Trumpin perseilyt
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Trumpin perseilyt
^^
Konteksti on nyt eri. Kukaan ei halunnut uhrata uraansa terojen takia, mutta nämä salakuljettajat eivät herätä niin paljoa tunteita koko kansassa, joten aiheella voi pelata poliittista peliä.
Konteksti on nyt eri. Kukaan ei halunnut uhrata uraansa terojen takia, mutta nämä salakuljettajat eivät herätä niin paljoa tunteita koko kansassa, joten aiheella voi pelata poliittista peliä.
-
urpiainen
- Kitisijä
En tiedä, eikä minua oikeastaan edes kiinnosta muodostaa omaa arviota tästä asiasta. Nyt just mua kiinnostaa enemmän se kotimainen ja yleisemmin länsimainen kaksinaismoralismi, jolla esimerkiksi ulkoministeri Valtonen puhui lauantain ykkösaamussa - erinomaisen viisaasti ja kannatettavasti - kansainvälisen sääntöpohjan tärkeydestä Suomelle ja maailmalle suhteessa Ukrainan sotaan ja sen mahdollisiin ratkaisuihin, mutta onnistuu kuitenkin olemaan varsin hiljaa samoista asioissa suhteessa vaikkapa Gazaan tai USA:n toimiin Karibialla. (No, Gazaan hän on ehkä ottanut kantaa niin vahvasti kuin herätyskristillisen laitaoikeiston hyväksynnästä riippuvaisen hallituksen ministerille on mahdollista ilman hallituksen kriisiytymistä.) Lisäksi mua kiinnostaa, missä tällaisessa kysymyksessä menee raja tympeän whataboutismin ja perustellun systeemisen näkökulman sääntöpohjaiseen kv-järjestelmään välillä.sivustahuutaja kirjoitti: 02.12.2025 9:31 ^
Mitä arvioisit sääntöpohjaisen systeemin kannattajiksi maailmassa? Joku 15% väestöstä?
Viimeksi muokannut urpiainen, 02.12.2025 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Geminin mukaan
Täydet demokratiat: Vain 6,6 % maailman väestöstä (esim. Pohjoismaat, Uusi-Seelanti).
Puutteelliset demokratiat: 38,4 % väestöstä (esim. Yhdysvallat, Intia, Brasilia). Näissä maissa on vapaat vaalit, mutta ongelmia esimerkiksi hallinnon toimivuudessa, poliittisessa kulttuurissa tai kansalaisvapauksissa.
Täydet demokratiat: Vain 6,6 % maailman väestöstä (esim. Pohjoismaat, Uusi-Seelanti).
Puutteelliset demokratiat: 38,4 % väestöstä (esim. Yhdysvallat, Intia, Brasilia). Näissä maissa on vapaat vaalit, mutta ongelmia esimerkiksi hallinnon toimivuudessa, poliittisessa kulttuurissa tai kansalaisvapauksissa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tuo poliitiikkojen esiintulo ilmeisesti suoraan liittyi tähän huumesalakuljettajien tappamiseensivustahuutaja kirjoitti: 02.12.2025 9:55 ^^
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tuota juuri tarkoitin. Teroja tapettiin, vangittiin ja kidutettiin. Tuota eivät poliitikot kovin näkyvästi arvostelleet, koska se olisi ollut poliittisen uran loppu. Salakuljettaminen ei samalla lailla yhdistä kansaa kuin 9/11, joten tällä aiheella uskaltaa pelata. Kuitenkin samaan aikaan 70% kansasta tukee iskuja: https://www.aol.com/news/americans-over ... jRYh1gB0lx
Tuota juuri tarkoitin. Teroja tapettiin, vangittiin ja kidutettiin. Tuota eivät poliitikot kovin näkyvästi arvostelleet, koska se olisi ollut poliittisen uran loppu. Salakuljettaminen ei samalla lailla yhdistä kansaa kuin 9/11, joten tällä aiheella uskaltaa pelata. Kuitenkin samaan aikaan 70% kansasta tukee iskuja: https://www.aol.com/news/americans-over ... jRYh1gB0lx
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ok nyt ymmärsin, mitä tarkoitat.sivustahuutaja kirjoitti: 02.12.2025 10:54 ^
-
Homeboy65
- Kitisijä
Moraalittomiakaan käskyjä ei pidä noudattaa. On turha vedota (olen sotilas, minun pitää noudattaa käskyjä) rooliin. Niin kauan kuin tietoisuus on vapaa, toimintakin on vapaa.James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2025 9:35 Tämä tuore juttuhan liittyy siis suoraan tähän
viewtopic.php?p=840499#p840499
Jotkut entiset Yhdysvaltojen armeijassa palvelleet poliitikot muistuttivat, että laittomia käskyjä ei pidä noudattaa. Sotaministeriö vastasi uhkaamalla sotaoikeudella.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Menisitkö mielummin omien teloituskomppanian eteen kuin noudattaisit moraalitonta käskyä? Minä noudattaisin käskyä.Homeboy65 kirjoitti: 02.12.2025 11:31Moraalittomiakaan käskyjä ei pidä noudattaa. On turha vedota (olen sotilas, minun pitää noudattaa käskyjä) rooliin. Niin kauan kuin tietoisuus on vapaa, toimintakin on vapaa.James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2025 9:35 Tämä tuore juttuhan liittyy siis suoraan tähän
Jotkut entiset Yhdysvaltojen armeijassa palvelleet poliitikot muistuttivat, että laittomia käskyjä ei pidä noudattaa. Sotaministeriö vastasi uhkaamalla sotaoikeudella.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Niin minäkin. Tarkoitin noin niin kuin periaatteena.James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2025 11:32Menisitkö mielummin omien teloituskomppanian eteen kuin noudattaisit moraalitonta käskyä? Minä noudattaisin käskyä.Homeboy65 kirjoitti: 02.12.2025 11:31Moraalittomiakaan käskyjä ei pidä noudattaa. On turha vedota (olen sotilas, minun pitää noudattaa käskyjä) rooliin. Niin kauan kuin tietoisuus on vapaa, toimintakin on vapaa.James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2025 9:35 Tämä tuore juttuhan liittyy siis suoraan tähän
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Periaatteessa olen erinomainen ihminen, josta kaikkien tulisi ottaa mallia.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Sarkasmimittarini näyttää punaista. 
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Siis mitä? Periaatteessa olen ideaali-ihminen. Käytännössä en ole.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Ihan noin niinkuin periaatteesta mä en edes halua olla.James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2025 11:46 Siis mitä? Periaatteessa olen ideaali-ihminen. Käytännössä en ole.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
No totuuden nimessä en minäkään, mutta ehkä toisen kertaluvun periaatteena voisi olla ideaali.Vagabondo kirjoitti: 02.12.2025 12:29Ihan noin niinkuin periaatteesta mä en edes halua olla.James Potkukelkka kirjoitti: 02.12.2025 11:46 Siis mitä? Periaatteessa olen ideaali-ihminen. Käytännössä en ole.
-
urpiainen
- Kitisijä
Jos löydän jostain foliohattuni, saatan arvella, että epstein-aineistoista on tulossa jotain. Tai sitten ihan vain perinteinen öljy kiinnostelee, drill baby drill!
Latinalainen Amerikka | Trump aikoo iskeä Venezuelaan
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011665764.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Toivottavasti Stubb osaa pitää turpansa kiinni Suomen vihreästä kullasta.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Eikös siellä ole myös joukkotuhoaseita?urpiainen kirjoitti: 02.12.2025 22:43 Jos löydän jostain foliohattuni, saatan arvella, että epstein-aineistoista on tulossa jotain. Tai sitten ihan vain perinteinen öljy kiinnostelee, drill baby drill!
-
urpiainen
- Kitisijä
sivustahuutaja kirjoitti: 02.12.2025 23:55 ^
-
urpiainen
- Kitisijä
Ai niin, ne tietysti.James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2025 8:30Eikös siellä ole myös joukkotuhoaseita?urpiainen kirjoitti: 02.12.2025 22:43 Jos löydän jostain foliohattuni, saatan arvella, että epstein-aineistoista on tulossa jotain. Tai sitten ihan vain perinteinen öljy kiinnostelee, drill baby drill!
-
Bhven
- Kitisijä
Jos jotain positiivista niin Madurolla ei ole nyt aikaa uhitella Guyanalle.
Matalamman sietotason järvikala.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Vähän yli kolmen vuoden päästä USA:ssa on toinen pressa. Toivottavasti.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Jos seuraava presidentti on JD Vance, en tiedä, onko se Euroopan kannalta parempi.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
JD Vance vaikuttaa ihan puhtaalta opportunistilta. Hän tuntuu huomattavasti välkymmältä kuin Trump, mutta karismaosastolla jää jälkeen. Ennen Trumpin toista kautta olin sitä mieltä, että Vance voisi palauttaa järjen Yhdysvaltojen johtoon, jos hän seuraisi Trumppia. Nyt Trump on kuitenkin lähtenyt niin härskin korruptoituneelle linjalle, että Vance saattaisi opportunistina seurata perässä.
Ehkä EU:n pitäisi vain sijoittaa Unkarin EU-tuet kultaiseen vasikka-patsaaseen ja lahjoittaa mestarillinen taideteos Trumpille. Teoksen nimi voisi olla vaikka Rauhan Vasikka.
JD Vance vaikuttaa ihan puhtaalta opportunistilta. Hän tuntuu huomattavasti välkymmältä kuin Trump, mutta karismaosastolla jää jälkeen. Ennen Trumpin toista kautta olin sitä mieltä, että Vance voisi palauttaa järjen Yhdysvaltojen johtoon, jos hän seuraisi Trumppia. Nyt Trump on kuitenkin lähtenyt niin härskin korruptoituneelle linjalle, että Vance saattaisi opportunistina seurata perässä.
Ehkä EU:n pitäisi vain sijoittaa Unkarin EU-tuet kultaiseen vasikka-patsaaseen ja lahjoittaa mestarillinen taideteos Trumpille. Teoksen nimi voisi olla vaikka Rauhan Vasikka.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
En tiedä, onko demokraateilla vahvaa ehdokasta. Gavin Newsom ehkä. Kalifornian kuvernööristä on ennenkin tullut Yhdysvaltojen presidentti ja hänellä on valtakunnallista tunnettuutta, koska trollaa Trumpia lahjakkaasti. Trumpin hänelle antama lempinimi on "Newscum"
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Eikö se ole imartelua, kun Trump joutuu keksimään lempinimen. The game is on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.