Nyt kun hoivapalvelujen kustannus on tullut tietoisuuteeni karusti, voitaneen todeta, ettei perintöä ole tulossa. No porukat käyttäköön rahansa oman elämänsä mukaan.
Toisaalta taas laskeskelin saavuttavani tavoitesumman 3% vuotuisella tuotolla. Mutta on tuohon pistettävä jonkinlainen inlfaatiovara.
Eläkesuunnittelu
-
Bluntly
- Kitisijä
Re: Eläkesuunnittelu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^En enää muista, mistä otin tuon talteen. Mutta tuon mukaan 3%:n reaalituoton saat pitkillä investment grade lainoillakin.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Toisaalta selvittelin asiaa aiemmin chat gpt:n kanssa ja olen myös kirjannut ristiriitaisesti, että
"Halpa passiivinen investment grade etf tuottaa historiallisesti vähän (karkeasti 1%) yli 12kk euriborin." Eli selvästi vähemmän kuin tuo taulukko.
"Halpa passiivinen investment grade etf tuottaa historiallisesti vähän (karkeasti 1%) yli 12kk euriborin." Eli selvästi vähemmän kuin tuo taulukko.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Itse olen laittanut tavoittelemakseni tuotoksi 7% reaalisesti. Se sitten toteutuu tai ei. Yritän saavuttaa sen 100%:n osakepainolla. Tosin edelleen on ajatuksena 5 vuotta ennen eläköitymistä uudet ostot laittaa korko etf:ään.