Vitsi siis liittyi tuohon koulutukseen. Jos on tärkeää tehdä koulutuksen mukaisia hommia, niin vessapaperiyrittäjäksi voi hyvin lähteä tuotantotalouden ja markkinoinnin tutkinnoilla. Saa hankittua asiakkaita ja ruuvaaminen sujuu sovitussa aikataulussa.James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 11:50 JOs maksumuurin takaa ei näy, kertoo siis tienaavansa vessapaperiden ja kengänpuhdistustelineiden huollolla ja asennuksella tuplasti sen mitä viinurina ja vähemmillä työtunneilla. Mitään alan koulutusta ei ole. Sitä, oliko viinurin koulutus, juttu ei kerro.
Päivän linkki
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
- Viestit: 26472
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 32628
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Juu. Tarkoitin Lolitalle, kun en tiennyt, mitä muurin takaa näkyy.sivustahuutaja kirjoitti: 01.04.2026 13:03Vitsi siis liittyi tuohon koulutukseen. Jos on tärkeää tehdä koulutuksen mukaisia hommia, niin vessapaperiyrittäjäksi voi hyvin lähteä tuotantotalouden ja markkinoinnin tutkinnoilla. Saa hankittua asiakkaita ja ruuvaaminen sujuu sovitussa aikataulussa.James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 11:50 JOs maksumuurin takaa ei näy, kertoo siis tienaavansa vessapaperiden ja kengänpuhdistustelineiden huollolla ja asennuksella tuplasti sen mitä viinurina ja vähemmillä työtunneilla. Mitään alan koulutusta ei ole. Sitä, oliko viinurin koulutus, juttu ei kerro.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
- Viestit: 26472
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
^
Lolita siis (ihan oikein) kommentoi, että suomessa ei haluta vaihtaa alaa, jos johonkin on kouluttauduttu. Mielestäni tuo johtuu sosiaaliturvasta ja yksilöiden valehtelusta itselleen. Jos on kouluttautunut jollekin alalle, niin koetaan, että on moraalisesti ihan ok pysyä työttömänä, jos ei kerran "omalta alalta" löydy töitä "omalta paikkakunnalta". Jos töihin menemisen nettohyöty olisi suurempi, niin jengi tekisi halukkaammin sitä mistä nyt jotain tienaa.
Lolita siis (ihan oikein) kommentoi, että suomessa ei haluta vaihtaa alaa, jos johonkin on kouluttauduttu. Mielestäni tuo johtuu sosiaaliturvasta ja yksilöiden valehtelusta itselleen. Jos on kouluttautunut jollekin alalle, niin koetaan, että on moraalisesti ihan ok pysyä työttömänä, jos ei kerran "omalta alalta" löydy töitä "omalta paikkakunnalta". Jos töihin menemisen nettohyöty olisi suurempi, niin jengi tekisi halukkaammin sitä mistä nyt jotain tienaa.
-
Lolita
- Kitisijä
- Viestit: 8743
- Liittynyt: 14.08.2005 18:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Päivän linkki
Sitähän minä meinasin. Paljon valmistutaan aloille, joissa työ on kiven alla, eikä useamman vuoden opintojen ja unelma-alalle valmistumisen jälkeen haluta työllistyä ihan mihin tahansa. Päässä pyörii esimerkkinä nyt vain taideala, mutta kai sitä nyt muutakin on. Tavallaan se on surullista. Olin mukana yhdessä rekryprosessissa ja hakijoilla oli upeita tutkintokokonaisuuksia suomalaisista ja ulkomaalaisista yliopistoista, mutta hakivat kuitenkin kyseisiä virkoja, jotka olivat ehkä merkonomin tasoista yksinkertaista paperin pyörittelyä. Mutta olisihan siinä saanut jalkaa jonkin oven väliin. Vastapainona on tietenkin ne maisterit, metsurit ja lastentarhanopettajat, joiden kanssa olen tehnyt töitä ja jotka ovat sitten poliisihallinnossa edenneet johtotehtäviin, tosin poliisikoulun käytyään. Meillä on Suomessa vähän kohtaanto-ongelmaa työllistymisessä ja duunarina näen syyksi osittain kovan innon korkeakoulutukseen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 32628
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Kun seiskan kuvaamataidon numerolla ryhtyy suunnittelemaan pelin (kyseessä on party game) graafista ilmettä, niin tämä on tosi informatiivinen.
https://www.kittl.com/blogs/design-styles-name-stl/
Tuolta löysin Neo-brutalismin

ja erityisesti tämä neo-brutalism with pixel art on musta hieno

Memphis myös

Sakke Järvenpää teki Sleepy Sleepersin kannet cut and paste tyylillä. Sekin on päräyttävä


Noihin puhekupliin ohjeet
https://www.kittl.com/blogs/design-styles-name-stl/
Tuolta löysin Neo-brutalismin

ja erityisesti tämä neo-brutalism with pixel art on musta hieno

Memphis myös

Sakke Järvenpää teki Sleepy Sleepersin kannet cut and paste tyylillä. Sekin on päräyttävä


Noihin puhekupliin ohjeet
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 32628
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Harhaanjohtavaa mainontaa, ei liittynyt piereskelyyn
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011921214.html
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011921214.html
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
- Viestit: 26472
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
^
Luulin, että toi olis ollu tän jatkojuttu: Kakkahätä kannattaa houkutella esiin esilenkillä
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011814412.html
Luulin, että toi olis ollu tän jatkojuttu: Kakkahätä kannattaa houkutella esiin esilenkillä
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011814412.html
-
Bhven
- Kitisijä
- Viestit: 5459
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Re: Päivän linkki
^^ Terveyden kanssa ei ole leikkiminen, mutta joillekin näyttää olevan. Varmaan samaa porukkaa joille syöminen on makuja ja tunteita, eikä matematiikkaa ja biokemiaa.
..when your military people start doing it (Amanita muscaria), and then wars becomes impossible. -Joe Rogan
-
Homeboy65
- Kitisijä
- Viestit: 16176
- Liittynyt: 15.08.2005 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Päivän linkki
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
Homeboy65
- Kitisijä
- Viestit: 16176
- Liittynyt: 15.08.2005 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Päivän linkki
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 32628
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Vähän fifty/sixty fiilis tästä. Ilman Top Gun -soundtrackia olisi varmaan ok.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
- Viestit: 26472
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
-
Bhven
- Kitisijä
- Viestit: 5459
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Re: Päivän linkki
^ Sain tuon saman. Olisvat avanneet vastauksia enemmän.
..when your military people start doing it (Amanita muscaria), and then wars becomes impossible. -Joe Rogan
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
- Viestit: 26472
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
^
Ruksasin ruotsin kohdalla: vapaaehtoiseksi, tarjonta säilytettävä. Minusta tuo on loogisempi kanta kaksikielisessä maassa kuin "pakkoruotsi pois".
Ruksasin ruotsin kohdalla: vapaaehtoiseksi, tarjonta säilytettävä. Minusta tuo on loogisempi kanta kaksikielisessä maassa kuin "pakkoruotsi pois".
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 32628
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Twitterissä on tietenkin hyvin paljon disinformaatiota ja sen takia luulin aluksi vitsitksi, että kalifornia on ohjeistanut julkisia toimijoita tekemään osan hankinnoista LGBT-yrityksiltä. Suurin twisti liittyy siihen, että yrittäjien täytyy todistaa queer-status
https://nglcc.org/wp-content/uploads/20 ... eral-2.pdf
https://nglcc.org/wp-content/uploads/20 ... eral-2.pdf
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
- Viestit: 26472
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
^
Rupeat vaan tekemään testejä ja kirjoittamaan lääkärintodistuksia.
Rupeat vaan tekemään testejä ja kirjoittamaan lääkärintodistuksia.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 32628
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
Juu.sivustahuutaja kirjoitti: 17.06.2026 9:29 ^
Rupeat vaan tekemään testejä ja kirjoittamaan lääkärintodistuksia.
homotodistukset odottaessa!Physician, advanced practice providers (including but not limited to physician assistants and
advanced practice registered nurses) or attorney letter on official letterhead attesting to the LGBTQ status of the applicant. Letters must be accompanied by signed affidavits3
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 11018
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Päivän linkki
Tuleeko työvaatteen rinnassa olla seksuaalisesta suuntautumisesta kertova merkki? Esim. pinkki kolmio homoilla.James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2026 9:18 Twitterissä on tietenkin hyvin paljon disinformaatiota ja sen takia luulin aluksi vitsitksi, että kalifornia on ohjeistanut julkisia toimijoita tekemään osan hankinnoista LGBT-yrityksiltä. Suurin twisti liittyy siihen, että yrittäjien täytyy todistaa queer-status
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 32628
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Päivän linkki
^Varmaan olisi hyvä, jos em. työntekijät voisi koota omille alueilleen.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
- Viestit: 26472
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Päivän linkki
15 minuutin aika riittää hyvin homoiluun ja todistuksen kirjoitukseen.
-
Homeboy65
- Kitisijä
- Viestit: 16176
- Liittynyt: 15.08.2005 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Päivän linkki
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix