Trumpin perseilyt
-
Homeboy65
- Kitisijä
Re: Trumpin perseilyt
Mitenköhän Kuuban valloitus onnistuu? Pakeneeko Raul Castro Espanjaan?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
NYT:n analyysin mukaan Yhdysvallat hyvin tod. näk. iski tyttökouluun. Kyseessä tietenkään ei ollut tahallinen tyttökoulun pommitus.
https://www.nytimes.com/2026/03/08/worl ... -ios-share
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
urpiainen
- Kitisijä
Onko veikkauksia, kuinka paljon tämä aiheuttaa itsekriittistä reflektiota suomalaisessa verkko-oikeistossa, joka on melskannut aika isolla volyymilla siitä, miten Hamasin sanomat levittää tahallaan valheellista propaganda, kun koulun pommitus on heidän mukaansa jo osoitettu Iranin itse tekemäksi? Veikkaan noin nollaa itse.James Potkukelkka kirjoitti: 09.03.2026 8:24 NYT:n analyysin mukaan Yhdysvallat hyvin tod. näk. iski tyttökouluun. Kyseessä tietenkään ei ollut tahallinen tyttökoulun pommitus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Niba
- Kitisijä
Kuulema Natanjahulla on tiukka ote Trumpin ja porukoitten ballseista?
Kyseessä voi tietysti olla Deepfake tai vastaaa, uutisen julkaisia voi olla jossain rotankolossa syvällä
Mikään ei ole totta ainoastaan todennäköistä
Mutta jo 1987..
Kyseessä voi tietysti olla Deepfake tai vastaaa, uutisen julkaisia voi olla jossain rotankolossa syvällä
Mikään ei ole totta ainoastaan todennäköistä
Mutta jo 1987..
Pyyhin Netikettiin..
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Globaali eliitti ei halua sinun tietävän, mutta juutalaiset kontrolloivat Israelia!Niba kirjoitti: 09.03.2026 8:37 Kuulema Natanjahulla on tiukka ote Trumpin ja porukoitten ballseista?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Minulla on varmaa tietoa siitä, että Khameinin murha oli juutalaisten salaliitto!
Minulla on varmaa tietoa siitä, että Khameinin murha oli juutalaisten salaliitto!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Nyt pois sieltä kaninkolosta!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kuinka pian Yhdysvaltojen ja Israelin on mahdollista tuhota Iranin asevoimat niin, että Hormuzin salmi saataisiin auki? En oikein usko, että montaa viikkoa näin voi jatkua. Joko Iranin vastarinta saadaan tuhottua täysin tai TACO iskee.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Käsittääkseni kyse ei ole niinkään suorasta sotilaallisesta uhasta, vaan vakuuttajien kyvystä vakuuttaa laivoja. Ilman vakuutusta kukaan ei mene salmeen. Vakuuttajilla on paljon vähemmän tietoa tilanteesta kuin Yhdysvaltojen armeijalla, joten he joutuvat pelaamaan varman päälle.
Trump yrittää saada laivoja vakuutettua Yhdysvaltojen toimesta, joka voisi toimia. Eihän laivoja tarvitsisi vakuuttaa kuin pienen pätkän ja laivoja voisi myös suojata sotalaivoin. Koko touhu vaan vaatisi sellaista osaamista, jota hallinnolla ei tunnu olevan. Hallinnon vakuutus tarvittaisiin nyt, eikä 3 kuukauden päästä.
Käsittääkseni kyse ei ole niinkään suorasta sotilaallisesta uhasta, vaan vakuuttajien kyvystä vakuuttaa laivoja. Ilman vakuutusta kukaan ei mene salmeen. Vakuuttajilla on paljon vähemmän tietoa tilanteesta kuin Yhdysvaltojen armeijalla, joten he joutuvat pelaamaan varman päälle.
Trump yrittää saada laivoja vakuutettua Yhdysvaltojen toimesta, joka voisi toimia. Eihän laivoja tarvitsisi vakuuttaa kuin pienen pätkän ja laivoja voisi myös suojata sotalaivoin. Koko touhu vaan vaatisi sellaista osaamista, jota hallinnolla ei tunnu olevan. Hallinnon vakuutus tarvittaisiin nyt, eikä 3 kuukauden päästä.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, jossain tv- keskustelussa toimittaja koetti esittää asiantuntevaa kyselemällä joltain mpkk:n ylisudenpennulta, että millä asejärjestelmillä tarkkaan ottaen Iran sulkee ensivaiheessa salmen. Sotilasheebo oli vaan, että aika pitkäksi aikaa riittää pelkkä ilmoitus sulkemisesta, niin ei sinne kukaan varustaja uskalla laivojaan päästää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Bluntly
- Kitisijä
Eikä siihen kummoista dronea tarvita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Nyt tämä Stable Geniuksen aloittama sota alkaa kyllä watuttaa. Jos Suomen pieni orastava talouskasvu tämän takia knokkaa, niin se on kyllä /c:stä.
En enää ikinä äänestä Trumpia!
En enää ikinä äänestä Trumpia!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Nyt Nero pyytää Natoa apuun, vaikka aiemmin ei alentunut muiden kanssa keskustelemaan sodan aloittamisesta..
-
urpiainen
- Kitisijä
BBC:n otsikko: "Trump warns Nato faces 'very bad' future if allies do not help secure Strait of Hormuz". Aika masentavaa.James Potkukelkka kirjoitti: 16.03.2026 8:56 Nyt Nero pyytää Natoa apuun, vaikka aiemmin ei alentunut muiden kanssa keskustelemaan sodan aloittamisesta..
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Mieli muuttuu nopeammin kuin lentotukialukset ehtii seilata.

-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Eli Trump reilu viikko sitten sanoi, että ei enää tarvitse apua, koska sota on jo voitettu ja nyt taas pyytää apua?sivustahuutaja kirjoitti: 16.03.2026 9:38 ^
![]()
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Asettelet sanasi hieman rumasti. Sota on tosiaan voitettu ja apua ei tarvita, kiitos vaan. Mutta energiamarkkinoiden toiminnan palauttamiseen on syytä kaikkien liittolaisten osallistua välittömästi!
Asettelet sanasi hieman rumasti. Sota on tosiaan voitettu ja apua ei tarvita, kiitos vaan. Mutta energiamarkkinoiden toiminnan palauttamiseen on syytä kaikkien liittolaisten osallistua välittömästi!
-
urpiainen
- Kitisijä
Kuten joku jo somessa ehdotti, nyt olisi Euroopalla erinomainen paikka kertoa Trumppelille, että EU-maat myyvät mielellään USAlle merimiinanraivauskalustoa, ja samalla alkavat purkaa Iranille asetettuja sanktioita.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Miksi ihmeessä Iranille asetettuja sanktioita pitäisi alkaa purkaa?
-
urpiainen
- Kitisijä
Vitsin idea oli varmaan, että jollain yhtä hyvällä perusteella kuin Venäjän vastaisia pakotteita.sivustahuutaja kirjoitti: 16.03.2026 15:06 ^
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Totta, ilmastonmuutoshätätilassa meidän pitää äkkiä purkaa fossiilisten pakotteet.
Totta, ilmastonmuutoshätätilassa meidän pitää äkkiä purkaa fossiilisten pakotteet.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
"“We must normalise relations with Russia and regain access to cheap energy. That is common sense,”
Belgian ulkoministeri
https://www.euractiv.com/news/belgian-f ... ssia-ties/
Ajatella, jos Suomikin olisi luopunut ydinvoimasta ja oltaisiin rähmällään kaasun perässä. Energiewende Forever! Alas poksahteleva vanhanaikainen ja kallis ydinvoima!
"“We must normalise relations with Russia and regain access to cheap energy. That is common sense,”
Belgian ulkoministeri
https://www.euractiv.com/news/belgian-f ... ssia-ties/
Ajatella, jos Suomikin olisi luopunut ydinvoimasta ja oltaisiin rähmällään kaasun perässä. Energiewende Forever! Alas poksahteleva vanhanaikainen ja kallis ydinvoima!
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Pete Hegseth:
– Ainoa asia, joka estää läpikulun [Hormuzinsalmella] juuri nyt on se, että Iran ampuu laivaliikennettä kohti, hän sanoi perjantaina.
– Ainoa asia, joka estää läpikulun [Hormuzinsalmella] juuri nyt on se, että Iran ampuu laivaliikennettä kohti, hän sanoi perjantaina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Heti kun Iran tyytyy vain hivottelemaan, liikenne palaa normaaliksi.
Heti kun Iran tyytyy vain hivottelemaan, liikenne palaa normaaliksi.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tämän takia parhaat miehet valitaan näihin hommiin.Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.03.2026 8:53 Pete Hegseth: