Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^+ MaaS tulevaisuussektoriin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoika ... lintotapa/

Tämä Timonen on ymmärtääkseni jonkunasteinen somejulkkis siitä syystä, että jaksaa aika väsymättömästi jahdata hommaurpojen ja pahimpien ääliöpersujen töräyksiä, eli sikäli tietysti äärimmäisen epäuskottava ääritaho, mutta kyllä mun alati kasvava kepu- ja Sipilä-vastaisuuteni resonoi tämän(kin) tekstin kanssa.

Mä en usko ollenkaan, että Sipilä koettaisi tietoisesti vetää välistä ylimääräistä voittoa itselleen tai lähipiirilleen. Siinä mielessä Sipilä lienee vilpitön. Mutta ikään kuin se ei tajuaisi mitään poliittisen päätöksenteon byrokraattisten hyveiden tärkeydestä, vaan - muidenkin uskovaisten tapaan - pitäisi itse arvioimaansa puhdasta omaatuntoa ja viattomuutta jumalan kaiken näkevien silmien edessä ainoana ohjenuoranaan, ja vähät välittäisi muita koskevista maallisista sopivaisuussäännöksistä. Toivottavasti näitä valtio-opillisesti täydellisen sivistymättömiä ja poliittisesti täydellisen osaamattomia yritysjohtajainsinöörejä, joiden moraaliajattelu vielä rakentaa henkilökohtaiselle jumalasuhteelle, ei enää jatkossa nähdä politiikan avainpaikoilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lisää tästä minua jotenkin oudosti kiehtovasta Sipiläkohusta: https://medykblog.wordpress.com/2017/01 ... ylma-sota/
Tampereen proffa on minusta oikeassa siinä, että kohun dynamiikka on vähän Sipilästä riippumaton ja kohtelee Sipilää aika epäreilusti ja kohtuuttomastikin - mutta että pääsyy tähän on Sipilän oman julkisuusstrategian tavaton typeryys ja ylimielisyys. Koko negatiivinen kohu olisi voitu välttää Sipilän edes hieman älykkäämmällä toiminnalla.

(Samalla sivustolla on muuten saman proffan aika hyvä analyysi Niinistön uudenvuodenpuheen hölmöydestä. Toivottavasti jatkossa saataisiin edes vähän älyllisempiä kavereita presidentiksi ja pääministeriksi.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Toivottavasti jatkossa saataisiin edes vähän älyllisempiä kavereita presidentiksi ja pääministeriksi.)
Kuten Halonen ja Tuomioja?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Toivottavasti jatkossa saataisiin edes vähän älyllisempiä kavereita presidentiksi ja pääministeriksi.)
Kuten Halonen ja Tuomioja?
En mä näitä kumpaakaan toivo oikeastaan ollenkaan sen enempää presidentiksi kuin pääministeriksikään tulevaisuudessa.

Halosesta en koskaan ole ollut erityisen innoissani. Presidentinvaalien toisella kierroksella olen toki kannattanut häntä vaihtoehtoa vastaan, mutta en mitenkään laajemmin. Mutta kyllä hänen julkiset poliittiset analyysinsa vielä ihan viimeaikoinakin ovat kieltämättä olleet minusta älyllisesti antoisampia kuin Niinistön horinat, mikä ei sinänsä ole vielä kovin suuri ylistyslaulu.

Tuomioja on minusta älyllisesti ja erityisesti sivistystasoltaan näistä aivan omaa luokkaansa, mutta muuten hänen ominaisuutensa eivät välttämättä ole koskaan olleet kovin ideaalit kumpaankaan tehtävään. Eikä häntä niihin ole valittukaan, presidentiksi ei liene edes pyrkinyt. Minunkaan ajattelussani hän ei edusta minkäänlaista tavoiteltavaa presidentin tai pääministerin arkkityyppiä.

Yleisestikään ottaen pointtini ei ollut erityisen henkilösidonnainen: Keskustelu siitä, kuka potentiaalisesti tarjolla olevista henkilöistä pitäisi kenenkin mielestä näihin tehtäviin nimittää - tai mikä on menneisyyden poliitikkojen subjektiivinen parmmuusjärjestys - on aika pitkälti riippumaton siitä, että uskoisin suurimman osan ajattelevista ihmisistä jakavan käsitykseni siitä, että pääministerin soisi osoittavan vähän suurempaa politiikan taitoa kuin Sipilältä olemme tässä nähneet, ja että olisi mukava, jos presidentin kaikkein merkittävin linjapuhe kansakunnalle nousisi ala-asterunouden ja päiväkotilapsille sopivan hyvä/paha-paasaamisen ja omien perusasioiden hoitamisen korostamisen yläpuolelle. (Mulla on Niinistön puheen kanssa oikeastaan vähän sama ongelma kuin vaikkapa Soinin plokin tai Työmiehen tuumaustunnin kanssa: en voi käsittää, että kukaan äänestäisi tahoja, jotka osoittavat näin tolkutonta äänestäjäkunnan älyllistä halveksuntaa.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kuka nykyiseltä poliittiselta kentältä kelpaisi? Rinne, VNiinistö, Vanhanen, Lipponen, Vapaavuori, Pekkarinen, Stubb, Halla-aho?

Minusta tämä nykyinen kaksikko on kuitenkin keskimääräistä realistista kandidaattia tehtäväänsä sopivampi.

Tuomioja on varmaankin kirjanoppinut, mutta kyky hahmottaa ympäröivää todellisuutta ja vetää siitä johtopäätöksiä on aivan kertakaikkisen ja poikkeuksellisen surkea, mikä näkyy siinä, ettei oikein kukaan halua nähdä, kuulla tai puhua hänelle, ml kaikki ameriikkalaiset ja ehdoton enemmistö omasta puolueestaan. Puhu siinä sitten poliittisista taidoista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sipilähän on kuin norsu posliinikaupassa, mutta ei voi kiistää, etteikö hän ole tehnyt asioita, joita aiemmin olisi pidetty mahdottomina. En olisi kuunaan uskonut, että AY-liike suostuu työehtojen merkittäviin heikennyksiin.

Eli tyylipisteet ovat huonot, mutta suoritus muuten hyvä.

Ps. Presidentin uudenvuodenpuheella ei ole mitään merkitystä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.01.2017 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Tuomioja on varmaankin kirjanoppinut, mutta kyky hahmottaa ympäröivää todellisuutta ja vetää siitä johtopäätöksiä on aivan kertakaikkisen ja poikkeuksellisen surkea, mikä näkyy siinä, ettei oikein kukaan halua nähdä, kuulla tai puhua hänelle, ml kaikki ameriikkalaiset ja ehdoton enemmistö omasta puolueestaan. Puhu siinä sitten poliittisista taidoista.
Hmm. Voi olla, että todellisuuden hahmottamisen kyvyn värittyneisyys vaivaa myös tuota sinun viestiäsi. Tyypillisempi arvio Tuomiojasta kai olisi, että kaveri on asiaosaamiseltaan, perehtyneisyydeltään, ahkeruudeltaan, paineensietokyvyltään ja vaikka kielitaidoltaan kotimaisten poliitikojen ehdotonta kärkeä, ja että esimerkiksi Suomen EU-puheenjohtajakaudelle (ja Edistyksen merkin ulkoministerikaudelle) osuneen Libanonin kriisin hoito sai myös kansainvälisen yhteisön vakuuttumaan Tuomiojan näistä samoista piirteistä. Käsittääkseni kiitos oli aika laajaa ilman- ja politiikansuunnasta riippumatta.

Sitten taas toisaalta standardikuvaan kai kuuluisi, että näihin myönteisiin piirteisiinsä Tuomioja sitten yhdistää varsin huonot sosiaaliset taidot, heikon poliittis-sosiaalisen pelisilmän ja peittelemättömän ylimielisyyden, mitkä yhdessä varmaan estävät sekä laajan kansansuosion että asiaosaamisen perusteella mahdollisen johtoaseman kansainvälisessä yhteistyössä.

Olen myös samaa mieltä kanssasi siitä, että nämä puutteet ovat tosiaan juuri puutteita poliittisessa taidossa, ja siksi en Tuomiojaa nostanutkaan mitenkään esimerkilliseksi henkilöksi sen enempää poliittisen taidon kuin pääministeriltä tai presidentiltä vaadittavien omianisuuksien suhteen (hän on tosiaan profiililtaan enemmän asiantuntija tai akateeminen kriitikko kuin poliittinen johtaja). Sinä, en minä, toit hänet keskusteluun, ja vaikka kehuin hänen älyllisiä ja sivistyksellisiä ansioitaan, niin nimenomaan arvelin hänen olevan aika sopimaton puheena olleisiin tehtäviin näiden poliitisen taidon puuteidensa tähden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Eli tyylipisteet ovat huonot, mutta suoritus muuten hyvä.
Minulla on kyllä vähän sellainen käsitys, että suoritus nimenomaan tässä itselleen keskeisessä kiky-yhteiskuntasopimus-mikälie-sopassa olisi voinut olla paljon parempi, jos poliittinen taito olisi vähän korkeammalla. Eli kyse on muustakin kuin tyylipisteistä.

Parempi esimerkki olisi ehkä tämä nyt käynnissä oleva Chempolis-sotku. Lopputulema kai on, että määrätietoisella toiminnallaan Sipilä hankki 100 miljoonaa euroa vientituloja Suomeen, minkä lisäksi hän alkaa saada päätä auki Suomen korkean biotalousosaamisen (enkä puhu nyt kepulaisesta hevosenlannanpoltosta, risujen keräilystä tai turpeen poltosta) aiemmin pahasti takkuilleelle kansainväliselle kaupallistamiselle, millä voi olla todella kauaskantoisia myönteisiä vaikutuksia jopa koko maalle. Tämä voisi olla sellainen erinomainen suoritus, josta otti surkeat tyylipisteet aivan omaa ajattelemattomuuttaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Eli tyylipisteet ovat huonot, mutta suoritus muuten hyvä.
Minulla on kyllä vähän sellainen käsitys, että suoritus nimenomaan tässä itselleen keskeisessä kiky-yhteiskuntasopimus-mikälie-sopassa olisi voinut olla paljon parempi, jos poliittinen taito olisi vähän korkeammalla. Eli kyse on muustakin kuin tyylipisteistä.
Tosiasia kuitenkin on, että _kukaan_ ei koskaan ole saanut AY-liikettä aiemmin suostumaan työolojen heikennyksiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti:Parempi esimerkki olisi ehkä tämä nyt käynnissä oleva Chempolis-sotku. Lopputulema kai on, että määrätietoisella toiminnallaan Sipilä hankki 100 miljoonaa euroa vientituloja Suomeen, minkä lisäksi hän alkaa saada päätä auki Suomen korkean biotalousosaamisen (enkä puhu nyt kepulaisesta hevosenlannanpoltosta, risujen keräilystä tai turpeen poltosta) aiemmin pahasti takkuilleelle kansainväliselle kaupallistamiselle, millä voi olla todella kauaskantoisia myönteisiä vaikutuksia jopa koko maalle. Tämä voisi olla sellainen erinomainen suoritus, josta otti surkeat tyylipisteet aivan omaa ajattelemattomuuttaan.
Mä oon käsittänyt että Sipilällä ei ees ollut osaa eikä arpaa, kaikki oli jo sovittu ennakkoon ja juttu vain julkistettiin silmäätekevien läsnäollessa.

Jatkossa tuskin julkistetaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti:Mä oon käsittänyt että Sipilällä ei ees ollut osaa eikä arpaa, kaikki oli jo sovittu ennakkoon ja juttu vain julkistettiin silmäätekevien läsnäollessa.
Joo voi olla. Mutta ainakin esim. koulutussektorilla just esimerkiksi Intiaan kohdistuvien yhteistyösopimusten ja vaikka koulutusmyynnin tapauksissa erilaisten ministereiden läsnäolo delegaatiomatkoilla (tai vastaanotto jossain vaiheessa prosessia), vaikka eivät sisällöllisesti osallistuisi mihinkään tai tietäisi mistään mitään, koetaan ymmärtääkseni asiaksi, joka saattaa olla ratkaiseva tai ainakin merkitsevä (siksihän tällaisia viennisedistmismatkoja tehdään). Eli en mä tästä läpimurrosta(?) kokonaan ottaisi kunniaa pois Sipilältäkään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vielä kiky-sopasta. Mä uskon, että nimenomaan poliittisten realiteettien tunnustamattomuus ja tunnistamattomuus johti Sipilän selkävoittoon AY-liikkeestä. Jos AY-liikkeessä olisi ajateltu, että lopulta Sipilä tunnustaa kyllä poliittiset realiteetit ja lopulta luovuttaa, AY-liike ei olisi suostunut heikennyksiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:Tuomioja on varmaankin kirjanoppinut, mutta kyky hahmottaa ympäröivää todellisuutta ja vetää siitä johtopäätöksiä on aivan kertakaikkisen ja poikkeuksellisen surkea, mikä näkyy siinä, ettei oikein kukaan halua nähdä, kuulla tai puhua hänelle, ml kaikki ameriikkalaiset ja ehdoton enemmistö omasta puolueestaan. Puhu siinä sitten poliittisista taidoista.
Hmm. Voi olla, että todellisuuden hahmottamisen kyvyn värittyneisyys vaivaa myös tuota sinun viestiäsi. Tyypillisempi arvio Tuomiojasta kai olisi, että kaveri on asiaosaamiseltaan, perehtyneisyydeltään, ahkeruudeltaan, paineensietokyvyltään ja vaikka kielitaidoltaan kotimaisten poliitikojen ehdotonta kärkeä, ja että esimerkiksi Suomen EU-puheenjohtajakaudelle (ja Edistyksen merkin ulkoministerikaudelle) osuneen Libanonin kriisin hoito sai myös kansainvälisen yhteisön vakuuttumaan Tuomiojan näistä samoista piirteistä. Käsittääkseni kiitos oli aika laajaa ilman- ja politiikansuunnasta riippumatta.
Ä
Jos konsultti olisi hoitanut tuomiojan duunit, niin paljonko olisit valtion edustajana maksanut tuolle konsultille?

Antamasi summa on tuomiojan kriisinhallintaosaamisen arvo.

100 miltsin diilin junailusta saa markkinoilla ihan kivasti palkkiota.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Vielä kiky-sopasta. Mä uskon, että nimenomaan poliittisten realiteettien tunnustamattomuus ja tunnistamattomuus johti Sipilän selkävoittoon AY-liikkeestä. Jos AY-liikkeessä olisi ajateltu, että lopulta Sipilä tunnustaa kyllä poliittiset realiteetit ja lopulta luovuttaa, AY-liike ei olisi suostunut heikennyksiin.
Tosiasiassa AY-liike oli varsin haluton käyttämään lakkoasetta, koska tiesi itsekin että 2000-luvun alkupuolen nousevin huudoin tapahtunut palkkakisa on ollut kansantaloudellisesti ihan älytön temppu ja kukaan muu ei ole siitä vastuussa. Pakkolait taas olisivat olleet kauheaa myrkkyä, koska ne olisivat luoneet esimerkin siitä, että lainsäätäjä ottaa heiltä halutessaan pelitilan pois yksipuolisin toimin. Sille olisi ollut latu auki jatkossa.

Siksi AY-liikkeen kannatti ennemmin nyt nielaista tämä suhteellisen pieni myrkkypilleri ja lähteä siitä, että työajan kasvu ulosmitataan seuraavilla kierroksilla. Tuottavuus ei kasvanut pätkääkään ja lataus uudelle hölmölle korotuskierrokselle on ilmassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä en tiedä oliko Sipilän kiky voitto mikään maineteko. Mun mielestä sen tavoitteet oli jo lähtökohtaisesti väärin asetettu ja työajan pidentämisen sijaan vallitsevalla työllisyysasteella tarjolla olevaa työaikaa olisi mieluummin pitänyt yrittää jakaa useammalle työntekijälle. Vasta tulevaisuus näyttää oliko kiky kansakunnan kannalta voitto, tappio vai täysin turhanpäiväinen vääntö. Tällä hetkellä näyttää, että monelle alalle se aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, eikä sitä ole otettu käyttöön.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: Tällä hetkellä näyttää, että monelle alalle se aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, eikä sitä ole otettu käyttöön.
Tuskin se nyt ihan haittaa aiheuttaa? Mitä haittaa yritykselle on siitä, että työntekijät ovat aiempaa pidempään työpaikalla? Jos ei nyt otetaan lukuun ihan marginaalista kiinteistökulujen kasvua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Noin yleisesti mä olen todella pettynyt Sipilän pääministerikauteen. Tuntuvat olevan jatkuvasti kahnauksissa perustuslain kanssa innovatiivisine ideoineen. Asiat olisi syytä tutkia ja selvittää paremmin.

Lisäksi kun olen voimakkaasti yksityisautoilua kannattava ihminen, niin hallituksen liikennepoliittiset linjaukset tuntuu täysin vääriltä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Sinä, en minä, toit hänet keskusteluun, ja vaikka kehuin hänen älyllisiä ja sivistyksellisiä ansioitaan, niin nimenomaan arvelin hänen olevan aika sopimaton puheena olleisiin tehtäviin näiden poliitisen taidon puuteidensa tähden.
No minähän se tietty nostin, kun sinä haukut nykyjohtoa ja tiedän sinun arvostavan näitä änkyröitä.

Salen uuden vuoden puhe jos mikä osoittaa poliittisia kykyjä. Ainoastaan sivistyneis-tärähteneistön partaradikaalit puolihomot änkyränkuvatukset mussuttavat, mutta antaa niiden mussuttaa, kun sitä mussutusta vissiin ei oikein mitenkään voi kytkeä pois reaalimaailmassa, jossa tässä me kaikki muut normaalit ihmiset elämme. Edelleen, sivistys ja älyllisyys ovat minusta poliitikolle erittäin heikkoja mittareita, jollei samaan pakettiin kuulu Toteuttajuutta, johtajuutta ja viisautta. Joku Tuomioja on kaikissa noissa aivan pahnanpohjimmainen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:Pakkolait taas olisivat olleet kauheaa myrkkyä, koska ne olisivat luoneet esimerkin siitä, että lainsäätäjä ottaa heiltä halutessaan pelitilan pois yksipuolisin toimin. Sille olisi ollut latu auki jatkossa.
.
Tämähän juuri ole se pelote ja Sipilällä oli munaa tai älykkyyttä tai hulluutta tai tyhmyyttä tai mitä tahansa uhata tällä uskottavasti. Ilman pakkolakien uskottavaa uhkaa AY-liike ei olisi taipunut. Kukaan muu ei ole vastaavaan pystynyt.

Toki tässä oli myös se, että AY-liike tiesi, että devalvaatio ei ole mahdollinen. Jos olisi, AY-liike olisi tod. näk. laskenut aivan oikein, että hallitus lopulta devalvoi ennen pakkolakeja. Nykyään se ei onnistu.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.01.2017 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: Tuskin se nyt ihan haittaa aiheuttaa? Mitä haittaa yritykselle on siitä, että työntekijät ovat aiempaa pidempään työpaikalla? Jos ei nyt otetaan lukuun ihan marginaalista kiinteistökulujen kasvua.
Kuulisitpa HR puolen kitinän. Tuon olemattoman lisätyön lisääminen palkanlaskentaan, niin että se saadaan huomioitua oikein kaikissa työsuhteen muutoksiin liittyvissä tilanteissa sotkee automaattiset systeemit hyvin tehokkaasti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: Tuskin se nyt ihan haittaa aiheuttaa? Mitä haittaa yritykselle on siitä, että työntekijät ovat aiempaa pidempään työpaikalla? Jos ei nyt otetaan lukuun ihan marginaalista kiinteistökulujen kasvua.
Kuulisitpa HR puolen kitinän. Tuon olemattoman lisätyön lisääminen palkanlaskentaan, niin että se saadaan huomioitua oikein kaikissa työsuhteen muutoksiin liittyvissä tilanteissa sotkee automaattiset systeemit hyvin tehokkaasti.
Ok.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Jos konsultti olisi hoitanut tuomiojan duunit, niin paljonko olisit valtion edustajana maksanut tuolle konsultille?
Tämä on kyllä huima visio! Ikuisesti ja aina väärässä oleva konsultti, joka kiukuttelee ja solvaa kaikkia muita täynnä ylimielisyyttä, ja ajaa aina asiasta riippumatta Israelin ja Yhdysvaltain vastaisia toimia.

Jos puhutaan heikosta tekoälystä niin uskoisin, että tuomiojabotin kirjoittaminen onnistuisi aika helpolla: ei tarvitse olla huolissaan turingin testistä kun esikuvakaan ei sitä läpäise!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Jos konsultti olisi hoitanut tuomiojan duunit, niin paljonko olisit valtion edustajana maksanut tuolle konsultille?
Tämä on kyllä huima visio! Ikuisesti ja aina väärässä oleva konsultti, joka kiukuttelee ja solvaa kaikkia muita täynnä ylimielisyyttä, ja ajaa aina asiasta riippumatta Israelin ja Yhdysvaltain vastaisia toimia.
Tuo kuulostaa hyvältä elokuvaidealta :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:
Jos puhutaan heikosta tekoälystä niin uskoisin, että tuomiojabotin kirjoittaminen onnistuisi aika helpolla: ei tarvitse olla huolissaan turingin testistä kun esikuvakaan ei sitä läpäise!
Kyllähän se olisi aika vaativaa luoda tekoäly, joka olisi 50 vuotta väärässä yhteen menoon!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja