Twitter-kirjeenvaihto

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Twitter-kirjeenvaihto

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Oletko nähnyt vaikka mitään näistä:

The Wild Bunch
Bone Tomahawk
The Proposition
John Woon Hong Kong kauden leffat
Oldboy
The Raid: Redemption
Leon
Irreversible
Dobermann
Pusher
Sisu
Upgrade
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.06.2026 23:49 ^
Oletko nähnyt vaikka mitään näistä:

The Wild Bunch
Bone Tomahawk
The Proposition
John Woon Hong Kong kauden leffat
Oldboy
The Raid: Redemption
Leon
Irreversible
Dobermann
Pusher
Sisu
Upgrade
Luc Bessonin Leon leffan olen nähnyt joskus kauan sitten telkkarista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Koko genre ei siis kiinnosta. Asia oikein selvä.

Kiinnosti siksi, koska oletin Citizen Vigilanten olevan susipaska ja olin valmis lopettamaan katsomisen heti alkuunsa. Leffa oli kuitenkin yllättävän hyvä. Vastaavasti esimerkiksi isolla rahalla taitavasti tehdyn Predator: Badlandsin jouduin jättämään kesken, vaikka siitä katsojien lisäksi myös kriitikot ovat tykänneet: https://www.rottentomatoes.com/m/predator_badlands
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.06.2026 12:06 ^
Koko genre ei siis kiinnosta. Asia oikein selvä.
Juu. Kuten sanoin niin en ole kohderyhmää.

Toki olisin voinut olla kommentoimatta, mutta koska keskustelupalsta, joutilasta aikaa ja selkeä leffa-arvostelu, niin halusin kiittää palvelusta :napu:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Somekupla on mielenkiintoinen ja harmillinen ilmiö. Esim. nyt mun x-feedini (selaan yleensä "Sinulle" osiota) on hyvin paljon militanttien lesbotransnaisten (siis miesten, jotka ovat mielestään lesbonaisia) ja naisten kiistelyä. Mun fiidini perusteella voisin luulla, että kyseessä on hyvinkin iso asia. Varmasti kuitenkin lesboiksi itsekseen mieltävät militantit miehet ovat äärimmäisen marginaalinen ilmiö.

Riidassa on kyse siitä, että militantit lesbotransnaiset mielestään kokevat syrjintää, jos lesbot eivät ole heistä kiinnostuneita.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
James Potkukelkka
Kitisijä

Derek has no chill

Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.07.2026 8:45 (selaan yleensä "Sinulle" osiota)
Hyi. Tuolta pohjalta oletus, että vietät liikaa aikaa twitterissä.
Start up. Cash in. Sell out. Bro down.
James Potkukelkka
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 21.07.2026 8:45 Somekupla on mielenkiintoinen ja harmillinen ilmiö. Esim. nyt mun x-feedini (selaan yleensä "Sinulle" osiota) on hyvin paljon militanttien lesbotransnaisten (siis miesten, jotka ovat mielestään lesbonaisia) ja naisten kiistelyä. Mun fiidini perusteella voisin luulla, että kyseessä on hyvinkin iso asia. Varmasti kuitenkin lesboiksi itsekseen mieltävät militantit miehet ovat äärimmäisen marginaalinen ilmiö.

Riidassa on kyse siitä, että militantit lesbotransnaiset mielestään kokevat syrjintää, jos lesbot eivät ole heistä kiinnostuneita.
Täytyy vielä tarkentaa, että kiistan osapuolina militantit lesbotransnaiset ja lesbonaiset.

militantit lesbotransnaiset haluaisivat, että lesbonaiset olisivat kiinnostuneista heistä silleen.
James Potkukelkka
Kitisijä

Bhven kirjoitti: 21.07.2026 16:08
James Potkukelkka kirjoitti: 21.07.2026 8:45 (selaan yleensä "Sinulle" osiota)
Hyi. Tuolta pohjalta oletus, että vietät liikaa aikaa twitterissä.
Tuo "sinulle" osio on juuri se koukuttava, koska Musk yrittää jatkuvasti etsiä susta heikkoja kohtia, jotka koukuttaisivat ja tarjoaa erilaisia täkyjä kuin Halla-aho Illmanille.
sivustahuutaja
Kitisijä

^
Komps. Seuratuissa moni seurattu postaa paljon turhaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 22.07.2026 9:37 ^
Komps. Seuratuissa moni seurattu postaa paljon turhaa.
Lisäksi jos seuraa vain "seuratut" fiidiä, niin se myös kuplauttaa ja ei huomaa uusia nousevia juttuja.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.07.2026 10:01 ...se myös kuplauttaa
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
James Potkukelkka
Kitisijä

Pyhimys känkelöity!
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Törmäsin tällaiseen. Naurattaa. Rydman siis vähät välittää siitä, mitkä hakemukset on arvioitu tieteellisesti laadukkaimmiksi, ja myöntää rahoituksen vain niille, jotka laadusta riippumatta sattuvat häntä jollain läpinäkymättömillä, mutua ja ideologiaa yhdistävillä kriteereillä miellyttämään. Ja puolustellakseen tätä neuvostoliittoiluaan, Rydman huomauttaa, että tieteen tekijät ovat tieteen rahoituksessa muutenkin tyytymättömiä siihen, että rahaa toisinaan jaetaan epätieteellisillä kriteereillä. Kaveri pitää avoimesti pilkkanaan äänestäjiensä älykkyyttä, ja läpi menee. Koskaan ei pidä aliarvioida vaalikarjan typeryyttä.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen
Kitisijä

Onko tarkoituksesi esittää jokin erinomaisen oivaltava analogia Rantaseen kohdistettuun kritiikkiin? Jos on, niin pidän yritystä perusteellisen epäonnistuneensa.

Espanjan tapauksessa kyse on siitä, että Espanja joutui vastoin tahtoaan aika voimakkaan maahanryntäyksen kohteeksi tavalla, jossa pahantahtoisen hybridioperaation mahdollisuutta ei voi sulkea pois. Espanja vastasi tilanteeseen tehokkaasti ja torjuvasti, tulijat palautettiin viipymättä takaisin. Unkari sen sijaan avasi pääsyn EU-alueelle omaehtoisesti hyökkäyyssotaa käyvän, vihamielisen valtion kansalaisille vastoin EU:n yhteistä linjaa.

Tuppuraisen kanta näyttää perustellulta ja kannatettavalta, kun taas Rantalaisen linja edustaa just sitä Euroopan yhtenäisyyttä ja kollektiivista voimaa nakertavaa ääliömäisyyttä, joka on Suomen kannalta erinomaisen epätoivottava.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ en näe eroa siinä, miten sopimuspuoli tarkalleen jättää velvoitteensä täyttämättä. Jos suomi ei täytä.velvoitteitaan, suomelta voi aivan hyvin ottaa pois sopimuksen mukaiset oikeudet. Sen takiahan meillä on nyt rajalakikin, että pystymme täyttämään velvollisuutemme myös poikkeustilanteissa.

Espanja ei ole nähdäkseni luvannut vielä tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Miniminä pitäisin laittomasti alueelle tunkeutuneiden nopeaa poistamista.
urpiainen
Kitisijä

ok. Toivottavasti saamme pidettyä poliittisessa johdossa tahot, jotka kykenevät tapausten oleellisen eron näkemään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Keskiviikon toimittajadissaus.

Start up. Cash in. Sell out. Bro down.
sivustahuutaja
Kitisijä

Tissejä rakentamassa

sivustahuutaja
Kitisijä

Should I get my breasts enlarged?
Be honest!

Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

^^ Mä olen jonkin aikaa mielenkiinnolla seurannut lähinnä jenkkien ja brittien törmäilyä näissä sukupuoliasioissa. Jatkuvasti on jotain ongelmaa, kun naiseksi itsensä mieltävät biologiset miehet astuvat naisten alueelle, lähinnä pukuhuoneisiin. Milloin sairaanhoitajien pukuhuoneessa vaihtaa vaatteitaan nainen, joka kuitenkin on vartaloltaan mies, tai kuntosalin pukuhuoneessa tai urheilujoukkueen pukuhuoneessa. Jokin aika sitten yritin tänne postata kuvaa naisesta, joka olikin seksuaalisessa kanssakäymisessä osoittautunut mieheksi ja haastettu sen vuoksi oikeuteen. (Hän oli aika ruma.)

Oma suhtautuminen transseksuaalisuuteen on hieman kaksijakoinen. Totta kai henkilön pitää voida ja saada korjata sukupuoltaan, jos kokee syntyneensä väärään kehoon. Tosin biologia siellä taustalla ei muutu, vaikka ilmennetty sukupuoli ja sukupuolimerkintä muuttuisikin. Trans women are women jne. mutta biologia vaikuttaa sen verran, että pysytään poissa vakavammasta naisurheilusta. Valitettavasti. Uskoisin tämän olevan useimpien ihmisten kanta. Ongelma tulee siinä missä vaiheessa se sukupuoli muuttuu. Muuttuuko se silloin, kun itse niin päättää ja ilmoittaa, vai vasta sitten kun olet ulkoisesti uudessa sukupuolessasi ja hormonihoito on tehnyt tehtäviään? Omassa mielessäni korjausprosessin pitää olla jo aika pitkällä ennen kuin ns. pronomini vaihtuu. Yhteiskunta vaan on menossa käytännöissään ihan vastakkaiseen suuntaan. Itselleni sukupuoli on binäärinen asia, en ymmärrä sukupuolettomuutta tai sitä, että ei tunne olevansa mies tai nainen. Sitä nyt vaan on jompaa kumpaa sorttia (tai interseksuaali), ja se miten itseäsi haluat ilmentää on toinen asia, ei mikään kolmas sukupuoli tai sukupuolettomuus. Biologia elää minussa vahvana. Tämä on tietenkin hieman ristiriidassa sukupuolen korjaukseen liittyvän mielipiteeni kanssa, mutta olkoon.

Ja päädyttyäni taas jaarittelemaan ummet ja lammet, alan lähestyä pointtiani. Vaikka olenkin aikalainen suvakki ja SJW ja kaikilla on kaikenlaiset oikeudet -ihminen, niin nyt on sallivuudessa ja loukkaamisen pelossa menty liian pitkälle. Jos sukupuolen korjautumiseen ei laiteta selkeää rajaa, meillä Suomessakin saattaa alka putkahdella väärissä paikoissa ihmisiä, joiden itseidentifioitu sukupuoli ei vastaa miltään osin tai tavoin sitä missä pukuhuoneessa ollaan. Ja lopulta kieli poskessa identifioitujiakin tulee vielä sinne pukuhuoneeseen ja siinä sitten väännellään käsiä ja mietitään kummalla on suurempi oikeus olla, sillä naisella joka huutaa ja raivoaa vai sillä, joka näyttää mieheltä, mutta kertoo olevansa nainen.

No joo. En sinänsä pelkää tätä omalla kohdallani, mutta odottelen jotain joskus jossain tapahtuvaksi. Tämä on kuuma peruna ja monitahoinen asia kaikkine määräyksineen kuka saa käyttää mitäkin vessaa ja kuka ei. Tämmöisiä nyt kuitenkin mietin ja halusin teille vuodattaa, kun ei muitakaan ole joille mieltään purkaa näin epäolennaisessa asiassa. Jokainen nyt varmaan tajusi, että sanaa pukuhuone käytettiin kuvaamaan kaikenlaisia tilanteita, joissa kohtaamisia voisi tulla, ja että tapahtumat voisivat koskea myös miehiä ja mieheksi identifioituvia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx