Hmmh...No laaja kirjallinen teoreettinen yleissivistys jopa ase-asioista ja tappeluksesta, teoriassa siis , Isompi useimmilla muillakin aloilta kuin sinulla.

Meinasin ehdottaa "Lähretäånkö tasaaselle".
Hmmh...No laaja kirjallinen teoreettinen yleissivistys jopa ase-asioista ja tappeluksesta, teoriassa siis , Isompi useimmilla muillakin aloilta kuin sinulla.
Olet siis niin totaalisesti väärässä. Taktiseen nopean älyyni kuuluu, että taloyhtiötä tai kyttiä ei suoraan vastusteta, vaan puhuen selitellä asia pois. Siinä nopeassa tilanteessa. Pysyen täysin rehellisenä, yhtään valehtelematta. Mutta myös suuttumatta.sivustahuutaja kirjoitti: 05.06.2019 18:04 ^ Sori vaan, mutta et vaikuta henkilöltä, joka säilyttäisi toimintakykynsä oikeasti uhkaavassa tilanteessa. Jonkun taloyhtiön palkkaaman huoltomiehen toki saatat joskus juoppohulluuksissa puukottaa.
Kuka laskee sen "lievimmän mahdollisimman puolustautumiskeinon", jos puolustaja on hengenhädässä tai haluaa pitää roinansa edes.... Itse en piittaisi vaikka tappeluun en ole joutunutkaan. . ja miksei saa puolustaa kotikoloaan kuten muutkin elukat. Luuletko että nämä ovat jotain jumalallisia määräyksiä, vaikka väität ettet luule. Se olet sinä vaan ja minä ja ihmisten säätämä kulloinenkin jonkun alueen tilapäinen laki välissä.Homeboy65 kirjoitti: 05.06.2019 19:12 Suomessa tappaminen hätävarjeluna on sallittu vain toisen hengen pelastamiseksi välttämättömänä toimenpiteenä. Muuten on käytettävä lievintä mahdollista puolustautumiskeinoa.
Mielestäni tämä on järkevää ja oikeudenmukaista. Jos olet Gattis eri mieltä en voi muuta kuin ihmetellä...
Suurin osa fyysisesti ja henkisesti hyvässä kondiksessa olevista miehistä ei kykene oikeasti tappelemaan. Mutta sinä pystyt. Just.Gat kirjoitti: 05.06.2019 18:48 Olet siis niin totaalisesti väärässä.
...
Disclaimerina, että siis en ole koskaan joutunut katutappeluun, ei väkivaltahistoriaa, eikä minulla ole mitään tappolistaa.
Jos lukisit yksinkertaisesti uudestaan mitä kirjoitin.Gat kirjoitti: 05.06.2019 19:23Kuka laskee sen "lievimmän mahdollisimman puolustautumiskeinon", jos puolustaja on hengenhädässä tai haluaa pitää roinansa edes.... Itse en piittaisi vaikka tappeluun en ole joutunutkaan. . ja miksei saa puolustaa kotikoloaan kuten muutkin elukat. Luuletko että nämä ovat jotain jumalallisia määräyksiä, vaikka väität ettet luule. Se olet sinä vaan ja minä ja ihmisten säätämä kulloinenkin jonkun alueen tilapäinen laki välissä.Homeboy65 kirjoitti: 05.06.2019 19:12 Suomessa tappaminen hätävarjeluna on sallittu vain toisen hengen pelastamiseksi välttämättömänä toimenpiteenä. Muuten on käytettävä lievintä mahdollista puolustautumiskeinoa.
Mielestäni tämä on järkevää ja oikeudenmukaista. Jos olet Gattis eri mieltä en voi muuta kuin ihmetellä...
Ideaali, kuvitelma tai toive on, että siinä ei Itse menetä henkeään. Sitäpaitsi me kaikki muutenkin kuolemme, mutta mieluummin ei juuri silloin. Niin on aina koettu, en minä ymmärrä tätä nykyaikaa.So Hard kirjoitti: 05.06.2019 19:49 Pitää olla henkisesti sairas tai supernarsisti pitääkseen omaa kotiaan niin arvokkaana paikkana että pelkästään sinne ilman lupaa tuleminen olisi hengen menetyksen arvoinen.
Ei meidän kenenkään elolla, varsinkaan minun.
Teoriassa osaan kirjoittaa, kunhan aihe puuttuu. Mutta tuosta saisi hyvän romaanin!James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 8:34 Hemmo ripuloi kotinsa lattialle ja jättää paskan siivoamatta, eikä vie roskia ulos, mutta fantasioi samaan aikaan kotinsa kunnian puolustamisesta miekka kädessä. Ei tätä pystyisi fiktiona kirjoittamaan.
Juuri näitä tapauksia varten tai heidän vuoksi on fantasiakirjallisuus.James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 8:34 Hemmo ripuloi kotinsa lattialle ja jättää paskan siivoamatta, eikä vie roskia ulos, mutta fantasioi samaan aikaan kotinsa kunnian puolustamisesta miekka kädessä. Ei tätä pystyisi fiktiona kirjoittamaan.
Olen ennenkin suosittanut ja suositan aivan vakavissani sulle omaelämänkerrallisen kirjan kirjoitamista. Kerrot kaiken rehellisesti mitään lisäämättä ja mitään pois jättämättä. Ostaisin, ja uskon, että ostaisi moni muukin. Tee see. Oikeasti.Gat kirjoitti: 06.06.2019 9:11Teoriassa osaan kirjoittaa, kunhan aihe puuttuu. Mutta tuosta saisi hyvän romaanin!James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 8:34 Hemmo ripuloi kotinsa lattialle ja jättää paskan siivoamatta, eikä vie roskia ulos, mutta fantasioi samaan aikaan kotinsa kunnian puolustamisesta miekka kädessä. Ei tätä pystyisi fiktiona kirjoittamaan.
Jo kuivuneen ripulipaskan irrottamiseen lattialta tarvitsin viemärinpuhdistusnestettä ja puukkoa.
Toistaiseksi olen päättänyt elää, Come Hell or High Water.
Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29 Jotenkin tuntuu hyvältä, että maa- ja ryteikköministeriksi valittiin maanviljelijä.
Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen. Ja ulkoministeriksi pääsee pelkällä ylioppilaan papereilla ilman suurempia saavutuksia.
Kaikkosesta tuli puolustusministeri?So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:34Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29 Jotenkin tuntuu hyvältä, että maa- ja ryteikköministeriksi valittiin maanviljelijä.
Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen. Ja ulkoministeriksi pääsee pelkällä ylioppilaan papereilla ilman suurempia saavutuksia.
Lentsikkakaupoista on hyvä livautta isompi summa omaan taskuun.
Ai niin, muistelen eilisiä uutisia. Samapa se, ministerin tulisi olla rehelliseksi ja taitavaksi tunnettu. Epärehellinen kepulainen ei ole kumpaakaan.James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 9:36Kaikkosesta tuli puolustusministeri?So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:34Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29 Jotenkin tuntuu hyvältä, että maa- ja ryteikköministeriksi valittiin maanviljelijä.
Mun vilpitön ensimmäinen reaktio oli, että eihän persut ole hallituksessa.Bluntly kirjoitti: 06.06.2019 9:29Sen sijaan niskavillat nousee pystyyn kun poliisiministeriksi valitaan terroristipuolueen jäsen.
Ja saattaa se hyvinkin siirtyä valtiovarainministeriksi syyskuussa!So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:39Ai niin, muistelen eilisiä uutisia. Samapa se, ministerin tulisi olla rehelliseksi ja taitavaksi tunnettu. Epärehellinen kepulainen ei ole kumpaakaan.James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2019 9:36Kaikkosesta tuli puolustusministeri?So Hard kirjoitti: 06.06.2019 9:34
Ja valtionvarainministeriksi peruskepulaisella luottamusaseman väärinkäyttötuomiolla.