Trumpin perseilyt

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Homeboy65
Kitisijä

Re: Trumpin perseilyt

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mitenköhän Kuuban valloitus onnistuu? Pakeneeko Raul Castro Espanjaan?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

NYT:n analyysin mukaan Yhdysvallat hyvin tod. näk. iski tyttökouluun. Kyseessä tietenkään ei ollut tahallinen tyttökoulun pommitus.

https://www.nytimes.com/2026/03/08/worl ... -ios-share
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.03.2026 8:24 NYT:n analyysin mukaan Yhdysvallat hyvin tod. näk. iski tyttökouluun. Kyseessä tietenkään ei ollut tahallinen tyttökoulun pommitus.

https://www.nytimes.com/2026/03/08/worl ... -ios-share
Onko veikkauksia, kuinka paljon tämä aiheuttaa itsekriittistä reflektiota suomalaisessa verkko-oikeistossa, joka on melskannut aika isolla volyymilla siitä, miten Hamasin sanomat levittää tahallaan valheellista propaganda, kun koulun pommitus on heidän mukaansa jo osoitettu Iranin itse tekemäksi? Veikkaan noin nollaa itse.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuulema Natanjahulla on tiukka ote Trumpin ja porukoitten ballseista?

Kyseessä voi tietysti olla Deepfake tai vastaaa, uutisen julkaisia voi olla jossain rotankolossa syvällä

Mikään ei ole totta ainoastaan todennäköistä

Mutta jo 1987..

Pyyhin Netikettiin..
James Potkukelkka
Kitisijä

Niba kirjoitti: 09.03.2026 8:37 Kuulema Natanjahulla on tiukka ote Trumpin ja porukoitten ballseista?

Kyseessä voi tietysti olla Deepfake tai vastaaa, uutisen julkaisia voi olla jossain rotankolossa syvällä

Globaali eliitti ei halua sinun tietävän, mutta juutalaiset kontrolloivat Israelia!
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Minulla on varmaa tietoa siitä, että Khameinin murha oli juutalaisten salaliitto!
James Potkukelkka
Kitisijä

^Nyt pois sieltä kaninkolosta!
James Potkukelkka
Kitisijä

Kuinka pian Yhdysvaltojen ja Israelin on mahdollista tuhota Iranin asevoimat niin, että Hormuzin salmi saataisiin auki? En oikein usko, että montaa viikkoa näin voi jatkua. Joko Iranin vastarinta saadaan tuhottua täysin tai TACO iskee.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Käsittääkseni kyse ei ole niinkään suorasta sotilaallisesta uhasta, vaan vakuuttajien kyvystä vakuuttaa laivoja. Ilman vakuutusta kukaan ei mene salmeen. Vakuuttajilla on paljon vähemmän tietoa tilanteesta kuin Yhdysvaltojen armeijalla, joten he joutuvat pelaamaan varman päälle.

Trump yrittää saada laivoja vakuutettua Yhdysvaltojen toimesta, joka voisi toimia. Eihän laivoja tarvitsisi vakuuttaa kuin pienen pätkän ja laivoja voisi myös suojata sotalaivoin. Koko touhu vaan vaatisi sellaista osaamista, jota hallinnolla ei tunnu olevan. Hallinnon vakuutus tarvittaisiin nyt, eikä 3 kuukauden päästä.
urpiainen
Kitisijä

Joo, jossain tv- keskustelussa toimittaja koetti esittää asiantuntevaa kyselemällä joltain mpkk:n ylisudenpennulta, että millä asejärjestelmillä tarkkaan ottaen Iran sulkee ensivaiheessa salmen. Sotilasheebo oli vaan, että aika pitkäksi aikaa riittää pelkkä ilmoitus sulkemisesta, niin ei sinne kukaan varustaja uskalla laivojaan päästää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikä siihen kummoista dronea tarvita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

Nyt tämä Stable Geniuksen aloittama sota alkaa kyllä watuttaa. Jos Suomen pieni orastava talouskasvu tämän takia knokkaa, niin se on kyllä /c:stä.

En enää ikinä äänestä Trumpia!
James Potkukelkka
Kitisijä

Nyt Nero pyytää Natoa apuun, vaikka aiemmin ei alentunut muiden kanssa keskustelemaan sodan aloittamisesta..
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 16.03.2026 8:56 Nyt Nero pyytää Natoa apuun, vaikka aiemmin ei alentunut muiden kanssa keskustelemaan sodan aloittamisesta..
BBC:n otsikko: "Trump warns Nato faces 'very bad' future if allies do not help secure Strait of Hormuz". Aika masentavaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Mieli muuttuu nopeammin kuin lentotukialukset ehtii seilata.

Kuva
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 16.03.2026 9:38 ^
Mieli muuttuu nopeammin kuin lentotukialukset ehtii seilata.

Kuva
Eli Trump reilu viikko sitten sanoi, että ei enää tarvitse apua, koska sota on jo voitettu ja nyt taas pyytää apua?
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Asettelet sanasi hieman rumasti. Sota on tosiaan voitettu ja apua ei tarvita, kiitos vaan. Mutta energiamarkkinoiden toiminnan palauttamiseen on syytä kaikkien liittolaisten osallistua välittömästi!
urpiainen
Kitisijä

Kuten joku jo somessa ehdotti, nyt olisi Euroopalla erinomainen paikka kertoa Trumppelille, että EU-maat myyvät mielellään USAlle merimiinanraivauskalustoa, ja samalla alkavat purkaa Iranille asetettuja sanktioita.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Miksi ihmeessä Iranille asetettuja sanktioita pitäisi alkaa purkaa?
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 16.03.2026 15:06 ^
Miksi ihmeessä Iranille asetettuja sanktioita pitäisi alkaa purkaa?
Vitsin idea oli varmaan, että jollain yhtä hyvällä perusteella kuin Venäjän vastaisia pakotteita.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Totta, ilmastonmuutoshätätilassa meidän pitää äkkiä purkaa fossiilisten pakotteet.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
"“We must normalise relations with Russia and regain access to cheap energy. That is common sense,”
Belgian ulkoministeri
https://www.euractiv.com/news/belgian-f ... ssia-ties/

Ajatella, jos Suomikin olisi luopunut ydinvoimasta ja oltaisiin rähmällään kaasun perässä. Energiewende Forever! Alas poksahteleva vanhanaikainen ja kallis ydinvoima!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pete Hegseth:
– Ainoa asia, joka estää läpikulun [Hormuzinsalmella] juuri nyt on se, että Iran ampuu laivaliikennettä kohti, hän sanoi perjantaina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Heti kun Iran tyytyy vain hivottelemaan, liikenne palaa normaaliksi.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.03.2026 8:53 Pete Hegseth:
– Ainoa asia, joka estää läpikulun [Hormuzinsalmella] juuri nyt on se, että Iran ampuu laivaliikennettä kohti, hän sanoi perjantaina.
Tämän takia parhaat miehet valitaan näihin hommiin.