Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Haemaeraemies
Kitisijä

Re: Synti tuhoaa, mutta on olemassa vaihtoehto synnille!

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

LillyMunster kirjoitti:
"Ottaisin McAterian, johon tulisi BigMac, McCokis ja McRanskalaiset. Jälkiruoaksi ottaisin McFlurryn, kiitos"
"Tässä, olkaa hyvä, ja tässä myös McVaihtorahat"
"McKiitos"
"McOlkaa McHyvä"
Pakko offtopikaa: erään kerran oltiin macissa joskus 03.30,kaveri hoippuu tiskille,kaivaa banaanin taskustaan ja ilmoittaa. "Kädet Mcylös,tämä on Mcryöstö.Tahdon McbigMac aterian ja vähän mc vitun nopeasti.Mckiitos!"

Sitten joku sen kaveri ryntäs maksamaan ja pahoitteli kaverinsa käytöstä.Ja mä siell taustalla meinasin oikeasti tukehtua nauruun.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Terrorizer

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

:D
PetriFB
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

ElanorRaven kirjoitti:Kuinka syntinen minä olen, kun vanhemmat on ateisteja ja mua ei ole kastettu, en ole rippikoulua käynyt, heitin ala-asteella koulusta saadun UT:n roskikseen muuton yhteydessä enkä ole päivääkään elämästäni kuulunut kirkkoon? Ja pukeudun päästä varpaisiin mustiin.

EDIT - koen itsenikin melkoisen ateistiksi. Ja jos johonkin uskon, se ei todellakaan ole kristittyjen jumala.
Minäkään en kuulu kirkkoon ....... :)
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

PetriFB kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Kuinka syntinen minä olen, kun vanhemmat on ateisteja ja mua ei ole kastettu, en ole rippikoulua käynyt, heitin ala-asteella koulusta saadun UT:n roskikseen muuton yhteydessä enkä ole päivääkään elämästäni kuulunut kirkkoon? Ja pukeudun päästä varpaisiin mustiin.

EDIT - koen itsenikin melkoisen ateistiksi. Ja jos johonkin uskon, se ei todellakaan ole kristittyjen jumala.
Onnittelut! Se on jo ensimmäinen askel pakanuuden kultaiselle valtatielle. Suosittelen lämpimästi.
PetriFB
Kitisijä

ElanorRaven kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:

Onnittelut! Se on jo ensimmäinen askel pakanuuden kultaiselle valtatielle. Suosittelen lämpimästi.
Usko Jeesukseen ei tarvitse pakanallisia kirkkolaitoksia! ......... :)
ElanorRaven

PetriFB kirjoitti:Usko Jeesukseen ei tarvitse pakanallisia kirkkolaitoksia! ......... :)
Mutta miksi pitää uskoa Jeesukseen? Hei kamoon, jos tänä päivänä joku häiskä alkaisi pitämään itsestään samanlaista mekkalaa kuin Jeesus joskus ja "parantamaan" ihmisiä, niin se olisi viikon sisällä pakkopaidassa jossain pöpilässä huojumassa ikkunan edessä lasittunut katse silmissään!
PetriFB
Kitisijä

ElanorRaven kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Usko Jeesukseen ei tarvitse pakanallisia kirkkolaitoksia! ......... :)
Mutta miksi pitää uskoa Jeesukseen? Hei kamoon, jos tänä päivänä joku häiskä alkaisi pitämään itsestään samanlaista mekkalaa kuin Jeesus joskus ja "parantamaan" ihmisiä, niin se olisi viikon sisällä pakkopaidassa jossain pöpilässä huojumassa ikkunan edessä lasittunut katse silmissään!
Iankaikkisen elämän tähden :!:
Gattaca
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

ElanorRaven kirjoitti:
Äh.. Jeesus oli suht OK hemmo, nuori kapinallinen, ne on nämä Petrit jotka antaa Jeesukselle huonon maineen.
ElanorRaven

PetriFB kirjoitti:Iankaikkisen elämän tähden :!:
Mun mielestä olisi todella ahdistava ajatus elää ikuisesti. Tämä yksikin elämä on jo ihan tarpeeksi! Mieltäni helpottaa suuresti ajatus, että mulla ei ole minkäänlaista huolta siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu - jahka syystä tai toisesta poistun tältä planeetalta, en palaa enää tänne enkä muuallekaan. Loppu.
ElanorRaven

Gattaca kirjoitti:Äh.. Jeesus oli suht OK hemmo, nuori kapinallinen, ne on nämä Petrit jotka antaa Jeesukselle huonon maineen.
Kuuluiko sun tuttavapiiriin? :lol:
Kyllähän minäkin sen uskon, että tuo häiskä on ollut olemassa, ja varmastikin oli varsin karismaattinen ja sympaattinen hahmo, eihän tuollaista kulttia olisi muuten päässyt syntymäänkään. Mutta ne "ihmeteot" on taas ihan eri stoori.
Gattaca
Kitisijä

ElanorRaven kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Äh.. Jeesus oli suht OK hemmo, nuori kapinallinen, ne on nämä Petrit jotka antaa Jeesukselle huonon maineen.
Kuuluiko sun tuttavapiiriin? :lol:
Kyllähän minäkin sen uskon, että tuo häiskä on ollut olemassa, ja varmastikin oli varsin karismaattinen ja sympaattinen hahmo, eihän tuollaista kulttia olisi muuten päässyt syntymäänkään. Mutta ne "ihmeteot" on taas ihan eri stoori.
Jep, Uuden Testamentin Jeesus vaikuttaa minusta vähän liian lässynlässyn tavikselta ollakseen mikään ihmeidentekijä.

Miun suosikkijeesus on tämä Tuomaan Evankeliumin (ei Raamatussa mutta yhtä vanha) Jeesus, jonka jutut on jo ihan jollain eksistentialismi-zen -tasolla eikä mitään moraalihymistelyä:
http://www.nic.fi/~jhakwe/okkultti/kirjasto/tuomev.htm
Taustaa: http://www.egyptologinenseura.fi/Esitelmia/Tuomas.htm

Itse asiassa noista ei saa monestakaan sanonnasta selvää, joten minä olen erottavani zen-koanien tasoista läppää:

"Jeesus näki lapsia, joita imetettiin. Hän sanoi opetuslapsilleen, "Nämä imevät lapset ovat kuin ne, jotka astuvat sisälle valtakuntaan." He sanoivat hänelle, "Astummeko siis valtakuntaan sisälle lapsina?" Jeesus sanoi heille, "Kun teette kahdesta yhden, ja kun teette ulkopuolen sisäpuoleksi ja sisäpuolen ulkopuoleksi, ja yläpuolen kuin alapuoli, ja kun teette miehen ja naisen yhdeksi, niin ettei mies ole mies eikä nainen nainen, kun laitatte silmänne, kätenne ja jalkanne niille paikoille, mihin ne kuuluvat, kuvan kuvalle varattuun paikkaan, silloin te astutte sisälle [valtakuntaan]."

Tulkintaa: maailman suoraan sellaisenaan näkeminen, asiat on mitä on, käsi on käsi, jalka on jalka, kuva on kuva, kuin zenissä tai vittu länsimaissa pragmaatikoilla, maailma sellaisenaan, kuitenkin relativistiset näkökulman muutokset sallien, ylimääräisestä filosofoinnista tai myös uskonnoista luopuen kuin lapsi tai eläin tekee, on Jumalan valtakunta.

Tuossa lienee siis puhe henkilökohtaisesta oivalluksesta tai mystisemmin sanoen "valaistumisesta", ei moraalisesta lapsen tavoin kiltisti "uskomisesta".
PetriFB
Kitisijä

Vanha testamentin mukaan (1 Moos 17:12), vastasyntynyneiden poikavauvojen ympärileikkaus piti suorittaa kahdeksantena päivänä syntymän jälkeen. Miksi juuri kahdeksas päivä? Vuonna 1935 professori H. Dam kertoi, että "vitamiini K" on tekijä ravinnossa, joka auttoi estämään verenvuotoa kananpojilla. Nykyisin me tiedämme, että vitamiini K vaikuttaa verenhyytymää maksassa. Jos K vitamiinia on liian vähän, niin verenhyytyminen vähenee ja voi tapahtua sisäistä verenvuotoa. Vastasyntyneen poikavauvan elimistö alkaa tuottamaan K vitamiinia 5-7 päivä syntymästä. Ja kahdeksantena päivänä verenhyytymisprosentti nousee yli 100 prosentin normaalista määrästä. Ainoa päivä kun vastasyntyneen poikavauvan verenhyytymisprosentti on näin korkealla on kahdeksas päivä. Näin ollen myös paras päivä ympärileikkaamisen suorittamiseen on kahdeksas päivä.

Tottakai Jumala tietää mikä on paras päivä ympärileikkaamiselle, sillä onhan Hän luonut meihin nämä verenhyytymis prosessit.

Taas yksi todiste, että Raamattu on Kaikkivaltiaan Jumalan sanaa! Amen :!:
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

PetriFB kirjoitti:Vanha testamentin mukaan (1 Moos 17:12), vastasyntynyneiden poikavauvojen ympärileikkaus piti suorittaa kahdeksantena päivänä syntymän jälkeen.
...
Näin ollen myös paras päivä ympärileikkaamisen suorittamiseen on kahdeksas päivä.

Tottakai Jumala tietää mikä on paras päivä ympärileikkaamiselle, sillä onhan Hän luonut meihin nämä verenhyytymis prosessit.

Taas yksi todiste, että Raamattu on Kaikkivaltiaan Jumalan sanaa! Amen :!:
No onneksi ei ole turhan kaukaa tarvinnut lähteä hakemaan tuotakaan.
Taas yksi todiste, että lääkityksesi kaipaa hienosäätöä :nuts:
Gattaca
Kitisijä

Petri, kun suunnittelet sitä selvitystäsi sepittää Raamatun ristiriitaisuudet pois, luepa tuosta ensin luetteloa. Osa esimerkeistä ateistien nipotusta, myönnän, sitten ihan rutosti oikeaa tapahtumien selitettämistä sinulle.

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiik ... raam1.html

P.S. En ymmärrä, mikset ota vastaan tai edes kommentoi Herra Krsnan armosta esittelemääni pelastusta. :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
PetriFB
Kitisijä

Gattaca kirjoitti:Petri, kun suunnittelet sitä selvitystäsi sepittää Raamatun ristiriitaisuudet pois, luepa tuosta ensin luetteloa. Osa esimerkeistä ateistien nipotusta, myönnän, sitten ihan rutosti oikeaa tapahtumien selitettämistä sinulle.

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiik ... raam1.html

P.S. En ymmärrä, mikset ota vastaan tai edes kommentoi Herra Krsnan armosta esittelemääni pelastusta. :D
Kiitos linkistä ..... aikaa vievä projekti, mutta tarpeellinen, siis se mihin ryhdyn.
Gattaca kirjoitti:
Turha tuhlata ruutia kaikenlaiseen hömppään ...... :D
ElanorRaven

PetriFB kirjoitti:verenhyytymis prosessit
Mikä oli koulussa äidinkielen numerosi?
Gattaca
Kitisijä

PetriFB kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:]

Turha tuhlata ruutia kaikenlaiseen hömppään ...... :D
Se ei ole hömppää, vaan maailman vanhimpien kirjoitusten todistus todellisesta Jumalasta, Herra Krnasta. Sinun uskosi on hömppää, koska se ei löydy Veda-kirjoista, jotka siis ovat faktaa.

Voiko olla niin, että et tajua, että sillä ketjulla näytän PEILIÄ sinulle?
Ihan tuota samaa tyyliä ja tasoa ovat omat tekstisi.
PetriFB
Kitisijä

ElanorRaven kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:verenhyytymis prosessit
Mikä oli koulussa äidinkielen numerosi?
Ehkä huonompi kuin sinulla, eli riippuu siitä mikä sinulla oli :?:
Gattaca
Kitisijä

Tuosta linkistä miten Jeesuskaan ei tuntenut Vanhaa Testamenttia ihan tarkkaan, siis joko Vanhassa Testamentissa on virhe tai Jeesus sanoi väärin:

Jeesuksen Vanhan Testamentin tuntemus

Jeesus väittää Daavidin syöneen näkyleivät Abjatarin ollessa pappina (Mark. 2:25-26).
Mark. 2:25-26 "Hän (Jeesus) sanoi heille: Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki ... kuinka hän meni Jumalan huoneeseen ylimmäisen papin Abjatarin aikana ja söi näkyleivät ..."
vs.

Itse asiassa Daavid söi näkyleivät Ahimelekin, Abjatarin isän, ollessa ylipappina (1. Sam. 21:1-6);
1. Sam. 21:1-6 "Ja Daavid tuli pappi Ahimelekin luo Noobiin ... Niin pappi antoi hänelle pyhää leipää; sillä siellä ei ollut muuta leipää kuin näkyleipiä."
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
ElanorRaven

PetriFB kirjoitti:Ehkä huonompi kuin sinulla, eli riippuu siitä mikä sinulla oli :?:
Yleensä 10. Kirjoitin laudaturin.
PetriFB
Kitisijä

ElanorRaven kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Ehkä huonompi kuin sinulla, eli riippuu siitä mikä sinulla oli :?:
Eli minun on huonompi..... :)
Gattaca
Kitisijä

PetriFB kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:
Eli minun on huonompi..... :)
No kato niiku, kirjoittaakseen pitäisi osata ensin ajatella. Minä vaivoin aina lukiossa kympin ja laudaturin kirjoitin, ei kieliopilla vaan koska ajattelen.
-Quarter
Lilo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Gattaca kirjoitti:

No kato niiku, kirjoittaakseen pitäisi osata ensin ajatella. Minä vaivoin kympit ja laudaturit kirjoitin, ei kieliopilla vaan koska ajattelen.
Mutku se on niin vaikeeta. Ja kato oikeestaan ihan turhaa kun joku on ajatellut kaiken valmiiks jo parituhatta vuotta sitten. Tai no joo, ei ne nyt IHAN valmiiks ajatelleet, jäi pikku aukkoja ja ristiriitoja sinne tänne, mut jos niitäkään ei itse ajattele niin menee ihan kivasti.
nexie
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nexie »

Lilo kirjoitti:
Mutku se on niin vaikeeta. Ja kato oikeestaan ihan turhaa kun joku on ajatellut kaiken valmiiks jo parituhatta vuotta sitten.
Ja ajatella niitä menneiden aikojen kirkasotsaisia saarnamiehiä, joilla ei ollut copy pastea tai nettilinkkejä käytössä. Joutuivat rassut itse kopioimaan pikku kätösillään toisten tekstejä.

Btw. Petri, osaatkohan arvioida kuinka paljon tahattomia ja tarkoituksellisia kopiointivirheitä tässä aikojen saatossa raamatun sanoma on käynyt läpi? Mahtaisiko esim. Mooses enää lakiaan tunnistaa (siis sitä missä päitä putoili varsin monesta rikkeestä)?
Don't Panic!
Gattaca
Kitisijä

nexie kirjoitti:Btw. Petri, osaatkohan arvioida kuinka paljon tahattomia ja tarkoituksellisia kopiointivirheitä tässä aikojen saatossa raamatun sanoma on käynyt läpi? Mahtaisiko esim. Mooses enää lakiaan tunnistaa (siis sitä missä päitä putoili varsin monesta rikkeestä)?
Petrille puhuessa pitäisi olla tarkempi. Petrihän lukee Raamattua alkukielillä (siwistynyt mies?) ja väittää, että ristiriitaisuudet johtuu käännösvirheistä. Valitettavasti selitys ei toimi tapahtuma- aikajärjestys- ja nimiristiriitaisuuksiin.
-Quarter