Mamut
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Mamut
^
AfD lähentelee joillain alueilla 40% kannatusta ja vaaliteknisesti 45 prosentilla voidaan saavuttaa enemmistöasema. Jos toimitaan jatkuvasti kansan tahtoa vastaan, niin kohta AfD:n eristäminen tulee tiensä päähän. Tyhmemmänkin luulisi jo tekevän korjausliikkeen.
AfD lähentelee joillain alueilla 40% kannatusta ja vaaliteknisesti 45 prosentilla voidaan saavuttaa enemmistöasema. Jos toimitaan jatkuvasti kansan tahtoa vastaan, niin kohta AfD:n eristäminen tulee tiensä päähän. Tyhmemmänkin luulisi jo tekevän korjausliikkeen.
-
Niba
- Kitisijä
Helsingissä laitetaan jo hälyttimiä Pistaasipähkinöihin(HS), kukahan niitä syö muut kuin arabit ja somalit, toisaalta monesti niissä liikaa torjunta-aineita ja hometta, joten miksi vaivautua? 
Pyyhin Netikettiin..
-
Niba
- Kitisijä
Vaikka Trump usein hukassa niin.
Peomessakaan, täällä ei riitä palauttamiseeen tosin ja .. ei ole Suomessakan aivan vieras asia su
Uutinen
Peomessakaan, täällä ei riitä palauttamiseeen tosin ja .. ei ole Suomessakan aivan vieras asia su
Uutinen
Pyyhin Netikettiin..
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Ruotsi öyhöttää: Kiristää kansalaisuuden saamisen vaatimuksia
https://yle.fi/a/74-20209167
Kansalaisuuden saamiseksi asua kahdeksan vuotta nykyisen viiden vuoden sijaan. Hakijan elämäntavan tulee olla ”moitteeton ja rehellinen”. Lisäksi hakijan on kokeissa osoitettava, että hallitsee ruotsin kielen ja tuntee ruotsalaisen yhteiskunnan. Lisäksi toimeentulotukeen on saanut turvautua korkeintaan 6kk edellisen 3v aikana.
https://yle.fi/a/74-20209167
Kansalaisuuden saamiseksi asua kahdeksan vuotta nykyisen viiden vuoden sijaan. Hakijan elämäntavan tulee olla ”moitteeton ja rehellinen”. Lisäksi hakijan on kokeissa osoitettava, että hallitsee ruotsin kielen ja tuntee ruotsalaisen yhteiskunnan. Lisäksi toimeentulotukeen on saanut turvautua korkeintaan 6kk edellisen 3v aikana.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Virossa ukrainalaisista pakolaisista 79% on töissä. Suomessa 30%.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kotoutta ... /#d7f4bd3f
Meidän systeemimme on aivan läpipaska, jos edes koulutetut eurooppalaiset eivät työllisty. Jos merkittävää rakennemuutosta ei tehdä, niin meidän on aivan turha raahata tai päästää tänne vielä vaikeammin työllistettäviä euroopan ulkopuolelta rasittamaan taloudellista huoltosuhdetta.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kotoutta ... /#d7f4bd3f
Meidän systeemimme on aivan läpipaska, jos edes koulutetut eurooppalaiset eivät työllisty. Jos merkittävää rakennemuutosta ei tehdä, niin meidän on aivan turha raahata tai päästää tänne vielä vaikeammin työllistettäviä euroopan ulkopuolelta rasittamaan taloudellista huoltosuhdetta.
-
aasi
- Kitisijä
Setä kertoi että sillä oli käynyt ukrainalainen mies haastattattelussa, vaimonsa oli tulkkaamassa kun ei osannut englantia tai suomea riittävästi. Totesi ettei näin onnistu. Mietin että ehkä Virossa löytyy sen verran venäjäntaitoisia että yhteisen kielen puute ei nouse niin herkästi esteeksi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
Bhven
- Kitisijä
^^ Joku höpötteli, että Ukrainalaiset osaavat venäjää, joten Virossa vähemmän kielimuuria. Itse ajattelen, että nuoret ukrainalaiset osaavat englantia ja toisaalta nuoret virolaiset eivät osaa enää venäjää, joten selitykseksi tosiaan jäänee laiskojen demariläskien Suomeen luoma hyvinloisimisyhteiskunta.
Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Hyväksyn tuon hypoteesin mahdollisuuden, mutta sittenhän tänne ei edelleenkään kannata päästää ketään, joka ei puhu sujuvasti suomea tai englantia. Eli johtopäätös pysyy samana. Emme tarvitse tänne lisää taloudellista huoltosuhetta rasittavia vaikeasti työllistyviä.aasi kirjoitti: 24.02.2026 17:58 Setä kertoi että sillä oli käynyt ukrainalainen mies haastattattelussa, vaimonsa oli tulkkaamassa kun ei osannut englantia tai suomea riittävästi.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ukrainalaiset ovat saapuneet pakolaisstatuksella.sivustahuutaja kirjoitti: 24.02.2026 23:03Hyväksyn tuon hypoteesin mahdollisuuden, mutta sittenhän tänne ei edelleenkään kannata päästää ketään, joka ei puhu sujuvasti suomea tai englantia. Eli johtopäätös pysyy samana. Emme tarvitse tänne lisää taloudellista huoltosuhetta rasittavia vaikeasti työllistyviä.aasi kirjoitti: 24.02.2026 17:58 Setä kertoi että sillä oli käynyt ukrainalainen mies haastattattelussa, vaimonsa oli tulkkaamassa kun ei osannut englantia tai suomea riittävästi.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
En näe eroa? Pakolaistenkin kanssa meidän täytyy tarkastella taloudellista huoltosuhdetta. On ihan naurettavaa väittää, että suomi voisi edes teoriassa ottaa vaikkapa 50 miljoonaa pakolaista, koska he ovat pakolaisia.
En näe eroa? Pakolaistenkin kanssa meidän täytyy tarkastella taloudellista huoltosuhdetta. On ihan naurettavaa väittää, että suomi voisi edes teoriassa ottaa vaikkapa 50 miljoonaa pakolaista, koska he ovat pakolaisia.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Niin. Toistaiseksi emme ole ajatelleet, että pakolaisstatuksella tulevien suhteen tarkastelisimme työllistymistä. Omasta mielestäni pakolaisuuden suhteen työllistymisnäkökulma ei ole relevantti.
Kiristetettäköön pakolaisstatuksen saamista muilla kriteereillä ja sitten ne, joiden pakolaistatus kriteereillä täyttyy, otetaan riippumatta siitä, työllistyvätkö vai ei.
Kiristetettäköön pakolaisstatuksen saamista muilla kriteereillä ja sitten ne, joiden pakolaistatus kriteereillä täyttyy, otetaan riippumatta siitä, työllistyvätkö vai ei.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tietenkin pakolaisten työllistyminen on relevantti asia. Erittäin relevantti itse asiassa. Minusta pakolaisilla on ihmisoikeudet ja niihin kuuluu oikeus tehdä työtä, kehittää itseään ja vastata itse omasta ja läheistensä elämästä. On sairasta tuhota pakolaisten elämän perusta.
Tietenkin pakolaisten työllistyminen on relevantti asia. Erittäin relevantti itse asiassa. Minusta pakolaisilla on ihmisoikeudet ja niihin kuuluu oikeus tehdä työtä, kehittää itseään ja vastata itse omasta ja läheistensä elämästä. On sairasta tuhota pakolaisten elämän perusta.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Jos ihminen on hukkumassa, emme tarkastele, onko hänellä mahdollisuus työllistyä. JOs ihminen kävelee rannalla vastaan ja kysyy töitä, asia on eri.sivustahuutaja kirjoitti: 25.02.2026 8:48 ^
Sen jälkeen kun hukkumassa ollut on pelastettu, voimme tarkastella myös hänen työllistymistään.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tietääkseni kukaan suomen rajalle tullut pakolaisstatusta hakeva ei ole ollut hakemushetkellä lähelläkään hukkumista tai edes välitöntä fyysistä vammaa. Meillä on yllin kyllin aikaa hankkia heille sellainen sijoituskohde, jossa he kykenevät jatkamaan elämäänsä ihmisarvonsa säilyttäen vastaten itse omasta ja läheistensä elatuksesta.
Tietääkseni kukaan suomen rajalle tullut pakolaisstatusta hakeva ei ole ollut hakemushetkellä lähelläkään hukkumista tai edes välitöntä fyysistä vammaa. Meillä on yllin kyllin aikaa hankkia heille sellainen sijoituskohde, jossa he kykenevät jatkamaan elämäänsä ihmisarvonsa säilyttäen vastaten itse omasta ja läheistensä elatuksesta.
-
aasi
- Kitisijä
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... dcdc364035Siirtolaisuusinstituutin tutkija Toni Ahvenainen uskoo, että keskeinen ero ukrainalaisten työllistymisessä Suomessa ja Virossa on kielitaito.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Joudun taas muistuttamaan pakolaisstatuksesta.sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2026 13:13 ^ otetaan siis suomeen vain suomea sujuvasti puhuvia. Ei me tylttömillä.mitäänntehdä.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Annatko kirjoitustaidolle tässä painoarvoa?sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2026 13:13 ^ otetaan siis suomeen vain suomea sujuvasti puhuvia. Ei me tylttömillä.mitäänntehdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
Bhven
- Kitisijä
Ei kait sille vuonna 2026 tarvitse antaa mitään painoarvoa.
Videoviestien ja lyhytvideoiden käyttö tiedon jakamiseen on erityisen korostunutta Intiassa, missä digitaalinen vallankumous on ohittanut perinteisen luku- ja kirjoitustaidon tarpeen monilla alueilla.
Ääniviestit ja videot tekstin korvaajina: Maissa, joissa luku- ja kirjoitustaito on puutteellinen, sovellukset kuten WhatsApp ja YouTube Shorts ovat ensisijaisia tiedonhankintakanavia. Käyttäjät kommunikoivat usein ääniviesteillä tai videopuheluilla, koska ne eivät edellytä tekstin lukemista.
Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
-
Bluntly
- Kitisijä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.