Orpon hallitus 2023-
-
- Kitisijä
Re: Orpon hallitus 2023-
Väestönvaihto.fi ohjaa nyt väestökello.fi -sivulle, joten superäärioikeistolainen salaliittofantasiafetisssivalesivusto on ääripiilotettu multirasistisen vihakelloihmisoikeusloukkaussivuston taakse.
heil hitler, meil halla-aho
-
- Kitisijä
Kuten se joku asiaa tuntevaa tutkija Hesarin artikkelissa selittää, persujen viuhdonta on niin päätöntä, että ei voi kuin ihmetellä. Mitään järkeä siinä ei ole. Kuten muistamme, persut saivat estettyä maahanmuuton ja sen vaikutusten oikean tutkimuksen, ehkä ne sillä koettavat tehdä tilaa tälle omalle sekoilulleen.
viewtopic.php?p=817493#p817493
edit. Nauratti:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Wanha Parta ystäväni Esa Annala on ollut otsikoissa, Pieksänmäen lahja Orpostolaisille piipertäjille.
Chauffeur & Concierge Service Helsinki
>>
Tuotamme laadukkaita taksipalveluita laatutakuulla
>>
Laadukas kunto- ja kamppailusali Pitäjänmäki, Helsinki. Kysy salista.
>>
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Tuotamme laadukkaita taksipalveluita laatutakuulla
>>
Laadukas kunto- ja kamppailusali Pitäjänmäki, Helsinki. Kysy salista.
>>
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
- Kitisijä
https://yle.fi/a/74-20115432
Kepu tulee taas! Kokoomuksen kannatuskehityskin näyttää vihdoin vähän tavanomaisemmalta hallituspuolueelle.
Kepu tulee taas! Kokoomuksen kannatuskehityskin näyttää vihdoin vähän tavanomaisemmalta hallituspuolueelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Epäkorrektisti anaalisoin, että kepun nousu johtuu miespuheenjohtajasta.urpiainen kirjoitti: ↑03.10.2024 7:31 https://yle.fi/a/74-20115432
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
Minua sattuu silmään, kun vaalikarjan liikkeitä tulkitaan usein pintapuolisesti muutoksen perusteella. Eli, että jos joltain häviää kannatusta ja toiselle puolueelle tulee lisää, on tulkinta usein kahden puolueen eikä koko äänestäjäkentän välillä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Tuli minullekin mieleen. Tosin ajattelen, että epäkorrekteja ovat tässä kepuliskot, eivät analyytikot.James Potkukelkka kirjoitti: ↑03.10.2024 8:29Epäkorrektisti anaalisoin, että kepun nousu johtuu miespuheenjohtajasta.urpiainen kirjoitti: ↑03.10.2024 7:31 https://yle.fi/a/74-20115432
Varmaan oikeasti tällainen sukupuolikonservatiivinen vaikutus on aika pieni jos edes olemassa oleva, enemmän vaikuttaa ehkä persujen petetyt vaalilupaukset ja osaamaton pekkarointi.
-
- Kitisijä
Mjoo, mutta usein äänestäjät liikkuvat kapeammalla akselilla kuin koko puoluekentällä. Ei persujen äänestäjä yhtäkkiä siirry vihreiden taakse.Ylermi Ylihankala kirjoitti: ↑03.10.2024 8:57 Minua sattuu silmään, kun vaalikarjan liikkeitä tulkitaan usein pintapuolisesti muutoksen perusteella. Eli, että jos joltain häviää kannatusta ja toiselle puolueelle tulee lisää, on tulkinta usein kahden puolueen eikä koko äänestäjäkentän välillä.
-
- Kitisijä
Joku kommentaattori epäili, että nousun syynä myös Kanki Kaikkosen Saarikkoa nuivemmat maahanmuuttokommentit ("työhöntulijat ovat tervetulleita, mutta emme tarvitse pummeja emmekä rikollisia")urpiainen kirjoitti: ↑03.10.2024 8:59Tuli minullekin mieleen. Tosin ajattelen, että epäkorrekteja ovat tässä kepuliskot, eivät analyytikot.James Potkukelkka kirjoitti: ↑03.10.2024 8:29Epäkorrektisti anaalisoin, että kepun nousu johtuu miespuheenjohtajasta.urpiainen kirjoitti: ↑03.10.2024 7:31 https://yle.fi/a/74-20115432
Varmaan oikeasti tällainen sukupuolikonservatiivinen vaikutus on aika pieni jos edes olemassa oleva, enemmän vaikuttaa ehkä persujen petetyt vaalilupaukset ja osaamaton pekkarointi.
-
- Kitisijä
Ei, mutta tiedetään myös, että on suuri joukko ihmisiä, joiden liikkeet eivät tapahdu vain kahden saman puolueen välillä. Ja vaikka tapahtuisivatkin yhtälö käsittää silti useita muuttujia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Voihan tuokin vaikuttaa, mutta lähtökohta on siis, että edellisissä vaaleissa aika paljon Kepun äänestäjiä siirtyi persujen kelkkaan, ja nyt niitä on tullut takaisin sieltä (vaikka just nyt Persut taisivat pysyä ennallaan) ja katsomosta. Uskoisin, että tulos ei tyydytä, ja tämä ajaa takaisin Kepun syliin. Kevytpersuilu ei ole yleensä ollut muille puolueille voittava linja.James Potkukelkka kirjoitti: ↑03.10.2024 9:03Joku kommentaattori epäili, että nousun syynä myös Kanki Kaikkosen Saarikkoa nuivemmat maahanmuuttokommentit ("työhöntulijat ovat tervetulleita, mutta emme tarvitse pummeja emmekä rikollisia")urpiainen kirjoitti: ↑03.10.2024 8:59Tuli minullekin mieleen. Tosin ajattelen, että epäkorrekteja ovat tässä kepuliskot, eivät analyytikot.James Potkukelkka kirjoitti: ↑03.10.2024 8:29
Epäkorrektisti anaalisoin, että kepun nousu johtuu miespuheenjohtajasta.
-
- Kitisijä
Tässä varmaan lopullinen totuusJames Potkukelkka kirjoitti: ↑04.09.2024 10:42Tässä laskelmatJames Potkukelkka kirjoitti: ↑02.09.2024 15:45 Mennään taas alkuperäislähteelle eli KL:n uutiseen
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yli- ... 115f9cc715
Kiristys käytännössä koskee vain niitä, jotka hyötyvät aiemmasta (2024) solidaarisuusveron alarajan nostosta ja kokonaisuutena jäävät voitolle.
https://www.veronmaksajat.fi/globalasse ... 35EALw_wcB
Edelleen täytyy muistaa, että tässä 24=>25 vertailussa ei näy 23=>24 tapahtunut solidaarisuusveron rajan nosto, joka huomioiden suurimpia palkkatuloja saavat ovat 23=>25 voitolla.
Alla 23=>24 muutos, jossa näkyy solidaarisuusveron alarajan nosto
https://www.veronmaksajat.fi/globalasse ... 35EALw_wcB
Eli esim 15t kuukaudessa tienaavan verotus 23=>25 alentunut 0,7%-yksikköä.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010739564.html
Eli on joitain (9t kuussa tienaavat), joilla verotus aivan hitusen (0,1%-yksikköä) kiristyy. Sitä suuremmilla taas alenee.
Aika lähelle menee tuota mitä aiemmin sanoin. Oma arvioni aiemmin oli, että esim 15t kuukaudessa tienaavan verotus 23=>25 alentunut 0,7%-yksikköä. Lopullinen totuus veronmaksajien mukaan, että tuossa luokassa alenee 0,6 %-yksikköä.
-
- Kitisijä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010741074.html
Ei varmastikaan johda mihinkään, mutta tietysti signalointimielessä ymmärrettävää.
Ei varmastikaan johda mihinkään, mutta tietysti signalointimielessä ymmärrettävää.
-
- Kitisijä
^
Persuilta kaivattiin poliittisia avauksia hallituksessa ja sieltä se tuli!
Persuilta kaivattiin poliittisia avauksia hallituksessa ja sieltä se tuli!
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Onko tässä siis kyse siitä, että kepulisko-kansanedustaja kävi Itäkeskuksessa, näki siellä ulkomaalaistaustaisen näköisiä ihmisiä, joiden ulkonäöstä päätteli heidän olevan anti-demokraattisia kumouksellisia, jotka juonivat Suomen oikeusjärjestelmän tuhoamiseksi? Ja sitten uhriutuu, kun tätä pidettiin rasistisena, vaikka omasta mielestään tämä oli tosiasioiden asiallista esiintuomista? Voisi olla aika loikata persuihin, sen verran sekopäistä uhriutumista nyt lähtee näppäimistöltä.
Edit.
Edit.
-
- Kitisijä
Itäkeskuksessa tuskin on montaa kepun äänestäjää, eli sikäli aivan ymmärrettävä kanta.
-
- Kitisijä
Ulkopolitiikka | Ulkoministeri Valtonen Ylellä Essayahin irtiotosta: ”Mennään eteenpäin”: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010743283.html
Naurattaisi kyllä vähän tämä, jos hulluus ei alkaisi olla niin mahtavalla tasolla. Nämä pikkuseikat, joihin ei nyt fokusoida, vaan mennään eteenpäin, ovat kai suurin piirtein, että puolet hallituspuolueista
(i) Pitävät sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä vastaan käytävää kulttuurisotaa tärkeämpänä kuin Ukrainan ihan oikeaa hengissäsäilymissotaa Venäjää vastaan, ja
(ii) Haluavat Suomen vastustavan YK:ssa kansainvälisen lain ja kv-tuomioistuimen linjauksia siitä, että valtiot eivät voi sodalla valloittaa alueita ja toteuttaa etnisiä puhdistuksia valloittamillaan alueilla.
Onneksi on hyvä hallitusohjelma, muuten joku voisi pitää yhtenä kaikkien aikojen hulluimmista hallituksista.
Naurattaisi kyllä vähän tämä, jos hulluus ei alkaisi olla niin mahtavalla tasolla. Nämä pikkuseikat, joihin ei nyt fokusoida, vaan mennään eteenpäin, ovat kai suurin piirtein, että puolet hallituspuolueista
(i) Pitävät sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä vastaan käytävää kulttuurisotaa tärkeämpänä kuin Ukrainan ihan oikeaa hengissäsäilymissotaa Venäjää vastaan, ja
(ii) Haluavat Suomen vastustavan YK:ssa kansainvälisen lain ja kv-tuomioistuimen linjauksia siitä, että valtiot eivät voi sodalla valloittaa alueita ja toteuttaa etnisiä puhdistuksia valloittamillaan alueilla.
Onneksi on hyvä hallitusohjelma, muuten joku voisi pitää yhtenä kaikkien aikojen hulluimmista hallituksista.
-
- Kitisijä
^Kumpikaan noista ei vaikuta suomalaisten elämään millään lailla.
-
- Kitisijä
^
Kumpikaan valituista sanakokoelmista ei vaikuta kenenkään elämään.
LQTBI-hengissäsäilymissota.... Tilastojen mukaan suomi on jeesannut Ukrainaa varsin mallikelpoisesti, enkä usko tuon muuttuvan.
Kumpikaan valituista sanakokoelmista ei vaikuta kenenkään elämään.
LQTBI-hengissäsäilymissota.... Tilastojen mukaan suomi on jeesannut Ukrainaa varsin mallikelpoisesti, enkä usko tuon muuttuvan.
-
- Kitisijä
Mä olen tietysti eri mieltä. Mun henkiseen hyvinvointiini vaikuttaa hyvin kielteisesti, että massiivinen typeryys ja hämmentävä julmuus on virallistettu hallituskelpoisiksi kannoiksi Suomessa. Tämä syö minua paljon enemmän kuin prosenttiyksikkö sinne tai tänne marginaaliverossa. Ilmapiiri on idioottimaisuudessaan ahdistava.James Potkukelkka kirjoitti: ↑07.10.2024 8:25 ^Kumpikaan noista ei vaikuta suomalaisten elämään millään lailla.
Pelkästään tämä riittää minusta merkittäväksi vaikutukseksi, vaikka todelliset huolet liittyvät tietysti siihen, että puolet hallituspuolueista siis ajavat aktiivisesti sekä liberaalin demokratian vastaisia voimia että pieniä maita isojen mielivallalta suojaavan kansainvälisen, sääntöpohjaisen järjestelmän heikentämistä. Pidän molempia kehityssuuntia erittäin huonoina suuntina isänmaan kannalta.
-
- Kitisijä
^ Niin kauan kuin öyhöt johtaa, sinä et pysty diilaamaan sitä. Ei sillä ole mitään väliä mitä ne siellä tekevät.
-
- Kitisijä
Ok. Olen aidosti yllättynyt. Muhun em. asiat eivät vaikuta mitenkään. Stetson-Harrison veikkaukseni on, että Suomessa on sevästi enemmän henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita esim. pensan hinnasta kuin Ukrainan jälleenrakennuksen lbqt+ -sensitiivisyydestä.urpiainen kirjoitti: ↑07.10.2024 8:44Mä olen tietysti eri mieltä. Mun henkiseen hyvinvointiini vaikuttaa hyvin kielteisesti, että massiivinen typeryys ja hämmentävä julmuus on virallistettu hallituskelpoisiksi kannoiksi Suomessa. Tämä syö minua paljon enemmän kuin prosenttiyksikkö sinne tai tänne marginaaliverossa. Ilmapiiri on idioottimaisuudessaan ahdistava.James Potkukelkka kirjoitti: ↑07.10.2024 8:25 ^Kumpikaan noista ei vaikuta suomalaisten elämään millään lailla.
Pelkästään tämä riittää minusta merkittäväksi vaikutukseksi, vaikka todelliset huolet liittyvät tietysti siihen, että puolet hallituspuolueista siis ajavat aktiivisesti sekä liberaalin demokratian vastaisia voimia että pieniä maita isojen mielivallalta suojaavan kansainvälisen, sääntöpohjaisen järjestelmän heikentämistä. Pidän molempia kehityssuuntia erittäin huonoina suuntina isänmaan kannalta.
-
- Kitisijä
^
Minä myös kuvittelin ukrainan taistelevan verellä ja suolenpätkillä itsenäisyytensä puolesta, jotta he voivat jatkossakin itse päättää miten maataan kehittävät. Ei ukrainan apua tarvitse sitoa turvallisempiin vessoihin tai turkistarhaukseen.
Minä myös kuvittelin ukrainan taistelevan verellä ja suolenpätkillä itsenäisyytensä puolesta, jotta he voivat jatkossakin itse päättää miten maataan kehittävät. Ei ukrainan apua tarvitse sitoa turvallisempiin vessoihin tai turkistarhaukseen.
-
- Kitisijä
Mutta eihän tässä ollut kyse aakkossensitiivisyydestä.James Potkukelkka kirjoitti: ↑07.10.2024 9:01 Suomessa on sevästi enemmän henkilöitä, jotka ovat kiinnostuneita esim. pensan hinnasta kuin Ukrainan jälleenrakennuksen lbqt+ -sensitiivisyydestä.
Tässä oli täysin Suomen ja hallituksen omien turpo-, kehitysyhteistyö- ja ulkopolitiikkaselontekojen mukainen keissi, jossa tavoitteena oli kv-yhteistyössä sodan tuhojen korjaaminen fokusoiden erityisesti naisiin ja lapsiin, täsmälleen kuten Suomen viralliset painopisteet ovat. Tämä onkin Pohjoismaille sopiva painopiste, kun Ukrainaa autetaan idästä kohti läntistä yhteisöä ja lopulta EU- ja Nato-jäsenyyttä.
Toki tähän viimeiseksi lisättiin myös aakkosvähemmistöt, mutta ihan samanlaisena perusliberaalina loppukaneettina kuin ne ovat Suomenkin virallisissa ohjelmissa, ei minään fokuksena. Tavio vain valitsi kulttuurisotivan poseeraamisen vähämerkityksellisen detaljin äärellä olevan tärkeämpää kuin täysin Suomen linjan mukaisen arvokkaan työn.
Mä olen tännekin kirjoittanut, että wokea ei taida olla olemassa kuin persujen fantasioissa. Olen ollut väärässä. Esim. Tavio on aika täysi woke-ministeri, kun antaa tyhjänpäiväisen identiteettipoliittisen poseeraamisen tulla tärkeän työn edelle ja jopa haittaamaan tärkeää työtä.
Stubb ja muu kokoomuksen yhä kapeammaksi käyvä liberaalidemokraattinen vähemmistö tietysti pillastui Tavion urpoiluista. Mun mielestä sun kannattaisi kriittisesti reflektoida oman persuuntumisesi astetta, kun et suostu näkemään, mistä on kyse. Mä en vedä tässä mitään punavihreää linjaa, vaan sellaista linjaa, joka vielä hetki sitten oli kokoomuksen valtavirtaa.