Mamut

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Bhven
Kitisijä

Re: Mamut

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Terveisiä Terojen ja Ristojen maasta.

Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
Bhven
Kitisijä

Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
AfD lähentelee joillain alueilla 40% kannatusta ja vaaliteknisesti 45 prosentilla voidaan saavuttaa enemmistöasema. Jos toimitaan jatkuvasti kansan tahtoa vastaan, niin kohta AfD:n eristäminen tulee tiensä päähän. Tyhmemmänkin luulisi jo tekevän korjausliikkeen.
Bhven
Kitisijä

Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Helsingissä laitetaan jo hälyttimiä Pistaasipähkinöihin(HS), kukahan niitä syö muut kuin arabit ja somalit, toisaalta monesti niissä liikaa torjunta-aineita ja hometta, joten miksi vaivautua? :kele:
Pyyhin Netikettiin..
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä

Ruotsi öyhöttää: Kiristää kansalaisuuden saamisen vaatimuksia
https://yle.fi/a/74-20209167

Kansalaisuuden saamiseksi asua kahdeksan vuotta nykyisen viiden vuoden sijaan. Hakijan elämäntavan tulee olla ”moitteeton ja rehellinen”. Lisäksi hakijan on kokeissa osoitettava, että hallitsee ruotsin kielen ja tuntee ruotsalaisen yhteiskunnan. Lisäksi toimeentulotukeen on saanut turvautua korkeintaan 6kk edellisen 3v aikana.
sivustahuutaja
Kitisijä

Virossa ukrainalaisista pakolaisista 79% on töissä. Suomessa 30%.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kotoutta ... /#d7f4bd3f

Meidän systeemimme on aivan läpipaska, jos edes koulutetut eurooppalaiset eivät työllisty. Jos merkittävää rakennemuutosta ei tehdä, niin meidän on aivan turha raahata tai päästää tänne vielä vaikeammin työllistettäviä euroopan ulkopuolelta rasittamaan taloudellista huoltosuhdetta.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Setä kertoi että sillä oli käynyt ukrainalainen mies haastattattelussa, vaimonsa oli tulkkaamassa kun ei osannut englantia tai suomea riittävästi. Totesi ettei näin onnistu. Mietin että ehkä Virossa löytyy sen verran venäjäntaitoisia että yhteisen kielen puute ei nouse niin herkästi esteeksi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Bhven
Kitisijä

^^ Joku höpötteli, että Ukrainalaiset osaavat venäjää, joten Virossa vähemmän kielimuuria. Itse ajattelen, että nuoret ukrainalaiset osaavat englantia ja toisaalta nuoret virolaiset eivät osaa enää venäjää, joten selitykseksi tosiaan jäänee laiskojen demariläskien Suomeen luoma hyvinloisimisyhteiskunta.
sivustahuutaja
Kitisijä

aasi kirjoitti: 24.02.2026 17:58 Setä kertoi että sillä oli käynyt ukrainalainen mies haastattattelussa, vaimonsa oli tulkkaamassa kun ei osannut englantia tai suomea riittävästi.
Hyväksyn tuon hypoteesin mahdollisuuden, mutta sittenhän tänne ei edelleenkään kannata päästää ketään, joka ei puhu sujuvasti suomea tai englantia. Eli johtopäätös pysyy samana. Emme tarvitse tänne lisää taloudellista huoltosuhetta rasittavia vaikeasti työllistyviä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.02.2026 23:03
aasi kirjoitti: 24.02.2026 17:58 Setä kertoi että sillä oli käynyt ukrainalainen mies haastattattelussa, vaimonsa oli tulkkaamassa kun ei osannut englantia tai suomea riittävästi.
Hyväksyn tuon hypoteesin mahdollisuuden, mutta sittenhän tänne ei edelleenkään kannata päästää ketään, joka ei puhu sujuvasti suomea tai englantia. Eli johtopäätös pysyy samana. Emme tarvitse tänne lisää taloudellista huoltosuhetta rasittavia vaikeasti työllistyviä.
Ukrainalaiset ovat saapuneet pakolaisstatuksella.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

^
En näe eroa? Pakolaistenkin kanssa meidän täytyy tarkastella taloudellista huoltosuhdetta. On ihan naurettavaa väittää, että suomi voisi edes teoriassa ottaa vaikkapa 50 miljoonaa pakolaista, koska he ovat pakolaisia.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Niin. Toistaiseksi emme ole ajatelleet, että pakolaisstatuksella tulevien suhteen tarkastelisimme työllistymistä. Omasta mielestäni pakolaisuuden suhteen työllistymisnäkökulma ei ole relevantti.

Kiristetettäköön pakolaisstatuksen saamista muilla kriteereillä ja sitten ne, joiden pakolaistatus kriteereillä täyttyy, otetaan riippumatta siitä, työllistyvätkö vai ei.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Tietenkin pakolaisten työllistyminen on relevantti asia. Erittäin relevantti itse asiassa. Minusta pakolaisilla on ihmisoikeudet ja niihin kuuluu oikeus tehdä työtä, kehittää itseään ja vastata itse omasta ja läheistensä elämästä. On sairasta tuhota pakolaisten elämän perusta.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 25.02.2026 8:48 ^
Tietenkin pakolaisten työllistyminen on relevantti asia. Erittäin relevantti itse asiassa. Minusta pakolaisilla on ihmisoikeudet ja niihin kuuluu oikeus tehdä työtä, kehittää itseään ja vastata itse omasta ja läheistensä elämästä. On sairasta tuhota pakolaisten elämän perusta.
Jos ihminen on hukkumassa, emme tarkastele, onko hänellä mahdollisuus työllistyä. JOs ihminen kävelee rannalla vastaan ja kysyy töitä, asia on eri.

Sen jälkeen kun hukkumassa ollut on pelastettu, voimme tarkastella myös hänen työllistymistään.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Tietääkseni kukaan suomen rajalle tullut pakolaisstatusta hakeva ei ole ollut hakemushetkellä lähelläkään hukkumista tai edes välitöntä fyysistä vammaa. Meillä on yllin kyllin aikaa hankkia heille sellainen sijoituskohde, jossa he kykenevät jatkamaan elämäänsä ihmisarvonsa säilyttäen vastaten itse omasta ja läheistensä elatuksesta.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Siirtolaisuusinstituutin tutkija Toni Ahvenainen uskoo, että keskeinen ero ukrainalaisten työllistymisessä Suomessa ja Virossa on kielitaito.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... dcdc364035
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ otetaan siis suomeen vain suomea sujuvasti puhuvia. Ei me tylttömillä.mitäänntehdä.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2026 13:13 ^ otetaan siis suomeen vain suomea sujuvasti puhuvia. Ei me tylttömillä.mitäänntehdä.
Joudun taas muistuttamaan pakolaisstatuksesta.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ voimme maksaa kielitaidottomien sijoituksesta muualle.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2026 13:13 ^ otetaan siis suomeen vain suomea sujuvasti puhuvia. Ei me tylttömillä.mitäänntehdä.
Annatko kirjoitustaidolle tässä painoarvoa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bhven
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.02.2026 13:26 Annatko kirjoitustaidolle tässä painoarvoa?
Ei kait sille vuonna 2026 tarvitse antaa mitään painoarvoa.
Videoviestien ja lyhytvideoiden käyttö tiedon jakamiseen on erityisen korostunutta Intiassa, missä digitaalinen vallankumous on ohittanut perinteisen luku- ja kirjoitustaidon tarpeen monilla alueilla.

Ääniviestit ja videot tekstin korvaajina: Maissa, joissa luku- ja kirjoitustaito on puutteellinen, sovellukset kuten WhatsApp ja YouTube Shorts ovat ensisijaisia tiedonhankintakanavia. Käyttäjät kommunikoivat usein ääniviesteillä tai videopuheluilla, koska ne eivät edellytä tekstin lukemista.
sivustahuutaja
Kitisijä

Mamut eivät työllisty, mutta onneksi he jäävät aikaisin eläkkeelle.

Suomi tarvitsee lisää maahanmuuttajia!

Kuva
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.