Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2026 9:35 En ymmärrä näkemystänne, että koulun pitäisi keskittyä välttämättömään. En minä halua lapseni opiskelevan robottitehtaassa. Nykyisessä kermaperselukiossa on mahtavan paljon kaikkea ei-välttämätöntä.
Eikö siellä koraanikoulussa tai pyhäkoulussa voi käydä vapaa-ajalla?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Minusta koulun tehtävä on opettaa yleistä kulttuuria, käytöstapoja, sun muuta sellaista.

EDIT: Tietenkin hyväksyn robottikoulutkin, jos sitten saa mennä koulusetelillä kermapersekouluun oppimaan ihmisten tavoille.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2026 9:41 ^
Minusta koulun tehtävä on opettaa yleistä kulttuuria, käytöstapoja, sun muuta sellaista.
Puhumme nyt uskonnon harjoittamisesta ja tunnustuksellisesta uskonnon opetuksesta.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Luulin, että puhutaan suvivirrestä. Puhutaanko me siis nyt koulutussetelillä vapaasti markkinoilta hankittavasta koulutuspalvelusta?
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2026 9:46 ^
Luulin, että puhutaan suvivirrestä. Puhutaanko me siis nyt koulutussetelillä vapaasti markkinoilta hankittavasta koulutuspalvelusta?
Mun mielestäni uskonnon harjoittaminen koulussa ja koulutussetelin käyttö opetuksessa ovat kaksi aivan eri asiaa. Toki voidaan jutella molemmista, mutta selvyyden vuoksi mielestäni syytä pitää erillisinä keskusteluina.
sivustahuutaja
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2026 9:48 Mun mielestäni uskonnon harjoittaminen koulussa ja koulutussetelin käyttö opetuksessa ovat kaksi aivan eri asiaa.
Minusta nuo nivoutuvat yhteen. Jos on vapaus valita ja tarjolla on myös robottikouluja, niin ei ole mitään ongelmaa. Sitähän se valinnanvapaus kirjaimellisesti tarkoittaa, että niissä valittavissa asioissa on eroja. Jos eroja ei sallita, ei ole valinnanvapautta.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2026 11:01
James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2026 9:48 Mun mielestäni uskonnon harjoittaminen koulussa ja koulutussetelin käyttö opetuksessa ovat kaksi aivan eri asiaa.
Minusta nuo nivoutuvat yhteen. Jos on vapaus valita ja tarjolla on myös robottikouluja, niin ei ole mitään ongelmaa. Sitähän se valinnanvapaus kirjaimellisesti tarkoittaa, että niissä valittavissa asioissa on eroja. Jos eroja ei sallita, ei ole valinnanvapautta.
Ok. Olemmeko valmiita siihen, että kouluissa yhteiskunnan tuella opetetaan, että homot tai aviorikoksen tehneet saa tappaa? Itse en ole.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Minusta tuo menee jo rikokseen yllyttämisen puolelle, eli olisi laitonta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 10.06.2026 9:31
urpiainen kirjoitti: 10.06.2026 8:39 Eikö voitaisi vaan ikään kuin todeta terveen kaupunkilaisjärjen nimissä, että ihan laista riippumatta pikku hiljaa lopetetaan uskonnollisten elementtien ujuttaminen kouluihin, muihin julkisiin instituutioihin ja niiden tapahtumiin, kun tähän suuntaan kuitenkin ollaan perustellusti ja halukkaasti menossa.
Tämä

Mä en kykene ymmärtämään miksi suvivirsi olisi jotenkin välttämätön osa kevätjuhlaa.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen kyllä silleen vähän suvaitsematon, että yhteiskunnan tarjoamaa, kaikille yhteistä peruskoulutusta ei oikein minusta saa hoitaa koraanikoulussa, vaikka siinä indoktrinaation lomassa jotenkin hoidettaisiin OPS:n mukainen muu sisältö, ja vaikka tällaisille opinahjoille kysyntää vanhempien keskuudessa olisikin. Mä jotenkin ajattelen, että koulun homma on olla myös lapsen puolella mahdollisia fanaatikkovanhempia vastaan, tarjoten mahdollisuuksien tasa-arvon nimissä vähän yhteisempi näkökulma, ja vanhempien uskonnonvapautta lasten pakottamisessa voidaan toteuttaa kouluinstituution ulkopuolella sitten kaikenlaisissa pyhäkoraanisuojeluskuntakotkissa. Eli sikäli en tässä yhteydessä pidä tästä koraanikouluvaihtoehdonkin sisältävästä koulusetelimarkkinasta.

Oikeastaan, tästä näkökulmasta mä olen ehkä jonkin verran vastaanottavainen myös sille arguemntille, että oppivelvollisuus korvattaisiin ruotsalaisen mallin mukaisella, vanhempien natsi- ja fundamentalistikotikoulun poissulkevalla kouluvelvollisuudella, vaikka varsinaista mielipidettä en tästä asiasta ole vielä muodostanutkaan. Toki tämä menee aika kauas suvivirsigatesta, mutta vähän samaa pallokenttää tässä kolutaan.
Viimeksi muokannut urpiainen, 10.06.2026 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Tanska tosiaan on paha Natsimaa, eikä mikään hyvinvointivaltio tai oikea pohjoismaa.