Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26472
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 11:50 JOs maksumuurin takaa ei näy, kertoo siis tienaavansa vessapaperiden ja kengänpuhdistustelineiden huollolla ja asennuksella tuplasti sen mitä viinurina ja vähemmillä työtunneilla. Mitään alan koulutusta ei ole. Sitä, oliko viinurin koulutus, juttu ei kerro.
Vitsi siis liittyi tuohon koulutukseen. Jos on tärkeää tehdä koulutuksen mukaisia hommia, niin vessapaperiyrittäjäksi voi hyvin lähteä tuotantotalouden ja markkinoinnin tutkinnoilla. Saa hankittua asiakkaita ja ruuvaaminen sujuu sovitussa aikataulussa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2026 13:03
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 11:50 JOs maksumuurin takaa ei näy, kertoo siis tienaavansa vessapaperiden ja kengänpuhdistustelineiden huollolla ja asennuksella tuplasti sen mitä viinurina ja vähemmillä työtunneilla. Mitään alan koulutusta ei ole. Sitä, oliko viinurin koulutus, juttu ei kerro.
Vitsi siis liittyi tuohon koulutukseen. Jos on tärkeää tehdä koulutuksen mukaisia hommia, niin vessapaperiyrittäjäksi voi hyvin lähteä tuotantotalouden ja markkinoinnin tutkinnoilla. Saa hankittua asiakkaita ja ruuvaaminen sujuu sovitussa aikataulussa.
Juu. Tarkoitin Lolitalle, kun en tiennyt, mitä muurin takaa näkyy.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26472
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Lolita siis (ihan oikein) kommentoi, että suomessa ei haluta vaihtaa alaa, jos johonkin on kouluttauduttu. Mielestäni tuo johtuu sosiaaliturvasta ja yksilöiden valehtelusta itselleen. Jos on kouluttautunut jollekin alalle, niin koetaan, että on moraalisesti ihan ok pysyä työttömänä, jos ei kerran "omalta alalta" löydy töitä "omalta paikkakunnalta". Jos töihin menemisen nettohyöty olisi suurempi, niin jengi tekisi halukkaammin sitä mistä nyt jotain tienaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8743
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sitähän minä meinasin. Paljon valmistutaan aloille, joissa työ on kiven alla, eikä useamman vuoden opintojen ja unelma-alalle valmistumisen jälkeen haluta työllistyä ihan mihin tahansa. Päässä pyörii esimerkkinä nyt vain taideala, mutta kai sitä nyt muutakin on. Tavallaan se on surullista. Olin mukana yhdessä rekryprosessissa ja hakijoilla oli upeita tutkintokokonaisuuksia suomalaisista ja ulkomaalaisista yliopistoista, mutta hakivat kuitenkin kyseisiä virkoja, jotka olivat ehkä merkonomin tasoista yksinkertaista paperin pyörittelyä. Mutta olisihan siinä saanut jalkaa jonkin oven väliin. Vastapainona on tietenkin ne maisterit, metsurit ja lastentarhanopettajat, joiden kanssa olen tehnyt töitä ja jotka ovat sitten poliisihallinnossa edenneet johtotehtäviin, tosin poliisikoulun käytyään. Meillä on Suomessa vähän kohtaanto-ongelmaa työllistymisessä ja duunarina näen syyksi osittain kovan innon korkeakoulutukseen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun seiskan kuvaamataidon numerolla ryhtyy suunnittelemaan pelin (kyseessä on party game) graafista ilmettä, niin tämä on tosi informatiivinen.

https://www.kittl.com/blogs/design-styles-name-stl/

Tuolta löysin Neo-brutalismin
Kuva


ja erityisesti tämä neo-brutalism with pixel art on musta hieno

Kuva

Memphis myös

Kuva

Sakke Järvenpää teki Sleepy Sleepersin kannet cut and paste tyylillä. Sekin on päräyttävä

Kuva

Kuva

Noihin puhekupliin ohjeet
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harhaanjohtavaa mainontaa, ei liittynyt piereskelyyn

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011921214.html
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26472
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Luulin, että toi olis ollu tän jatkojuttu: Kakkahätä kannattaa houkutella esiin esilenkillä
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011814412.html
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 5459
Liittynyt: 28.01.2011 22:35

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Terveyden kanssa ei ole leikkiminen, mutta joillekin näyttää olevan. Varmaan samaa porukkaa joille syöminen on makuja ja tunteita, eikä matematiikkaa ja biokemiaa.
..when your military people start doing it (Amanita muscaria), and then wars becomes impossible. -Joe Rogan
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16176
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16176
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vähän fifty/sixty fiilis tästä. Ilman Top Gun -soundtrackia olisi varmaan ok.

Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26472
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

https://oletkoliberaali.fi/

93%
:-/ oli kokoomuslaista verta mukana.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 5459
Liittynyt: 28.01.2011 22:35

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Sain tuon saman. Olisvat avanneet vastauksia enemmän.
..when your military people start doing it (Amanita muscaria), and then wars becomes impossible. -Joe Rogan
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26472
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ruksasin ruotsin kohdalla: vapaaehtoiseksi, tarjonta säilytettävä. Minusta tuo on loogisempi kanta kaksikielisessä maassa kuin "pakkoruotsi pois".
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Twitterissä on tietenkin hyvin paljon disinformaatiota ja sen takia luulin aluksi vitsitksi, että kalifornia on ohjeistanut julkisia toimijoita tekemään osan hankinnoista LGBT-yrityksiltä. Suurin twisti liittyy siihen, että yrittäjien täytyy todistaa queer-status

https://nglcc.org/wp-content/uploads/20 ... eral-2.pdf
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26472
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Rupeat vaan tekemään testejä ja kirjoittamaan lääkärintodistuksia.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.06.2026 9:29 ^
Rupeat vaan tekemään testejä ja kirjoittamaan lääkärintodistuksia.
Juu.
Physician, advanced practice providers (including but not limited to physician assistants and
advanced practice registered nurses) or attorney letter on official letterhead attesting to the LGBTQ status of the applicant. Letters must be accompanied by signed affidavits3
homotodistukset odottaessa!
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11018
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2026 9:18 Twitterissä on tietenkin hyvin paljon disinformaatiota ja sen takia luulin aluksi vitsitksi, että kalifornia on ohjeistanut julkisia toimijoita tekemään osan hankinnoista LGBT-yrityksiltä. Suurin twisti liittyy siihen, että yrittäjien täytyy todistaa queer-status
Tuleeko työvaatteen rinnassa olla seksuaalisesta suuntautumisesta kertova merkki? Esim. pinkki kolmio homoilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Varmaan olisi hyvä, jos em. työntekijät voisi koota omille alueilleen.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26472
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2026 9:34 homotodistukset odottaessa!
15 minuutin aika riittää hyvin homoiluun ja todistuksen kirjoitukseen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16176
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix