Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16182
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"Demokratian kaventuminen leimaa elämää länsimaissa." - Taisto Sinisalo

homeboy viesti 8
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16182
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2026 8:25
Homeboy65 kirjoitti: 06.05.2026 19:44 Putin lienee kovin eristäytynyt. Eristäytyminen tarkoittaa mielistelijöiden määrän kasvua, ko. kasvu entistä suodatetumpaa tietoa. Ja entistä suodatetumpi tieto entistä kapeampaa näkemystä yhteiskunnasta. Ja todellisuudesta.
Juu. Pappa ei myöskään käytä nettiä, eli kaikki tieto tulee lakeijoiden kautta.
On aivan mahdollista että hän ei käytä nettiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 16.06.2026 9:37
James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2026 8:25
Homeboy65 kirjoitti: 06.05.2026 19:44 Putin lienee kovin eristäytynyt. Eristäytyminen tarkoittaa mielistelijöiden määrän kasvua, ko. kasvu entistä suodatetumpaa tietoa. Ja entistä suodatetumpi tieto entistä kapeampaa näkemystä yhteiskunnasta. Ja todellisuudesta.
Juu. Pappa ei myöskään käytä nettiä, eli kaikki tieto tulee lakeijoiden kautta.
On aivan mahdollista että hän ei käytä nettiä.
On aivan mahdollista, että hän ei käytä nettiä
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ilmeisesti Ukrainan droonisodankäynti on viime aikoina tehostunut ja tuottaa Venäjälle ongelmia.


https://www.hs.fi/maailma/art-2000012082804.html
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ukraina pistää pökköä pesään. Nyt tarvittaisiin kovempia pakotteita EU:lta.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16182
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Sellainen abstraktio kuin arvovalta (lue: tyhmänylpeys) estää Putinia vetäytymästä Ukrainasta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 18.06.2026 10:41 Sellainen abstraktio kuin arvovalta (lue: tyhmänylpeys) estää Putinia vetäytymästä Ukrainasta.
Noh. Vaarana on myös poliittiseen flunsaan sairastuminen.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mites nyt kun Ukraina iskee Moskovaan. Eskaloituiko sota nyt kamalasti? Onko Putinilla muka jotain reservejä, joita voisi vielä käyttää sodan eskaloimiseen?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.06.2026 11:05 Onko Putinilla muka jotain reservejä, joita voisi vielä käyttää sodan eskaloimiseen?
Teoriassa on liikekannallepano ja ydinase. Molemmat kuitenkin saattaisivat johtaa Putinin sairastumiseen. Jälkimmäinen itse asiassa varmasti.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Lisää lihaa lihahyökkäyksiin tietty auttaisi hieman. Viime aikoina tappiot kuitenkin tuntuvat kiihtyneet. Ukraina pystyy yhä tehokkaammin teurastamaan täysin koordinoimattomat epätoivoiset hyökkäykset.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo. Ja kuten sanoin, liikekannallepano olisi hyvin riskialtis temppu Putinille itselleen.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16182
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Putin ei pärjää sodassa.
Hän ei myöskään kykene enää hallitsemaan. Hän on luonut autoritaarisen kleptokratian joka hyödyttää vain kapeaa eliittiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Näin käy kun ei noudateta EU-sääntöjä pullonkorkkien suhteen

Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.06.2026 11:44 Näin käy kun ei noudateta EU-sääntöjä pullonkorkkien suhteen
Nyt oli hieno poksahdus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16182
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 15.06.2026 12:09
Homeboy65 kirjoitti: 12.06.2026 13:18
Homeboy65 kirjoitti: 03.06.2026 9:26

- ei itsesensuuria
- tiedustelutiedot
- länsisaksalainen poliitikko Hans Graf Huyn kertoi asiasta (Hyökkäys Moskovan pyrkimys maailmanherruuteen) kirjassaan
Luin teini-ikäisenä tuon HGH:n kirjan ja myös Taisto Sinisalon kirjan Niin muuttuu maailma (1978) . Sama todellisuus, kaksi aivan erilaista tulkintaa. TS suhtautui Neuvostoliittoon kuten uskovaiset taivaaseen. Ei ole yhtään liioiteltua väittää että vahva poliittinen vakaumus on lähellä uskontoa.
70-luvun alussa Taistolle huomautettiin että Marx oli väärässä ennustaessaan että työväenluokka kurjistuu jatkuvasti. Taisto puhui sitten "suhteellisesta kurjistumisesta." Joku (taisi olla Arvo "Poika" Tuominen) teki sitten Tasin täysin naurunalaiseksi todetessaan että Marx tarkoitti kyllä nimenomaan absoluuttista kurjistumista.
Sitä paitsi on kyllä luonnollista että dippainssi tienaa paremmin kuin sähköasentaja.

www.skp.fi
SKP:n kannatus on nykyään 0,1 %. Todella vahvaa uskoa tarvitaan. Monet Marxin ennustuksista menivät pieleen. (en tarkoita Grouchoa)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Niin tyylikäs keskustelu, jossa mennään jo Homien neljännessä potenssissa, etten halua pilata lainaamalla, mutta...
Homeboy65 kirjoitti: 25.06.2026 11:12 Ei ole yhtään liioiteltua väittää että vahva poliittinen vakaumus on lähellä uskontoa.
...meni alunperin hieman ohi. Mainittakoon nyt että olen tuosta kokolailla samaa mieltä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 16182
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vagabondo kirjoitti: 25.06.2026 11:20

...meni alunperin hieman ohi. Mainittakoon nyt että olen tuosta kokolailla samaa mieltä.
On syytäkin olla.
homeboy viesti 12
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 19821
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 25.06.2026 11:20 ^ Niin tyylikäs keskustelu, jossa mennään jo Homien neljännessä potenssissa
Kieltämättä. Homie käy jotain obskuuria dialogia itsensä kanssa 70-luvun alun vähemmistökommunistien kiistoista yli puoli vuosisataa vanhojen alkuperäislähteiden, joiden lukemisestakin ilmeisesti kymmeniä vuosia, varassa. Virkistävän poikkeavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 15750
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 25.06.2026 11:32
Vagabondo kirjoitti: 25.06.2026 11:20 ^ Niin tyylikäs keskustelu, jossa mennään jo Homien neljännessä potenssissa
Kieltämättä. Homie käy jotain obskuuria dialogia itsensä kanssa 70-luvun alun vähemmistökommunistien kiistoista yli puoli vuosisataa vanhojen alkuperäislähteiden, joiden lukemisestakin ilmeisesti kymmeniä vuosia, varassa. Virkistävän poikkeavaa.
Tuo taisi olla homien kukkeinta aikaa. Sopii muistella. Ajatus tuntui kirkkaalta, eikä kalja ollut näivettänyt elämää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.