Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mökille kolme wifin kautta ohjattavaa pistorasiaa, jotta voi tarvittaessa kytkeä lämpöpatterit etänä päälle (jos ilmalämpöpumpun teho ei riitä tai pumppu vikaantuu) ja resetoida nettikameran, joka välillä jumittuu.

https://www.clasohlson.com/fi/Deltaco-S ... OsQAvD_BwE
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Toimiiko nuo sellaisenaan etänä, siis siten, että et ole nökin verkossa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo. Pystyy ohjaamaan netin kautta. Ts. kotoa.

Globalisaatio on kyllä hieno asia. Käsittämätöntä, että Kiinan poika (tai tyttö) tekee tämän niin halvalla, että Clas Olson myy alle kympillä.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eikö patterit kannattaisi olla aina päällä termostaatit säädettynä sopivasti, jolloin menisivät automaattisesti päälle, jos lämpö tippuu mistä vaan syystä?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.12.2025 11:48 ^
Eikö patterit kannattaisi olla aina päällä termostaatit säädettynä sopivasti, jolloin menisivät automaattisesti päälle, jos lämpö tippuu mistä vaan syystä?
Tuo olisi kyllä mahdollista ja itse asiassa aiemmin oli noin. Mutta sitten ei ollut mahdollista laittaa turbo boostia päälle.

Nyt laitoin patterit noin 22 asteeseen, mutta ilman virtaa. Tämä tuo sen edun, että jos menen mökille kovalla pakkasella, saan sen nopeasti etänä lämpimäksi. Pelkän pumpun teho nyt -7:ssa jäi johonkin 16-17 asteeseen. Toki tässä uudessa systeemissä mun pitäisi itse kytkeä patterit etänä päälle, jos pumppu hajoaisi. Saisin siitä kuitenkin hälytyksen lämpötilavalvonnan kautta.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ok, eli pumpun teho ei riitä. Asia selvä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllästyin vetelemään pitkiä vetoja käsisirkkelillä kahdella varvilla niin kävin ostamassa pöytäsirkkelin.

Ja suojavisiirin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kaasugrillin. Hyvän tavan mukaisesti Kiinan poika oli laittanut muutaman väärän kokoisen niittimutterin. Piti välillä käydä K-raudassa hakemassa oikein kokoisia pultteja.

Aprikos: kaasugrilleissä on aina kaappi, joka mielestäni tarkoitettu kaasupullolle. Kuitenkin suomalaiset ohjeet kieltävät pullon säilyttämisen siellä 🤷‍♂️

Täytyy mennä suomalaisen ohjeen mukaan, ettei vakuutustarkastaja pääse vetoamaan siihen, jos jotain sattuu.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2026 8:49 Aprikos: kaasugrilleissä on aina kaappi, joka mielestäni tarkoitettu kaasupullolle. Kuitenkin suomalaiset ohjeet kieltävät pullon säilyttämisen siellä 🤷‍♂️
Toi suomalainen suositus on mielestäni hieman hämmentävä, koska kaasu kuitenkin ilmaa painavampana painuu alaspäin ja jos kaappi alareunasta/pohjasta tuuletettu, niin mitään haittaa kaapissa säilyttämisestä ei pitäisi olla. Mutta ainakaan mulla isompi pullo ei edes mahdu sinne, joten kuitenkin pakko säilyttää ulkopuolella, joten iha sama.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pari Stetsonin flat cappiä. En ole vielä varma oliko tämä kitinän innoittama hankinta uhka vai mahdollisuus, mutta ainakin teoriassa noiden pitäisi olla riittävän isoja mun päähän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Penix-lintu
Elämätön Kitisijä
Viestit: 329
Liittynyt: 29.09.2024 17:18

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

Vagabondo kirjoitti: 30.03.2026 11:15 Pari Stetsonin flat cappiä. En ole vielä varma oliko tämä kitinän innoittama hankinta uhka vai mahdollisuus, mutta ainakin teoriassa noiden pitäisi olla riittävän isoja mun päähän.
Setämies™
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Penix-lintu kirjoitti: 31.03.2026 22:27 Setämies™
Tähän on tultu. Forever young ei onnistunut :cry:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kitinässä on flat cap -miesten kokoontumisajot.

Naisilla vastaava on kait kulttuurikaapu.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 11032
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2026 9:16 Kitinässä on flat cap -miesten kokoontumisajot.
Jos olis tukkaa, ei tarttis hattua. Kalsea kevättuuli ottaa ikävästi kaljuun :(
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rollaattorin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 32628
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 01.05.2026 16:31Rollaattorin.
Et varmaan itsellesi kuitenkaan?
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nope.

Jos ei kelpaa mutsille niin omin sen kyllä mielelläni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alpine Musicsafe Pro korvatulpat, musta

Ollut vähän eri muotoiset Alpinen korvatulpat. Ne kuitenkin vuotaa helposti ja ääni alkaa kiertämään todella ärsyttävästi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Penix-lintu
Elämätön Kitisijä
Viestit: 329
Liittynyt: 29.09.2024 17:18

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Entinen halppispaperisilppuri aivan umpijumissa niin ostin uuden halppiksen. Musta niin sopii paremmin sisustukseen.

Samalla verkkiksessä osui silmään alennuksessa oleva tekstiilipesuri niin sekin lähti tilaukseen. Sohva vähän tuoksahtaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 26492
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kuva
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 25138
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nahkasohva ja pesuri?

Uskoisin ko. sohvan olevan ihan hyvissä öljyissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.