James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2026 11:02
Onko tässä mahdollista keskustella etukäteen vaihtoehdoista? Eli voiko saada fiilistä sentimentistä?
Edit: jos kaikki painavat punaista, kaikki selviävät?
Idea on varmaan, että kaikki halukkaat voivat varmistaa selviytymisensä painamalla punaista eikä kenellekään ole estettä painaa punaista. Jolloin varmaan oikeasti minäkin olisin punaisen painamisen kannalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2026 11:02
Onko tässä mahdollista keskustella etukäteen vaihtoehdoista? Eli voiko saada fiilistä sentimentistä?
Edit: jos kaikki painavat punaista, kaikki selviävät?
Idea on varmaan, että kaikki halukkaat voivat varmistaa selviytymisensä painamalla punaista eikä kenellekään ole estettä painaa punaista. Jolloin varmaan oikeasti minäkin olisin punaisen painamisen kannalla.
JOs äänestyksestä ei saa keskustella etukäteen, päätös on hankala. Jos voitaisiin sopia, että kaikki painavat punaista tai sinistä, asia olisi helppo
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Tästä voisi ehkä versioida jotain sellaista juttua, jossa kaikki maailman ihmiset ovat jonossa ja painavat nappia yksi kerrallaan: jos jossain vaiheessa punaista painaneiden osuus saavuttaa 50 % koko väestöstä, vain siihen mennessä punaista painaneet selviytyvät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: 30.04.2026 11:42
Tästä voisi ehkä versioida jotain sellaista juttua, jossa kaikki maailman ihmiset ovat jonossa ja painavat nappia yksi kerrallaan: jos jossain vaiheessa punaista painaneiden osuus saavuttaa 50 % koko väestöstä, vain siihen mennessä punaista painaneet selviytyvät.
Miksi kukaan painaisi ensimmäisenä sinistä? Jos jonon ensimmäinen ei paina sinistä, niin miksi toinen painaisi, jne.
Kyllä ihmisiltä on oikeus jotain rationaalisuutta odottaa.
Ilmeisesti tässä pulmassa on jotain, joka triggeröi patologiset uhrien etsijät. Osa jengistä on sitä mieltä, että eihän kenenkään voi antaa kuolla, vaikka olisivat itse sitä nappia painaneet.
sivustahuutaja kirjoitti: 30.04.2026 12:19
Ilmeisesti tässä pulmassa on jotain, joka triggeröi patologiset uhrien etsijät. Osa jengistä on sitä mieltä, että eihän kenenkään voi antaa kuolla, vaikka olisivat itse sitä nappia painaneet.
No just tätä koetin pelata pois tuolla minun esimerkilläni, jossa paljon jengiä voi kuolla ilman, että heillä on ollut tilaisuus paina mitään nappia. Kyllä mun mielestä voidaan ajatella, että minun versiossani painajan velvollisuus on painaa sinistä, mutta kiusaus on silti painaa punaista.