Voiko yhteiskuntamoraalilla ostaa uuden Mersun?
Orpon hallitus 2023-
-
- Kitisijä
Re: Orpon hallitus 2023-
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
-
- Kitisijä
Uskon, että pidemmällä aikavälillä äärioikeiston valtapyrkeiden päättäväinen torjuminen johtaa vaihtoehtoa varmemmin kaikkeen kauniiseen ja hyvään, jollainen uusi Mersu kiistatta on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Mersu on suosittu auto Libanonissakin, joskin suurin osa tuodaan sinne käytettynä.urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 15:23 Uskon, että pidemmällä aikavälillä äärioikeiston valtapyrkeiden päättäväinen torjuminen johtaa vaihtoehtoa varmemmin kaikkeen kauniiseen ja hyvään, jollainen uusi Mersu kiistatta on.
How ironic - the nation that built 60% of all ice-breakers hates small talk.
-
- Kitisijä
Pidemmällä aikavälillä olemme kaikki kuolleita!urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 15:23Uskon, että pidemmällä aikavälillä äärioikeiston valtapyrkeiden päättäväinen torjuminen johtaa vaihtoehtoa varmemmin kaikkeen kauniiseen ja hyvään, jollainen uusi Mersu kiistatta on.
Ristiriidat voivat olla seurausta ihmisen vajavaisuudesta ymmärtää, ei itse ilmoituksen ongelmasta
-
- Kitisijä
Tjaa, ehkä anteeksipyyntöni oli vähän ennenaikainen. Vaikuttaa siltä, että Orpolla on kyllä nollatoleranssi hallituspuolueiden johdon rasistisen öyhöttämisen suhteen: hän ei kerta kaikkiaan hyväksy sitä. Mutta nollatoleranssin tulkinnassa esim. seurausten suhteen on sitten erittäin suuret toleranssit. Orpo ja Adlercreutz ovat tässä aika suoraan siitä Speden mistä sitten -sketsistä.urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 9:47Pyydän anteeksi Orpon osin löytyneeltä selkärangalta:urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 9:44En minäkään nähnyt, mutta odotan Orpon kommentteja.James Potkukelkka kirjoitti: 28.08.2025 8:32 Keskikalja eilen vauhdissa A-studiossa. Itse en katsonut, mutta Hesarin ja iltapierujen mukaan todistanut väkevästi.
"En ole perehtynyt Keskisarjan sanomisiin."
"Keskisarja puhui tässä omilleen, ei hallituspuolueen varapuheenjohtajana hallituksen puolesta."
Hallitus | Pääministeri Orpo Keskisarjan puheista: En voi hyväksyä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011456408.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
Itselläni on nollatoleranssi omaa laiskotteluani kohtaan!urpiainen kirjoitti: 29.08.2025 9:51Tjaa, ehkä anteeksipyyntöni oli vähän ennenaikainen. Vaikuttaa siltä, että Orpolla on kyllä nollatoleranssi hallituspuolueiden johdon rasistisen öyhöttämisen suhteen: hän ei kerta kaikkiaan hyväksy sitä. Mutta nollatoleranssin tulkinnassa esim. seurausten suhteen on sitten erittäin suuret toleranssit. Orpo ja Adlercreutz ovat tässä aika suoraan siitä Speden mistä sitten -sketsistä.urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 9:47Pyydän anteeksi Orpon osin löytyneeltä selkärangalta:urpiainen kirjoitti: 28.08.2025 9:44
En minäkään nähnyt, mutta odotan Orpon kommentteja.
"En ole perehtynyt Keskisarjan sanomisiin."
"Keskisarja puhui tässä omilleen, ei hallituspuolueen varapuheenjohtajana hallituksen puolesta."
Hallitus | Pääministeri Orpo Keskisarjan puheista: En voi hyväksyä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011456408.html
-
- Kitisijä
Eilisessä A-studiossa oli asiasta melko tiukka keskustelu. Tuppurainen odotetusti tuomitsi Keskisarjan puheet, mutta lähti myös erikseen nostamaan esiin, kuinka persut jatkuvasti nöyryyttävät Orpoa näillä irtiotoillaan hallituksen rasismimanifestista.
Tuppuraisen kuuma ydin oli se, kuinka raukkamaisia persut ovat Orpoa kohtaan, ja vaikka oppositio yleisesti Orpoa kritisoikin, niin vastaavaa nöyryyttämistä se ei harrasta.
Tuppuraisen kannanotonhan voi tulkita monella tavalla. Itse tulkitsen sen myös niin, että se alleviivaa Orpon heikkoa johtamista ja osaltaan välillisesti nöyryyttää Orpoa.
Tuppuraisen kuuma ydin oli se, kuinka raukkamaisia persut ovat Orpoa kohtaan, ja vaikka oppositio yleisesti Orpoa kritisoikin, niin vastaavaa nöyryyttämistä se ei harrasta.
Tuppuraisen kannanotonhan voi tulkita monella tavalla. Itse tulkitsen sen myös niin, että se alleviivaa Orpon heikkoa johtamista ja osaltaan välillisesti nöyryyttää Orpoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Tottakai näin. Ei Tuppurainen oikeasti harmittele Orpon nöyryyttämistä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.08.2025 10:12 Itse tulkitsen sen myös niin, että se alleviivaa Orpon heikkoa johtamista ja osaltaan välillisesti nöyryyttää Orpoa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Onhan tässä ihan selvä linja. Rasistiset puheet tuomitaan, mutta kun alusta asti on tiedetty että persut on mitä on ja hallitusyhteistyöhön on lähdetty, niin niitten perseilyä on vain pakko kestää.urpiainen kirjoitti: 29.08.2025 9:51 Tjaa, ehkä anteeksipyyntöni oli vähän ennenaikainen. Vaikuttaa siltä, että Orpolla on kyllä nollatoleranssi hallituspuolueiden johdon rasistisen öyhöttämisen suhteen: hän ei kerta kaikkiaan hyväksy sitä. Mutta nollatoleranssin tulkinnassa esim. seurausten suhteen on sitten erittäin suuret toleranssit. Orpo ja Adlercreutz ovat tässä aika suoraan siitä Speden mistä sitten -sketsistä.
Sinänsä ihan typerää puhua jostain nollatoleranssista rasismin suhteen. Ärsyttävää moraaliposeeraamista moinen kun selvästikään se ei vastaa todellisuutta. Toisaalta en itsekään ole täysin ennakkoluuloista vapaa vaikka koitankin elää ihmisiksi. Kyllä mä esim. vältän kaikkia ihmisiä jotka ulkoisesti haluaa näyttää moottoripyöräjengiläiseltä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Tämä.Vagabondo kirjoitti: 29.08.2025 10:29Onhan tässä ihan selvä linja. Rasistiset puheet tuomitaan, mutta kun alusta asti on tiedetty että persut on mitä on ja hallitusyhteistyöhön on lähdetty, niin niitten perseilyä on vain pakko kestää.urpiainen kirjoitti: 29.08.2025 9:51 Tjaa, ehkä anteeksipyyntöni oli vähän ennenaikainen. Vaikuttaa siltä, että Orpolla on kyllä nollatoleranssi hallituspuolueiden johdon rasistisen öyhöttämisen suhteen: hän ei kerta kaikkiaan hyväksy sitä. Mutta nollatoleranssin tulkinnassa esim. seurausten suhteen on sitten erittäin suuret toleranssit. Orpo ja Adlercreutz ovat tässä aika suoraan siitä Speden mistä sitten -sketsistä.
Sinänsä ihan typerää puhua jostain nollatoleranssista rasismin suhteen. Ärsyttävää moraaliposeeraamista moinen kun selvästikään se ei vastaa todellisuutta. Toisaalta en itsekään ole täysin ennakkoluuloista vapaa vaikka koitankin elää ihmisiksi. Kyllä mä esim. vältän kaikkia ihmisiä jotka ulkoisesti haluaa näyttää moottoripyöräjengiläiseltä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
- Kitisijä
Olet varmasti oikeassa, mutta mua kyllä häiritsee aika paljon se, että jostain ihme syystä suomalainen poliittinen keskustelu ja analyysi lähestyy niin helposti kaikkea nimenomaan ja eksklusiivisesti pelin politiikan ja retorisen shakkiottelun kautta. Syyllistyn tähän koko ajan itsekin esim. täällä Kitinässä.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.08.2025 10:12 Eilisessä A-studiossa oli asiasta melko tiukka keskustelu. Tuppurainen odotetusti tuomitsi Keskisarjan puheet, mutta lähti myös erikseen nostamaan esiin, kuinka persut jatkuvasti nöyryyttävät Orpoa näillä irtiotoillaan hallituksen rasismimanifestista.
Tarkoitan, että Keskisarjan show analysoidaan yksinomaan Persujen mediastrategisena siirtona, jolla otetaan taas keskustelualoite haltuun, kiihotetaan omia ja varmistetaan, että kaikki puhuvat persuista. Tämä on tietysti totta, mutta puheella on myös maailmaa koskeva sisältö, se ei ole pelkkä siirto diskurssissa ja poliittisessa nokittelupelissä. Keskisarjan puhe kertoo, minkälaista politiikka he tekisivät, jos pääsisivät valtaan ilman pidäkkeitä hallituksessa. Vähän kuin Trumpin kohdalla koko ajan jotenkin väkisin on toisteltu, että se nyt puhuu, eri asia, mitä tekee - ja nyt siellä sitten se tekee just mitä on sanonut ja kaikki on ihan kummissaan. Ei pitäisi paheksua (vain) Keskisarjan puheita, vaan ennen muuta Keskisarjan ajamaa politiikkaa.
-
- Kitisijä
“Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.”
― George Bernard Shaw
― George Bernard Shaw
-
- Kitisijä
Muahan eo ohje ei koske, koska olen 130%:n opportunisti.
-
- Kitisijä
Keskisarja myllyttää oppositiota kuin vierasta sikalaa. Kelpoa.
https://demokraatti.fi/keskisarja-pyora ... vopuheella
https://demokraatti.fi/keskisarja-pyora ... vopuheella
How ironic - the nation that built 60% of all ice-breakers hates small talk.
-
- Kitisijä
^ ihan hyvä teksti. Ehkä toimittajat voisivat välillä kirjoittaa myös siitä, että nämä persujen ajamat kotouttamispalveluiden leikkaukset ovat siis sisällöllisesti valtaosaltaan leikkauksia Venäjän hyökkäyksen ukrainalaisilta uhreilta.
-
- Kitisijä
^^

En usko hetkeäkään, että perussuomalainen äänestäjä olisi YK-julistuksen luentaa kuullessaan elämänsä käännekohdassa, opiskelisi jatkossa sukupuolen tutkimusta tai äänestäisi vasemmistoa.
Ei, julistuksen lukemisessa on kyse uskovaisten evankelioinnista, vihreistä järjestämässä vihreää ohjelmaa vihreille.

-
- Kitisijä
Orpon hallitus voisi säästää purkamalla ylimitoitettua byrokratiaa. Se on neuvostoliittolaisella tasolla.
Kirjassa Huumoria ympäri maailman satirisoitiin em. byrokratiaa. Muutama neukku haaksirikkoutui autiolle saarelle, he huomasivat että pitää tehdä työtä ja päättivät perustaa ensiksi tuotantokomitean...
Kirjassa Huumoria ympäri maailman satirisoitiin em. byrokratiaa. Muutama neukku haaksirikkoutui autiolle saarelle, he huomasivat että pitää tehdä työtä ja päättivät perustaa ensiksi tuotantokomitean...

"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
- Kitisijä
Sosiaali- ja terveyspalveluja pitäisi myös ulkoistaa enemmän yksityiselle sektorille. Yksityiset ovat parempia organisoimaan. Periaatteena pitäisi olla: julkinen sektori päättää hoidosta, yksityinen toteuttaa sen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix