Huhtikuu alkaa huomenna
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Re: Huhtikuu alkaa huomenna
^ simuloi sitten ihan oikeaa lottoa 43 miljoonaa riviä. Pitäs tulla 90% todennäköisyydellä.ainakin yksi 1-7 rivi.
-
nokkaelain
- Kitisijä
Plussaus on kuitenkin yhden sortin k... eikun strategia. 6 + lisänumero "plussattuna": todennäköisyys n. 1 / 90 miljoonaa.sivustahuutaja kirjoitti: 18.04.2026 19:54 ^ simuloi sitten ihan oikeaa lottoa 43 miljoonaa riviä. Pitäs tulla 90% todennäköisyydellä.ainakin yksi 1-7 rivi.
Tätä iloa varten yksi rivi maksaa 1,5-kertaisesti, eli entistä huonompi diili. Tosin se on helpoin tapa voittaa lotossa edes jotain: 1/30 mahdollisuus voittaa sillä 0,50 panoksella 5e.
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
sivustahuutaja kirjoitti: 18.04.2026 19:54 ^ simuloi sitten ihan oikeaa lottoa 43 miljoonaa riviä. Pitäs tulla 90% todennäköisyydellä.ainakin yksi 1-7 rivi.
Edelleenkään lottoa ei arvota kuin yksi rivi viikossa. Arvontojen määrä on hyvin rajallinen.
EDIT: Kysyin copilotilta, kun en itse jaksa laskea:
Todennäköisyys, että yksittäisessä Suomen Loton arvonnassa lottorivissä on korkeintaan kolme peräkkäistä numeroa, on noin: 98,7 %
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Tuohan tässä juuri on se pointti. Jotta tulisi 1-7 rivi, tai ihan mikä tahansa 7 numeron yhdistelmä edes ilman minkäänlaista ihmisen havaitsemaa kuviota, tarvitaan n. 43 miljoonaa arvontakertaa. Arvontoja on ollut joku 2800. Ja sinä kysyt, miksi jotain yhdistelmää ei ole tähän asti esiintynyt. Ei ole esiintynyt, koska arvontoja on ollut ihan tolkuttoman vähän mahdollisiin yhdistelmiin nähden.
Kysypä copiloiltasi, onko 1,2,3,4,5,6,7 epätodennäköisempi kuin vaikkapa 3, 11, 14, 20, 26, 31, 3 tai ihan mikä tahansa itse valitsemasi rivi.
Tuohan tässä juuri on se pointti. Jotta tulisi 1-7 rivi, tai ihan mikä tahansa 7 numeron yhdistelmä edes ilman minkäänlaista ihmisen havaitsemaa kuviota, tarvitaan n. 43 miljoonaa arvontakertaa. Arvontoja on ollut joku 2800. Ja sinä kysyt, miksi jotain yhdistelmää ei ole tähän asti esiintynyt. Ei ole esiintynyt, koska arvontoja on ollut ihan tolkuttoman vähän mahdollisiin yhdistelmiin nähden.
Kysypä copiloiltasi, onko 1,2,3,4,5,6,7 epätodennäköisempi kuin vaikkapa 3, 11, 14, 20, 26, 31, 3 tai ihan mikä tahansa itse valitsemasi rivi.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Pyykillä. (ninni ei ole kuollut)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Niin on ja sä vaan jumitat jossain yksittäisen rivin todennäköisyydessä, kun se mitä kannattaa laskea on mitä yksittäinen arvonta todennäköisesti tuottaa.
Ei lotossa rivin todennäköisyydellä voiteta vaan silkalla tuurilla, koska jokaisen rivin todennäköisyys lähestyy nollaa. Kun sulkee pois epätodennäköisimmät kombinaatiot, niin saa edes hieman petrattua todennäköisyyksiä. Helpommin se rivi tuurilla osuu kohdalleen, kun pelaa suunnilleen sen tyyppistä kaoottista riviä mitä arvonnasta tyypillisesti tulee ulos. Sarjoja pelaamalla kukaan ei ole voittanut vielä kakkaakaan. Linkkaamani uutisen mukaan 5 oikein paras saavutus ja se on oikeesti aika heikko saldo ottaen huomioon kuinka monta vuosikymmentä niitä on pelattu. Kaoottisilla riveillä 7 oikein tuloksia oli ketjun mukaan saatu osumaan yli 3400.
Mun pointti on ollut koko ajan, että kannattaa pelata kaoottisia rivejä jossa korkeintaan 3 vierekkäistä numeroa tai sanotaan että se on metodi jolla mä olen rivini rakentanut. Mun ajatus on että tuurille pitää antaa edes mahdollisuus. Sen takia kannattaa pelata jotain sen tyyppistä mitä yksittäisestä arvonnasta todennäköisesti tulee ulos.
Kai sä pelaat säännöllisesti jotain sarjaa? Meinaan ettet vaan teoritisoi ilman että on omaa rahaa pelissä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Kysy nyt vaan siltä copilotilta. Kaikki rivit ovat yhtä todennäköisiä eikä historia vaikuta mitenkään tulevaisuudessa arvottaviin riveihin.
Jos lotossa voisi veikata, tuleeko sarja vai satunnaisen näköinen, niin olisit tietenkin oikeassa. Mutta kun lotossa pitää aina veikata yksittäistä riviä.
Kysy nyt vaan siltä copilotilta. Kaikki rivit ovat yhtä todennäköisiä eikä historia vaikuta mitenkään tulevaisuudessa arvottaviin riveihin.
Jos lotossa voisi veikata, tuleeko sarja vai satunnaisen näköinen, niin olisit tietenkin oikeassa. Mutta kun lotossa pitää aina veikata yksittäistä riviä.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Kerro nyt vaan rohkeasti kuinka monta vuotta sä olet veikannut sarjaa vaikka kyllä mä tiedän ettet sä edes lottoa. Kunhan yrität päteä.sivustahuutaja kirjoitti: 19.04.2026 19:33 Jos lotossa voisi veikata, tuleeko sarja vai satunnaisen näköinen, niin olisit tietenkin oikeassa. Mutta kun lotossa pitää aina veikata yksittäistä riviä.
Sä olet koko ajan vaan jankannut samaa ja luottanut siihen, että mä luovutan kun sä vaan toistat riittävän usein. Mä kuitenkin pidän kiinni näkökulmasta että sä lasket väärää todennäköisyyttä ja lottoamisessa tärkeämpää on laskea mitä yksittäisestä arvonnasta todennäköisesti tulee ulos, koska kyse on yksittäisestä arvonnasta kun jokainen viikko maksaa erikseen, kuin laskea mikä on yksittäisen rivin todennäköisyys. Toistaiseksi sä et ole pystynyt tuottamaan mitään evidenssiä sen suhteen että mä olisin väärässä. Kaikki lottovoittajat tukevat mun näkemystä. Ja mä en ole missään vaiheessa kiistänyt, että jos lasketaan yksittäisen rivin todennäköisyyttä, niin väitteesi on totta.
Ellet kykene tuottamaan oleellisesti uutta sisältöä tähän väittelyyn, niin mä katson voittaneeni
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
En tiedä, onko tuo vitsi. JOkainen yksittäinen numerosarja on yhtä todennäköinen.Vagabondo kirjoitti: 18.04.2026 10:54Ihan paska rivi siinä missä mikä tahansa muukin 7 peräkkäisen numeron sarja tai mikään muu selkeä graafinen tai numeraalinen sarja. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä lottonumerot on jotain muuta.
Mutta esim 1-7 numerosarja on huono sen takia, että sitä pelataan paljon.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kysymys (Chat Gpt thinking)
onko jokainen yksittäinen numerosarja yhtä todennäköinen lottoarvonnassa?
Vastaus:
Kyllä, jos arvonta on reilu.
Jokainen yksittäinen **kelvollinen lottorivi** on yhtä todennäköinen kuin mikä tahansa muu kelvollinen rivi. Esimerkiksi rivi
`1, 2, 3, 4, 5, 6, 7`
on yhtä todennäköinen kuin
`3, 11, 19, 24, 31, 37, 40`.
Ihmisestä ensimmäinen näyttää “epätodennäköiseltä”, mutta se johtuu siitä, että se näyttää järjestelmälliseltä. Todellisuudessa **jokainen tarkka yhdistelmä** on yhtä harvinainen.
Oleellinen tarkennus: tämä pätee vain, jos puhutaan saman pelin sääntöjen mukaisista riveistä. Eli esimerkiksi Suomessa Lotto-rivissä valitaan 7 numeroa 40:stä, jolloin kaikki mahdolliset 7 numeron yhdistelmät ovat yhtä todennäköisiä.
Mutta:
* **kaikki yksittäiset rivit** ovat yhtä todennäköisiä
* **tietyntyyppiset rivit ryhmänä** eivät ole
Esimerkiksi “peräkkäisiä numeroita sisältävä rivi” ei ole yksi rivi vaan monta eri riviä, joten sellaisen ryhmän kokonaistodennäköisyys on eri asia.
Ytimekkäästi:
**Yksi tarkka numerosarja ei ole sen epätodennäköisempi kuin mikään muukaan tarkka numerosarja.**
Halutessasi voin näyttää tämän myös kombinatoriikan kautta kaavalla.
onko jokainen yksittäinen numerosarja yhtä todennäköinen lottoarvonnassa?
Vastaus:
Kyllä, jos arvonta on reilu.
Jokainen yksittäinen **kelvollinen lottorivi** on yhtä todennäköinen kuin mikä tahansa muu kelvollinen rivi. Esimerkiksi rivi
`1, 2, 3, 4, 5, 6, 7`
on yhtä todennäköinen kuin
`3, 11, 19, 24, 31, 37, 40`.
Ihmisestä ensimmäinen näyttää “epätodennäköiseltä”, mutta se johtuu siitä, että se näyttää järjestelmälliseltä. Todellisuudessa **jokainen tarkka yhdistelmä** on yhtä harvinainen.
Oleellinen tarkennus: tämä pätee vain, jos puhutaan saman pelin sääntöjen mukaisista riveistä. Eli esimerkiksi Suomessa Lotto-rivissä valitaan 7 numeroa 40:stä, jolloin kaikki mahdolliset 7 numeron yhdistelmät ovat yhtä todennäköisiä.
Mutta:
* **kaikki yksittäiset rivit** ovat yhtä todennäköisiä
* **tietyntyyppiset rivit ryhmänä** eivät ole
Esimerkiksi “peräkkäisiä numeroita sisältävä rivi” ei ole yksi rivi vaan monta eri riviä, joten sellaisen ryhmän kokonaistodennäköisyys on eri asia.
Ytimekkäästi:
**Yksi tarkka numerosarja ei ole sen epätodennäköisempi kuin mikään muukaan tarkka numerosarja.**
Halutessasi voin näyttää tämän myös kombinatoriikan kautta kaavalla.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Bluntly
- Kitisijä
Ei ole. Koska tietyillä numeroilla on suurempi todennäköisyys esiintyä oikeinen numeroiden joukossa, luultavasti laitteen rakenteen takia, niin nuo luvut sisältävät numerosarjat ovat todennäköisempiä.James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 9:17 JOkainen yksittäinen numerosarja on yhtä todennäköinen.
1. Numero 36 (288 kertaa)
2. Numero 3 (282 kertaa)
3. Numero 6 (280 kertaa)
4. Numero 20 (279 kertaa)
5. Numero 16 (278 kertaa)
6. Numero 26 (278 kertaa)
7. Numero 1 (274 kertaa)
8. Numero 7 (274 kertaa)
9. Numero 25 (273 kertaa)
10. Numero 5 (272 kertaa)
Harvinaisimmat numerot ovat 39, 31 ja 29, jotka on arvottu noin 230 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Liian pieni otoskoko. Toki teoriassa lottokone voi olla viallinen, mutta liian pieni otoskoko on todennäköisempi selitysBluntly kirjoitti: 20.04.2026 9:27Ei ole. Koska tietyillä numeroilla on suurempi todennäköisyys esiintyä oikeinen numeroiden joukossa, luultavasti laitteen rakenteen takia, niin nuo luvut sisältävät numerosarjat ovat todennäköisempiä.James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 9:17 JOkainen yksittäinen numerosarja on yhtä todennäköinen.
1. Numero 36 (288 kertaa)
2. Numero 3 (282 kertaa)
3. Numero 6 (280 kertaa)
4. Numero 20 (279 kertaa)
5. Numero 16 (278 kertaa)
6. Numero 26 (278 kertaa)
7. Numero 1 (274 kertaa)
8. Numero 7 (274 kertaa)
9. Numero 25 (273 kertaa)
10. Numero 5 (272 kertaa)
Harvinaisimmat numerot ovat 39, 31 ja 29, jotka on arvottu noin 230 kertaa.

-
Bluntly
- Kitisijä
Mene valittamaan veikkaukselle kun eivät aloittaneet lottoa kivikaudella.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Jos selitys on liian pieni otoskoko, kuten todennäköisesti on, niin ei ole mitään valittamista.Bluntly kirjoitti: 20.04.2026 9:38 Mene valittamaan veikkaukselle kun eivät aloittaneet lottoa kivikaudella.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^^
Sinä voit kysyä tekoälyllä, kuinka todennäköisiä nuo tulokset ovat. Sinun pitää kuitenkin ensin selvittää arvontojen määrä. Lukusi näyttävät sellaisilta, että ne eivät ole peräisin kaikista n. 2800 arvonnasta.
Näköjään Suomessa on kerran arvottu 6 peräkkäistä numeroa, jonka ilmeisesti pitäisi sitten olla mahdotonta, kierros 47/1991: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011750795.html
Sinä voit kysyä tekoälyllä, kuinka todennäköisiä nuo tulokset ovat. Sinun pitää kuitenkin ensin selvittää arvontojen määrä. Lukusi näyttävät sellaisilta, että ne eivät ole peräisin kaikista n. 2800 arvonnasta.
Näköjään Suomessa on kerran arvottu 6 peräkkäistä numeroa, jonka ilmeisesti pitäisi sitten olla mahdotonta, kierros 47/1991: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011750795.html
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Sä jumitut nyt ihan samaan argumenttiin kuin sivustahuutaja ja kuten olen esittänyt niin se on irrelevantti, koska minkä tahansa yksittäisen rivin todennäköisyys on niin lähellä nollaa.
Mä olen esittänyt, että on oleellisempaa laskea minkä tyylinen rivi yksittäisestä arvonnasta tulee ulos ja rakentaa omat rivinsä vastaamaan tätä ja siihen mä jo esitin lukeman:
Sivustahuutaja ei ole pystynyt kumomaan väitettäni, että oma rivi kannattaa rakentaa niin, että se kuuluu tuohon 98,7% joukkoon. Käsittääkseni kaikki voittaneet rivit on kuuluneet, koska en löytänyt todisteita historian aikana kuin 3 arvonnasta joiden tulos ei ole kuulunut ja ilmeisesti missään niistä ei ollut 7 oikein tulosta. Tuloksen merkittävyyden kannalta tosin on irrelevanttia vaikka noista yksittäinen voitto olisi tullutkin. Silti evidenssi tukevasti osoittaa, että rivi kannattaa rakentaa niin että se kuuluu tuohon 98,7% todennäköisyyden joukkoon, koska siitä joukosta joka vuosi löytyy nippu 7 oikein tuloksia.Vagabondo kirjoitti: 19.04.2026 14:03 EDIT: Kysyin copilotilta, kun en itse jaksa laskea:
Lopullinen vastaus
Todennäköisyys, että yksittäisessä Suomen Loton arvonnassa lottorivissä on korkeintaan kolme peräkkäistä numeroa, on noin: 98,7 %
Mä oon päässyt tällä teorialla 6 oikein tulokseen. Aikaisemmin linkkaamani uutisen mukaan mikään suora 7 numeron sarja tai perinteiseen lottoruudukkoon tehty vaaka tai pystyrivi ei ole koko lottohistorian aikana saanut kuin 5 osumaa parhaimmillaan. Mikä mielestäni osoittaa strategian toimimattomuuden.
Olet ihan yhtä tervetullut esittämään päinvastaista evidenssiä tai todennäköisyyslaskentaa, mutta olisi ystävällistä jos ette enää uudestaan esitä yksittäisen rivin todennäköisyyttä. En ole sitä kiistänyt. Se on vaan lottoamisen kannalta hyödytön todennäköisyys, koska arvontojen määrä on niin rajallinen verrattuna mahdollisiin yhdelmiin. Yksittäisen arvonnan tulosten todennäköisyys on huomattavasti merkitsevämpi todennäköisyys.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Oot sä jännä keskustelija. Kohkaat vaan omaa totuuttasi etkä vaivaudu edes lukemaan vastauksia. Mä esitin ton jo 2 päivää sitten: viewtopic.php?p=845639#p845639sivustahuutaja kirjoitti: 20.04.2026 9:55 Näköjään Suomessa on kerran arvottu 6 peräkkäistä numeroa, jonka ilmeisesti pitäisi sitten olla mahdotonta, kierros 47/1991: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011750795.html
Koita kehittää jotain uutta ja pliis, lue edes mun viestit läpi ja koita ymmärtää mitä mä selitän ettet nolaa itseäsi enempää.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Olen hyvin hämmentynyt. Kun tämän pitäisi olla aivan itsestään selvää. Jos se ei olisi taitelijakuvasi vastaista, luulisin, että trollaisit.Vagabondo kirjoitti: 20.04.2026 10:02Sä jumitut nyt ihan samaan argumenttiin kuin sivustahuutaja ja kuten olen esittänyt niin se on irrelevantti, koska minkä tahansa yksittäisen rivin todennäköisyys on niin lähellä nollaa.
Mä olen esittänyt, että on oleellisempaa laskea minkä tyylinen rivi yksittäisestä arvonnasta tulee ulos ja rakentaa omat rivinsä vastaamaan tätä ja siihen mä jo esitin lukeman:
Sivustahuutaja ei ole pystynyt kumomaan väitettäni, että oma rivi kannattaa rakentaa niin, että se kuuluu tuohon 98,7% joukkoon. Käsittääkseni kaikki voittaneet rivit on kuuluneet, koska en löytänyt todisteita historian aikana kuin 3 arvonnasta joiden tulos ei ole kuulunut ja ilmeisesti missään niistä ei ollut 7 oikein tulosta. Tuloksen merkittävyyden kannalta tosin on irrelevanttia vaikka noista yksittäinen voitto olisi tullutkin. Silti evidenssi tukevasti osoittaa, että rivi kannattaa rakentaa niin että se kuuluu tuohon 98,7% todennäköisyyden joukkoon, koska siitä joukosta joka vuosi löytyy nippu 7 oikein tuloksia.Vagabondo kirjoitti: 19.04.2026 14:03 EDIT: Kysyin copilotilta, kun en itse jaksa laskea:
Lopullinen vastaus
Mä oon päässyt tällä teorialla 6 oikein tulokseen. Aikaisemmin linkkaamani uutisen mukaan mikään suora 7 numeron sarja tai perinteiseen lottoruudukkoon tehty vaaka tai pystyrivi ei ole koko lottohistorian aikana saanut kuin 5 osumaa parhaimmillaan. Mikä mielestäni osoittaa strategian toimimattomuuden.
Olet ihan yhtä tervetullut esittämään päinvastaista evidenssiä tai todennäköisyyslaskentaa, mutta olisi ystävällistä jos ette enää uudestaan esitä yksittäisen rivin todennäköisyyttä. En ole sitä kiistänyt. Se on vaan lottoamisen kannalta hyödytön todennäköisyys, koska arvontojen määrä on niin rajallinen verrattuna mahdollisiin yhdelmiin. Yksittäisen arvonnan tulosten todennäköisyys on huomattavasti merkitsevämpi todennäköisyys.
Jos kysyt, "onko numerosarja, jonka numerot ovat peräkkäisiä" yhtä todennäköinen, kuin "numerosarja, jonka numerot eivät ole peräkkäisiä", niin silloin vastaus on "ei ole". Mutta eo on aivan merkityksetön tieto, koska lotossa ei ole mahdollista rastia vaihtoehtoa "veikkaan numerosarjaa, jonka numerot eivät ole peräkkäisiä". Et voi veikata jonkun tyyppistä numerosarjaa. Lotossa voi veikata ainostaan jotain yksittäistä tarkkaa numerosarjaa ja jokainen yksittäinen tarkka numerosarja on yhtä todennäköinen.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Et. Mutta mun pointti on, että ei kannata veikata sen tyyppistä sarjaa mitä ei todennäköisesti yksittäisestä arvonnasta tule ulos. Sä analysoit asiaa aivan liian yksioikoisesti etsimällä ratkaisua. Oleellisempaa on laskea mikä ratkaisu ei todennäköisesti ainakaan ole. Sulkea pois epätodennäköisimmät vaihtoehdot yksittäisestä arvonnasta.James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 10:10Et voi veikata jonkun tyyppistä numerosarjaa. Lotossa voi veikata ainostaan jotain yksittäistä tarkkaa numerosarjaa ja jokainen yksittäinen tarkka numerosarja on yhtä todennäköinen.Vagabondo kirjoitti: 20.04.2026 10:02 Todennäköisyys, että yksittäisessä Suomen Loton arvonnassa lottorivissä on korkeintaan kolme peräkkäistä numeroa, on noin: 98,7 %
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Yritän vielä: numerosarjan tyypillä ei ole mitään väliä, koska lotossa et voi veikata numerosarjan tyyppiä. Sä teet sen virheen, että oletat, että voit jotenkin veikata numerosarjan tyyppiä. Voit veikata ainoastaan yksittäistä numerosarjaa ja ne ovat kaikki yhtä todennäköisiä.Vagabondo kirjoitti: 20.04.2026 10:21Et. Mutta mun pointti on, että ei kannata veikata sen tyyppistä sarjaa mitä ei todennäköisesti yksittäisestä arvonnasta tule ulos. Sä analysoit asiaa aivan liian yksioikoisesti etsimällä ratkaisua. Oleellisempaa on laskea mikä ratkaisu ei todennäköisesti ainakaan ole. Sulkea pois epätodennäköisimmät vaihtoehdot yksittäisestä arvonnasta.James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2026 10:10Et voi veikata jonkun tyyppistä numerosarjaa. Lotossa voi veikata ainostaan jotain yksittäistä tarkkaa numerosarjaa ja jokainen yksittäinen tarkka numerosarja on yhtä todennäköinen.Vagabondo kirjoitti: 20.04.2026 10:02 Todennäköisyys, että yksittäisessä Suomen Loton arvonnassa lottorivissä on korkeintaan kolme peräkkäistä numeroa, on noin: 98,7 %
-
Bluntly
- Kitisijä
Vähän ranttia huonosta taloudenpidostani.
Viime vuonna möin raketoineet osakkeet hyvällä voitolla, mutta en tehnyt samantien ennakkoveron maksua. Ajattelin saavani konkaan menneen firman miinukset luetuksi hyväksi verotukseen. No eihän oikeuspetterit ole saaneet hommaa hoidettua. Nyt sitten napsahti muutama tonni lisäveroja.
Kotterolla on vuorossa 16 vuoden huolto, jonka lista on pitkä kuin urpilaisen tekstit. Suurin osa juttuja, jotka on pakko hoitaa. Viikonloppuna pamahti kivi tuulilasiin ja se menee melko varmasti vaihtoon katsastusta varten. Näistä tulee varmaan puolitoista tonnia maksuja.
Yyteet menossa, mutta luultavasti selviän niistä. Työaika muuttuu kuitenkin kolmipäiväiseksi ja palkka tippuu samassa suhteessa.
Yhtään tekisi mieli, mutta pakko käydä salkulla.
Viime vuonna möin raketoineet osakkeet hyvällä voitolla, mutta en tehnyt samantien ennakkoveron maksua. Ajattelin saavani konkaan menneen firman miinukset luetuksi hyväksi verotukseen. No eihän oikeuspetterit ole saaneet hommaa hoidettua. Nyt sitten napsahti muutama tonni lisäveroja.
Kotterolla on vuorossa 16 vuoden huolto, jonka lista on pitkä kuin urpilaisen tekstit. Suurin osa juttuja, jotka on pakko hoitaa. Viikonloppuna pamahti kivi tuulilasiin ja se menee melko varmasti vaihtoon katsastusta varten. Näistä tulee varmaan puolitoista tonnia maksuja.
Yyteet menossa, mutta luultavasti selviän niistä. Työaika muuttuu kuitenkin kolmipäiväiseksi ja palkka tippuu samassa suhteessa.
Yhtään tekisi mieli, mutta pakko käydä salkulla.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mulla myös yksi tuollainen keissi. Mitäs siinäBluntly kirjoitti: 20.04.2026 10:37
Ajattelin saavani konkaan menneen firman miinukset luetuksi hyväksi verotukseen. No eihän oikeuspetterit ole saaneet hommaa hoidettua.
tarkalleen pitää tapahtua, ennen kuin konkkatappiot otetaan huomioon verotuksessa ?
-
Bluntly
- Kitisijä
Konkurssipesän osakkeiden arvonmenetys vähennetään verotuksessa luovutustappiona sinä verovuonna, jona tappio on lopullinen. Tämä ajankohta on yleensä silloin, kun konkurssipesän lopputilitys on tehty tai pesänhoitaja ilmoittaa, ettei jako-osuutta kerry. Jos konkurssi raukeaa varojen puutteessa, tappio on vähennyskelpoinen sinä vuonna, kun yhtiö poistetaan kaupparekisteristä.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Älä yritä, koska toi on edelleen se sama hyödytön lähestyminen lottoamisen todennäköisyyksiin. Palaa edelliseen viestiin ja mieti mitä mä sanon:
Vagabondo kirjoitti: 20.04.2026 10:21Oleellisempaa on laskea mikä ratkaisu ei todennäköisesti ainakaan ole. Sulkea pois epätodennäköisimmät vaihtoehdot yksittäisestä arvonnasta.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kokeilen toista lähestymistapaa:Vagabondo kirjoitti: 20.04.2026 10:45Älä yritä, koska toi on edelleen se sama hyödytön lähestyminen lottoamisen todennäköisyyksiin. Palaa edelliseen viestiin ja mieti mitä mä sanon:
Vagabondo kirjoitti: 20.04.2026 10:21Oleellisempaa on laskea mikä ratkaisu ei todennäköisesti ainakaan ole. Sulkea pois epätodennäköisimmät vaihtoehdot yksittäisestä arvonnasta.
Lottokoneella on muisti siinä mielessä, että kun jokin pallo on arvottu, pallo poistuu lottokoneen rummusta ja näin ollen kyseistä palloa ei voida arpoa uudelleen samassa arvonnassa.
Onko lottokoneella edellä mainitun lisäksi jokin muu muisti?