Sininen vai punainen?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kumman väristä nappia painat?

Sininen
1
33%
Punainen
2
67%

Ääniä yhteensä: 3

sivustahuutaja
Kitisijä

Sininen vai punainen?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jostain syystä tämä kysely trendaa.
  • Jokainen maailman ihminen osallistuu salaiseen äänestykseen painamalla joko punaista tai sinistä painiketta.
  • Jos yli 50 prosenttia ihmisistä painaa sinistä, kaikki jäävät henkiin.
  • Jos taas alle 50 prosenttia painaa sinistä, vain punaista painaneet selviytyvät.
  • Kumpaa painiketta sinä painaisit?
urpiainen
Kitisijä

Re: Sininen vai punainen?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis punaista painamalla jää itse joka tapauksessa henkiin, mutta osallistuu mahdollisesti joukkotuhontaan? Painan sinistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En pidä sinisestä väristä.

Lisäksi pallolla on liikaa ihmisiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko tässä mahdollista keskustella etukäteen vaihtoehdoista? Eli voiko saada fiilistä sentimentistä?

Edit: jos kaikki painavat punaista, kaikki selviävät?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos äänet menevät tasan, universumi tuhoutuu?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
urpiainen
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2026 11:02 Onko tässä mahdollista keskustella etukäteen vaihtoehdoista? Eli voiko saada fiilistä sentimentistä?

Idea on varmaan, että kaikki halukkaat voivat varmistaa selviytymisensä painamalla punaista eikä kenellekään ole estettä painaa punaista. Jolloin varmaan oikeasti minäkin olisin punaisen painamisen kannalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 30.04.2026 11:27
James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2026 11:02 Onko tässä mahdollista keskustella etukäteen vaihtoehdoista? Eli voiko saada fiilistä sentimentistä?

Idea on varmaan, että kaikki halukkaat voivat varmistaa selviytymisensä painamalla punaista eikä kenellekään ole estettä painaa punaista. Jolloin varmaan oikeasti minäkin olisin punaisen painamisen kannalla.
JOs äänestyksestä ei saa keskustella etukäteen, päätös on hankala. Jos voitaisiin sopia, että kaikki painavat punaista tai sinistä, asia olisi helppo
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
urpiainen
Kitisijä

Tästä voisi ehkä versioida jotain sellaista juttua, jossa kaikki maailman ihmiset ovat jonossa ja painavat nappia yksi kerrallaan: jos jossain vaiheessa punaista painaneiden osuus saavuttaa 50 % koko väestöstä, vain siihen mennessä punaista painaneet selviytyvät.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 30.04.2026 11:42 Tästä voisi ehkä versioida jotain sellaista juttua, jossa kaikki maailman ihmiset ovat jonossa ja painavat nappia yksi kerrallaan: jos jossain vaiheessa punaista painaneiden osuus saavuttaa 50 % koko väestöstä, vain siihen mennessä punaista painaneet selviytyvät.
Miksi kukaan painaisi ensimmäisenä sinistä? Jos jonon ensimmäinen ei paina sinistä, niin miksi toinen painaisi, jne.

Kyllä ihmisiltä on oikeus jotain rationaalisuutta odottaa.
sivustahuutaja
Kitisijä

Ilmeisesti tässä pulmassa on jotain, joka triggeröi patologiset uhrien etsijät. Osa jengistä on sitä mieltä, että eihän kenenkään voi antaa kuolla, vaikka olisivat itse sitä nappia painaneet.
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 30.04.2026 12:19 Ilmeisesti tässä pulmassa on jotain, joka triggeröi patologiset uhrien etsijät. Osa jengistä on sitä mieltä, että eihän kenenkään voi antaa kuolla, vaikka olisivat itse sitä nappia painaneet.
No just tätä koetin pelata pois tuolla minun esimerkilläni, jossa paljon jengiä voi kuolla ilman, että heillä on ollut tilaisuus paina mitään nappia. Kyllä mun mielestä voidaan ajatella, että minun versiossani painajan velvollisuus on painaa sinistä, mutta kiusaus on silti painaa punaista.