UMK & viisuilut
-
Bluntly
- Kitisijä
Re: UMK & viisuilut
Oli Israelin biisi parempi kuin heidän parin viime vuoden jumputukset. Mutta pojot tuli ihan muista syistä.
En ymmärrä noita hihhuleita. Juutalaiset eivät ole kristittyjä ja nykyjuutalaisuus on lähempänä islammia kuitenkin.
En ymmärrä noita hihhuleita. Juutalaiset eivät ole kristittyjä ja nykyjuutalaisuus on lähempänä islammia kuitenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Onko teoriasi, että Israelia äänestettiin uskonnollisista syistä, eikä kenties protestina YLE:n verovaroista maksetulle aktivismille?
Onko teoriasi, että Israelia äänestettiin uskonnollisista syistä, eikä kenties protestina YLE:n verovaroista maksetulle aktivismille?
-
Bluntly
- Kitisijä
Israel teki taas kunnon kampanjan, joka upposi urpoihin.
Sitten on hihhulit ja 'isänmaalliset', joille lukutaito on ylitsepääsemätön juttu. Nämä sitten kaatoivat ääniä roppakaupalla (€1,65 per ääni ylelle)
Eikä ole mikää teoria.
Sitten on hihhulit ja 'isänmaalliset', joille lukutaito on ylitsepääsemätön juttu. Nämä sitten kaatoivat ääniä roppakaupalla (€1,65 per ääni ylelle)
Eikä ole mikää teoria.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ Mitä näiden äänestäneiden olisi pitänyt lukea?
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, biisi oli varmaan vähintään top 10 -kamaa, mutta toki äänet olivat poliittinen protesti Israelin puolesta.Bluntly kirjoitti: 17.05.2026 12:28 Oli Israelin biisi parempi kuin heidän parin viime vuoden jumputukset. Mutta pojot tuli ihan muista syistä.
Mitä hihhuleihin tulee, niin kristillisten herätysliikkeiden kanta on vähän kaksijakoinen: he eivät kai loppujen lopuksi ole kovin innoissaan juutalaisuudesta sinänsä, vaan lukevat Raamatun lopun ajan ennustuksia siten, että juutalaisten täytyy palata Israeliin ja kääntyä kristinuskoon, jotta Jeesus voi palata maan päälle (alun perin kai tulkinta juutalaisten kääntymisen ja paluun järjestyksestä oli päinvastainen, mutta kun alkoivat muuttaa Israeliin ilman kääntymystä, tulkintaa muutettiin). Tämä jännite näkyy Israelissa ja erityisesti palestiinalaisalueella: vaikka ovat tyytyväisiä herätyskristillisten tuesta, suhtautuminen kristilliseen käännytystyöhön on aika jyrkkä. Palestiinalaisalueiden alkuperäisväestön kristittyjä on ajettu kodeistaan ja kylistään siinä missä muslimejakin. Mutta kristityiksi juutalaiset pitäisi siis jotenkin käännyttää.
Ja tietty Raamattu käskee uskovan siunata Israelia, eli siltä kannalta Israelia tuetaan kaikissa mahdollisissa konteksteissa, sisällöstä riippumatta. Mutta silloinkin kyse on lopun aikojen ennustuksista ja profetioiden tulemisesta todeksi maailmassa, ei mistään juutalaisuuden tuesta sinänsä. (Tietty nykyisen asutuskolonialistivaltion tulkitseminen Raamatun Israeliksi on aika lennokas tulkintakuvio sekin, mutta se on eri juttu.)
Mutta en usko Israelin tukijoiden esim. Euroviisuissa olevan pelkästään herätyskristillisiä. Myös oikeistopopulistisen salaliittoteorian Ylen agendasta ja yleisestä woke-meiningistä ostavat urpot, siis sellaiset Kalevan ja kumppaneiden äänestäjät, kuuluvat porukkaan. Kalevahan esim viime vuonna taisi suoraan kehottaa kaikkia äänestämään Israelia protestiksi woke-rasismia, mitä ikinä se onkaan, vastaan. Muistaakseni ainakin silloin myös esim. Dave julisti äänestävänsä Israelin viisua jossain performanssi- tai signalointimielessä. Perustelut jäivät kyllä ainakin minulle vähän hämäriksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Jaa? Mulla ei tästä muistikuvaa, mutta voi toki pitää paikkaansa.urpiainen kirjoitti: 17.05.2026 18:35 . Muistaakseni ainakin silloin myös esim. Dave julisti äänestävänsä Israelin viisua jossain performanssi- tai signalointimielessä. Perustelut jäivät kyllä ainakin minulle vähän hämäriksi.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, siitä olikin jo kaksi vuotta: viewtopic.php?p=822320#p822320James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2026 8:26Jaa? Mulla ei tästä muistikuvaa, mutta voi toki pitää paikkaansa.urpiainen kirjoitti: 17.05.2026 18:35 . Muistaakseni ainakin silloin myös esim. Dave julisti äänestävänsä Israelin viisua jossain performanssi- tai signalointimielessä. Perustelut jäivät kyllä ainakin minulle vähän hämäriksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kun luen kahden vuoden takaiset perusteluni, niin logiikka vaikuttaa aukottomalta.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Mä olen onnistuneesti suorittanut viisutavoitteeni ja selvisin tänäkin vuonna ohi kisojen, suomen sekä minkään muunkaan maan, kappaletta kuulematta. Hyvä näin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
Niba
- Kitisijä
Juu yhtä bulgarialaista kuin shakira on kolumbialaista, kappaleen tuttuus, vuvuzelat puuttu..
aussien kappaleessa tekijänä mm. Boy George, tuttu mini
aussien kappaleessa tekijänä mm. Boy George, tuttu mini
Pyyhin Netikettiin..
-
Bluntly
- Kitisijä
Boy George oli mukana tekemässä San Marinon kappaletta, mutta melkein sama asia.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
https://www.hs.fi/popkulttuuri/art-2000012015382.htmlurpiainen kirjoitti: 18.05.2026 10:23Joo, siitä olikin jo kaksi vuotta: viewtopic.php?p=822320#p822320James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2026 8:26Jaa? Mulla ei tästä muistikuvaa, mutta voi toki pitää paikkaansa.urpiainen kirjoitti: 17.05.2026 18:35 . Muistaakseni ainakin silloin myös esim. Dave julisti äänestävänsä Israelin viisua jossain performanssi- tai signalointimielessä. Perustelut jäivät kyllä ainakin minulle vähän hämäriksi.
Tutkija epäilee, että Israelia äänestivät mm vihervasemmiston vastustajat. Ei kukaan voi olla niin tyhmä!
-
urpiainen
- Kitisijä
Törkysomessa näyttää olevan käynnissä sellaista huvittelua, että kokoomuksen persuosasto sönköttää vihervasemmiston sanovan sitä tai tätä Israelista, ja sitten joku postaa alle linkin, jossa Elina Valtonen sanoo sen vihervasemmiston väitetyn viestin, ja kravattipersut vuorostaan selittävät, että eri asia. Luulen, että Israelin tukeminen on vihervasemmiston vastustamista jossain sellaisessa kieltämättä aika kitinäläisessä mielessä, jossa kokoomuksenkin valtavirta on viittä vaille kommunismia.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Minun on vaikea uskoa, että ne oli kristilliset sionistiöyhöt, jotka viisuja ensimmäisinä lähtivät politisoimaan. Mutta jos joku täysjärkinen sitä vakavalla naamalla väittää, niin enpä jaksa kinata. Katsotaan äänet taas ensi vuonna.
-
urpiainen
- Kitisijä
Tää on postauksena ilmeisesti tällainen semi-homie: vaikea uskoa väitettä, jota kukaan ei esitä, ja jos joku esittää, ilmoitat jo etukäteen, että et jaksa väitellä asiasta, jonka siis toistaiseksi vain sä olet nostanut esiin.sivustahuutaja kirjoitti: 18.05.2026 20:52 Minun on vaikea uskoa, että ne oli kristilliset sionistiöyhöt, jotka viisuja ensimmäisinä lähtivät politisoimaan. Mutta jos joku täysjärkinen sitä vakavalla naamalla väittää, niin enpä jaksa kinata. Katsotaan äänet taas ensi vuonna.
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^ minä en väittänyt mitään. Minä lupasin uskoa, joa sinä väität. Väitätkö sinä?
-
urpiainen
- Kitisijä
Siis onko väite, jota et tiedä kenenkään esittäneen, ja jota sinun on vaikea uskoa, mutta josta et ole kiinnostunut väittelemään, jos joku sen esittää, se, että kristilliset sionistit ovat ensimmäinen euroviisuäänestyksiä politisoinut taho, ja nyt kysyt, että esitänkö minä tämän sinun keksimäsi väitteen, vaikka siis nimenomaan siitä väitteestä et halua kinata (keskustella?), jos vain löydät jonkun, joka väitteen esittäisi? No, en tietenkään minäkään esitä, kiitos kysymästä. Euroviisut ovat olleet läpeensä politisoituneet varmaan aina, ja politisioituminen on saanut erilaisia muotoja, joista vähän erilaiset ovat muodissa eri aikoina.sivustahuutaja kirjoitti: 19.05.2026 16:13 ^ minä en väittänyt mitään. Minä lupasin uskoa, joa sinä väität. Väitätkö sinä?
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Jos kerran et väitä, niin sitten minä en tosiaan usko öyhöjän aloittaneen tätä sekoilua.
Jos kerran et väitä, niin sitten minä en tosiaan usko öyhöjän aloittaneen tätä sekoilua.
-
urpiainen
- Kitisijä
Joo, ei kannata uskoa väitteitä, joita keksii itse randomisti ja joita kukaan oman pään ulkopuolinen toimija ei esitä, ja jotka vielä vaikuttavat ilmeisen perusteettomilta. Niiden taivastelulle on jopa oma ketjunsa: viewtopic.php?t=14294
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Täysin uskomatontahan se olisikin, että öyhöt olisivat aloittaneet tämän poliittisen teatterin.
Täysin uskomatontahan se olisikin, että öyhöt olisivat aloittaneet tämän poliittisen teatterin.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
urpiainen kirjoitti: 19.05.2026 16:27Siis onko väite, jota et tiedä kenenkään esittäneen, ja jota sinun on vaikea uskoa, mutta josta et ole kiinnostunut väittelemään, jos joku sen esittää, se, että kristilliset sionistit ovat ensimmäinen euroviisuäänestyksiä politisoinut taho, ja nyt kysyt, että esitänkö minä tämän sinun keksimäsi väitteen, vaikka siis nimenomaan siitä väitteestä et halua kinata (keskustella?), jos vain löydät jonkun, joka väitteen esittäisi? No, en tietenkään minäkään esitä, kiitos kysymästä. Euroviisut ovat olleet läpeensä politisoituneet varmaan aina, ja politisioituminen on saanut erilaisia muotoja, joista vähän erilaiset ovat muodissa eri aikoina.sivustahuutaja kirjoitti: 19.05.2026 16:13 ^ minä en väittänyt mitään. Minä lupasin uskoa, joa sinä väität. Väitätkö sinä?