Päivän mielipidekirjoitus
-
- Kitisijä
Re: Päivän mielipidekirjoitus
No minne suunnata jos haluan lempiannokseni, T-luupihvin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Sun FB-kuvissa ei kyllä oo koskaan T-luupihviä, vaan jotain ällömössöjä.Bluntly kirjoitti:No minne suunnata jos haluan lempiannokseni, T-luupihvin?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Mistä Espoossa voi ostaa esim. irtotakin? En siis tarkoita tuulipuvun takkia ilman housuja.Bluntly kirjoitti:Kyllä täällä on kaikenlaisia putiikkeja, ne vain on jemmattu hemmetin hyvin.
-
- Kitisijä
Kyllä on ollut, eikä edes kovin kauaa sitten.Vesper kirjoitti:Sun FB-kuvissa ei kyllä oo koskaan T-luupihviä, vaan jotain ällömössöjä.
Toiseksi viimeisin kuvani kejussa viewtopic.php?f=12&t=6760&start=2175
-
- Kitisijä
Vaatteista olen todella surkea kertomaan kun itse joudun ostamaan sen, mikä sattuu päälle mahtumaan edes jotenkuten.sivustahuutaja kirjoitti:Mistä Espoossa voi ostaa esim. irtotakin? En siis tarkoita tuulipuvun takkia ilman housuja.
Itse menisin Sellon Haloselle, mutta tuskin nuo sinulle kelpaisivat.
-
- Kitisijä
Sulle varmasti liian rahvaanomaista, mutta kyllä sellosta useampikin liike löytyy..sivustahuutaja kirjoitti:Mistä Espoossa voi ostaa esim. irtotakin? En siis tarkoita tuulipuvun takkia ilman housuja.Bluntly kirjoitti:Kyllä täällä on kaikenlaisia putiikkeja, ne vain on jemmattu hemmetin hyvin.
Väittäisin täältä löytyvän muitakin kuin tuulipuvun takkeja
https://www.sello.fi/liikkeet/pukeutuminen
Toki, jos ostat pukusi aina Savile row:lta, valikoima voi näyttää nollaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
Mä olen tässä sivustahuutajan linjoilla. Mun mielestä Espoon asemaan sopii ihan hyvin, että siellä ei sellaisia tasokkaampia putiikkeja ole lain, vaan tuulipukuostokset tehdään ketjumarketeista jumboselloissa ja paremmille ostoksille mennään Helsinkiin. (Jonkinlaisena kompromissina mä ostan mun kaikki vaatteet Tapiolan Stockalta.)sivustahuutaja kirjoitti:Eihän Espoossa ole mitään putiikkeja. Siellä on ne samat ketjut kuin muuallakin. Helsingin keskusta on ainoa paikka suomessa, jossa on merkittävä määrä muuta kuin ketjutarjontaa.Bluntly kirjoitti:Helsinkiin verrattuna Espoossa taitaa päästä mielenkiintoisesta putiikista toiseen huomattavasti nopeammin.
Tuli juuri muutettua ytimestä espooseen metsän laitaan. Espoon ominaisuudet on siis tullut punnittua tarkkaan. Eniten jään kaipaamaan ravintoloita, joita espoossa ei kerta kaikkiaan ole. En ihan ymmärrä miksi espoolaiset eivät arvosta ravintoloita. Jopa aiemman kodin kivijalassa ollut normi-meksikolainen voittaa kaikki vastaan tulleet espoon mestat. Putiikkeja en juuri jää kaipaamaan, koska ostamiseni on siirtynyt ja siirtyy edelleen yhä enemmän nettiin. Lisäksi ostospäivä keskustassa on konseptina ihan toimiva.
Ravintola-asiakin on vähän niin ja näin. Kuten So Hard on muistaakseni Kitinäänkin kirjoittanut, ei sellaiselle paremmalle ravintolaillalliselle kuitenkaan ehkä haluaisi mennä mihinkään lähiöostariin, vaan silloinkin mennään Helsingin keskustaan. Minusta Espoon tyyliin sopisikin paremmin se, että Espoossa olisi erilaisia tasokkaita ravintoloita kuin Helsingissä. Ehkä mieleen tulisivat paremmat etniset take away -paikat, hyvät lounaspaikat tai sellaiset autolla käytävät puolimaaseutumaiset sunnuntailounaspaikat, joissa ruoka olisi rehellisen maalaismaista mutta tasokasta. Ei vain oikein tule mieleen tällaisiakaan (ehkä jossain Bembölen kahvituvassa tai kokouskartanoissa (vai onks ne kaikki Kirkkonummella?) on tällaisen idean aloituksen ensimmäinen yritys), vaan Espoon ravintolatarjonta tuntuu olevan sellaista bensisleikettä tai keskinkertaista pizzaa. Mutta ehkä tämä on enemmän suomalaisen ravintolakulttuurin kuin Espoon ongelma.
Edt. Mietin vielä tuota ravintola-asiaa. Haukilahden vesitornissa mä en ole käynyt, mutta esim. Haukilahden venekerhon ravintola - ja erityisesti Ison Vasikkasaaren Gula Villan - ajoi kesällä jo semi-ok:sti tuota espoolaisravintolan ideaa. Gula Villan suorastaan oikeinkin hyvin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 01.12.2015 13:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Jotkut Studio25 tai BY PIA'S voisi tyydyttää hipsteritarvetta.
-
- Kitisijä
Just noin. Miksi pitää mennä Helsinkiin, jos haluaa tasokkaasti pizzaa, kebabia, hampparin tai ihan vaan perusiltapalaa perheen kanssa? Eikö Espoolaiset käy perheineen ulkona syömässä hamppariketjujen ulkopuolella? Eikö espoolaiset vaadi mitään tasoa ruualtaan?urpiainen kirjoitti:Ravintola-asiakin on vähän niin ja näin. Kuten So Hard on muistaakseni Kitinäänkin kirjoittanut, ei sellaiselle paremmalle ravintolaillalliselle kuitenkaan ehkä haluaisi mennä mihinkään lähiöostariin, vaan silloinkin mennään Helsingin keskustaan. Minusta Espoon tyyliin sopisikin paremmin se, että Espoossa olisi erilaisia tasokkaita ravintoloita kuin Helsingissä. Ehkä mieleen tulisivat paremmat etniset take away -paikat, hyvät lounaspaikat tai sellaiset autolla käytävät puolimaaseutumaiset sunnuntailounaspaikat, joissa ruoka olisi rehellisen maalaismaista mutta tasokasta.
Minne muuten Espoossa voi/kannattaa suunnata brunsille?
-
- Kitisijä
Mulle riittää että 20 minuutin matkan sisällä on kattava ravintolatarjonta. Eihän lauttasaarelainen tai Pasilan asukas ole yhtään sen paremmassa asemassa kuin espoolainen. Jos haluaa syömään hyvin, pitää liikkua keskustaan.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
^ pikaisella vilkaisulla hyppisin riemusta jos vaikka larun persilja ilmestyisi kävelymatkan päähän. Helsingissä on mielestäni ok ravintoloita myös lähiöissä: solna, kuu, il faro, vanha mylly, fornitaly, jne. Tosin ehkä joku pakila ja paloheinä ovat espoompia ja sieltä suunnalta ei tule mitään mieleen.
Ravintoloista menettää aika ison osan, jos niihin joutuu matkustamaan. Päiväkodin ja nukkumaan menon väliin mahtuu just lyhyt piipahdus kortteliravintolaan. Mut arpa on heitetty ja tiedossa oli että joutuu kokkaamaan vaan itse enemmän.
Ravintoloista menettää aika ison osan, jos niihin joutuu matkustamaan. Päiväkodin ja nukkumaan menon väliin mahtuu just lyhyt piipahdus kortteliravintolaan. Mut arpa on heitetty ja tiedossa oli että joutuu kokkaamaan vaan itse enemmän.
-
- Kitisijä
Ajattele, että jotkut jopa tykkää kokata itse. Ihan itse kotona. Milloin itselleen, milloin perheelle. Ja nauttivat siitä! Siinä on sinulle polku kohti valoa: oikeaa espoolaisuutta!sivustahuutaja kirjoitti:Mut arpa on heitetty ja tiedossa oli että joutuu kokkaamaan vaan itse enemmän.
Who says you need to buy a guitar?
-
- Kitisijä
^ Tykkään siis kokata. Mutta onhan se eri juttu, jos on optioita.
Saas nähdä millaiset kalatiskit läheltä löytyy.
Saas nähdä millaiset kalatiskit läheltä löytyy.
-
- Kitisijä
Eilen petyin kun ei ollut voikalaa Sellon cittarin kalatiskillä. Kokonaisia red snappereitä olisi ollut, mutta turhan tuhti annos.
-
- Kitisijä
Kannattaa kysyä Jukka Puotilalta. Hänet bongaa usein istumassa siinä. Itse olen kerran kiireissäni vetänyt siitä fisua. Käytännössä kalasnägäri jossa on pari kolme pöytää johon voi pysähtyä jopa syömään.exPertti kirjoitti:http://eat.fi/espoo/kalabaari
Millainen lie tuo ravintola?
Tapiolassa ainakin on Stockmann, joten olisikohan herkkukin siellä?
Who says you need to buy a guitar?
-
- Kitisijä
Kalabaarin vieressä on italialainen kuppila Il Fratello, joka on melkeinpä parasta, mitä Espoolta voi tässä genressä toivoa. Töölössä en koskaan söisi moisessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Hauska kirjoitus
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... nt=article
"Alkaa olla jo matemaattisesti mahdotonta, että Sipilän joukko ei onnistuisi edes jossakin."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... nt=article
"Alkaa olla jo matemaattisesti mahdotonta, että Sipilän joukko ei onnistuisi edes jossakin."
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
http://nyt.fi/a1449120063220
Ei mikään kummoinen kolumni, mutta kyllä minunkin korvaani särähti tv-haastattelussa aivan samalla tavalla tuo Sipilän alentuva heitto siitä, miten kaiken maailman dosentit kehtaavat kritisoida hallituksen esityksiä. Hallituksen suhtautuminen asiantuntijaselvityksiin, faktoihin ja evidenssiin päätöksenteon taustalla sekä tutkimustietoon ja yliopistosivistykseen yleisesti alkaa olla aika huolestuttavassa kuosissa. Toisaalta, ehkä linja on odotettavissa, kun muuten populismille, ahtaalle uskonnollisuudelle ja ideologialle rakentavassa hallituksen ylimmässä johdossa akateemista analyysia edustaa A. Stubb.
Ei mikään kummoinen kolumni, mutta kyllä minunkin korvaani särähti tv-haastattelussa aivan samalla tavalla tuo Sipilän alentuva heitto siitä, miten kaiken maailman dosentit kehtaavat kritisoida hallituksen esityksiä. Hallituksen suhtautuminen asiantuntijaselvityksiin, faktoihin ja evidenssiin päätöksenteon taustalla sekä tutkimustietoon ja yliopistosivistykseen yleisesti alkaa olla aika huolestuttavassa kuosissa. Toisaalta, ehkä linja on odotettavissa, kun muuten populismille, ahtaalle uskonnollisuudelle ja ideologialle rakentavassa hallituksen ylimmässä johdossa akateemista analyysia edustaa A. Stubb.
-
- Kitisijä
^ oletko sitä mieltä, että vaikkapa demarivetoiset hallitukset ovat korviaan lotkauttaneet taloustieteen näkemyksille? Hallituksillä ihan yleisesti tuntuu olevan hyvin vähän halua antaa faktojen sekoittaa etupolitiikkaa. Pitäisi tosin tutustua näihin dosenttehin ja katsoa mitä he ovat julkaisseet, oletan olevan kovaa kv-tasoa kun kerran pitäisi kuunnella.
-
- Kitisijä
Vastaapa sä ensin siihen, että oletko tosiaan sitä mieltä, että vaikkapa Mosambikin keskustapuolue on ottanut populaatioekologien vaatimukset huomioon kirahvipolitiikassaan!sivustahuutaja kirjoitti:^ oletko sitä mieltä, että vaikkapa demarivetoiset hallitukset ovat korviaan lotkauttaneet taloustieteen näkemyksille? Hallituksillä ihan yleisesti tuntuu olevan hyvin vähän halua antaa faktojen sekoittaa etupolitiikkaa. Pitäisi tosin tutustua näihin dosenttehin ja katsoa mitä he ovat julkaisseet, oletan olevan kovaa kv-tasoa kun kerran pitäisi kuunnella.
Toisin sanoen, en näe ollenkaan pointtisi yhteyttä siihen, että kummastelen Sipilän hallituksen yliopistovastaista populismia ja asiantuntijaselvitysten avointa halveksuntaa (joista muuten hauskemmin täällä).
Mutta siltä varalta, että kysymyksesi ei ollut pelkkä perttihenkinen olkiukkoilu (kyllähän se siis oli, mutta teeskennellään hetki muuta), vaan ihan aito kysymys, niin voinhan mä toki koettaa vastatakin. Siis demarivetoiset hallitukset. Mun elinikäni aikana niitä on kai ollut kolmenlaisia: Koiviston, Sorsan ja Lipposen hallituksia. Koiviston ja Sorsan hallituksista mulla on tosi huterat muistikuvat, enkä tällaista poliittista lähihistoriaa ole riittävän vakavasti jälkiviisastelun lajinakaan harrastanut. Eli en oikein osaa sanoa. Kaipa silloin ainakin elintaso nousi, ja selvää on kai sekin, että Sorsan Korpilammen henki on ollut Sipilän (Sorsasta poiketen toistaiseksi pieleenmenneen) yhteiskuntasopimuksenkin esikuvana, vaikka kai se Korpilampi oikeasti aika tyhjä performanssi oli. Mutta yleisesti kai Korpilammen agenda ja määritetty uusi suunta katsotaan EVAn masinoimiksi, mikä ei ehkä ihan hirveästi tue käsitystesi empiiristä adekvaattiutta.
Lipposen sateenkaarihallitukset taas ajoivat aika paljon asioita (ja saivat ay-liikkeenkin mukaan niihin), joita ei kai oikein voi niitäkään pitää oikeaoppisen sosialidmokraattisen ideologian etujärejstöpolittiikkana, vaan pikemminkin talousoppineiden suosittelemina uudistuksina. Toki demarivetoiset hallitukset loppuivat toistaiseksi jo 2003, jonka jälkeen Suomen kilpailukykyä onkin sitten kohennettu tuntuvasti jo 12 vuotta porvarivetoisilla hallituksilla, pistäen esim. julkisen talouden palkkavääristymiä kuntoon kokoomuksen Sari Sairaanhoitaja -ohjelmalla.
-
- Kitisijä
^ Ihan vakavissani kysyin. En ihan oikeasti keksi miten vihreät saataisiin kannattamaan ydinvoimaa, kepu poistamaan maataloustuet tai demarit vapauttamaan työmarkkinat, vaikka dosentit sanoisivat kuorossa mitä tahansa. Toisaalta en ihan keksi miksi kenenkään pitäisi kuunnella jotain väsynyttä random-dosenttia, joka ei edusta globaalisti mitään merkittävää alallaan.
Lukaisin vihdoin tuon linkin. Jos Sipilä nyt kategorisesti on puhunut 'kaiken maailman dosenteista', niin olipahan tyhmä heitto. Tuollaiset kommentit pitäisi yksilöidä paremmin. Tuollainen vastavoimien yleistys kertoo siitä ettei homma enää ole Sipilällä hallussa.
Lukaisin vihdoin tuon linkin. Jos Sipilä nyt kategorisesti on puhunut 'kaiken maailman dosenteista', niin olipahan tyhmä heitto. Tuollaiset kommentit pitäisi yksilöidä paremmin. Tuollainen vastavoimien yleistys kertoo siitä ettei homma enää ole Sipilällä hallussa.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Olipa jopa Enbusken mittapuulla poikkeuksellisen huono ja sekoileva kirjoitus! Kaverihan ei ymmärrä joulupukki-instituution roolia ja historiaa Suomessa lainkaan. Perinteisestihän juuri tuo vasemmiston vasen laita, jonka Enbuske kuvittelee olevan joulupukki-salaliiton taustamasinoijia, on herättänyt laajaa paheksuntaa viedessään lapsilta sadun maagisen hohteen kieltäytymällä valehtelemasta joulupukista lapsille. Perinteisesti joulupukki on nähty pikkuporvarillisena hömpötyksenä, jolle tiedostaviksi kasvatettavia lapsia ei saa altistaa, vaan lasten on opittava pienestä pitäen tosiasiat tuotannosta ja kulutuksesta, elämän materiaalisista reunaehdoista.Bluntly kirjoitti:Varoitus! Joulupukista valehteleminen tekee lapsestasi demarin
Lisäksi, vastoin Enbusken sekoiluja, joulupukkihan nimenoman ei tuo lahjoja ilmaaiseksi vaan palkkioksi kiltteydestä ja muiden huomioonottamisesta: vasemmiston piirissä joulupukin on perinteisesti katsottu edistävän moraalin kristillis-porvarillista rappiota, jossa muita ei huomioida tai hyvää tehdä sen takia, että se on oikein, vaan sen vuoksi, että sillä voi saavuttaa etuja itselleen. Kautta vuosikymmenten vasemmisto on suhteutunut tosikkomaisen nihkeästi joulupukkiin sen vuoksi, että se edistää perinteisiä oikeistolaisia paheita: muiden välineellistämistä ja eettisyyden alisteisuutta materiaaliselle itsekkyydelle.
Enbusken yritys oikeistolaiseksi Tuomas Nevanlinnaksi on surkeaa räpistelyä.
-
- Kitisijä