James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2026 14:02
Kyllä mä jossain määrin olen samaa mieltä Homien kanssa siitä, että Suomessa ehkä liian huolellisesti noudatetaan sääntöjä.
Mutta vaikea sanoa, onko sitten laajasti kokonaisuutena kuitenkin parempi asia, että sääntöjä noudateaan pilkuntarkasti kuin että ei noudatettaisi.
Yleisellä tasolla tietenkin parempi noudattaa sääntöjä liian tarkasti, kuin jättää säännöt kokonaan huomiotta.
Kyllä Suomesta löytyy sitten ihan sellaista pilkunnussintaa, joka ei liity vaikkapa lakeihin mitenkään. Esim asiakaspalvelutilanteissa usein lukkiudutaan sisäisiin sääntöihin, vaikka niistä joustaminen parantaisi asiakaskokemusta ja saisi bisneksen luistamaan paremmin.
Caton mukaan suomen ongelmat regulaatiopuolella ovat:
- jäykät työmarkkinat
- byrokratian kustannukset ja lisävaiva
- vääristyneet markkinat
Se etu ohjeiden noudattamisesta on, että se luo selkeyttä ja ennakoivuutta. Tuollakin on oma arvonsa. Ihmiset kuitenkin ovat keskimäärin yllättävän kömpelöitä ja tyhmiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
urpiainen kirjoitti: 06.08.2026 15:22
Nyt ilmeisesti hallitus ei aio tehdä mitään, vaikka neuvosto on antanut aikataulun ja suuruusluokan, ja selvitys tekemättömyydelle on Purran ja Orpon tiedote siitä, että tää on kato hei niinku maraton eikä pikamatka. Täytyy sanoa, että olen vähän yllättynyt. En ehkä odottanut, että velkajarrulla pyyhittäisiin takapuolta jo näin pian, edes vaaliohjelmiin ja hallitusneuvotteluihin ei jaksettu.
Punaviherhipit ja kommunistit lukevat Kitinää, ja ehkä tästä asiasta tulee Tiedonantajaan joku juttu:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."