päälle. Itse en ole nähnyt tehonrajoitinta koskaan omassa autossani, mutta en ole ajanutkaan radalla. Tasaista 250 km/h voi ajaa niin kauan, kuin akkua riittää
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Tässä mennään P85D:llä Nürburgringillä
kehän keskellä nopeus digitaalisena, vasemmalla analogisena, oikealle puolella kehää teho. Tehomittari menee vihreälle jarrutettaessa, ts akkuja ladataan.
Ennen tehonrajoittimen iskemistä menee hyvin. mm porche jää taakse. Tehonrajoitin tulee kohdassa 1:51 (keltainen viiva tehonäytön oik yläsektorissa).
Lopputuloksen aika 8:50 Opel Corsa OPC ja Ford Focus ST:n ennätysten välissä.
kehän keskellä nopeus digitaalisena, vasemmalla analogisena, oikealle puolella kehää teho. Tehomittari menee vihreälle jarrutettaessa, ts akkuja ladataan.
Ennen tehonrajoittimen iskemistä menee hyvin. mm porche jää taakse. Tehonrajoitin tulee kohdassa 1:51 (keltainen viiva tehonäytön oik yläsektorissa).
Lopputuloksen aika 8:50 Opel Corsa OPC ja Ford Focus ST:n ennätysten välissä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
Ylikuumenemisesta:
There are two components subject to overheating in MS, the motor and the battery. It takes long time and hot outside temp before it overheats, so it's not an issue in this case. The motor overheating takes place very quickly, and power limitation appears to be software controlled. Meaning, as soon as their algorithms detect you are in 'racing' mode, they start limiting power. Racing mode here means full throttle acceleration and speed in excess of 110mph. It's very consistent and independent of outside air temperature - it limits power exactly the same in 30 degree and 110 degree weather.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Joo. Tuota on ventiloitu, perustuuko tehonrajoitus todelliseen lämpötilan mittaukseen vai softan laskemaan energiankulutukseen tms.Pulkannaru kirjoitti:Ylikuumenemisesta:There are two components subject to overheating in MS, the motor and the battery. It takes long time and hot outside temp before it overheats, so it's not an issue in this case. The motor overheating takes place very quickly, and power limitation appears to be software controlled. Meaning, as soon as their algorithms detect you are in 'racing' mode, they start limiting power. Racing mode here means full throttle acceleration and speed in excess of 110mph. It's very consistent and independent of outside air temperature - it limits power exactly the same in 30 degree and 110 degree weather.
Moottorissa kuumenevien käämien lämpötilaa on ilmeisesti aika vaikea mitata suoraan. Moottori on vesijäähdytteinen, mutta itse käämejähän ei voi suoraan vesikylpyyn upottaa (tai toki ne voitaisiin upottaa sähköä johtamattomaan nesteeseen, mutta se aiheuttaisi valtavan kitkan, kun moottori pyörii enimmillään 15 000 rpm).
Mutta kuten totesin aiemmin, maantieajossa tuo ei vaikuta. 250 km/h voi ajaa niin kauan kuin akku kestää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
^
Moottoreiden jäähdytykseen vaikuttavat flektit on aika hyvin piilossa. Jos parantaa ilmanohjaimia ja laittaa tehokkaammat puhaltimet, niin hyödyn saadakseen pitää puukottaa myös softaa.
Ja siitähän valmistaja vasta tykkää.
Eli noi on tehty varman päälle estämään ylikuumenemista, kuten kopioidusta tekstistä ulkoilman lämpötilojen kohdalta selviää.
Moottoreiden jäähdytykseen vaikuttavat flektit on aika hyvin piilossa. Jos parantaa ilmanohjaimia ja laittaa tehokkaammat puhaltimet, niin hyödyn saadakseen pitää puukottaa myös softaa.
Ja siitähän valmistaja vasta tykkää.
Eli noi on tehty varman päälle estämään ylikuumenemista, kuten kopioidusta tekstistä ulkoilman lämpötilojen kohdalta selviää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Joo. Tosin sakkojen määrää ei ole vielä päätetty, mutta pelkästään jo se, että VW joutuu kutsumaan 500000 autoa takaisin ja tekemään niihin säädöt, jotka tod. näk. pudottavat tehoja, on kova rangaistus.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... n=tf-talsa
"pääjohtaja Martin Winterkornin asema saattaa olla uhattuna, mikäli Volkswagenin todetaan johtaneen kuluttajia tahallaan harhaan"
Olisin hyvin yllättynyt, jos pääjohtaja ei saisi kenkään. Mitä tulee siihen, oliko puliveivaus tahallista, niin onko Paavilla hassu hattu?
Aivan vahingossa moottoriohjaus näyttää matalia päästöjä havaiteessaan testitilanteen ja normaaliajossa 40 kertaisia..
"pääjohtaja Martin Winterkornin asema saattaa olla uhattuna, mikäli Volkswagenin todetaan johtaneen kuluttajia tahallaan harhaan"
Olisin hyvin yllättynyt, jos pääjohtaja ei saisi kenkään. Mitä tulee siihen, oliko puliveivaus tahallista, niin onko Paavilla hassu hattu?
Aivan vahingossa moottoriohjaus näyttää matalia päästöjä havaiteessaan testitilanteen ja normaaliajossa 40 kertaisia..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^VW pääjohtaja saattaa kohta huomata, että avainkortti ei enää toimi ja tietokoneenkaan salasana ei kelpaa 
Sanoisin joukkokanteen todennäköisyydeksi Yhdysvalloissa 99.9%. VW joutunee maksamamaan näiden autojen omistajalle kovat rahat, ellei korvaa autoja täsmälleen alkuperäisten ilmoitettujen speksien mukaisiksi.

Sanoisin joukkokanteen todennäköisyydeksi Yhdysvalloissa 99.9%. VW joutunee maksamamaan näiden autojen omistajalle kovat rahat, ellei korvaa autoja täsmälleen alkuperäisten ilmoitettujen speksien mukaisiksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Ei se edes riitä. Sakko per auto 38,500 usd. Tekee 18 miljardia. Yhtiön pörssiarvo on joku 66 miljardia.James Potkukelkka kirjoitti:^VW pääjohtaja saattaa kohta huomata, että avainkortti ei enää toimi ja tietokoneenkaan salasana ei kelpaa
Sanoisin joukkokanteen todennäköisyydeksi Yhdysvalloissa 99.9%. VW joutunee maksamamaan näiden autojen omistajalle kovat rahat, ellei korvaa autoja täsmälleen alkuperäisten ilmoitettujen speksien mukaisiksi.
Typerin keksintö ikinä.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Sakon määrää ei kait ole vielä päätetty.So Hard kirjoitti:Ei se edes riitä. Sakko per auto 38,500 usd. Tekee 18 miljardia. Yhtiön pörssiarvo on joku 66 miljardia.James Potkukelkka kirjoitti:^VW pääjohtaja saattaa kohta huomata, että avainkortti ei enää toimi ja tietokoneenkaan salasana ei kelpaa
Sanoisin joukkokanteen todennäköisyydeksi Yhdysvalloissa 99.9%. VW joutunee maksamamaan näiden autojen omistajalle kovat rahat, ellei korvaa autoja täsmälleen alkuperäisten ilmoitettujen speksien mukaisiksi.
Typerin keksintö ikinä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 15197
- Liittynyt: 23.08.2011 9:23
- Paikkakunta: 7th heaven
Re: Autoilu 2
Vaikea nähdä miksi viranomainen määräisi muun sakon kuin se joka laissa on.James Potkukelkka kirjoitti:Sakon määrää ei kait ole vielä päätetty.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Jostain mulle jäi mielikuva, että tuo olisi maksimisakko/auto.So Hard kirjoitti:Vaikea nähdä miksi viranomainen määräisi muun sakon kuin se joka laissa on.James Potkukelkka kirjoitti:Sakon määrää ei kait ole vielä päätetty.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
http://www.hs.fi/autot/a1442973749698?ref=hs-prio-A1
Tuskin pääjohtajalle on tällaista kerrottu. Mutta hän on silti vastuussa, koska on luonut ilmapiirin, jossa ko. temppuun on päädytty.
Tuskin pääjohtajalle on tällaista kerrottu. Mutta hän on silti vastuussa, koska on luonut ilmapiirin, jossa ko. temppuun on päädytty.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
^ Totta vitussa on vastuussa väärinkäytöksistä, jotka maksavat firmalle miljardeja.
Tuntuisi, että lehtineekerille on taas vaikea kirjoittaa suomea, kun en ymmärrä mitä tuo "johtokunta" oikein meinaa? Minusta johtokunta on operatiivinen ryhmä sisältäen toimarin ja tämän lähimmät alaiset. Jos toimaria haastatellaan niin kyseessä lienee hallitus tmv.
Tuntuisi, että lehtineekerille on taas vaikea kirjoittaa suomea, kun en ymmärrä mitä tuo "johtokunta" oikein meinaa? Minusta johtokunta on operatiivinen ryhmä sisältäen toimarin ja tämän lähimmät alaiset. Jos toimaria haastatellaan niin kyseessä lienee hallitus tmv.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 18374
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
Toisaalta, autoja ostavat keski-ikäiset miehet ovat väestöryhmä, jonka puitteissa erilainen viherhössötyksen vastainen signalointi on arvossa arvaamattomassa. Aikaisemmin tämä porukka ei oikein ole ollut potentiaalista vw-ostajakuntaa, mutta nyt merkin status noussee huomattavasti. Kansalaistottelemattomuutta piipertäjiä vastaan! Tämän päivän cowboy ajaa vw:tä! Hummerin seuraaja on tässä - kyllä luulisi parit sakot kompensoivan.So Hard kirjoitti:Typerin keksintö ikinä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_coal

Eli olet oikeassa
Ps. tämä on taas esimerkki siitä, miten totuus on tarua ihmeellisempää..
Saiskohan Teslaan tuollaisen lisävarusteena!
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_coal

Eli olet oikeassa

Ps. tämä on taas esimerkki siitä, miten totuus on tarua ihmeellisempää..
Saiskohan Teslaan tuollaisen lisävarusteena!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 6253
- Liittynyt: 17.02.2011 13:04
Re: Autoilu 2
^ Nauroin ääneen. Olin tietoinen hyökkäyksistä hybridejä vastaan, mutta että vielä polkupyöräilijöitä ja jalankulkijoitakin!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
-
- Kitisijä
- Viestit: 18374
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Autoilu 2
^ Jos joskus huomaan diesel-Polon ohittavan minut Länsiväylällä, voinkin mennä suoraan bongaa kityläinen -ketjuun raportoimaan elco-havainnosta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
Pieni polttomoottori, jonka erittäin kuumat pakokaasut keltahehkuiseksi panemaan pakoputkeen ruiskutetaan polttoöljyä tahi dieseliä. Riittänee useimmille.James Potkukelkka kirjoitti:Saiskohan Teslaan tuollaisen lisävarusteena!
Mutta ei tuolla systeemillä taida ihan helposti tehdä noin hyviä voimasavuja kuin alla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 29348
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Niinhän siinä kävi. Toki tämän ennustaminen ei vaatinut mitään gurun lahjoja.James Potkukelkka kirjoitti:^VW pääjohtaja saattaa kohta huomata, että avainkortti ei enää toimi ja tietokoneenkaan salasana ei kelpaa![]()
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija