Tuohon kuskus juttuun ei mahdu gambinapullot taskuihin -> ihan turha eräilyyn.
Käytättekö sateenvarjoa?
-
Bluntly
- Kitisijä
Re: Käytättekö sateenvarjoa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
urpiainen
- Kitisijä
Ei se ehkä olekaan untuvaa se liivi.urpiainen kirjoitti: 18.11.2025 10:57 Norjalaisissa ja ruotsalaisissa kauppakorkekaouluissa varmaan 90 % miehistä pukeutuu sellaiseen Patagonian untuvaliiviin, minä en.
No, joka tapauksessa kuulemma nyt pitää pukeutua Marin-nahkatakkiin. Mä luulen, että mulla oli vähän sellainen 90-luvun puolivälissä. Vieläköhän se löytyisi jostain?
HS Visio | Toppaliivi on teknoveljien ja finanssiveljien yhteinen univormu
https://www.hs.fi/visio/art-2000011622145.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
^Ko artikkelissa spesifisesti mainitaan kevyttoppaliivi!
Välillä Ainoassa tuollaisessa surffailen ja huomaan kyllä naisten vilkuilevat katseet!
Välillä Ainoassa tuollaisessa surffailen ja huomaan kyllä naisten vilkuilevat katseet!
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
urpiainen
- Kitisijä
Onhan se varmasti Patagonia! Sähköautomiehellä täytyy olla myös tiedostava liivi.James Potkukelkka kirjoitti: 19.11.2025 11:29 ^Ko artikkelissa spesifisesti mainitaan kevyttoppaliivi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
Laitoin oman ruotsalaiselta saamani untuvaliivin kiertoon, :/ sinne meni mahdollisuus näyttää.miljonääriltä. En vaan kaipaa niin isoa eristyseroa käsien ja kropan välille. Geenien vuoksi ikuisesti juntti.
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
Jos sateenvarjo on analogia kondomille, niin sitäkään en käytä.
Jos ei, kuljettaja yleensä käyttää, mutta pääsääntöisesti siirtymät autolle ja asiakkaalle sisätilojen kautta (esimerkiksi autotallit, premium-parkki kentällä etc)
Jos ei, kuljettaja yleensä käyttää, mutta pääsääntöisesti siirtymät autolle ja asiakkaalle sisätilojen kautta (esimerkiksi autotallit, premium-parkki kentällä etc)
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kevyttoppaliivin lämmityafunktio on kyllä epäselvä. Mutta se luo turvallisemman tunteen. Jos lähden tähän vuodenaikaan Ainoaan pelkässä paidassa, tunnen olon alastomaksi.sivustahuutaja kirjoitti: 19.11.2025 18:46 Laitoin oman ruotsalaiselta saamani untuvaliivin kiertoon, :/ sinne meni mahdollisuus näyttää.miljonääriltä. En vaan kaipaa niin isoa eristyseroa käsien ja kropan välille. Geenien vuoksi ikuisesti juntti.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
sivustahuutaja
- Kitisijä
^
Paita ilmeisesti tarkoittaa kauluspaitaa? Muutenhan vaikka huppari toimisi.
Jostain syystä untuvaliivi kauluspaidan kanssa näyttää hyvältä, ja koska kyseessä ei ole takki, niin ei näytä juntilta istua kahvilassa liivi päällä.
Paita ilmeisesti tarkoittaa kauluspaitaa? Muutenhan vaikka huppari toimisi.
Jostain syystä untuvaliivi kauluspaidan kanssa näyttää hyvältä, ja koska kyseessä ei ole takki, niin ei näytä juntilta istua kahvilassa liivi päällä.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Nyt trendi jo hesarissa, eli lienee aika siirtyä eteenpäin?James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2025 9:33 ^Et ehkä tiedä, mutta olet muodin aallonharjalla
https://en.wikipedia.org/wiki/Gorpcore
Tietenkin ûberkoolia juuri ikänkuin huomaamattaan ja vaivatta olla trendikäs
https://www.hs.fi/popkulttuuri/art-2000012126696.html
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kysyin CharGpt 5.5 High
### Fisherman core – gorpcoren luontevin jatkaja
Siinä gorpcoren ulkoilu- ja käyttövaateajatus säilyy, mutta tekninen vuoristovarustus vaihtuu perinteisempään rannikko- ja työvaatetyyliin:
* paksut kalastajaneuleet ja raidalliset Breton-paidat
* villapipot ja lippalakit
* barn jacket-, field jacket- ja sadetakkityyppiset takit
* suorat tai väljät farkut ja vakosamettihousut
* purjehduskengät, loaferit, kumisaappaat tai yksinkertaiset tennarit
* maanläheiset värit: laivastonsininen, ruskea, oliivi, beige ja luonnonvalkoinen.
Vogue Business nosti fisherman aestheticin yhdeksi vuoden 2025 keskeisistä miesten pukeutumissuuntauksista. Sen vetovoima perustuu samaan käytännöllisyyteen kuin gorpcoren, mutta tyyli on vähemmän futuristinen ja vähemmän logo- tai merkkivetoinen. ([Vogue][1])
### Samalla on noussut ”grandpacore” ja heritage-tyyli
Toinen näkyvä suunta on **grandpacore**, **Ivy/preppy** ja perinteinen **heritage menswear**:
* neuletakit, poolot ja rugbypaidat
* laskoshousut ja suorat farkut
* mokka- ja nahkatakit
* tweed, vakosametti ja villa
* loaferit, purjehduskengät ja ohuemmat retrotennarit.
Tässä ajatuksena ei ole kirjaimellisesti pukeutua isoisäksi, vaan käyttää laadukkaita, hieman 1980–1990-lukulaisia perusvaatteita rennosti. Vuoden 2025–2026 trendiennusteissa näkyvät erityisesti Ivy League -vaikutteet, suorat housut, nahkatakit ja klassisten vaatteiden henkilökohtainen yhdistely. ([Vogue][1])
### Blokecore oli välivaihe
Gorpcoren jälkeen näkyvästi noussut **blokecore** perustui retrojalkapallopaitoihin, väljiin farkkuihin ja Adidas Samba- tai Gazelle-tyyppisiin kenkiin. Se oli kuitenkin enemmän nuorison sosiaalisen median mikrotrendi kuin gorpcoren kaltainen pitkäaikainen kokonainen vaatekulttuuri.
### Käytännössä muutos näyttää tältä
**Gorpcore:**
Arc’teryx-kuoritakki + Salomon-polkujuoksukengät + tekniset cargohousut.
**Uudempi tyyli:**
lyhyt työ- tai barn jacket + neule + suorat farkut tai vakosamettihousut + loaferit, retrolenkkarit tai purjehduskengät.
Gorpcore ei silti ole kokonaan kuollut. Tekniset ulkoiluvaatteet ovat jääneet normaaliin katumuotiin, mutta päästä varpaisiin rakennettu ”olen matkalla vuoristoretkelle” -kokonaisuus ei enää tunnu yhtä uudelta. Highsnobiety onkin kuvannut gorpcorea pikemminkin muuntuvaksi kuin katoavaksi trendiksi. ([Highsnobiety][2])
**Yhteen lauseeseen tiivistettynä:** gorpcoren jälkeen muoti on siirtynyt teknisestä vuoristotyylistä kohti **kalastaja-, työvaate-, preppy- ja isoisähenkistä klassista pukeutumista**.
[1]: https://www.vogue.com/article/4-menswea ... hatgpt.com "4 menswear trend predictions for Autumn/Winter 2025"
[2]: https://www.highsnobiety.com/p/the-many ... hatgpt.com "Is The Best Yet To Come for Gorpcore?"
**Kyllä, mutta gorpcorelle ei ole tullut yhtä yhtä selvää ja hallitsevaa seuraajaa.** Lähimmäksi pääsee tällä hetkellä **fisherman aesthetic eli fisherman core**. Sen rinnalla vaikuttaa laajempi paluu klassiseen, hieman vanhanaikaiseen arkimiesten pukeutumiseen.Onko Gorpcoren jälkeen tullut mitään seuraava trendikästä pukeutumistyyliä?
### Fisherman core – gorpcoren luontevin jatkaja
Siinä gorpcoren ulkoilu- ja käyttövaateajatus säilyy, mutta tekninen vuoristovarustus vaihtuu perinteisempään rannikko- ja työvaatetyyliin:
* paksut kalastajaneuleet ja raidalliset Breton-paidat
* villapipot ja lippalakit
* barn jacket-, field jacket- ja sadetakkityyppiset takit
* suorat tai väljät farkut ja vakosamettihousut
* purjehduskengät, loaferit, kumisaappaat tai yksinkertaiset tennarit
* maanläheiset värit: laivastonsininen, ruskea, oliivi, beige ja luonnonvalkoinen.
Vogue Business nosti fisherman aestheticin yhdeksi vuoden 2025 keskeisistä miesten pukeutumissuuntauksista. Sen vetovoima perustuu samaan käytännöllisyyteen kuin gorpcoren, mutta tyyli on vähemmän futuristinen ja vähemmän logo- tai merkkivetoinen. ([Vogue][1])
### Samalla on noussut ”grandpacore” ja heritage-tyyli
Toinen näkyvä suunta on **grandpacore**, **Ivy/preppy** ja perinteinen **heritage menswear**:
* neuletakit, poolot ja rugbypaidat
* laskoshousut ja suorat farkut
* mokka- ja nahkatakit
* tweed, vakosametti ja villa
* loaferit, purjehduskengät ja ohuemmat retrotennarit.
Tässä ajatuksena ei ole kirjaimellisesti pukeutua isoisäksi, vaan käyttää laadukkaita, hieman 1980–1990-lukulaisia perusvaatteita rennosti. Vuoden 2025–2026 trendiennusteissa näkyvät erityisesti Ivy League -vaikutteet, suorat housut, nahkatakit ja klassisten vaatteiden henkilökohtainen yhdistely. ([Vogue][1])
### Blokecore oli välivaihe
Gorpcoren jälkeen näkyvästi noussut **blokecore** perustui retrojalkapallopaitoihin, väljiin farkkuihin ja Adidas Samba- tai Gazelle-tyyppisiin kenkiin. Se oli kuitenkin enemmän nuorison sosiaalisen median mikrotrendi kuin gorpcoren kaltainen pitkäaikainen kokonainen vaatekulttuuri.
### Käytännössä muutos näyttää tältä
**Gorpcore:**
Arc’teryx-kuoritakki + Salomon-polkujuoksukengät + tekniset cargohousut.
**Uudempi tyyli:**
lyhyt työ- tai barn jacket + neule + suorat farkut tai vakosamettihousut + loaferit, retrolenkkarit tai purjehduskengät.
Gorpcore ei silti ole kokonaan kuollut. Tekniset ulkoiluvaatteet ovat jääneet normaaliin katumuotiin, mutta päästä varpaisiin rakennettu ”olen matkalla vuoristoretkelle” -kokonaisuus ei enää tunnu yhtä uudelta. Highsnobiety onkin kuvannut gorpcorea pikemminkin muuntuvaksi kuin katoavaksi trendiksi. ([Highsnobiety][2])
**Yhteen lauseeseen tiivistettynä:** gorpcoren jälkeen muoti on siirtynyt teknisestä vuoristotyylistä kohti **kalastaja-, työvaate-, preppy- ja isoisähenkistä klassista pukeutumista**.
[1]: https://www.vogue.com/article/4-menswea ... hatgpt.com "4 menswear trend predictions for Autumn/Winter 2025"
[2]: https://www.highsnobiety.com/p/the-many ... hatgpt.com "Is The Best Yet To Come for Gorpcore?"
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Hitsi kun parta kasvaisi kunnolla:

Tämä mies ei pääse mummotunnelista ulos ilman naista kuin savupiipusta ja siellä ei ole savupiippua..

Tämä mies ei pääse mummotunnelista ulos ilman naista kuin savupiipusta ja siellä ei ole savupiippua..
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Piposta yleisesti: mä tiedän, että olisi paremman näköistä laittaa pipo tulla lailla, että ei peitä korvia. Mutta jos on kylmä, niin mä kyllä kiskaisen korvat peittoon.
-
urpiainen
- Kitisijä
Mä en seuraa tällaisia juttuja ollenkaan samantasoisella pieteetillä kuin sä, mutta olen ollut havaitsevinani, että hipsteripipot nimenomaan eivät ole sellaisia cousteau-pipoja vaan laskeutuvat luontevasti korville asti. Toisaalta olen nähnyt erityisesti jääkiekkojuniorien käyttävän korkeita pipoja siten, että eivät tule korville, vaan muodostavat sellaisen tornin pään päälle. Minun nuoruudessani niin olisi tehty vitsinä haluttaessa tahallaan näyttää urpolta. Nämä ovat kuitenkin ilmeisesti tosissaan.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Juu, ei ole. Ihan liian kasaria tuollainen.James Potkukelkka kirjoitti: 27.07.2026 10:56 Piposta yleisesti: mä tiedän, että olisi paremman näköistä laittaa pipo tulla lailla, että ei peitä korvia.
Ja Urpiaisen mainitsema torni on deekupipo. Mä en ymmärrä miten nykynuoriso ei ole tietoinen sen imagosta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.