Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Luin saman jutun ja olin pääsääntöisesti samaa mieltä. Ehkä pidin ensimmäistä selitystä, joka ei jutun mukaan ollut ihan stetsonista vedetty, vaan taustalähteistä kuultu, aavistuksen verran uskottavampana kuin sinä. Ainakin pandemian alussa kaikenlaiset valtaa keskittävät pakkotoimet olivat joillekin hallituspuolueille hankalampia kuin autoritaarisen kurin puolueille. Ja kyllähän se Halla-aho I:n varjo jo etukäteen tässä painaa.

Lisäksi - ja voi olla, että tässä vaikuttaa joku irrationaalinen hallitussymppaus minun taholtani - olen taipuvainen lukemaan hallituksen ja oikeuskanslerin välisen sekoilun nolona molemmille osapuolille, ei vain hallitukselle. Kuulostaa, että myöskään oikeuskansleri ei ole hoitanut hommaansa kunnolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Natseja. Pieniä natseja kaikkialla. Samaan aikaan oikeat mummot kuolee.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sä nyt vaan olet tuollainen arkkityyppinen anti-liberaali, joka haaveilee autoritaarisesta koronanyrkistä ja ei huolestu vahvasti lisääntyvästä valtion vallasta yhteiskunnassa ja taloudessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minähän olen liberaali, joka kannattaa valtion roolin pienentämistä? En vain näe natseja kaikkialla.

EDIT: ja koronan suhteen olen koko ajan toivonut hallitukselta sitä, että se hyödyntäisi enemmän markkinoita.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »



jooo
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ tapansa mukaan Hallis puhuu roskaa. Koko ajan on ollut selvää, että eu-maat voivat ihan vapaasti tehdä sopimuksia eu:n ohjelmaan kuulumattomien rokotteiden kanssa. Uutisen mukaan tässä muutama eu-maa kehittelee uutta rokotetta uuden valmistajan kanssa nykyrokoteohjelman jälkeistä aikaa ajatellen. Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Suomi ei tee tätä israelilaisten kanssa vaan Kuopion nenäsuihkeproffien kanssa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16745
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2021 8:59 olen taipuvainen lukemaan hallituksen ja oikeuskanslerin välisen sekoilun nolona molemmille osapuolille, ei vain hallitukselle. Kuulostaa, että myöskään oikeuskansleri ei ole hoitanut hommaansa kunnolla.
Maksumuurin takana, mutta nopeasti otti HS onkeensa Kitinästä uuden pääkirjoituksen sisällön: https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 36313.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Vaikea meidän on ulkopuolelta tietää, onko vika hallituksessa vai oikeuskanslerissa vai molemmissa.

Oman ennakkoasenteensa perusteella voi valita sopivan syyllisen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onko Ano muslimi!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Katsoin eilen pitkästä aikaa näköradiota, A-talk koronavirustrategiaan liittyen. Paikalla hallitus ja oppositiopuolueiden puheenjohtajia (jostain syystä Orpo puuttui).

Keskustelu oli mielestäni asiallista. Mestari sekoitti juontajan konseptit heti alussa todetessaan, että hänellä ei ole kompetenssia arvioida, ovatko hallituksen koronarajoitustoimet olleet oikeita. Mestari huomattavan paljon ymmärsi hallituksen toimia.

Kaikkiaan hyvä keskustelu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Selvisikö se meidän strategia? Annetaanko me edelleen viroilaisten tulla testaamatta maahan samaan aikaan kun suunnitellaan ulkonaliikkumiskieltoa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Luulin, että THL on mennyt lopullisesti vintti pimeäksi noiden aivan naurettavien päivätartuntalukujen kanssa, mutta ilmeisesti nämä ovatkin peräisin oikeusministeriöstä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Se oli THL:n korkoa korolle eksponenttifuntkio. Eli kaavana on 750 * R potenssiin t, missä t+1 5 vrk:n välein. Keskimmäinen arvio oli saatu R arvolla 1,25

Eli ts. oletetaan, että infektio jatkaa eksponentiaalista leviämistä ja esim. nyt alkanut sulku ja poikkeustila eivät vaikuta siihen mitenkään. Eo. funktiolla saadaan, että vuoden kuluttua Suomessa on n 8,9 miljardia tartuntaa päivässä.

Thl itse sanoo, että kyseessä ei ole heidän ennusteensa tulevasta. Veikkaan, että Oikeusministeriössä ei ymmärretty, mistä laskelmassa on kyse. Se siis Thl:n mukaan ei ole ennuste.

Muistio

https://thl.fi/documents/10531/634402/l ... 5043489509

Pääjohtaja Tervahauta: ”Oikea elämä on erilaista kuin kompuutteriin syötetty matematiikka”


https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007844756.html

Mä uskon, että tuota Tervahaudan lausetta tullaan vielä toistamaan..


Mitä veikkaatte, mitä tapahtuu, kun alkuperäisenä äänestyspäivänä tartuntoja on suunnilleen sama määrä kuin nytkin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2021 14:41Mitä veikkaatte, mitä tapahtuu, kun alkuperäisenä äänestyspäivänä tartuntoja on suunnilleen sama määrä kuin nytkin?
Ei mitään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-11825200

” Ei laskelma tietenkään noin toteudu”

Itkeä vai nauraa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ laskin juuri skenaarion, jossa valtion kannattaa lahjoittaa minulle miljoona euroa. Skenaario ei tietenkään toteudu, mutta rahat kannattaa silti maksaa. Tilinumeron saa yv:nä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mun laskelmassa mulle maksettava 10 miljoonaa euroa hävittää Suomesta koronan kokonaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuleeko tuo toteumaan, siis häviääkö korona?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tarkoitus oli havainnollistaa, miten kaikki parhaassa tapauksessa voisi käydä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sadalla tonnilla lupaan hävittää koronan vuoteen 2222 mennessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2021 16:55 Tarkoitus oli havainnollistaa, miten kaikki parhaassa tapauksessa voisi käydä.
Kuulostaa hyvältä! Skenaarion toteutumisen todennäköisyydellä ei tässä ole väliä, kunhan siinä päästään koronasta eroon. Oikeastaan nämä tiedot jo riittävät. Ilmoitan hallitukselle, että he ovat voittaneet koronan tulevaisuudessa joka ei tapahdu. Ritva laittaa rahaa tilillesi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25821
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En ajatellut noudattaa. Sakottakoot.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei koske mua, liikun vain yksin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.