Eduskuntavaalit 2027

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä

Re: Eduskuntavaalit 2027

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eikös se ole demoratian ja äänestäjien kunnioitusta, että kerrotaan se oma linja? Erikoista liberaalia demokratiaa, jos vaaleihin lähdetään kusettamaan ja sumuttamaan.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 02.09.2026 9:50 Suomi tasaa tuloeroja verotuksella OECD-maista e n i t e n. Puhe "räjähtäneistä" tuloeroista luo turhaa katkeruutta ja vahingollista eripuraa.
Minusta on outoa sellainen kitinä (sori en muista kuka on kitissyt) että kun rikkaat lahjoittavat rahaa hyväntekeväisyyteen niin he valitsevat itse kohteet.
Jos joku antaa omasta pussistaan rahaa hyväntekeväisyyteen niin totta kai hän valitsee kohteet ihan itse.
Idiootinkin pitäisi tajuta tämä pointti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 03.09.2026 11:46 Minusta on outoa sellainen kitinä (sori en muista kuka on kitissyt) että kun rikkaat lahjoittavat rahaa hyväntekeväisyyteen niin he valitsevat itse kohteet.
Jos joku antaa omasta pussistaan rahaa hyväntekeväisyyteen niin totta kai hän valitsee kohteet ihan itse.
En tiedä yhtään tahoa, joka olisi tuosta eri mieltä. Mutta hyvin taas päästelet päihin tuulimyllyjä! Sen sijaan toki sellaista on ollut ilmassa, että jos demokraattisessa kontrollissa oleva, asiantuntijoiden tutkimustietoon perustuva, sanokaamme vaikka sosiaalipolitiikan kohdennus, *korvattaisiinkin* rikkaiden itse kohdentamalla hyväntekeväisyydellä, niin tulos ei ehkä olisi kovin optimaalinen yhteiskunnan hyödyn kannalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012254149.html

Esitetyt rakenteelliset toimet ovat tietysti säilyttäviä tukia, ei esimerkiksi luovaa tuhoa sujuvoittavia uudistuksia. Onko niin, että yksikään puolue ei ole rohjennut esittää, että ennennäkemättömässä sopeutuspakossa koskettaisiin maa- ja metsätalouden tukiin? Jopa eläkeläisten kukkarolle on helpompi mennä kuin kajota tähän suomalaisuuden ytimeen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 05.09.2026 11:30
Homeboy65 kirjoitti: 03.09.2026 11:46 Minusta on outoa sellainen kitinä (sori en muista kuka on kitissyt) että kun rikkaat lahjoittavat rahaa hyväntekeväisyyteen niin he valitsevat itse kohteet.
En tiedä yhtään tahoa, joka olisi tuosta eri mieltä. Mutta hyvin taas päästelet päihin tuulimyllyjä! Sen sijaan toki sellaista on ollut ilmassa, että jos demokraattisessa kontrollissa oleva, asiantuntijoiden tutkimustietoon perustuva, sanokaamme vaikka sosiaalipolitiikan kohdennus, *korvattaisiinkin* rikkaiden itse kohdentamalla hyväntekeväisyydellä, niin tulos ei ehkä olisi kovin optimaalinen yhteiskunnan hyödyn kannalta.
En väitä vastaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 05.09.2026 11:33 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012254149.html

Esitetyt rakenteelliset toimet ovat tietysti säilyttäviä tukia, ei esimerkiksi luovaa tuhoa sujuvoittavia uudistuksia. Onko niin, että yksikään puolue ei ole rohjennut esittää, että ennennäkemättömässä sopeutuspakossa koskettaisiin maa- ja metsätalouden tukiin? Jopa eläkeläisten kukkarolle on helpompi mennä kuin kajota tähän suomalaisuuden ytimeen.
Miksi vihaat ja halveksut kotimaista ruokaa?
This comment was foretold in the ancient scrolls.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kotimaista ruokaa kunnioittavat ja arvostavat ostavat kotimaista ruokaa ilman tukiakin.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Totta. Vain "hyvää ja halpaa" -pultsarit vaihtaisivat tuontiruokaan. Muut ostaisivat kotimaista siihen asti, että firmat ovat konkurssissa.
This comment was foretold in the ancient scrolls.